Puppy Erbij 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:09

Als je iets verder gaat bij Roermond zijn er mooie losloopgebieden, daar kun je bij de startlocatie lekker lunchen. :j

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:11

Ja het strand is goed bevallen <3

Als je idd naar Nationaalpark de Meinweg gaat, dat zal die zijn wat Kim bedoeld denk ik, is er een mooi losloop gebied idd :j En optie om idd bij het restaurant wat te eten - al weet ik niet of honden naar binnen mogen - ben er al even niet geweest. Sowieso wel op het terras waar ook geserveerd wordt.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:42

_Christina schreef:
Wat komen er weer veel leuke (puppy)foto's langs!
Goede reis Oshaa en sterkte met de hitte!
Curse, Volgens mij vond Arya het strand wel leuk?

Zijn er hier mensen die in de buurt van Weert leuk weten te wandelen (richting Venlo kan ook)? Ik zag de Groote Peel, is dat wat? Aangelijnd en/of los? Schoon water? En kun je daar toevallig ook ergens wat (goedkoop) lunchen? Ik zie er alleen de Peelkiosk en Peelboerderij, die laatste lijkt alleen een vergaderlocatie te zijn? :o?


Je kan naar het bos bij de ijzeren man (kazernelaan) leuk wandelen, of bij de Weerterbergen (beetje duingebied). Bij die eerste zit er volgens mij een restaurant in de buurt van de kazernelaan en bij de tweede zijn meer opties, maar heb daar nooit gegeten. Of het bos de Krang in, dan kan je in Ell of Swartbroek lunchen: aan de sebastiaanstraat in Ell ligt eea (je kan bij de bakker niet zitten, maar die is wel goed vind ik), in Swartbroek heb je Plexat. In Weert zijn best wat opties qua lunch en dat is maar ~5-10min van Swartbroek en Ell af met de auto.
Groote Peel is ook mooi.

Weet alleen niet hoe het zit met losloopgebieden, maar in de Krang liet ik mijn honden altijd los vroeger.

De mijnweg is idd top, maar vanuit Weert wel wat verder. Daar heb je een vrij groot restaurant waar je ook kan starten, weet alleen de naam niet uit m’n hoofd.

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:49

_Christina schreef:
Wat komen er weer veel leuke (puppy)foto's langs!
Goede reis Oshaa en sterkte met de hitte!
Curse, Volgens mij vond Arya het strand wel leuk?

Zijn er hier mensen die in de buurt van Weert leuk weten te wandelen (richting Venlo kan ook)? Ik zag de Groote Peel, is dat wat? Aangelijnd en/of los? Schoon water? En kun je daar toevallig ook ergens wat (goedkoop) lunchen? Ik zie er alleen de Peelkiosk en Peelboerderij, die laatste lijkt alleen een vergaderlocatie te zijn? :o?


Je hebt op ongeveer een kwartier van Weert (richting Eindhoven) een heel fijn losloopgebied, de Leenderheide/Leenderbos. Je kan daar op het losloopstuk echt een flink stuk lopen zonder steeds dezelfde paden te zien!

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:00

IMANDRA schreef:
_Christina schreef:
Wat komen er weer veel leuke (puppy)foto's langs!
Goede reis Oshaa en sterkte met de hitte!
Curse, Volgens mij vond Arya het strand wel leuk?

Zijn er hier mensen die in de buurt van Weert leuk weten te wandelen (richting Venlo kan ook)? Ik zag de Groote Peel, is dat wat? Aangelijnd en/of los? Schoon water? En kun je daar toevallig ook ergens wat (goedkoop) lunchen? Ik zie er alleen de Peelkiosk en Peelboerderij, die laatste lijkt alleen een vergaderlocatie te zijn? :o?


Je kan naar het bos bij de ijzeren man (kazernelaan) leuk wandelen, of bij de Weerterbergen (beetje duingebied). Bij die eerste zit er volgens mij een restaurant in de buurt van de kazernelaan en bij de tweede zijn meer opties, maar heb daar nooit gegeten. Of het bos de Krang in, dan kan je in Ell of Swartbroek lunchen: aan de sebastiaanstraat in Ell ligt eea (je kan bij de bakker niet zitten, maar die is wel goed vind ik), in Swartbroek heb je Plexat. In Weert zijn best wat opties qua lunch en dat is maar ~5-10min van Swartbroek en Ell af met de auto.
Groote Peel is ook mooi.

Weet alleen niet hoe het zit met losloopgebieden, maar in de Krang liet ik mijn honden altijd los vroeger.

De mijnweg is idd top, maar vanuit Weert wel wat verder. Daar heb je een vrij groot restaurant waar je ook kan starten, weet alleen de naam niet uit m’n hoofd.


