CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 19:15

Volgens Curse loop ik met militaire snelheid. :') Maar dat valt mee, ik wandel normaal tussen de 5,5/6 km/u.

De rest zal ik straks wel beantwoorden, we zijn nog aan het trainen.

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:19

CupCakes_ schreef:
Heb je naar het Dragrattan tuig gekeken? Bij Jip zat de Freemotion niet zo mooi en fijn en het Dragrattan tuig wel. Misschien is dat ook nog een optie?

Ik hoop dat ik nu voorlopig alle fysieke ellende wel gehad heb. Dus ik wil na de hitte toch weer langzaam gaan opbouwen met hardlopen etc. Ik mis het namelijk ècht. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen. _O-


Volgens de maattabel is die ook te klein in de hals, maar ik zal hem in mijn achterhoofd houden! :j

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:52

Wat betreft het afwateren, 2,5 uur voor vertrek krijgen ze een afwatersoep, ongeveer 700-800ml per hond met veel elektrolyten en energie. Één uur voor vertrek krijgen ze een dubbele portie vlees met pre-start supplement. Een half uurtje voor de start loop ik ze even warm en laat ze tevens uit zodat ze ook de tijd en rust hebben om te poepen en plassen en dan starten. Tijdens de stops, we hebben er twee gepland nu, krijgen ze een afwatersoep met elektrolyten, vet & dextrose en magnesium. Dat vries ik in en doe ik in de shakers, eventueel al met water maar dat kan ik ook tijdens de stop erbij doen. Dat krijgen ze in 300 tot 500ml water, afhankelijk van de energieopname. Bij terugkomst krijgen ze een herstelshake à 300ml en bij thuiskomst krijgen ze een halve portie voer. 'S avonds krijgen ze hun normale portie voer en eventueel nog een herstelshake eronder, afhankelijk van hoe de spieren aanvoelen. En dan begint het een aantal uur later weer opnieuw.

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:23

Doe je dit standaard, of enkel als je langer dan xyz loopt? De hoeveelheden dan, dat je altijd rekening houdt met wanneer je wat geeft, dat snap ik :D Ik heb me er nog niet zo in verdiept, duurt nog wel even voor een aangepast voerschema relevant wordt. Maar vind het wel interessant om te lezen hoe jij het doet :j

Verstelbare tuigen: je zal er vast een hoop aan kunnen verkloten ja, maar een slecht zittend niet-verstelbaar tuig is ook geen optie natuurlijk. Ik was sowieso van plan om iemand mee te laten kijken, en als het goed zit dan blijf ik er daarna ook van af :+

Ik ben het warme weer ook zó zat inmiddels. Hopelijk kun je gewoon samen met je honden op pad, Kim! Maar ook als je alleen gaat een beetje rekening houden met de warmte he? :)

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:03

Tot 20km doe ik eigenlijk nooit iets, neem ik alleen plat water mee voor als we onderweg een keertje stoppen. Maar nu is het vier dagen achter elkaar en ze hadden al een temperatuur verwacht tussen de 20 & 30 graden, dus dan is voorbereiding wel handig en ik wil voor onderweg alles zo vers mogelijk houden.

Voor wedstrijdagen doen we ook aanpassingen. :j

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:09

Klinkt logisch :j

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:48

Als ik nu de van uur tot uur bekijk van de weerapp tikken we de 30 graden om 13 uur aan het het heetst van de dag om pas om 18 uur.

We mogen een half uurtje eerder starten, dus ik twijfel nog om ze mee te nemen of thuis te laten. Heb wel alle voorbereidingen in gang gezet just in case ze meegaab. Voor nu is het vooral de uur tot uur van de app in de gaten houden. Morgen rond deze tijd moet ik de knoop doorhakken.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:26

Ik heb besloten dit jaar niet mee te gaan doen.

Ipv gaan we zaterdag of zondag ochtend lekker naar het strand voordat het te warm wordt. En lekker uitrazen in het hondenlosloopgebied op de dijk (met sloot).

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:42

mvdende schreef:
Ik heb besloten dit jaar niet mee te gaan doen.

Ipv gaan we zaterdag of zondag ochtend lekker naar het strand voordat het te warm wordt. En lekker uitrazen in het hondenlosloopgebied op de dijk (met sloot).


Slim ook wel zonder de juiste voorbereiding en als je een laag wandeltempo hebt, dan had je wel echt moeten zorgen om op tijd binnen te zijn en ervoor te zorgen weer op tijd op de camping te zijn.

