CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 14:41

Leuk! Als de motivatie er is, ben je al halverwege haha.
En ik wilde eerst ook op de roze wachten, maar geen geduld meer. En ik moet zeggen dat ik sowieso de blauw/grijze vanaf het eerste moment al super gaaf vond. Hebben 'm net binnen gekregen en ik kan beamen nogmaals dat hij irl net zo mooi is <3 Dragrattan vind ik overigens wel ook een interessant en mooi merk. Cupcakes heeft een ander model ervan voor Jip en die ligt ook erg mooi :j

Arrepar heeft wel altijd zo'n takkehekel aan passen....Can you tell? :')
Afbeelding

De Trekking Belt 2.0 en een maatje kleiner als dat ik eerst had van de 1e trekking belt, past fijn.
Dus kijk er naar uit om 'm morgen echt te gaan testen met een langere hike.

Straks ga ik even langs Kim met het Freemotion tuig om haar ook even mee te laten kijken.
Ik twijfel zelf een beetje of hij helemaal lekker ligt - qua gevoel zeg ik van wel, maar het is soms heel lastig met Arya omdat ze ook altijd zo achterlijk erbij gaat staan met passen en dan moet je met een verstelbaar tuig echt constant bezig zijn ook nog met haar recht te laten staan terwijl je aan't verstellen bent in je eentje, #theJoy. En stiekem ga je dan ook kijken hoe ie bij andere honden ligt, maar dat vergelijken is absoluut niet handig natuurlijk of eerlijk en dan slaan bij mij wel eens de twijfels toe haha. I need confirmation :') :j

Met dit specifieke tuig is het namelijk wel opvallend hoe het op grote en kleine honden met o.a. de straps anders ligt en de ruimte rondom de schouders bv, en sowieso met verschillende types bouw dat het heel anders uitziet zie ik, dus het is echt goed om idd na te voelen wanneer je deze past. Als ik bv. kijk hoe hij op Maze van Kim ligt (vanaf foto beoordeeld), is dat ook weer heel anders tov bij Arya bv als je puur op het oog kijkt - daar zijn de straps een stuk korter en is er meer ruimte rondom de schouders bij Maze dan. Als ik dan weer kijk naar andere honden van Arya's bouw (en ook meer vacht), ligt hij bij haar wel weer zoals het bij de anderen ligt. Met navoelen en verstellen denk ik dat we wel nog een heel eind moeten gaan komen en we 'm met meer afstellen nog beter passend gaan krijgen, maar het is altijd fijn om iemand even te kunnen laten meekijken, dus straks even een tripje naar Vijlen om te dubbel checken hihi. Qua opmeten + gewicht zou de grotere maat weer echt veel te ruim gaan zijn. Daar valt ze echt buiten maar we weten hoe tabellen kunnen afwijken dus ik sluit het niet uit dat we eventueel maat 9 ook nog bestellen om te vergelijken, afhankelijk even ook van wat Kim constateert straks.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 10:34

Iemand nog wat gaan doen?

Hier geen Canitrail, wel CaniWalk afgelopen weekend.

Op zaterdag een korte ronde aan de andere kant van de Brunssummerheide hier vroeger in de ochtend, maar toen liep de warmte/benauwheid snel op, dus kwam gewoon bezweet terug bij de auto van 2,5km haha. Kwam veel canicrossers tegen ook, wel leuk om te zien!