De Meinweg is niet ver. Het zal vanuit Venlo/ Weert nog geen 30km zijn, anders had ik het niet eens voorgesteld.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:03

Spoiler:
KimD schreef:
IMANDRA schreef:

Je kan naar het bos bij de ijzeren man (kazernelaan) leuk wandelen, of bij de Weerterbergen (beetje duingebied). Bij die eerste zit er volgens mij een restaurant in de buurt van de kazernelaan en bij de tweede zijn meer opties, maar heb daar nooit gegeten. Of het bos de Krang in, dan kan je in Ell of Swartbroek lunchen: aan de sebastiaanstraat in Ell ligt eea (je kan bij de bakker niet zitten, maar die is wel goed vind ik), in Swartbroek heb je Plexat. In Weert zijn best wat opties qua lunch en dat is maar ~5-10min van Swartbroek en Ell af met de auto.
Groote Peel is ook mooi.

Weet alleen niet hoe het zit met losloopgebieden, maar in de Krang liet ik mijn honden altijd los vroeger.

De mijnweg is idd top, maar vanuit Weert wel wat verder. Daar heb je een vrij groot restaurant waar je ook kan starten, weet alleen de naam niet uit m’n hoofd.


De Meinweg is niet ver. Het zal vanuit Venlo/ Weert nog geen 30km zijn, anders had ik het niet eens voorgesteld.


“Wat verder” bedoelde ik mee dat het er niet naast ligt, zeg maar. Meen dat wij er zo’n 3 kwartier over deden maar vanuit Weert zal het 30/35min zijn afhankelijk van waar je zit. Groote Peel is in dat opzicht ook “wat verder”. Dat waren geen dingen waar we elk weekend heen gingen vanuit Weert, toen ik jonger was.

Bedoelde met wat verder ook niet dat het niet te doen is ;)

Oshaa
Berichten: 1049
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:40

Op weg naar de luchthaven! Net nog een afscheidswandeling gedaan met mijn beste vriendin en Beer zijn beste vriendin.

Het vasten van Beer valt vooral mijn man en schoonouders zwaar :+ . Ik vind het watervasten wel lastig. Is toch best warm.. we gaan zien hoe het allemaal gaat lopen!

Afbeelding

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:10

Oef mag hij echt helemaal geen water? Ook geen mini slokje af en toe? Goede reis!

Bedankt voor de suggesties! Ergens dichtbij Weert/richting Venlo heeft logistiek gezien de voorkeur, want ik zit die dag al de halve dag in de auto dus hoe dichter op de route hoe langer we van de natuur kunnen genieten. Vandaar dat ik de Groote Peel tegenkwam, dat ligt namelijk precies langs de route.
Qua losloopgebieden, dat is niet per se een vereiste, ik wil vooral voorbereid zijn op of het wel/niet mag, omdat dat niet overal altijd goed staat aangegeven en ik houd mij graag aan de regels (dus ja bij twijfel blijft ie vast).
De suggesties links van Weert lijken behoorlijk bossig, dat is fijn, de Groote Peel is helemaal niet zo bomig op de satelliet? Is dat gewoon Nederlandse steppe of? :=

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:51

Volgens mij (maar het is al behoorlijk geleden dat ik er ben geweest dus ik moet het even op herinneringen doen) is het idd wat meer steppe-achtig/heide. Er is wel iets van bos, maar nadruk ligt op heide. Meen ik :)). Maar misschien is er iemand recenter nog geweest?

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:06

kanjerroos schreef:
_Christina schreef:
Wat komen er weer veel leuke (puppy)foto's langs!
Goede reis Oshaa en sterkte met de hitte!
Curse, Volgens mij vond Arya het strand wel leuk?

Zijn er hier mensen die in de buurt van Weert leuk weten te wandelen (richting Venlo kan ook)? Ik zag de Groote Peel, is dat wat? Aangelijnd en/of los? Schoon water? En kun je daar toevallig ook ergens wat (goedkoop) lunchen? Ik zie er alleen de Peelkiosk en Peelboerderij, die laatste lijkt alleen een vergaderlocatie te zijn? :o?


Je hebt op ongeveer een kwartier van Weert (richting Eindhoven) een heel fijn losloopgebied, de Leenderheide/Leenderbos. Je kan daar op het losloopstuk echt een flink stuk lopen zonder steeds dezelfde paden te zien!


Goed om te weten. Toevallig laatste tijd paar x aan gedacht om eens naar Leenderheide te gaan. Als we het kunnen combineren met losloop is dat extra leuk! Is voor mij 50min rijden zoiets dus dat laat zich wel doen als ik een leuke route kan lopen daar een keer. Ben erg benieuwd naar het gebied. Als ik op de autosnelweg langs rijd vind ik wat je dan al zie altijd heel gaaf uitzien.

Veel succes met de vlucht & Beer! Hopelijk is snel alles achter de rug voor jullie. Het water vasten is idd wel heel jammer. Hoelang nu niet drinken dan voor ‘m?



Wij zijn even het water op geweest hier vlakbij. Nog even gebruik maken van een dagje met fijne temperaturen ; zo te zien vanaf morgen best wat regen en ook onweer, al is dat altijd afwachten natuurlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu zijn we allemaal tutti kaputti. Ik merk dat m’n energie (en m’n longen ook wel weer) echt weer even een flinke tik heeft gehad na afgelopen week en nu ook weer drukke dagen, dus de rest van de dag gaan we even op standje relax.