Waar ben je nu naartoe gegaan?

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:52

KimD schreef:
mvdende schreef:
Ik heb besloten dit jaar niet mee te gaan doen.

Ipv gaan we zaterdag of zondag ochtend lekker naar het strand voordat het te warm wordt. En lekker uitrazen in het hondenlosloopgebied op de dijk (met sloot).


Slim ook wel zonder de juiste voorbereiding en als je een laag wandeltempo hebt, dan had je wel echt moeten zorgen om op tijd binnen te zijn en ervoor te zorgen weer op tijd op de camping te zijn.

Waar ben je nu naartoe gegaan?


Ik ga naar m'n ouders. Die wonen op loopafstand van het strand. Maar meestal pakken we toch de auto, is wat fijner met tassen enzo. Als je de omgeving een beetje kent, kan je nog wel een gratis parkeerplekje vinden dichtbij de strandopgang.

Dus voor het te warm wordt lekker spetteren in de zee, is toevallig 365 dagen per jaar losloopgebied daar op het strand.

En verder mijn sociale dingen daar in de omgeving doen. Ben er opgegroeid en natuurlijk nog even langs de grootste dierenwinkel van Nederland: Avonturia de Vogelkelder. (Heb muizen nodig voor de slangen. Diepvries gelukkig, niet levend)

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:33

Wij hebben er inmiddels twee dagen Heuvelland4daagse opzitten, gisteren de honden meegenomen. 28km lopen wij op zo'n 5 uur, dan waren we theoretisch gezien voor de ergste hitte weer binnen.

De eerste 21km gingen fluitend, honden gingen goed, na het rustpunt halverwege hadden ze de koeljasjes aan & de brillen op. Na het laatste rustpunt werd het in een keer flink afzien. Jammer genoeg 8km alleen maar zon, meer zon en nog meer zon en dat vreet energie. Wij kakten vreselijk in en Puk ook, die had het echt even zwaar. Vooral voor haar nog een extra rust ingelast waarbij we nog even extra afgewaterd hebben. Maze heeft even los rondgerend, die zag er het nut niet van in. Na 20 minuten weer verder gegaan met booties aan ook. De laatste 4km hebben we echt op rustig tempo verder gelopen, gelukkig kwam Puk na die stop alsnog lekker in het ritme en liep door. De laatste klim hebben we even doorgestapt en daarna zijn wij rechtstreeks naar de auto gelopen en is onze wandelvriendin gaan ponsen op de markt. Bij de auto wilde ze beide drie slokken van het afwater en dat was het, gelukkig maar, goed teken. Bij thuiskomst beiden dames 400gr hoog energie voer en runderbloed gegeven. Ze hebben iets meer dan een uurtje geslapen en toen speelde Maze alweer buiten met Vixem & Puk kwam eens kijken bij mij wat ik van plan was. We kwamen met 28 graden binnen maar door de laatste kilometers in de zon waren we gesloopt.

Wel besloten ze niet meer mee te nemen, tot aan de grote rust is het echt goed te doen maar het risico dat we weer zo open terug moeten wil ik niet meer lopen. Als de route gisteren 5km langer was geweest had ik Kay gebeld om ze op te pikken. Vandaag was een prachtige route geweest met de honden, dus die hebben we maar even opgeslagen en gaan we het najaar nog eens wandelen met ze.

Nu de spierpijn verzorgen en hopen dat we morgen nog vooruit komen. :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:37

Jammer dat ze maar 1 dagje meekonden, maar de hitte is idd echt helemaal prut. Het warmt zo snel op.. Maar, het ziet er wel uit als een geslaagde dag! En, als ze niet mee gaan hoef jij ook minder gewicht mee te dragen op je rug :Y)

Succes met de spierpijn en fijne verjaardag! :)F

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 09:52

Ja, echt knap van de doggies! Maze is ook gewoon echt insane, wat die allemaal aan kan *\o/* Wat een hond <3 En pukkie heeft het ook onwijs knap gedaan!! Maar idd begrijpelijke keus om ze de rest van de dagen thuis te houden. Denk dat elke volgende dag alleen maar zwaarder word, sneller warm e.d. of valt dat mee? Maar het is idd wat je zegt; dat onbekende, niet wetende hoe veel open stukken zon je later in de route krijgt enz. dat is idd niet fijn om niet te weten nee. Benieuwd naar jullie route vandaag. Zag dat de omgeving van Meerrssen en Schimmert aan de beurt was, leuk <3

