Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:15

Ik heb nog een week, maar ga maar eens wat andere dierenartsen bellen of die een 30mg hebben liggen en of ze die willen geven, vaak hebben ze wel vaste klanten die daar dan weer recht op hebben..

En die plaat in die knie , mijn dierenarts had het er al over, 1 van mijn honden reageert mega heftig op vreemde dingen aan haar lijf, tot nog toe heeft ze heel veel reactie op hechtingen, zo nu dus ook, een knie operatie ,en dat is echt helemaal fout gegaan, we hebben al meteen ervoor gekozen niet te werken met een plaatje in haar knie, mijn DA zei al bij 5 honden deze er weer eruit te hebben moeten halen, omdat ze dus ook zo'n ontstekings reactie daarop hadden,dus dat hadden we uit voorzorg niet gedaan, maar alsnog een hoop ellende op hechtingen... -O-

DoretteK

Berichten: 845
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:06

Wat vervelend zeg! Wij hebben nu als groothandel van elke sterkts nog voldoende voorraad. Van de 30mg zelfs ruim voldoende. We leveren wel nog steeds aan vaste klanten

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:20

Ik kreeg vanmiddag een appje van mijn DA dat er 1 dosis van 30mg binnen was gekomen, die is nu opzij gelegd, die krijgt ie eind van de week... Maar het is wel spannend zo hoor, elke maand weer... :=

viphorse

Berichten: 1515
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:32

Wat fijn voor je Kimmie ! Maar steeds weer die stress is niet leuk kan hij er niet meer bestellen ?
Onze eigen dierenarts had er 2 voor ons en meteen alle 2 betaald maar waarschijnlijk hebben wij de laatste dus niet nodig .

Het bot is goed geheeld van de operator en de gaten die dan achterblijven vullen zich dan ook met bot . Om de hele implantaat zit de ontsteking het bot is niet aangetast gelukkig . Dit is dan ook de rede dat hij na de tta rapid nooit goed heeft gelopen helaas. Verder is de rest ook nagekeken en hij heeft gewoon goede botten achter zonder atrose .

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:22

Ze bestellen iedere maand 3 stuks van elke dosis, en hebben deze maand van alles er maar 1 gekregen en de 30 mg was niet geleverd, alleen zeiden ze dat ze elke dag zijn gaan bellen voor 3 flesjes van 30 mg, en hebben er gisteren 1 binnen gekregen, deze krijgt buddy morgen..

Het wordt dus zeker meer besteld, maar gewoon niet geleverd..

Ik hoop dat als het plaatje verwijderd is dat je hond weer goed gaat lopen en dat de Librela wellicht wel verleden tijd gaat worden, duimen ervoor!

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:21

We hebben gisteren afscheid moeten nemen van onze lieve Buddy, niet om zijn pootjes, maar hij kreeg acute leukemie en dat gaat zo snel, dat we hem gisteravond in hebben laten slapen, hij heeft nog 10 prachtige maanden gehad dankzij Librela, tot afgelopen donderdag heeft hij nog gewandeld en gezwommen en hadden we nooit gedacht dat we hem een paar dagen later kwijt zouden zijn..We gaan hem ongelooflijk missen.. ;(

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:37

kimmie261 schreef:
We hebben gisteren afscheid moeten nemen van onze lieve Buddy, niet om zijn pootjes, maar hij kreeg acute leukemie en dat gaat zo snel, dat we hem gisteravond in hebben laten slapen, hij heeft nog 10 prachtige maanden gehad dankzij Librela, tot afgelopen donderdag heeft hij nog gewandeld en gezwommen en hadden we nooit gedacht dat we hem een paar dagen later kwijt zouden zijn..We gaan hem ongelooflijk missen.. ;(

Sterkte kimmie

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:48

Wat vreselijk.. Heel veel sterkte..

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:12

Sterkte Kimmie, rust zacht mooie Buddy. :knuffel:

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:24

Oh wat verdrietig… veel sterkte.

