CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 18:37

Hoe gaat het hier met het lopen in de kou?

Nog mensen die aan het voorbereiden zijn voor een leuke loop?

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:07

Hier helaas door extreme nattigheid (tot voorbij je enkels door het water op meerdere stukken) op onze vaste loop trajecten niet meer getraind. Hopelijk is deze week het water weer wat gezakt en kunnen we weer. Ik heb geen moeite met natte voeten maar ik was tot halverwege mijn bovenbenen doorweekt, en dat was toch wat minder. :')

Ik zag op Canitrail iets over een NNT in februari in Montferlant, lijkt me erg leuk. Even de afstanden afwachten.

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:38

Oh, die had ik ook al ter loops voorbij zien komen ja. Maar nog geen afstanden.

Als er iets rond de 10k is, dan wil ik dat wel graag gaan doen.

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:49

Hier even minder gelopen ivm isolatie klusjes in huis. Maar gister met -2 mee gelopen met de training, dacht bij mezelf ik lijk wel gek :brr: :D

Maar we waren goed gekleed dus viel mee.
Hoorde ook over de NNT in februari, ben benieuwd want wil daar wel aan mee doen als ik hopelijk dat weekend niet hoef te werken.

Wel balen dat het ivm het weer voor jullie oo niet altijd lukt om vaker te trainen thuis. Maar wie weet snel minder nattigheid :)

Gister lag er naast de paden nog wat sneeuw, de paden zelf waren vrij droog.
Afbeelding

Pippa13

Berichten: 366
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:54

Ik heb de week na de NNT Rosendael een hele heftige terugval gehad met mijn paniekaanvallen en pleinvrees, waardoor ik ook nog eens helemaal overspannen thuis ben komen te zitten. Mijn cortisol waarden waren zo ontzettend hoog dat ik van de huisarts per direct moest stoppen met canitrail |( . Dat was echt een klap in mijn gezicht. Van 3x per week naar helemaal nul. Vidar past zich ontzettend goed aan en houd mij op de been. Ik hoop heel erg dat ik ergens in het nieuwe jaar, misschien het voorjaar de draad met canitrail weer op kan pakken. Voor nu dus alles op een laag pitje. Wel vind ik het super leuk om iedereen zijn verhalen te volgen.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 19:56

Oh wat een dikke ellende :(:)

Mooi plaatje Milky Way!

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 20:00

*komt even uit meeleesmodus.

Wat ontzettend heftig en verdrietig Pippa13.
Kan me wel voorstellen dat ze dan dit advies geven, maar hopelijk kun je binnenkort gewoon laagdrempelig en zonder events/NNT’s toch op jullie zelf weer een beetje oppakken zonder dat die cortisol omhoog schiet weer en dan wat laagdrempeliger genieten weer. Maar voor nu inderdaad maar even goed voor jezelf zorgen en lief zijn. Beterschap!!

Ik vind normaliter met dit weer actief zijn eigenlijk veel fijner - love die winter foto hierboven ook hihi-, of dat nu trailen is of gewoon hiken. Ik heb vorige maand nog eens gekeken hoe ik ervoor ‘stond’ en 2,5km gedaan met stukjes joggen van 30sec tussendoor, laagdrempelig en ook even kijken hoe Arya het weer oppakte - dat was vanaf moment 1 GAAN weer haha al zijn de commando’s links/rechts wel vergeten :'). Dat ging op dat moment zelf best lekker voor mij fysiek, maar erna wel weer een klap gehad. Door omstandigheden ondertussen ook alweer een maand bijna thuis geweest, dus ik moet ook het wandelen nu eerst weer oppakken. Dan kan ik hopelijk in 2024 het trailen weer eens heel laagdrempelig verder oppakken wanneer ik weer wat conditie heb opgebouwd en hopelijk weer wat meer kan afvallen (momenteel -4kg dus dat gaat weer de goede kant op en zal ook zeker gaan meehelpen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-12-23 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:07

Jeetje Pippa wat een tegenvaller zeg :(
Snap dat het een hele omzwaai is van 3x per week naar niks, maar wel goed van je dat je het advies van de huisarts opvolgt Ook al is het onwijs balen.
Maar ik hoop dat deze pauze uiteindelijk wel gaat bijdragen aan je gezondheid en je in het nieuwe jaar weer fris van start kan gaan :)
Fijn dat Vidar zich goed aanpast en jouw tempo volgt met wat wel en niet kan, echte maatjes hé die honden <3
Laatst bijgewerkt door Milky_Way op 03-12-23 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:09

Peelie schreef:
Hoe gaat het hier met het lopen in de kou?