Ook via deze weg een fijne verjaardag gewenst <3
Cadeautje/verwennerij komt er uiteraard nog aan binnenkort hihi

--

Met de voorspelde weersvoorspelling in Ouddorp komende week, ga ik onze canitrail spullen misschien toch maar meenemen. Geen idee nog hoe het met mij zelf gaat dan, qua energie en long klachten, maar vroeger in de ochtend gaat het waarschijnlijk wel rond de 15 graden zijn, dus dan kunnen we met gemak een rondje doen - want veel joggen zal ik toch niet kunnen doen, en de temp is dan doable voor Arya. Dan hebben we het wel weer eens even gedaan; Kan ik het nieuwe Polar Quest tuig eens wat beter gaan uitproberen met d'r :j

We zullen in ieder geval wat meer kunnen gaan caniwalken tov wat we deze week in Zeewolde gedaan hebben. Ben benieuwd.

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:52

:wave:

Het is al een tijdje stil hier. Hoe gaat het met wandelen/hiken/trailen en alle honden? Ik zou graag zeggen 'na de warmte kunnen we weer' maar het schijnt komende week alsnog 25 graden te worden :+

Anyway... Na een hoop mentaal en fysiek blessureleed heb ik vanmorgen eindelijk(!) mijn eerste echte trail training met kapitein Speurneus gelopen **\O/**
Hij heeft vooral naast gelopen want het arme ding snapt er geen fluit van dat hij nu ineens wel mag trekken aan de lijn :knuffel: Dat komt nog wel en gaan we mee aan de slag.

We zijn begonnen met een basis hardloopschema en hebben 10x 1 minuut gejogd, afgewisseld met 2min rust (volgens het schema 1min, maar wil niet te hard van stapel lopen). Mijn doel is om uiteindelijk 2x per week 5-10km te trailen. Dus absoluut geen werelddoelen, puur voor de leuk. En op welk tempo we dat dan doen zien we dan wel weer. Focus voor nu is conditie training, van ons beide. En het aller belangrijkste: dat Koda het spelletje gaan snappen en leuk blijft vinden :)

Ik ben benieuwd of jullie nog/weer een beetje actief zijn. Zou leuk zijn als we elkaar kunnen blijven motiveren :j

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 11:17

Ohhh goed idee van je om het topic omhoog te schoppen Eelmo <3 *\o/*

Wat leuk dat je een begin hebt gemaakt, whoop whoop! En jaa, dat heeft soms even nodig voor die klik er is bij ze, maar gaat vast goedkomen idd. Hebben ze meestal wel snel door dat ze mogen trekken :') :j En ook de focus is gewoon voor veel honden echt veel gevraagd ook met dit soort activiteiten dus wel fijn als je het dan zo samen kunt opbouwen.

Ik zie het topic idd ook wel graag weer wat actiever zijn, leukkkk!

--
Hier ging het enorm op en neer door o.a. long covid & nu ook weer werk erbij wat veel (mentale) energie vraagt en zoeken naar een routine.

Canitrail heb ik echt maar een enkele keer geprobeerd te doen de afgelopen maanden.
Caniwalk dan wel meer mee bezig geweest nog en zijn we weer aan't opbouwen qua kilometers - gaat ook nog erg op en neer want met het nieuwe werk erbij en de intensiteit ervan merk ik ook weer dat de long klachten weer wat terug aan't komen zijn dus het is even zoeken in balans naar alles. Het beste zou zijn ook als ik het joggen ook nog alleen zou gaan opbouwen zonder Arya, maar momenteel ben ik al blij als ik gewoon genoeg met Arya gedaan krijg buiten werk en huishouden en andere afspraken om, dus dat wordt 'm even niet. Dan zal de jog-progressie wel veel langzamer gaan, maar dat is sowieso door long covid niet altijd even beïnvloedbaar. Dus maar weer alles op een haalbaar slakkentempo :') Elke keer dat ik het probeer en al is het maar een beetje doe, is toch alweer iets zullen we maar zeggen haha.

