Puppy Erbij 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whizz
Berichten: 1059
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:28

Ik meld me ook! Ik ben me aan het oriënteren op een hond. Ik denk in 2023. Lang geleden heb ik een rottweiler gehad en daarna nooit meer een eigen hond. Ik ben de afgelopen jaren (vakantie) oppas geweest voor honden van vrienden. Ik lees lekker mee!

Eelmo

Berichten: 2949
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:30

cursebreaker schreef:
Bekend gezicht, Hiiiiiii :wave: <3

En verder veel nieuwe gezichten zie ik, leuk!
Druk met de pups zo haha.


:wave: *\o/*

Heb ik nu al - na 3 pagina's - over een chocolade lab heen gelezen? Wat erg := Dit is precies waarom ik niet veel zal posten haha

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:41

Och al die puppy foto's <3 Mijn vriend en ik hebben zo ontzettende puppy fever niet te geloven :') Uiteraard wachten we geduldig maar poeh! T helpt een beetje dat we nu nog dagelijks naar Kim der collie pups kunnen kijken O:) :))

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:44

ik meld me ook weer. Ik val zo nu en dan het topic eens binnen.

Ik heb een dwergpoedel Gioia van nu 7 jaar oud. Mijn dramaqueen/ pechhondje. Ze heeft zo nu en dan last van een pootblessure en 2 weken geleden is er kaak myositis bij haar geconstateerd. Hopelijk werkt deze eerste kuur genoeg en komt het daarna niet meer terug.
Afbeelding

Afbeelding

En bruce, de engelse buldog van mijn vriend. hij is nu 3 jaar oud. Beetje (erg lomp) en vergt veel aandacht, maar zo lief.

Afbeelding

Afbeelding

En zo lagen ze vanmorgen (terwijl ze eerst niet bij elkaar in de buurt wilden zitten)

Afbeelding

Hennos

Berichten: 500
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:52

Wat een leuk topic.:)

Ik ga meelezen. In reageren ben ik niet heel goed.

Hopelijk mag ik in 2022 een nestje krijgen. Dit jaar is mijn teefje helaas leeg gebleven.
ik weet alleen nog niet of ik haar met de 1e loopsheid van dit jaar laat dekken of de 2e loopsheid. De 1e loopsheid zal ergens in het voorjaar zijn, alleen verwacht ik begin Juni een veulen. Dit wil ik niet tegelijkertijd hebben met een zwanger teefje. Dus het zal van het moment van haar loopsheid afhangen wanneer ik weer een dek poging ga doen.


Afbeelding

Dit is mijn knappe dame, een gladharige foxterrier

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:01

Tigress schreef:
Als ik al die pups zie dan besef ik me ineens weer hoe klein Jarv eigenlijk is geweest :')
[ [url=m/gGGzsD.jpg]Afbeelding[/url] ]


<3

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:03

Ik meld me ook weer! Vriendlief is eindelijk overgehaald dat er een nummer 3 mag komen.
Nu is het nog debatteren thuis wie van ons twee er een tweede hond bij mag :')

Hoe dan ook, er zal een werklijn Duitser of Hollander komem ergens eind 2022 of 2023!
Laatst bijgewerkt door _classic op 29-12-21 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:04

Eelmo schreef:
cursebreaker schreef:
Bekend gezicht, Hiiiiiii :wave: <3

En verder veel nieuwe gezichten zie ik, leuk!
Druk met de pups zo haha.


:wave: *\o/*

Heb ik nu al - na 3 pagina's - over een chocolade lab heen gelezen? Wat erg := Dit is precies waarom ik niet veel zal posten haha

Haha bokker Themba heeft een chocolade lab!

linda2008

Berichten: 4258
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:10

Mag ik mijzelf ook melden hier? Gewoon omdat ik een puppy-fanaat ben :P ;)
Ik zal vooral een trouwe meelezer worden, maar ik zal mijn hondjes wel even voorstellen:

Wij hadden al 3 honden;
Lizzy, een chihuahua van bijna 11 jaar
Xenga, een stafford van bijna 8 jaar
Nino, een chihuahua van 5,5 jaar
Afbeelding

En in 2021 hebben we Coco (chihuahua) daar aan toegevoegd <3
Afbeelding

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:55

Wij melden ons ook weer, einde van het vorige topic kreeg ik niet meer bijgehouden, dus een nieuwe poging!

Koda, kooikerhondje, van nu 8.5 maanden dus mag officieel nog in het puppy-topic :P.

Afbeelding

Iemand vroeg iets over gedroogde snacks; hier ook goede ervaringen met hondenschoolonline & Barkkings.

jestop
Berichten: 699
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:47

Ik meld me hier ook even. Ik heb contact met een fokker die een nestje verwacht in januari. Ze vragen een aanbetaling als ik een pup wil reserveren. Ik mag ook op de "2e" lijst als ik nog niet wil aanbetalen. maar het klinkt allemaal heel goed en ik zou op zich wel willen aanbetalen zodat ik verzekerd ben van een pup die ook getestte ouders heeft en in huis opgroeit etc. Hebben jullie ervaring met aanbetalingen? Hoe kan ik het risico op oplichting vermijden?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:05

Ugh ik vind een aanbetaling echt heel raar. Dat zou voor mij weinig goeds betekenen.

Wij verwachten halverwege volgend jaar ein-de-lijk een puppy dus dan mogen we weer officieel meedoen in dit topic *\o/*

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:10

Kaus schreef:
Ugh ik vind een aanbetaling echt heel raar. Dat zou voor mij weinig goeds betekenen.