Afbeelding
Afbeelding

En zondag een wat langere ronde - voor mij is dit momenteel lang nog want ben nog bezig met opbouwen weer:

6,77km met 156m hoogteverschil bij Terhills in BE.
Hier heb ik wel even getest hoe het is met 3 honden aan de gordel, just for fun. Ging verrassend goed haha, ik merkte het verschil nauwelijks wanneer ze gewoon op een stabiel tempo lopen. Stukje gejogd en ook dat ging verrassend goed. Denk ook omdat de honden elkaar goed kennen en goed samengaan natuurlijk + een beetje gelijk zijn qua groottes enz. Al merkte ik die 2 goldens erbij bijna niet, Arya heeft power voor alle 3 samen, lol. Maar het was best een leuk uitzicht:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Freemotion dus nog steeds niet echt kunnen testen met canitrail. Misschien dat ik zondag even ga proberen als we terug zijn van tennis met Milan. Vandaag is rustdag, want we zijn beiden kapot - gister nog een stukje gelopen met Kim - en de komende 3 dagen werk ik dus houden we het bij kortere wandelingen omdat het al donker is tegen de tijd dat ik klaar ben en zaterdag ochtend gaan we weer een wat langere caniwalk doen in ik denk het Heuvelland dit keer.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:46

Wat leuk dat het topic weer actief wordt.

Ik wil ook weer meer gaan lopen. Wandelen vooral, ik heb alleen wat uren te weinig in een dag.

Zondag sta ik wel in Rozendaal, maar dan als vrijwilliger. Ik verwacht dat ik iedereen weer gezellig op pad mag sturen

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:12

Wij komen toevallig net thuis van een hardlooprondje :D

Nu 10x 1 minuut afgewisseld met 1 minuut rust, tempo iets omhoog. Koda blijft het nog wat lastig vinden, maar wanneer hij wel goed vooruit loopt en spanning op de lijn houdt vliegen we echt <3

We (vriend en ik) proberen nu ook 1 of 2x in de week even samen te oefenen op het trekken. Als vriendje met een tugtoy vooruit gaat interesseert het Koda niet meer dat ik er nog achteraan kom, dan gaat hij }:) Dus hij kan het wel :+ We oefenen rustig verder.

Hier ook nog geen nieuwe FM. Hij zou gisteren komen, maar DHL had als T&T "vandaag, voor het einde van de dag". Sorry, maar daar ga ik niet voor thuis blijven :evaw:

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 19:59

Wat ziet dat er heerlijk uit Cursebreaker! Wat een prachtige omgeving. <3 Wij moeten ook maar eens die kant op, voor zo'n uitzichten is dat de moeite wel. :j
En wat leuk met die 3 samen zeg!

Eelmo Wij lopen volgens mij redelijk gelijk qua schema, wij gaan morgen voor het eerst 3 minuten samen rennen.
DHL zet het hier voor de deur neer, blijf er ook niet meer op wachten.

Wij zijn gisteren geweest en gaan morgen weer, hier geen bijzondere uitzichten want ik kies het meest saaie stuk bos uit waar weinig loslopers komen. Beetje ongestoord kunnen lopen is me veel waard. :=
Afbeelding

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 20:09

Wij hebben de nieuwe freemotions binnen gekregen, van alle honden had ik alleen voor Maze de verkeerde maat, daar is de goeie voor onderweg. Gelukkig dezelfde maat als Vixem dus ik kon wel even gaan testen of ons probleem ook verdwenen was.

De eerste +/- kilometer liep ze nog wat schuin maar het trok daarna op +/- kilometer recht en bleef recht. *\o/*

Ik heb mijn limegroene set verkocht waardoor ik met de Black Wolf ging testen en wat vind ik die vreselijk, niet veel gerend die drie kwartier, alleen waar ze los kon lopen en dus niet gehinderd werd door de BW en ik me er niet aan hoefde te storen.

Dus ik wacht nu op mijn blauwe riem waar ik de groene van verkocht heb, dan is alles weer goed in de wereld. :') De groene RexSpecs is ook verkocht en de blauwe besteld, dan is de set weer compleet.

Verder ook alleen maar om die reden wezen hardlopen, ik vind het nog te warm. Ik krijg dat echt niet fatsoenlijk geregeld, zelfs met korte broek en t-shirt niet.