Ik ben afgelopen zaterdag met een vriendin voor een rondje canitrail gegaan, al is het meer caniwalk geworden uiteindelijk _O- Wel een 3tal minuten gejogd, maar dat was het dan ook lol. De route zelf was 7,5km wat voor mijn doen wel weer netjes was want die afstand liep ik al in geen maanden meer dus er zit vooruitgang in weer. Gaat nog steeds te langzaam voor mijn gevoel, maar als ik kijk hoe het nog een paar maanden terug was en ik met 2-3,5km al pauzes moest inlassen en meteen met aanhoudende klachten erna thuis terug kwam, moet ik echt ook proberen gewoon blij te zijn met de progressie. It sucks nog steeds, maar so be it.

Afbeelding

Het plan is om eind november nog proberen mee te gaan doen met een Dogsurvival in BE, als het met werk planning enz uitkomt, samen met de eigenaresse van Oscar & Pietertje (wiens conditie nog slechter is dan die van mij dus dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik iemand alleen maar ophoud :') ) en dan zien we wel waar het schip strand. De vorige survival heb ik gecanceld omdat het toen echt te slecht ging met me, maar ik heb nu wel hoop dat we die 5km route kunnen doen, al is het dan wel meer lopend waarschijnlijk, maar we doen ook niet mee voor een bepaald target qua tijd e.d. dus we gaan gewoon laagdrempelig meedoen nu.

GEAR
En zoals het sommige vast niet is ontgaan, en nu weet ik ook dat sommige net zo enthousiast zijn geweest en hebben geshopt hahaha, is er nieuw NonStop gear verkrijgbaar en kwam er een 20% kortingscode voorbij online. Dus deze enthousiasteling heeft 2 nonstop orders onderweg momenteel <3 *\o/* *vanochtend de verzendbevestiging ontvangen.

We kochten het nieuwe Freemotion 5.0 harnas in de kleur blauw/grijs. Ik wilde eerst eigenlijk wachten tot de roze uit was om te kijken welke kleur ik liever had, maar met de 20% korting nu en het feit dat ik de blauw/grijs al echt waanzinnig gaaf vind, besloten toch gewoon deze al te kopen hihi. Ben zo benieuwd om te zien hij Arya gaat zitten.

Dat houd in dat we dus een deel van onze overige tuigen weer weg gaan doen waarschijnlijk. Ik heb onlangs nog een berg inlandsis niet verstelbare tuigen gekocht bij de Belgische decatlon en ik denk dat deze dus ook weer de deur uit gaan. De verstelbare inlandsis ga ik wel houden, deze gebruiken we ontzettend graag en vind ik bv voor Dog Survivals ook heel fijn. Ik vind het sowieso ook altijd wel fijn om iets reserve te houden. Maar na wat meer gebruik van verschillende merken nu, en met de nieuwe FM die erbij komt, kan die niet verstelbare Inlandsis dus wel weg binnenkort.

En ik kocht voor mezelf de vernieuwde Trekking Belt 2.0. Ik gebruik de eerste editie ontzettend graag met caniwalk/hiken. Nu wilde ik toevallig sowieso een nieuwe gaan halen in een kleinere maat, en toen kwam NS met de 2.0 editie aan waar ik heel enthousiast over ben. Kan niet wachten om 'm te gaan gebruiken <3

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:42

Wij zijn ook weer gestart met hardlopen een aantal weken geleden, toen de ergste hitte weg was zeg maar. Wij rennen zo'n 2 à 3 keer per week, aangezien ik nu vooral langere trainingen en hartslagtrainingen heb ben ik langer van huis en moet ik beter plannen want met warming-up & cooling-down ben ik met een training toch makkelijk een uur en een kwartier van huis. We rennen nu tussen de 5 & 10km per keer. De 'rusttrainingen' zijn verschillend tussen de 25 & 35 minuten en dan redden we de 5km altijd wel, tijdens de langere trainingen tikken we altijd wel tussen de 8 & 10km aan.

Ook wij hebben met korting de nieuwe gear besteld van Non-stop. De oude Freemotion vond ik vreselijk, heel veel tuig voor op de hond en heel grof, de nieuwe heeft dat een stuk minder en is ergonomisch een stuk erop vooruit gegaan.

Voor onze drie dames is de nieuwe blauwe/grijze kleur onderweg en voor onze twee heren is de oranje/zwart onderweg en voor mezelf een nieuwe NS belt, ik had de Loype al in maat M & heb nu de maat S besteld. De maat M gaat door naar Kay.