Wij verwachten halverwege volgend jaar ein-de-lijk een puppy dus dan mogen we weer officieel meedoen in dit topic *\o/*


Nee hoor, is vrij normaal. Zeker in de corona periode een must. Dan weet je hoe serieus iemand is.

Ik heb het ook gedaan, mijn kopers op de lijst moesten betalen op vier momenten:
- Na de succesvolle dekking
- Na de bevestigende echo
- Na de geboorte
- Één week voor de afgesproken ophaaldatum.

Wel duidelijk vermeld dat de aanbetaling altijd terug betaald worden bij 'slecht nieuws' en dat ik altijd het recht blijf houden om te annuleren ondanks de aanbetaling, uiteraard ook met terugbetaling.

Aanbetaling wordt niet meer terug betaald als de puppen de vier weken gepasseerd zijn.

jestop
Berichten: 699
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:11

Ik vind het ook logisch hoor, maar hoe weet je of je niet opgelicht wordt. Dat vind ik een lastige.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:15

jestop schreef:
Ik vind het ook logisch hoor, maar hoe weet je of je niet opgelicht wordt. Dat vind ik een lastige.


Ik zou zeker naar de voorwaarden van de aanbetaling en terugbetaling vragen indien de teef niet drachtig blijkt of de pups toch niet bevallen etc.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:17

Nynkster schreef:
Wat leuk een border!
Bij welke fokker komt Odin vandaan?


Dankje!
Hij komt van Vlissingen af.
Fokker is eentje die voor de leuk fokt. Dit was het derde nestje.
Mama is 1/4 ander ras, 3/4 BC, Papa is 100% BC.

Puppetje
Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:20

Wij hebben het volledige aankoopbedrag vooraf betaald. Zo weet de fokker ook dat je serieus bent. Uiteraard ook met geld terug als het mis zou gaan.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:20

Leuk Kaus! Ben heel benieuwd wat voor pupje je gaat nemen!

En aanbetalingen, ik denk dat dat ook afhangt van de situatie.
Mijn pupperd zal zeer waarschijnlijk uit het buitenland komen en dan langer moeten blijven, ik kan me best indenken dat een aanbetaling dan heel normaal is. Daar de pup ook langer bij de fokker blijft.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:55

_classic schreef:
Leuk Kaus! Ben heel benieuwd wat voor pupje je gaat nemen!

En aanbetalingen, ik denk dat dat ook afhangt van de situatie.
Mijn pupperd zal zeer waarschijnlijk uit het buitenland komen en dan langer moeten blijven, ik kan me best indenken dat een aanbetaling dan heel normaal is. Daar de pup ook langer bij de fokker blijft.


Ook dat is heel normaal ja. Gemiddelde prijs wat ik hoor voor het langer blijven is €50,- per week.

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:55

Hier komt ook een aanbetaling. Heeft ze standaard, maar ik vind het geen probleem. Beinvloed niet mijn plek op de wachtlijst, gezien er op karakter voor mij gekozen wordt. Maar ik vind het ook geen probleem. Zeker in tijden als nu voorkomt het impulsaankopen kan ik me zo voorstellen :)

cursebreaker

Berichten: 11533
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:59

Wij hebben ook aanbetaald en dat vind ik persoonlijk geen issue als je vertrouwen hebt in de fokker waar je naartoe gaat en je moet wat dat betreft imo wel een beetje ‘open en met vertrouwen erin gaan’ ipv denken dat ze je op gaan lichten. En wij hebben in de week voor ophalen de rest betaald als ik het me zo goed herinner.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:00

Ik heb inderdaad ook niet met nummers gewerkt maar met passende hondjes bij mensen. Twee kopers vielen op voorkeur voor dezelfde maar één van de twee heb ik geswitcht naar een andere pup en twijfelde eerst. Ze zijn nogmaals langsgekomen 1,5 week later en waren dolblij met de keuze. Gaf mij ook een fijn gevoel! <3

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:13

Ook ik moest aanbetalen, maar wel pas met 5 weken (tijdens het eerste bezoek want corona, grenzen waren toen officieel dicht). Ik betaalde gelijk de helft.
Bij ons werd er niet direct verwacht tijdens de dracht dat mensen betaalde omdat ze 12 mensen had waarvan er best veel alleen een reu wilde en er uiteindelijk 6 teven geboren werden.

Ik lees gewoon gezellig mee aangezien Mezzy nu 20 maanden is en dus officieel geen pup meer is(al vind ze zelf van wel. :D )

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:14

Ik kom ook weer (af en toe :o ) meekletsen :)

In het vorige topic kwam Otis erbij, een inmiddels 14 maanden oude koningspoedel en 5 januari komt Finlay erbij, een dan 8 weken oude kruising koningspoedel x australian labradoodle.
En dan is er ook nog Ollie de 8 jarige dwergschnauzer :D

Ollie
Afbeelding

Otis
Afbeelding
Afbeelding

En Finlay, hier 4 weken oud
Afbeelding

Morgen weer bij Finlay op bezoek en volgende week woensdag mag hij mee naar huis.
Hier ook aanbetaald trouwens, lijkt me heel normaal eigenlijk.
Overigens is de fokker van Finlay (en Otis) al bijna 20 jaar een vriendin dus vertrouwen zit wel goed.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:14

Ik vind het ook wel fijn dat de fokker kiest op basis van wat bij ons past.
Het zal mijn eerste werkhond worden en daar je niet even snel langsgaat, zou ik het zelf lastig vinden kiezen op basis van de foto's.
Lastig, in de zin van kiezen op wat bij je past. Ik denk dat je dan al gauw neigt naar het uiterlijke plaatje van de pup en niet zo zeer wat misschien goed bij je past kwa gevoel.