Nog mensen die aan het voorbereiden zijn voor een leuke loop?


Wij hebben hier net de koude periode gehad en maken ons nu klaar voor een serie stormen :D .
Het is een drukke periode geweest. Mijn man is met nieuw werk begonnen, waardoor ik minder de auto heb. Ben zelf niet echt fan van met Jut en Jul door de wijken te lopen. Dus we nemen denk ik December vrij (we gaan ook 16 dagen op roadtrip naar California). In January gaan we dan wel echt aan de bak moeten (of ik tenminste), want in mei doe ik mee aan de halve marathon van Vancouver.

De honden zullen wel mee gaan met de trainingen, maar echt canitrailen / crossen wordt het ook niet, omdat ik die halve marathon natuurlijk zelf moet doen. Er zijn hier ook niet echt canitrail / cross evenementen helaas. Maar het gaat vast leuk worden en af en toe mag Layla me even laten vliegen *\o/*

Pippa13 :knuffel: - Vidar is wel echt een topper! Hopelijk in het voorjaar weer de draad oppakken. Dan is het ook meteen een stuk fijner weer ;)

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:11

@milkyway, wat een heerlijke foto! Ik kwam ij de canitrailgroep pp facebook ook al wat prachtige sneeuwplaatjes tegen.

@pippa13. Jeetje. Wat vervelend dat je zo'n terugval hebt gehad na Rosendael. Kwam het dan ook door het evenement? Of alles bij elkaar van de afgelopen tijd? Hopelijk voel je je snel weer wat beter en kan je lekker gaan lopen.

Cursebreaker, ik begrijp dat je er een poosje uit gelegen hebt? Goed dat je weer bent gegaan en dat het ook goed voelde! Balen dat het daarna even wat minder was. Anders de hond los mee? Dat je op eigen tempo je loopje doet? En wandelen is ook heerlijk natuurlijk!

Oshaa, jij zit in Canada zie ik :wow: ik ben heeeeel benieuwd hoe een rondje canitrailen er daar uit ziet. Heb je foto's?

En mooi vooruitzicht een marathon. Word dat de eerste keer voor jou?


Ik heb gisteren meegedaan aan een hardloopwedstrijdje bij mij in de buurt. Mentaal liep ik letterlijk en figuurlijk tegen allemaal muren op. Zo lastig hoe een hoofd soms kan doen.

Ondanks dat, heb ik toch een PR op de 5km gemaakt en op de 1mijl. Ik had allemaal fanatieke plannen gemaakt, die te fanatiek bleken halverwege. Mentaal dus vooral. Qua conditie kon ik het eigenlijk best wel, want echt lichamelijk moe was ik aan het einde van de loop niet. Geen spaghettibenen oid. Ik heb naderhand dus even lekker een potje zitten balen en aan het einde van de dag was ik trots op mijn twee nieuwe PR's en bleek ik ook nog 2e in mijn categorie te zijn geworden (waren maar 5 deelnemers ofzo :')).

Verder gaat Duco de laatste tijd wel lekker! Hij gaat het spelletje steeds beter begrijpen. De commando's raken steeds meer bevestigd. En langzaam aan gaat het trekken ook iets beter. In een groepje gaat hij helemaal los, maar die hebben we eigenlijk nooit.

Ook ga ik binnenkort naar Gran Canaria op vakantie (zonder hond uiteraard) . Ik heb besloten om mijn trail spullen mee te nemen en daar dan ook lekker een ronde te gaan trailen over de vulkaan!

Ik kan wel zeggen dat ik de smaak echt goed te pakken heb.

En over afvallen gesproken. Ik loop pas sinds halverwege juli dit jaar en ik ben door het hardlopen inmiddels 10 kilo kwijt, maar ook duidelijk een hoop spiertonus en massa er bij gekregen. *\o/*

Pippa13

Berichten: 366
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 13:34

Peelie schreef:
@pippa13. Jeetje. Wat vervelend dat je zo'n terugval hebt gehad na Rosendael. Kwam het dan ook door het evenement? Of alles bij elkaar van de afgelopen tijd? Hopelijk voel je je snel weer wat beter en kan je lekker gaan lopen.