Eigenlijk wilde ik die nog niet bestellen maar ik kon mijn hele inlandsis set verkopen in één koop dus toen moest ik wel anders hebben we er een te weinig. :+

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:02

cursebreaker schreef:
Ohhh goed idee van je om het topic omhoog te schoppen Eelmo <3 *\o/*

Wat leuk dat je een begin hebt gemaakt, whoop whoop! En jaa, dat heeft soms even nodig voor die klik er is bij ze, maar gaat vast goedkomen idd. Hebben ze meestal wel snel door dat ze mogen trekken :') :j En ook de focus is gewoon voor veel honden echt veel gevraagd ook met dit soort activiteiten dus wel fijn als je het dan zo samen kunt opbouwen.

Ik zie het topic idd ook wel graag weer wat actiever zijn, leukkkk!

--
Hier ging het enorm op en neer door o.a. long covid & nu ook weer werk erbij wat veel (mentale) energie vraagt en zoeken naar een routine.

Canitrail heb ik echt maar een enkele keer geprobeerd te doen de afgelopen maanden.
Caniwalk dan wel meer mee bezig geweest nog en zijn we weer aan't opbouwen qua kilometers - gaat ook nog erg op en neer want met het nieuwe werk erbij en de intensiteit ervan merk ik ook weer dat de long klachten weer wat terug aan't komen zijn dus het is even zoeken in balans naar alles. Het beste zou zijn ook als ik het joggen ook nog alleen zou gaan opbouwen zonder Arya, maar momenteel ben ik al blij als ik gewoon genoeg met Arya gedaan krijg buiten werk en huishouden en andere afspraken om, dus dat wordt 'm even niet. Dan zal de jog-progressie wel veel langzamer gaan, maar dat is sowieso door long covid niet altijd even beïnvloedbaar. Dus maar weer alles op een haalbaar slakkentempo :') Elke keer dat ik het probeer en al is het maar een beetje doe, is toch alweer iets zullen we maar zeggen haha.

Ik ben afgelopen zaterdag met een vriendin voor een rondje canitrail gegaan, al is het meer caniwalk geworden uiteindelijk _O- Wel een 3tal minuten gejogd, maar dat was het dan ook lol. De route zelf was 7,5km wat voor mijn doen wel weer netjes was want die afstand liep ik al in geen maanden meer dus er zit vooruitgang in weer. Gaat nog steeds te langzaam voor mijn gevoel, maar als ik kijk hoe het nog een paar maanden terug was en ik met 2-3,5km al pauzes moest inlassen en meteen met aanhoudende klachten erna thuis terug kwam, moet ik echt ook proberen gewoon blij te zijn met de progressie. It sucks nog steeds, maar so be it.

[ [url=m/mnmHpH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het plan is om eind november nog proberen mee te gaan doen met een Dogsurvival in BE, als het met werk planning enz uitkomt, samen met de eigenaresse van Oscar & Pietertje (wiens conditie nog slechter is dan die van mij dus dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik iemand alleen maar ophoud :') ) en dan zien we wel waar het schip strand. De vorige survival heb ik gecanceld omdat het toen echt te slecht ging met me, maar ik heb nu wel hoop dat we die 5km route kunnen doen, al is het dan wel meer lopend waarschijnlijk, maar we doen ook niet mee voor een bepaald target qua tijd e.d. dus we gaan gewoon laagdrempelig meedoen nu.

GEAR
En zoals het sommige vast niet is ontgaan, en nu weet ik ook dat sommige net zo enthousiast zijn geweest en hebben geshopt hahaha, is er nieuw NonStop gear verkrijgbaar en kwam er een 20% kortingscode voorbij online. Dus deze enthousiasteling heeft 2 nonstop orders onderweg momenteel <3 *\o/* *vanochtend de verzendbevestiging ontvangen.

We kochten het nieuwe Freemotion 5.0 harnas in de kleur blauw/grijs. Ik wilde eerst eigenlijk wachten tot de roze uit was om te kijken welke kleur ik liever had, maar met de 20% korting nu en het feit dat ik de blauw/grijs al echt waanzinnig gaaf vind, besloten toch gewoon deze al te kopen hihi. Ben zo benieuwd om te zien hij Arya gaat zitten.

Dat houd in dat we dus een deel van onze overige tuigen weer weg gaan doen waarschijnlijk. Ik heb onlangs nog een berg inlandsis niet verstelbare tuigen gekocht bij de Belgische decatlon en ik denk dat deze dus ook weer de deur uit gaan. De verstelbare inlandsis ga ik wel houden, deze gebruiken we ontzettend graag en vind ik bv voor Dog Survivals ook heel fijn. Ik vind het sowieso ook altijd wel fijn om iets reserve te houden. Maar na wat meer gebruik van verschillende merken nu, en met de nieuwe FM die erbij komt, kan die niet verstelbare Inlandsis dus wel weg binnenkort.