Ik ga vrijdag met m’n 12 jarige meisje voor de eerste prik. Ondanks dat ze al ontstekingsremmers krijgt heeft ze toch steeds slechte periodes. Ik heb lang getwijfeld wanneer het dan tijd zou zijn om Librela in te zetten. Mede denk ik ook omdat er hierna geen opties meer zijn… Maar goed, hoop dat ze er net zo van kan profiteren als de meeste honden hier.

viphorse

Berichten: 1515
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:29

Wat vreselijk Kimmie sterkte Y;(

Onze hond krijgt geen Librela meer hij loopt steeds mank vanwege een ontsteking die ze niet gevonden kunnen krijgen waarschijnlijk een gen of eiwit wat niet goed zit ze zien het de laatste tijd meer . Voor vandaag stond de euthanasie gepland maar de ontsteking is nog niet terug dus alles afgezegd.
Voelt zo raar en dubbel dat ik het even nu niet meer weet . Normaal valt hij na een week terug en dat is vandaag maar de poot is nog dun . Wel slaapt hij veel maar goed hij kan slecht tegen dit weer en lijkt hij wel meer te gaan drinken .
We hebben nu wel een back up plan voor als hij terug valt bij de dierenarts liggen ik weet het inmiddels niet meer misschien dat kuur nr 7 wel aanslaat of dat het toch terug gaat komen …… geen idee .

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:20

Dank jullie wel, Buddy was een nogal aanwezige hond en het is echt stil nu... veel te stil -O-

Jessix, mijn duimen draaien dat de Librela aanslaat voor je hond.. +:)+

Viphorse, ooh jeetje, ik schrik ervan, is het plaatje al uit zijn poot gehaald?.. echt vreselijk als je hem moet laten inslapen, zo jong nog... ;( ;( , ik hoop dat de ontsteking rustig blijft voor jullie..

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:34

kimmie261 schreef:
We hebben gisteren afscheid moeten nemen van onze lieve Buddy, niet om zijn pootjes, maar hij kreeg acute leukemie en dat gaat zo snel, dat we hem gisteravond in hebben laten slapen, hij heeft nog 10 prachtige maanden gehad dankzij Librela, tot afgelopen donderdag heeft hij nog gewandeld en gezwommen en hadden we nooit gedacht dat we hem een paar dagen later kwijt zouden zijn..We gaan hem ongelooflijk missen.. ;(



Aw nee Kimmie, wat heftig, je mooie lieve Budje.
Enorm veel sterkte, een hele dikke virtuele knuffel van mij en Dk

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:37

Jessix, ik hoop dat de lobeela wat gaat doen voor je hond.

Viphorse, wat moeilijk, ik hoop dat jullie nog even van elkaar mogen genieten.

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:11

Dank jullie wel. Ik hoop het ook. :)

Heftig viphorse... Ik hoop voor je dat het toch weer de goede kant uit gaat. Maar al die zorgen en die tweestrijd steeds... Heb met je te doen. :(:)

viphorse

Berichten: 1515
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:23

Dank jullie wel allemaal .

Het ijzer is al redelijke tijd uit zijn achterpoot maar steeds op de weke delen een ontsteking en ze weten het niet meer.
Het is een tweestrijd wat gaan we doen …..nu is hij goed maar ik kijk geloof ik om het uur naar de poot en let op hem wat doet die etc etc meestal valt hij na een week terug en dat is vandaag . Hij is pas 2,5 jaar maar zoveel meegemaakt maar zoals vandaag het was de dag en hij is vrolijk etc dus afgezegd .
Oud wordt hij niet hij heeft ed , zijn nek is niet optimaal maar goed wat is wijsheid als de poot nu niet dik is en hij vrolijk ?

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:41

Er is hierin geen wijsheid, als zijn poot niet dik is/ wordt en hij is vrolijk, dan heb je deze dagen gewoon kado, het is gewoon zo moeilijk, Buddy was bijna 12 en dan is het al küt om in te laten slapen, maar een 2,5 jarige hond, dat is gewoon vreselijk als je voor dat blok staat... ;( :knuffel:

viphorse

Berichten: 1515
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:05

Ik zie het idd maar als een kado en geniet nu volop van hem en hoop op het beste maar tegelijk vind ik het zwaar niet wetende waar je aan toe bent .