Je bent goed bezig Peelie! En knap van jezelf dat je toch een pr hebt gehaald ondanks je mentale drempel. En Gran Canaria is prachtig om hard te lopen! Ik vind vooral het klimaat daar in de winter heel erg fijn.

Mijn terugval zat er achteraf gezien al aan te komen. Vanaf de zomer had ik al klachten, maar daar wilde ik niet naar luisteren. In september startte ik ondanks de steeds erger wordende klachten, toch de training bij Dorethea en daar bleek dat canitrail juist een fijne uitlaatklep voor mij was. Echter was mijn leven naast het trailen, alles behalve ontspannen en de bom moest toch een keer barsten. Ik kom er wel weer bovenop en Vidar houd mij een beetje normaal en in ritme. :j

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:26

@ Peelie, ik loop de 23e niet meer mee met de night run, sorry maar je moet dan toch alleen of hopelijk met iemand anders lopen.
Qua feestdagen planning lukt het mij gewoon niet om te gaan ;(

Hoe gaat het met jullie en het canitrailen?
Wij hebben vorige week 8km gelopen met aardig wat heuvels *\o/*

Ik heb inmiddels ook de app van Komoot op mijn mobiel gezet, heb nu 2 GPX routes rondom Arnhem maar ben benieuwd of jullie nog leuke 5-10km routes weten rondom Arnhem/Velp/Rheden, evt Ede (linkje waar ik GPX kan downloaden is welkom).

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:36

Citaat:
Oshaa, jij zit in Canada zie ik :wow: ik ben heeeeel benieuwd hoe een rondje canitrailen er daar uit ziet. Heb je foto's?

En mooi vooruitzicht een marathon. Word dat de eerste keer voor jou?


Had deze gemist, sorry! Natuurlijk hebben we foto's ;)
Ik wissel vaak stukken aan de lijn af met los, omdat soms het pad te technisch is, of zodat ze even lekker hun eigen ding kunnen doen.


Geen hele marathon hoor, een halve! Word inderdaad mijn eerste keer. Ik heb heel lang niet mogen hardlopen vanwege rug problemen (ooit mijn rugwervel gebarsten naar val van paard, maar is pas jaren later ontdekt). Nu ik gestopt ben met yoga is mijn rug veel beter geworden (heel counter intuitive, maar mijn rug gaat niet met yoga) en kan ik weer gewoon hardlopen.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:29

Milky_Way schreef:
@ Peelie, ik loop de 23e niet meer mee met de night run, sorry maar je moet dan toch alleen of hopelijk met iemand anders lopen.
Qua feestdagen planning lukt het mij gewoon niet om te gaan ;(

Hoe gaat het met jullie en het canitrailen?
Wij hebben vorige week 8km gelopen met aardig wat heuvels *\o/*

Ik heb inmiddels ook de app van Komoot op mijn mobiel gezet, heb nu 2 GPX routes rondom Arnhem maar ben benieuwd of jullie nog leuke 5-10km routes weten rondom Arnhem/Velp/Rheden, evt Ede (linkje waar ik GPX kan downloaden is welkom).



Wat jammer!

Alleen ben je nooit met zo'n evenement, toch?

Oshaa, de foto's zijn jaloers makend. Wat een prachtige omgeving!

En heel erg veel succes met de halve marathon!

Milky_Way

Berichten: 1594
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:08

Wat een mooie foto’s Oshaa! Dat is toch wel een cadeautje dat je daar avonturen mag beleven met jouw honden :D

En Peelie het klopt wat je zegt, bij zo’n event ben je nooit echt alleen. Bedoelde meer dat ik niet gezellig meer met je samen kan lopen.
Hoop dat je het leuk gaat hebben zaterdag en dat het qua weer een beetje meezit.

Hier amper geoefend deze dagen want ik zit ziek thuis :') snotter verkouden en moe.

Als het meezit loop ik 30 dec in de ochtend nog mee met de zaterdag training van Dorethea en dan pas weer in het nieuwe jaar verder. Ga dan ook een keer een zondag training mee doen om te testen of we daar beetje goed mee kunnen komen.