Afbeelding

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:33

Wat een spannend avontuur met Beer. Fijne reis gewenst!

Hennos

Berichten: 500
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:54

KimD schreef:
Hennos schreef:
Ik plaats ook weer wat puppyspam hoor.
Is toch echt wel heerlijk nu. Sommige beginnen nu ook met kwispelen echt super schattig <3
[ [url=m/Fev29K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GK2JJu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MNxFbR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vgrtki.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QCRTFg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/otqa9U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zk7kik.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V05Zkv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n7tBJL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CFa4Lw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb jij inmiddels al kopers bij elkaar Hennos?


Er zijn er nog 3 beschikbaar, waaronder het pupje wat spannend was en haar wil ik pas na de 6 weken enting gaan verkopen. Ik ga nu dus eerst op zoek naar nog 2 pup kopers.

Oshaa
Berichten: 1049
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:34

Hij is mogelijk net in de vijver bij schiphol gesprongen. Tot zover het water vasten :+ . Al heb ik hem nog net kunnen tegenhouden om helemaal te gaan zwemmen.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 13:57

Oeps hahaha
Succes!!

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:05

Leuke foto’s van alle pups komen er weer voorbij en leuke namen zie ik ook!

@ oshaa: succes!! Heel benieuwd naar jullie verdere avontuur daar!

Ons boefje
Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:42

Ik heb afgelopen vrijdag een cliënt moeten reanimeren op het werk. Het hele weekend door mijn teamleider verplicht ziekgemeld. Vandaag weer een dienst gedraaid waarbij ik vanmorgen te horen kreeg dat de cliënt vanochtend is overleden. Cody voelt me zo goed aan, hij komt sinds het weekend extra knuffels brengen <3

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:27

Kiimm_ schreef:
Ik heb afgelopen vrijdag een cliënt moeten reanimeren op het werk. Het hele weekend door mijn teamleider verplicht ziekgemeld. Vandaag weer een dienst gedraaid waarbij ik vanmorgen te horen kreeg dat de cliënt vanochtend is overleden. Cody voelt me zo goed aan, hij komt sinds het weekend extra knuffels brengen <3


Wat heftig... Laat je maar goed knuffelen...

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 06:04

Oh wat heftig. Bah

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:53

Ik vind de week die ik nu voor de boeg heb misschien nog heftiger dan afgelopen weekend. Eerst was het alleen ellende bij mezelf maar nu ook complete rouwverwerking van 14 cliënten er bij. Wel heel mooi hoor, maar ook echt heel pittig. Juist op dit soort momenten erg blij met een hond waar ik er lekker mee op uit ga, vind daar echt mijn rust in :o

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:12

Inderdaad heel heftig Kim, blijf er ook zeker over praten! Was het voor het eerst?

CupCakes_

Berichten: 3344
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:33

Kiimm_ schreef:
Ik vind de week die ik nu voor de boeg heb misschien nog heftiger dan afgelopen weekend. Eerst was het alleen ellende bij mezelf maar nu ook complete rouwverwerking van 14 cliënten er bij. Wel heel mooi hoor, maar ook echt heel pittig. Juist op dit soort momenten erg blij met een hond waar ik er lekker mee op uit ga, vind daar echt mijn rust in :o


Kim, is het de eerste keer dat je gereanimeerd hebt? Mocht je willen sparren of iets dergelijks, ik heb het al een paar keer gedaan in mijn werk bij de Reddingsbrigade en in het ziekenhuis. Probeer het niet op te kroppen hoor!

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:08

Klinkt idd heel erg heftig Kim. Kan me goed indenken/voorstellen dat dit er in hakt bij je :( gelukkig vind je veel troost en rust in Cody! Miss idd ook goed om t bespreekbaar te blijven maken, wat de meiden hierboven ook al aan gaven. Knuffel!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:35

Ja, was mijn eerste keer. Nadeel is dat we bij onze cliënten toch emotioneel betrokken zijn. Als het een wildvreemde was had ik het misschien makkelijker gevonden. Ik heb morgenmiddag een afspraak bij het bedrijfsopvangteam

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:24

Heftig kim :(:) rustig aan doen!

Oshaa
Berichten: 1049
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:59

Deze held heeft zich 1x uitgeschud en is daarna het Canadese leven ingedoken alsof er niks gebeurd is.
Gisteren is hij heel Vancouver met ons door gegaan terwijl we onze afspraken hadden en hij was alleen maar extreem braaf. Ook twee keer een leuk park aan de zee opgezocht waar hij heerlijk in het water heeft kunnen zitten en gespeeld met andere honden. Iedereen bij dat park was zo chill, de honden en de baasjes.

Ik had veel verwacht, maar zo een soepele overgang echt totaal niet.


Afbeelding

Afbeelding