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:31

Mijn ervaring is, dat ik het wel weet als het echt zo ver is. Ineens lijken ze het ook zelf op te geven en dat voelt het gewoon als de juiste keus. Ik heb ook nooit spijt gehad achteraf.

En ik deel je mening, juist de tijd van zorgen is het zwaarste. Steeds maar monitoren hoe het gaat. Sterkte hoor!

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:40

Ik vraag me af hoe en of dit effect kan hebben bij paarden met verbeend hoefkraakbeen :)*

Een ijzer er onder om het hoef mechanisme te stabiliseren zodat er geen breuk optreed. En dan die injecties om de pijn te managen :)*

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:47

Is verbening van het hoefkraakbeen gelinkt aan artrose?

Librela is een pijnbestrijder bij artrose, artrose heeft een specifiek eiwit dat pijn stimuleert en Librela neutraliseert dit eiwit bij honden met artrose, eigenlijk schakelt het de pijnprikkel naar de hersenen uit.

Ik weet niet of verbening van het hoefkraakbeen ook dit specifieke eiwit geeft, en ik denk ook dat het een hele dure behandeling zou worden, voor een grote hond tot 60 kilo zit je al aan ongeveer 100 euro per maand, als dat x 5 zou worden, denk ik dat er maar weinig mensen zullen zijn die iedere maand 4 of 500 euro voor een prik zouden willen betalen.

Viphorse , hoe is het met het pootje?Nog steeds rustig?

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:01

kimmie261 schreef:
Is verbening van het hoefkraakbeen gelinkt aan artrose?

Librela is een pijnbestrijder bij artrose, artrose heeft een specifiek eiwit dat pijn stimuleert en Librela neutraliseert dit eiwit bij honden met artrose, eigenlijk schakelt het de pijnprikkel naar de hersenen uit.

Ik weet niet of verbening van het hoefkraakbeen ook dit specifieke eiwit geeft, en ik denk ook dat het een hele dure behandeling zou worden, voor een grote hond tot 60 kilo zit je al aan ongeveer 100 euro per maand, als dat x 5 zou worden, denk ik dat er maar weinig mensen zullen zijn die iedere maand 4 of 500 euro voor een prik zouden willen betalen.

Viphorse , hoe is het met het pootje?Nog steeds rustig?



Feitelijk is het gewoon artrose alleen dan in de hoef. Artrose is verandering van kraakbeen. Dus kort gezegd ja :)

viphorse

Berichten: 1515
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:09

Ja poot is dus nog steeds rustig . Vanmorgen lekker stuk gewandeld en hij was erg vrolijk alleen ging tussendoor wel zitten . Nu ligt hij buiten en ik zie dat hij moe is maar verder is hij wel goed . Ik weet het echt niet meer wat is wijsheid .
Heb zelfs gedacht aan een dierentolk echt hoor maar was dan meteen spoedconsult a 175 euro ….. nee laat maar .

Misschien is het een opleving nu van hem geen idee maar ja ik had gedacht nu geen hond meer te hebben dus moet wel enkele plannen weer om gaan zetten .

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:17

Hoe gaat het nu, viphorse?

viphorse

Berichten: 1515
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:16

Hij gaat slecht sinds zaterdag is hij ineens zo moe dat hij alleen wakker wordt voor eten en naar buiten en als ik thuis kom. Normaal was hij tussendoor ook wakker en wilde aandacht of even een lekkere ronde wandelen maar hij slaapt sinds zaterdag alleen maar . Hij eet wel goed drinkt niet overdreven veel of weinig . Hij mankt wel iets voor maar dat deed hij al iets langer
Vriendin van mij zegt ja maar het is warm nou zo warm was het het weekend niet en bij ons is pas net de zon gaan schijnen ik liep vanmiddag nog met een vestje aan .

Wat is wijsheid ik weet het echt niet meer die hond is zo keihard voor zichzelf en dan denk ik straks kijk ik hem de dood in ofzo terwijl hij wil leven maar ja dit is ook niks voor een hond van 2,5 jaar oud .