CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:28

Aaah oliebol! Wat balen dat het zo een slechte ervaring is geworden!
Ik deed mee aan de korte cross, gelukkig geen aanvaringen gehad maar wel veel mensen die over het parcours liepen en inderdaad een aantal fiets- en mountainbike die we moesten oversteken.
Hopelijk valt het mee voor Jip!

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:32

kanjerroos schreef:
Aaah oliebol! Wat balen dat het zo een slechte ervaring is geworden!
Ik deed mee aan de korte cross, gelukkig geen aanvaringen gehad maar wel veel mensen die over het parcours liepen en inderdaad een aantal fiets- en mountainbike die we moesten oversteken.
Hopelijk valt het mee voor Jip!


Hoe ging de korte cross?

Jaa was echt wel even balen, maar niets aan te doen.

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:07

Ah nee wat onwijs schrikken!! :\ wat een bizarre actie ook van die mountainbiker, wát een l*l :x

Hopelijk valt het mee voor Jip en heeft hij er niets aan overgehouden :(:)

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:04

Er stond morgen al een checkup voor titeren op de planning bij dr dierenarts, dus die mag hem gelijk even helemaal navoelen/kijken.

Pippa13

Berichten: 350
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:19

Westerschouwen zag er uit als een gave route! Wat schrikken zeg van die mountainbiker, hoe gaat het nu met Jip na de check up?

Ik heb van de praktijkondersteuner groen licht gekregen om het canitrailen weer op te pakken *\o/*
Mijn cortisol waardes zijn laag genoeg en zullen weinig problemen meer geven als ik adrenaline aanmaak met hardlopen. Voor nu vind ik het nog heel spannend, ik associeer aporten/hoge hartslag en ademhaling nog met een paniekaanval. Ik heb samen een stappenplan gemaakt om het op een rustige en verantwoorde manier weer op te pakken de komende maand. Zo hoop ik het op een therapeutische manier te kunnen doen, zonder druk.

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:18

CupCakes_ schreef:
kanjerroos schreef:
Aaah oliebol! Wat balen dat het zo een slechte ervaring is geworden!
Ik deed mee aan de korte cross, gelukkig geen aanvaringen gehad maar wel veel mensen die over het parcours liepen en inderdaad een aantal fiets- en mountainbike die we moesten oversteken.
Hopelijk valt het mee voor Jip!


Hoe ging de korte cross?

Jaa was echt wel even balen, maar niets aan te doen.


Ging goed! Prachtig gebied ook zeg! Wel een zwaar parcours maar we hebben genoten!

Hoe gaat het nu met Jip?

@pippa: wat fijn! Rustig aan en geniet ervan!

CupCakes_

Berichten: 3322
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:51

Jip lijkt er niets aan overhouden te hebben. Hij is nagekeken door de DA en die kon niks vinden. Dus we doen het wat rustiger aan deze week. Lief dat jullie het vragen!

Het gebied is zeker prachtig! Wij lopen er regelmatig wel, is ongeveer 20 min van thuis vandaan.

Pippa, wel fijn dat je weer rustig opag starten!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 16:01

Ik ga niet mee doe ik Montfoort. De griep heeft mij tepakken gekregen en zit al dageb lang thuis.

Afgelopen woensdag nog bijna 8km gelopen en dat viel mij zo zwaar. Horloge gaf ook alle meters in het rood aan en ik snapte niet waarom, totdat ik twee dagen later dus flink ziek werd.

Wel balen. Volgende beter

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:05

Wat fijn Pippa dat je weer rustig kunt opstarten! Hopelijk gaat het goed voelen!

Gelukkig lijkt Jip er niks aan overgehouden te hebben. Blijft een bizarre actie..

Wij zijn aan het aftellen naar Montferland. Heel veel zin in!

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:27

Aaaah arme Jip :(
Gelukkig dat je al naar de DA moest en er achteraf niks aan de hand is. Maar is wel schrikken en ook niet zo netjes dat die persoon gewoon zonder wat te zeggen weer door fietst.

Fijn Pippa dat je het canitrailen weer mag oppakken en rustig aan weer wat km kan maken.

Peelie wat balen voor jou dat je ziek bent geworden en zaterdag moet afzeggen :(

Leo in welk tijdblok start jij? Wie weet zie ik jou nog wel ergens rennen :P

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:59

Wij starten in blok 10-10:30 en doen de snuffeltrail. :)

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:33

Leo schreef:
Wij starten in blok 10-10:30 en doen de snuffeltrail. :)


Oh ik start tussen 10.30 en 11.00 dus wie weet passeer ik je op de route :D

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:05

Wij hebben heerlijk gelopen! Fitz deed het super knap, heel trots op hem! We gingen puur voor de ervaring en hij liep onwijs stabiel en met veel plezier. Mooie route was het!



Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:07

Ziet er goed uit!

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:01

Bekend heuveltje. Wij liepen m ook.
De snuffeltrail ivm mn oudje van 12,5.
Was een leuke trail.

Afbeelding
Afbeelding

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:23

Wat onwijs knap nog met 12,5! Super leuk!

Wij deden ook de korte afstand, was voor ons de eerste keer dat we meededen en Fitz wordt pas 2 binnenkort. We doen alles nog heel rustig aan en dit kwam op een mooi moment zo! Perfecte leerzame ervaring!

