Puppy Erbij 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:26

Rontgenfoto's van de teef zijn genomen, duurde wat langer dan verwacht, zou eerst al in november. Maar alsnog goed nieuws, officiele score moet nog komen, maar alles zag er super goed uit :D Weer een stapje dichterbij <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:39

Wij willen van de zomer naar het buitenland. Dan is inenten sowieso nodig zover ik weet.

CupCakes_

Berichten: 3346
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:51

Volgens mij mag dat ook met een geldig titerbewijs.

Wij hadden weer een mooie fietsronde vanmorgen <3
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:58

Nou ja, de prik zit er nu al in dus terug kunnen we niet meer. De dierenarts gaf aan dat de aanwezige anti stoffen sowieso afnamen met de tijd. En gezien het grote aantal honden hier in de buurt vind ik goede bescherming wel belangrijk.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:02

CupCakes_ schreef:
Volgens mij mag dat ook met een geldig titerbewijs.

Wij hadden weer een mooie fietsronde vanmorgen <3
[ [url=m/73nQKU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K6osJt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw!

Bodan

Berichten: 1220
Geregistreerd: 27-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:07

Edit: verwijderd. Was als pb bedoeld.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-22 14:09

SusanH schreef:
Wij willen van de zomer naar het buitenland. Dan is inenten sowieso nodig zover ik weet.

Dan is alleen rabies verplicht. Geen dhp.

Ik adviseer wel om 3/4 weken NA de de DHP enting te titeren om te kijken of de enting aangeslagen is. Omdat er altijd kans is dat een enting niet aanslaat. En bescherming is t aller belangrijkste. Maar zonder titer weet je nooit of een vaccinatie aanslaat. :)

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:12

SusanH schreef:
Nou ja, de prik zit er nu al in dus terug kunnen we niet meer. De dierenarts gaf aan dat de aanwezige anti stoffen sowieso afnamen met de tijd. En gezien het grote aantal honden hier in de buurt vind ik goede bescherming wel belangrijk.


Die prik geeft geen garantie op bescherming, over vier weken dus gaan voor een controle titer, anders weet je helemaal niks. Dan is het schijnveiligheid. ;)

Edit: Wat Kim zegt. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:33

Dat is dan met de controle over 4 weken te doen. We hebben iig al voorzichtig positief nieuws van de hondenschool die hopen 22 jan weer te kunnen starten.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:20

Otje titer ik ook!

Vandaag een berichtje gehad dat de teef loops geworden is *\o/* spannend!

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:35

Warboel schreef:
Otje titer ik ook!

Vandaag een berichtje gehad dat de teef loops geworden is *\o/* spannend!

Oehhhhhhh spannend, leuk!! :):)

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:42

Warboel schreef:
Otje titer ik ook!

Vandaag een berichtje gehad dat de teef loops geworden is *\o/* spannend!


Spannend!

Miss heb ik er overheen gelezen maar wordt je nieuwe pup familie van otje?

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:06

Nope, aanstaande pup is een whippet dus niet eens hetzelfde ras :P

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:13

Warboel schreef:
Nope, aanstaande pup is een whippet dus niet eens hetzelfde ras :P


Ow nee indd maar whippets zijn ook echt wel heel leuk!
En hoezo nu een whippet?

Ik heb t idee dat ik een pagina gemist heb ofzo :?

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:18

Ik wil sowieso graag coursing gaan doen en dat kan alleen met FCI rassen. En dat is de Windsprite nog niet :+
En daarnaast zijn de Windsprite fokkers in Nederland gewoon niet naar m'n zin. En vind Whippets ook geweldig <3

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:39

Warboel schreef:
Otje titer ik ook!

Vandaag een berichtje gehad dat de teef loops geworden is *\o/* spannend!


Wat leuk! Dan gaan we ongeveer gelijk op! *\o/* Hopen op volle teven straks! :D

Pippa13

Berichten: 357
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:42

Ha iedereen, ik lees alles trouw mee. We zijn vooral druk bezig geweest met Vidar zijn slaapritme waar ik eerder over schreef. Inmiddels zijn we een aantal onderzoeken verder.
Hij is helaas vandaag positief getest op giardia en ook zijn darmflora blijkt erg slecht. Waarschijnlijk kan hij door de slechte darmflora het aminozuur tryptofaan niet goed opnemen. Tryptofaan wordt namelijk omgezet in serotonine (gelukshormoon). Hij heeft waarschijnlijk een tekort aan serotonine en dat is een grote factor voor zijn onrust. We zijn inmiddels vers vlees (kkv) gaan voeren om de tryptofaan te boosten en starten vandaag met de panacur tegen de Giardia. Komende dagen staan dus ook in het teken van de giardia bestrijding. Kleedjes en benches wassen, dweilen etc. Hopelijk komen we er snel vanaf. Volgende week hebben we ook nog een afspraak met een gedragsdeskundige, zij gaat kijken waarom Vidar op bepaalde dingen paniekerig reageert.
Het is best stressvol en vermoeiend om je hondje zo in de knoop te zien. Maar wel blij dat we eindelijk weten wat er (deels) aan de hand is en dat we er naar kunnen handelen.

Afbeelding
Snorrie zelf laat het allemaal maar op zich af komen. Volgende week is hij al 8 maanden. Het is een lieverd en een stoer hondje.