Afbeelding

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 08:39

Boemklatsch schreef:
Wij zijn gisteren geweest en gaan morgen weer, hier geen bijzondere uitzichten want ik kies het meest saaie stuk bos uit waar weinig loslopers komen. Beetje ongestoord kunnen lopen is me veel waard. :=


Saaie stukken bos ben ik ook nog naar op zoek ja.. Ik heb de keuze uit druk losloopgebied (niet chill) maar wel vlak, of stuwwal/heuvels en dat valt qua conditie wat tegen :')

Gistermiddag is het tuig dan toch wel geleverd en hij past *\o/* ook blij dat ik voor verkeersveilig oranje ben gegaan :+ Afstellen moet ik even samen met vriend doen want Koda gaat er steeds bij zitten of scheef achterom kijken wat ik in vredesnaam aan het doen ben. Dropneus.

Haha Kim, setjes freak? Moet zeggen, ik had een grijze lijn van NonStop mee besteld, maar ik denk dat ik toch ook wel een oranje lijn erbij wil :o Wat vind je vervelend aan de Black Wolf?
En ja, warmte.. -O- Wij gaan nu rond 8u 's ochtends, dan is het nog goed te doen gelukkig.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:39

Ik vind de riem zelf niet fijn voor canicross, de riem wappert me teveel waardoor dit weerkaatst op de rug/ belasting van de hond. Daarnaast vind ik de bungee in deze riem niet fijn. Maar dat is persoonlijk natuurlijk, net zoals zadels en andere attributen bij paarden.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 12:04

Ik kom weer onder een steen vandaan. Door verhuizen en verbouwen te lang niet op bokt gezeten. Maar wat een mooie verhalen en foto's kom ik tegen van jullie avonturen.
Wij zijn verhuisd 8 km verderop maar wonen nu in ons lievelingsbos. Het hardlopen,trailen,wandelen stond op een laag pitje, maar is nu zo anders als je zo vanuit de deur t bos in gaat.
Laatste tijd neem ik Nugget vaak mee aan een lange sleep lijn, zodat hij wat meer kan snuffelen en zijn eigen tempo kan lopen. Wat eigenlijk best goed bevalt. Ik ga eens kijken of ik alle posts hier een beetje bij kan lezen
helaas lukt het toevoegen van foto's niet, ze komen er heel klein uit te zien :D :+

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:45

Wat heerlijk als je zo de natuur in kunt lopen. Ik hoef niet lang te rijden, maar alsnog 5-10 minuten. Vriendlief is eigenlijk een echt stadsmens dus beter dan dit gaat het waarschijnlijk niet worden. :+

Wij lopen gestaag door, Joy begint nu echt te snappen dat ze echt moet blijven lopen en geen noodstoppen hoeft uit te voeren om dennenappels te verzamelen en doet dat dan ook in een stabiel tempo. <3

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 13:48

Goed bezig @denbine en @boemklatsch!
Heerlijk om zo snel in het bos te zijn denbine, dat levert vast veel mooie wandelingen op!

Knap ook van Joy dat ze het begint door te krijgen boemklatsch! Ziet er goed uit in ieder geval!

Wij hebben afgelopen zondag meegedaan aan een dog survival. Ik had het tuig om gedaan wat wij ook voor canicrossen gebruiken, misschien niet zo slim haha.
We moesten vrij kort na de start al meteen 2 hele rustige oefeningen doen waar hij stil moest zitten, daar heeft ie zich goed misdragen in ieder geval…
Erna een stuk kunnen rennen waardoor hij wat minder enthousiast werd en verder een fijn rondje gedaan waarbij hij echt z’n best deed! Start en meer rust bij enthousiasme gaan we gewoon aan werken

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 16:11

Oooo dog survival lijkt me zo leuk. Helaas is onze hond reactief naar vreemde honden, dus durf ik het niet aan.
Heb ook canitrails geprobeerd met geel lintje etc, maar toch zijn eraltijd mensen en honden die zowat bovenop je springen.

@boemklatsch dat dennenappel verhaal komt me heel bekend voor

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 16:20

Hier ook mee gedaan aan de dogsurvival. Eerste keer voor Max en we vonden het beide geweldig!