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:47

Leuk dat jullie ook zo’n plezier hadden vandaag. Heb jullie niet gezien of is me gewoon niet opgevallen :')

Fijn dat dit een leuke ervaring was voor Fitz, en knap horsii dat jouw hond van 12,5 gewoon nog lekker mee doet :D

Wel grappig dat die zandbult bij iedereen indruk maakte, wij hebben dezelfde foto :P
Ik deed de 10 km met Perla maar vond het na de verzorgingspost wat zwaar worden, kreeg last in mijn lies en zijkant van 1 knie. Heb vanaf daar wandelen en hardlopen afgewisseld en toen ging het wel. Perla deed het super goed met de anders honden, was zo trots dat ze sommige kon passeren zonder uit te vallen. Ze paste zich ook heel lief aan toen ik even meer moeite had.

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:59

Je hebt gewoon 10km gedaan! Wat goed!

Ik ben stiekem een beetje jaloers op jullie allemaal :(:)

Pippa13

Berichten: 350
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:58

Super goed gedaan iedereen en die zandheuvel ziet er spectaculair uit! Jullie hadden volgens mij geluk met het weer hè! Leuk om een impressie te zien van iedereen die meedeed. Deze NNT komt op het lijstje voor ooit in de toekomst :j

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:36

Milky_Way schreef:
Leuk dat jullie ook zo’n plezier hadden vandaag. Heb jullie niet gezien of is me gewoon niet opgevallen :')

Fijn dat dit een leuke ervaring was voor Fitz, en knap horsii dat jouw hond van 12,5 gewoon nog lekker mee doet :D

Wel grappig dat die zandbult bij iedereen indruk maakte, wij hebben dezelfde foto :P
Ik deed de 10 km met Perla maar vond het na de verzorgingspost wat zwaar worden, kreeg last in mijn lies en zijkant van 1 knie. Heb vanaf daar wandelen en hardlopen afgewisseld en toen ging het wel. Perla deed het super goed met de anders honden, was zo trots dat ze sommige kon passeren zonder uit te vallen. Ze paste zich ook heel lief aan toen ik even meer moeite had.

[ [url=m/TOkBd6.jpg]Afbeelding[/url] ]


He leuk, ik heb jullie gezien.

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:55

Wat goed van jullie! Ziet er uit als een prachtige omgeving!

Milky_Way

Berichten: 1591
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:34

horsii schreef:
He leuk, ik heb jullie gezien.


Oooh haha nu zit ik te denken waar dat was, ik herken de meeste vaak aan hun hond maar van de foto kan ik me niet herinneren dat ik jouw hond ergens heb gezien (er waren ook wel veel honden natuurlijk).
Perla was makkelijk te herkennen in haar paarse truitje :+

Moet zeggen dat de spierpijn meevalt zo de dag erna, maar moet denk ik wel langs de fysio want dat stukje bij mijn knie lijkt op een geïrriteerde pees. Het zit echt helemaal aan de zijkant van mijn knie en gaf een wat branderig gevoel, online vond ik dat het mogelijk een lopers knie kan zijn.

Mandynop

Berichten: 66
Geregistreerd: 04-09-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 12:46

Wat een mooie, leuke foto's en wat een prachtig gebied.

@pippa wat fijn dat je weer mag beginnen met het oppakken.

@Milkyway leuke foto van Perla, wij volgen jullie ook op insta zie ik nu.

Het is nog even weg, maar zijn er ook mensen die 24 november mee doen met de Graef Castricum trail & walk? Of dit in de planning hebben staan? :)

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 00:36

Hier is het heel onwerkelijk.. 10 februari nog genoten met de trail en 27 februari ook nog gewoon mee wezen canicrossen thuis en ineens acuut leverfalen..
Vorige week zondag mn beste maatje moeten laten gaan.. met puck is mijn liefde voor de canicross en canitrail begonnen.
Een korte cross, een survival, bikejorring, steppen of een marathon training van 30 km, niets was die kleine te gek.
Wat missen we hem :knuffel:

Afbeelding

Afbeelding

Puck was echt mijn once in a lifetime hond.
Kan het nog steeds niet bevatten.

Jody onze Mechelaar voelt zich ook zo alleen, mist puck ook ontzettend. Mist echt een maatje om haar heen, nog nooit zonder andere hond geweest. Hierdoor wel voor een herplaatser aan het kijken. Ze komt haar mand nu niet uit, leeft wel helemaal op als mijn zus haar puberhond er is.
Vandaag bij een super leuke Slowaakse brak geweest, waarschijnlijk afgedankte jachthond uit Servië. Heel leuk dier. Kennismaking met Jody volgt deze week. Enige twijfel puntje, klein en maar 20 kg.
Morgen kennismaking met een langharige Weimaraner.
Dan de plussen en minnen afwegen en het belangrijkste, wat Jody vind en hoe de honden op ons dochtertje reageren.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 09:49

Wat een vreselijk verlies horsii :(
Begrijpelijk dat je wilt kijken voor een maatje voor Jody.
Succes met het zoeken naar en vinden van een match - is dan ook zeker met een kind erbij nog een extra opgaaf wanneer je tussen herplaatsers wilt zoeken kan ik me indenken. Benieuwd of er een match gaat zijn dan met welke jullie nu op het oog hebben :j