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:28

Warboel schreef:
Ik wil sowieso graag coursing gaan doen en dat kan alleen met FCI rassen. En dat is de Windsprite nog niet :+
En daarnaast zijn de Windsprite fokkers in Nederland gewoon niet naar m'n zin. En vind Whippets ook geweldig <3


Super leuk om te doen!
Zag laatst iemand die het voor haar amerikaantje in de tuin had,nou was dat wel een extreme tuin maar zag er tof uit!
Ze doen t vaker met die amerikanen maar denk dat de windhonden er een stuk sneller in zijn.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:58

Woeh spannend Warboel en Tigress!

Hier zal er ook getiterd worden straks trouwens, met mijn huidige honden nog niet gedaan.

Overigens ben ik er ook nog steeds niet overuit of ik een import pup zal doen of toch gewoon eentje uit Nederland :')

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:04

Pippa13 schreef:
Ha iedereen, ik lees alles trouw mee. We zijn vooral druk bezig geweest met Vidar zijn slaapritme waar ik eerder over schreef. Inmiddels zijn we een aantal onderzoeken verder.
Hij is helaas vandaag positief getest op giardia en ook zijn darmflora blijkt erg slecht. Waarschijnlijk kan hij door de slechte darmflora het aminozuur tryptofaan niet goed opnemen. Tryptofaan wordt namelijk omgezet in serotonine (gelukshormoon). Hij heeft waarschijnlijk een tekort aan serotonine en dat is een grote factor voor zijn onrust. We zijn inmiddels vers vlees (kkv) gaan voeren om de tryptofaan te boosten en starten vandaag met de panacur tegen de Giardia. Komende dagen staan dus ook in het teken van de giardia bestrijding. Kleedjes en benches wassen, dweilen etc. Hopelijk komen we er snel vanaf. Volgende week hebben we ook nog een afspraak met een gedragsdeskundige, zij gaat kijken waarom Vidar op bepaalde dingen paniekerig reageert.
Het is best stressvol en vermoeiend om je hondje zo in de knoop te zien. Maar wel blij dat we eindelijk weten wat er (deels) aan de hand is en dat we er naar kunnen handelen.

[ [url=m/5ZDnwy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Snorrie zelf laat het allemaal maar op zich af komen. Volgende week is hij al 8 maanden. Het is een lieverd en een stoer hondje.


Wat rot zeg. Giardia kan veel effect hebben op gedrag. Succes met de behandeling!

Na 2 rondes kuur met panacur te hebben gedaan blijft het hier positief.. Wij zijn gestart met Giardex een Chinese kruidenmix waar ik positieve reacties over lees.

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:35

Ik post nog niet heel actief mee, omdat er vanuit deze kant weinig te melden is. Lees wel mee en Ik merk wel dat er wel weer veel dingen zijn om aan te denken met een pup :') wel/geen bench, snacks, rust, speelgoed, ik zit er na 10 jaar niet echt meer in :o

Helaas bleek de teef leeg te zijn gebleven, dus het wordt nog iets langer geduld hebben voor ons.

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:52

eventueel schreef:
Ik slaap altijd slecht 's nachts, maar nu heb ik een bezigheid gevonden: denkspelltjes googlen voor de hond! En het liefst ook denkspelletjes die je zelf kunt maken of doen zonder dat je gelijk voor veel geld iets aan moet schaffen. Dus mochten jullie nog iets weten, graag! Heb al wel een snuffelmat en zo'n brokjespuzzel, de laatste vinden mijn katten in ieder geval erg leuk :) .

Nog 22 nachtjes (slecht) slapen, voel me net een kind voor pakjesavond ;) .


De kwabbernoot! Van Hondenschool Robbedoes. Echt geweldig, en is een beschrijving van.

VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:29

Hier momenteel ook Giardia…
Hij is absoluut niet zichzelf, en ook echt ziekjes de afgelopen dagen.. maaaar, z’n ontbijt zit er nog in vandaag dus dat is positief *\o/*
Afbeelding

Kan iemand mij vertellen waarom mijn foto’s zo inimini geüpload worden? -O- ze komen allemaal op avatar formaat en ik weet niet zo goed hoe ik dat veranderen moet.. Ik plaats dit via mijn IPhone :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:47

Geen idee hoe dat komt. Even kijken of het hier wel lukt. Ze was mee naar de paarden donderdag.

Afbeelding

Gisteren veel geslapen, misschien nawerking van de prik. En vanmorgen uitgeslapen tot iets na 7enen. Toen moest ze wel heel nodig. Volgende week gaan we naar puppy training. En haar vriendje Lodewijk de teckel van mijn moeder gaat ook mee.

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:51

VNjulia schreef:
Hier momenteel ook Giardia…
Hij is absoluut niet zichzelf, en ook echt ziekjes de afgelopen dagen.. maaaar, z’n ontbijt zit er nog in vandaag dus dat is positief *\o/*
[ Afbeelding ]

Kan iemand mij vertellen waarom mijn foto’s zo inimini geüpload worden? -O- ze komen allemaal op avatar formaat en ik weet niet zo goed hoe ik dat veranderen moet.. Ik plaats dit via mijn IPhone :)

Geen flauw idee, ik weet niet of er bij het uploaden wordt gevraagd naar een formaat bij jou?
Ik heb er iig geen last van bij het uploaden.