Nala

Berichten: 8202
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:50

Mag ik hier mee komen kletsen? Ik wil ook graag gaan canicrossen met dit blije ei

Afbeelding

Ik heb dit tuig al op de kop kunnen tikken:

Afbeelding

Wat raden jullie aan qua heupgordel en riem?

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:03

Welkom!! Leuk dat je ook begint!

Ik ben erg te spreken over mijn heupgordel van Non Stop Dogwear (de Canix), licht van gewicht en hij blijft goed zitten met lopen. Hiervoor had ik een simpele van Neewa en die kroop omhoog of omlaag.
Als lijn heb ik de bungee van Non Stop, die vind ik heel degelijk.

kanjerroos
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-07-07

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:05

Wat leuk! Welkom!

De spullen die Leo noemt gebruik ik ook en ben ik tevreden over.

Heb je al een idee of je wil gaan canicrossen (vaak korter en sneller) of meer canitrailen (langere afstanden op lager tempo) of gewoon lekker een combinatie van beiden?

Heel veel plezier in ieder geval, het is een super leuke en ook wel verslavende sport kan ik je zeggen :)

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 16:08

Welkom Nala!

Ik gebruik qua heupgordel de inlandsis belt - via runwithpride gekocht. Zeer tevreden over, en zeker als je niet meteen qua budget naar de CaniX wilt.

Mocht ik tzt weer wat fitter zijn, en het lijkt je leuk, kunnen we ook samen eens een rondje proberen! De Tevener heide bv leent zich fan-tas-tisch voor het trailen/crossen! Dat is vanuit jou ook wel goed te doen denk ik xD Hele brede paden, mooie omgeving en niet heel druk en wat je tegenkomt is aangelijnd!

Nala

Berichten: 8202
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:12

Bedankt voor de tips! Mijn conditie zegt nu vooral buiten adem proberen te joggen _O- maar ik zie wel waar het schip strand!

Leuk CurseBreaker! De tevenerheide is voor mij een kwartiertje lopen dus dat is ideaal. Het is er inderdaad super mooi!

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 16:16

Nala schreef:
Bedankt voor de tips! Mijn conditie zegt nu vooral buiten adem proberen te joggen _O- maar ik zie wel waar het schip strand!

Leuk CurseBreaker! De tevenerheide is voor mij een kwartiertje lopen dus dat is ideaal. Het is er inderdaad super mooi!


Ja mochten we eens samen kunnen gaan: ik kan niet echt hardlopen nee hahaha het is meer joggen wel voor mij.

Ik doe dan ook meer aan trailen als crossen wanneer ik ermee bezig ben. Maar het fijne eraan is dat je in principe lekker op eigen tempo kunt werken. En ook voor hond lief moet je toch opbouwen ook; ander soort conditie en werken aan commando’s ed. Dus lekker beginnen en op eigen tempo bezig gaan zijn.

Heerlijk dat je zo kortbij zit! Waar loop jij de heide in? Voor mij is het dikke 5min met de auto tot P Hohenbusch maar ik ga ook vaker aan de andere kant, via Duitsland of vanaf manege heihof in landgraaf.

Nala

Berichten: 8202
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:17

Ik loop via de ingang achter manege heihof inderdaad

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:26

Ik ben ook meer van het trailen in de praktijk. Vindt mijn lijf ook leuker. Ik ben wel aan het experimenteren met hogere tempo's tussendoor en als je dan samen in Sync loopt en je durft zelf ook mee te gaan, wáuw dat is gaaf! Vliegen door het bos <3

Zijn er hier nog mensen die in Montferland mee gaan lopen?

CupCakes_

Berichten: 3363
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:28

Er is ook een canitrail op Westerschouwen. Lopen daar nog mensen mee?

horsii

Berichten: 7693
Geregistreerd: 06-11-05

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:39

Hier nu vooral korte rondjes +-5 a 6 km.
Afwisselend Jody aan haar tuig of los.

In maart is zus haar pup een jaar en zit mijn studie erop. Dan mag hij mee en gaan we ook verder uitbouwen.

Puck gaat ook nog steeds mee maar loopt naast met de lijn in z'n bek. Ondertussen 12,5 jaar.

Jody ook al weer 9.5 dus hopelijk kunnen we dakijk weer aan de trails meedoen. Nu mn zus geen trail hond heeft komt het er niet van.