@denbine, wij zijn aantal keren ingehaald of kwamen honden tegen met geel lintje. Deden best wel wat mee, maar had het idee dat er goed rekening mee gehouden werd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:28

@daghara; ooh dat zitten op dat kleed doet ie knap! Dat was bij ons dus echt geen succes, de eerste paar meter wel en verbaaste hij mij echt maar bij het omkeren en terug slepen ging hij mij wel even helpen ipv netjes blijven zitten.
Was wel echt een tof parcours hè!?

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:48

kanjerroos schreef:
@daghara; ooh dat zitten op dat kleed doet ie knap! Dat was bij ons dus echt geen succes, de eerste paar meter wel en verbaaste hij mij echt maar bij het omkeren en terug slepen ging hij mij wel even helpen ipv netjes blijven zitten.
Was wel echt een tof parcours hè!?

Haha dat kleed vond Max ook niet zo, net als in de mandjes zitten en voortgetrokken worden :') Max vind dat hij poten heeft gekregen, om zelfstandig te kunnen lopen _O-

En idd tof parcours! Vond het enorm leuk voor de eerste keer :D

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:09

Max heeft groot gelijk!

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:29

Na een hele flinke griep zijn wij weer aan het lopen. Heb gisteren een ronde van 6 km in de Kampina gelopen, in de stromende regen... -O-
Afbeelding


cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 14:36

Lekker zeg, mooi rondje <3

Hier ligt alles weer stil i.v.m. flinke terugval qua long-covid. Hiken zelf is gewoon al echt heel erg problematisch voor me, laat staan canitrail/dog survivals nog erbij, dus ik baal echt enorm. Ons nieuwe freemotion tuig van NonStop ligt dus stof te vangen momenteel.

Ik ga wel deze week richting Kim om eens te kijken of haar 2e step misschien wat voor ons gaat zijn, want ik zou heel graag ook met de step aan de gang willen en dat kan ik mocht het wat zijn en we 'm overkopen, iets zijn wat ik wel al laagdrempelig zou kunnen opbouwen binnenkort misschien.

In de tussentijd nu eerst via de huisarts een doorverwijzing gekregen om naar een revalidatie centrum te gaan, en hopelijk kan ik met hulp van dat weer wat verbeteren en hopelijk snel weer wat opbouwen met hiken en later ook canitrail. Wil zo graag weer wat meer doen |(

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:07

Pfff wat balen dat je er weer opnieuw zo'n last van hebt. Heb van verschillende cliënten goede verhalen over revalidatie bij long covid gehoort, dus zeker de moeite waard. :(:)

Hopelijk bied steppen een uitkomst, wil dat ook nog eens uitproberen.

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:24


CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:46

Eelmo schreef:
Voor geïnteresseerde (beginners): een c25k programma via NonStop!
https://landing.nonstopdogwear.com/couchto5k?fbclid=IwAR37ebPPEoOMnWmgFin3_i8WS-2udATRTYwuo8FvkzoWYniOx2U5p9k1Lqs

Incl 200+ pagina e-book met trainingstips etc. Ik hoop mijn motivatie weer een beetje terug te gaan vinden, want die is met het mooie weer mee op vakantie geloof ik :z Ach, goed voornemen voor het nieuwe jaar dan maar?


Dat klinkt interessant! Ik heb onlangs weer covid gehad dus moet echt weer vanaf 0 op gaan bouwen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:47

Ik heb me ingeschreven, ben benieuwd

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 13:55

Ik heb me ook ingeschreven ook al kan ik niks doen nu maar al is het voor informatie opdoen *\o/*

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:13

Super leuk! Dankje voor het delen! Ik doe ook mee

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:44

cursebreaker schreef:
Ik heb me ook ingeschreven ook al kan ik niks doen nu maar al is het voor informatie opdoen *\o/*


Nou, dat dacht ik dus ook! :) Het e-book ziet er echt goed uit, dus ben heel benieuwd naar de trainingsvideo's e.d.