En ik kocht voor mezelf de vernieuwde Trekking Belt 2.0. Ik gebruik de eerste editie ontzettend graag met caniwalk/hiken. Nu wilde ik toevallig sowieso een nieuwe gaan halen in een kleinere maat, en toen kwam NS met de 2.0 editie aan waar ik heel enthousiast over ben. Kan niet wachten om 'm te gaan gebruiken <3


Mocht er een maat M/L tussen zitten, dan heb ik wel interesse. Dat is het enigste x-back tuig wat Skip goed past. Wij hebben er op dit moment gewoon 1. Maar een reserve is wel fijn.

Wij zijn niet bezig met canicross als in hardlopen, maar wij zijn sinds een week of 3 wel weer fanatiek begonnen met steppen.

Afgelopen zondag een wedstrijdje/laatste training gehad in Bruinisse. De 1e 2km gingen als een trein, maar de laatste 500m was mul zand en toen was de pijp bij zowel Skip als mij eigenlijk compleet leeg en hebben we een stukje gewandeld ipv gestept.

Komend weekend zijn we in Veldhoven, bij de Kivo Kempentrail, waar we zaterdag en zondag zullen starten in de step 1 honden klasse. Gewoon voor de leuk en een enalaatste plaats zou leuk zijn ipv een laatste plaats. Het wordt alleen wel erg warm, we starten al 2 uur eerder dan oorspronkelijk de bedoeling was, maar de step 1 start uiteindelijk "pas" om 11:00. Dus hopelijk is het niet te warm dan al en of wordt het parkoers nog ingekort.

Ik heb er in ieder geval al veel zin in, vandaag alle spullen inpakken en dan morgen richting Veldhoven en de tent opzetten.

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:42

Yes super leuk, weer een beetje leven in dit topic!
@eelmo; super leuk dat jullie weer kunnen starten na een blessure! Dat trekken komt vanzelf wel en anders zijn jullie in ieder geval samen heel sportief bezig! Succes

@cursebreaker; heftig om te lezen dat COVID zo een lange nasleep kan hebben zeg! Goed bezig weer ook met opbouwen. En heel leuk, dogsurvival in België (Zutendaal denk ik?) ben ook aan het denken om daarvoor in te schrijven! Mooie aankopen weer gedaan ook!

@KimD; zoo 8-10 km! Respect hoor! Ren je dan het grootste deel of is dat inclusief wandelen? Lekker bezig in ieder geval!

@mvdende: tof ook steppen, heel veel succes het weekend! Ik hoop dat de temperatuur een beetje mee zal werken voor jullie.

Wij zijn ook lekker aan het trainen, vooral in de avonden en vroeg on de ochtend dus niet echt last van de warmte gelukkig. Wij lopen 4,5 -5 km waarbij we wel het grootste stuk proberen te hardlopen. Marlo wordt steeds enthousiaster met het trekken en ik steeds handiger in zijn kracht goed gebruiken dus dat is tof! Paar weken geleden mee gedaan met een canicross korte afstand in Genk en daar naar tevredenheid gelopen, leuke ervaring maar voor beiden spannend om te worden ingehaald dus daar gaan we lekker mee oefenen.
6 november doen we mee aan de dosgsurvival in België en verder lopen we regelmatig langere afstanden (maar dan gewoon wandelen).

Lijkt mij leuk hier elkaar te volgen!

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:01

Ligt een beetje aan de training die op het programma staat, meestal is het volledig hardlopen met tempowisselingen maar zo nu en dan 'moet' ik ook 2 minuten wandelen. Maar die sla ik ook geregeld over, het is voor mij lastiger om weer te rennen na het wandelen dan rustig door te stappen.

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:06

Lekker bezig allemaal hoor *\o/*

Hier is ook de nieuwe freemotion onderweg :') na lang twijfelen toch de oranje/zwart gekozen. Ben heel benieuwd hoe hij bevalt.

En het trekken komt nog wel idd. Daar gaan we gewoon rustig op oefenen. Ik ben al lang blij dat ik weer kan! Was eigenlijk van plan om te gaan wandelen, dus was een vrij spontane actie vanmorgen om toch te gaan hardlopen. We hadden lol en dat vind ik voor nu echt het allerbelangrijkste :j

KimD, wat voor programma/schema/app/horloge :+ gebruik jij?

Succes met (de voorbereiding op) aanstaande events!

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:08

Hardlopen met Evy! En ik track met de Fitbit! :j

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:20

Ohja, die bestaat ook nog :D Ik heb gewoon een hardloopschema van fysio. Dus niemand die mij verteld wat ik moet doen, anders dan ikzelf :+

Trouwens, NonStop heeft op youtube een aantal hele fijne workout video's, mocht iemand nog interesse hebben in krachttraining e.d. voor erbij :)

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:17

Ik kom mij ook melden met Max! Vorige week bij runwithpride geweest om te passen. Wonen vlakbij mij.

Tot nu toe alleen nog wezen wandelen. Wil straks hardlopen wel oppakken en straks ook bikejoring :)

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 10:55

KimD
Haha ja je had idd geen andere keus nu als ook een nieuwe belt bestellen, wat een pech zeg! En wat de rest al zegt idd, echt respect voor de afstanden die je ondertussen loopt, damn!

mvdende
Arya heeft alles XXL van de inlandsis tuigen die weg zullen gaan, dus dat gaat ‘m qua maat niet worden ben ik bang haha. Reserve is idd wel altijd fijn - ik houd ook nog wel iets van reserve hier, kan geen kwaad en het hangt niet in de weg. Het wordt idd heel erg warm dit weekend dus benieuwd of dat idd niet te laat gaat zijn qua start. Anderzijds; als ik kijk naar animal event, toen was het ook echt goed warm en mij viel het toen alleszins goed mee en Arya zelf ook - denk dat het vele water en afkoelen wel hielp ook maar zij was toen absoluut niet oververhit ofzo terwijl ik normaal zou zeggen met die temp niet te gaan. Maar denk met een survival dat je qua verdeling van activiteiten met water erbij al sneller goed zit. Kunt het ook gedeeltelijk gewoon rustiger aan doen met dit soort events, dat scheelt ook.

kanjerroos
Ohh lekker bezig zijn jullie zeg, wat leuk! Alvast heeeel veel plezier gewenst met de dog survival 6 nov, we verwachten een update uiteraard hihi!

Eelmo
Ja da’s het belangrijkste: plezier! En je hoeft idd voor niemand anders een strak schema aan te houden, je doet het voor jullie zelf. Dus gaat helemaal goed komen hoor! Ben benieuwd hoe het FM tuig staat bij Koda, Oranje zal wel tof uitzien bij ‘m!

Daghara
Wat leuk zeg! Ik zag idd een foto voorbij flitsen op insta in alle vluggigheid ook - geen idee of ik ook daadwerkelijk al geliked had dus ga zo eens spieken hihi. Maar leuke plannen heb je! Bikejöring zou ik in de toekomst ook nog wel willen proberen, net als stepjöring maar investeren in een offroad step is nog even geen kort termijn ding, dus denk dat ik daar volgend jaar voor het najaar voor ga kijken. Dan heb ik ook nog even de tijd om te kijken of we het eerst eens kunnen oefenen/proberen voor ik daadwerkelijk eentje ga kopen zelf. Als we eentje kopen, wil ik wel meteen een goede off-road step. Mountainbike staat er ook nog, moet ik ook echt eens zelf mee aan de slag gaan zodat ik daar tzt meer zekerder in ben weer voor ik dat met Arya zou gaan proberen. Ga eerst met haar eens gewoon aan de hand met fietsen beginnen tzt.



Non-Stop en DHL zijn on fire. De bestellingen werden door DHL 27 okt in de middag opgehaald en gisteravond waren ze al door de douane in NL (vanuit Noorwegen) en nu zijn ze onderweg voor bezorging! Ik zit dus vol ongeduld nu te wachten op dat gele busje hahaha.

Morgen staat een caniwalk gepland ergens in het heuvelland met een vriendin en dan kan ik gelijk de nieuwe Trekking belt gaan uitproberen, zin in <3

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:24

He wat leuk, er is veel gepost!

Wij zijn nu 2 weken weer aan het opbouwen samen, moeten van ver komen maar aan de motivatie zal het niet liggen. :))
Wij wachten op de roze non-stop <3 , tot die tijd loopt Joy met de dragrattan multisport.