Baby koningspythons verwacht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:19

Wow heel gaaf! Heb je ook foto’s van het vervellen? Vind dit ook echt een super leuk topic l!!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:27

Wat een gave baby's, die oranje vooral! Blijft die zo of wordt de kleur uiteindelijk anders?

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 11:21

Gwenvd schreef:
Wow heel gaaf! Heb je ook foto’s van het vervellen? Vind dit ook echt een super leuk topic l!!


Vervellen doen ze meestal als ik slaap of aan het werk ben. Ik "betrap" er wel eens eentje, maar die laat ik dan lekker met rust :)


Wijslander schreef:
Wat een gave baby's, die oranje vooral! Blijft die zo of wordt de kleur uiteindelijk anders?


De kleur vervaagt wel wat als ze volwassen worden. Ook krijgt deze allemaal zwarte stipjes omdat deze het banana-gen heeft :)

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 18:01

En nog een banaantje verveld :D

Afbeelding

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:34

Ik vind dat bolle zo schattig. Net als bij pasgeboren puppy’s

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 19:37

Hebben de babies ook zachtere huid dan de volwassen slangen of zit daar niet echt verschil in?

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 22:04

Sanet schreef:
Hebben de babies ook zachtere huid dan de volwassen slangen of zit daar niet echt verschil in?


De baby's zijn inderdaad veel zachter :))

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 01:45

De 2 knapste dames zijn ook zojuist verveld <3

Mijn favorietje (die met de 5 stippen op het hoofd, 1e foto links) gaat naar een goede vriend van mij. De andere blijft hier. Degene die hier blijft is het favorietje van mijn vriend en was degene die als eerste het ei open maakte. Qua genen lijkt het weinig uit te maken en de goede vriend had een voorkeur voor mijn eigen favoriet.

Ik vind ze allebei heel knap!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:52

Ik vind ze ook knap <3

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:06

Wat een knapperds joh. Wel knap van je dat je je eigen favorietje weg doet trouwens, ik wil alles altijd maar houden haha

Vriend van mij heeft dit weekend zijn rattenslangetjes uit het ei. Dus ga dit weekend even beschuit met muisjes eten en babys kijken. Was echt een groot legsel van iets van 16 ongeveer...

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 15:41

BarbaraNova schreef:
Wat een knapperds joh. Wel knap van je dat je je eigen favorietje weg doet trouwens, ik wil alles altijd maar houden haha

Vriend van mij heeft dit weekend zijn rattenslangetjes uit het ei. Dus ga dit weekend even beschuit met muisjes eten en babys kijken. Was echt een groot legsel van iets van 16 ongeveer...


16 is een net aantal voor een korenslang :j Niet superveel, maar genoeg zegmaar. Korenslangen leggen er met gemak zelfs nog een aantal meer :D Het verschilt enorm per soort.

Ik hou er zelf 2 of 3. Het ligt er een beetje aan of nummer 10 een man of een vrouw is. Als het een vrouw is mag ze blijven. Nummer 10 moet als enige nog vervellen. Die heeft wel een beetje een achterstand, maar doet het verder goed :)

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:08

Wat groeien ze ook hard!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:08

Super gaaf!

Een vraag die mij te binnen schiet; zijn ze nooit giftig, wurgend of gevaarlijk de slangen? Het lijken mij niet meteen de grootste knuffeldieren, of zie ik dat verkeerd?

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 22:17

Deni11 schreef:
Super gaaf!

Een vraag die mij te binnen schiet; zijn ze nooit giftig, wurgend of gevaarlijk de slangen? Het lijken mij niet meteen de grootste knuffeldieren, of zie ik dat verkeerd?


Deze slangen zijn niet giftig en verder ongevaarlijk. Het zijn wel wurgslangen, maar niet zo groot dat ze een groot dier of mens kunnen wurgen. Een grote rat lukt ze al niet :)

Er bestaan wel gifslangen die gevaarlijk zijn, maar die heb ik gelukkig niet. Lijkt me een extreem grote verantwoordelijkheid om dat soort dieren te houden en die verantwoordelijkheid wil ik niet dragen :)

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:31

Hoe gaat het nu met de chubby baby’s?

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 22:58

Luxorvalkje schreef:
Hoe gaat het nu met de chubby baby’s?


Opzich gaat het prima. Nummer 10 heb ik gisteren voor het eerst een klein muizenpinkie gevoerd. Een veel kleinere prooi dan hij normaal zou krijgen, maar omdat hij zo klein is en nog niet zelf eet, wil ik dat hij wel wat energie binnenkrijgt. Een pinkie kan ik gewoon in zijn bek stoppen en dan slikt hij het zelf door uit reflex. Ik hoop dat hij gauw gaat vervellen en zelf gaat eten anders krijgt hij voorlopig nog voeding "onder dwang".

anca

Berichten: 1782
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:51

Hoe gaat dat dan in de natuur? Sterven zulke baby's? Daar zullen niet gedwangvoederd worden.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:23

klopt, die sterven idd gewoon.

Ik had vorig jaar een jonge rattenslang die ook niet wilde eten, half jaar wekelijks gedwangvoerd, van alles geprobeerd aan voer, enige wat ze wel at was blikjes kip van een merk kattenvoer. Maar muisjes gingen er niet in....in een kleiner bakje gezet met muis (diepvries) muisje half gekookt, door ei, weet ik veel wat allemaal...t mocht niet baten. Dus ze is terug gegaan naar de kweker...ik wilde niet weten hoe dat afgelopen is verder, vond het echt heel erg naar...

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:55

Heb je nog nieuwe foto’s? Misschien vergelijk foto’s met toen ze geboren waren?

Duimen dat nummer 10 straks zelf ook gaat eten

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 11:18

Ik heb gisteren foto's gemaakt. Zal vanavond even kijken of ik ze kan uploaden.

Deze baby is eigenlijk gewoon een prematuurtje. Die is het nog niet gelukt om te vervellen en ook nog niet om te eten. Die heeft wat meer assistentie nodig tot deze voldoende ontwikkeld is om het wel te kunnen. In de natuur was deze al doodgegaan in het ei. Nu maakt hij nog een prima kans om een volwaardige volwassen slang te worden. Hij heeft alleen even wat opstarthulp nodig zegmaar :)

mexlovenoa

Berichten: 555
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:23

Animal schreef:
Banana is weer een heel ander verhaal. Banana zit namelijk gekoppeld aan een geslachtschromosoom. Mijn banana is een mannetje. Dit houdt in de praktijk in dat in principe alle mannelijke nakomelingen banana zullen krijgen en de vrouwtjes niet (uitzonderingen daargelaten).


Ik kom even binnenvallen. Dit klopt niet helemaal trouwens
Mannelijke bananas produceren niet enkel mannelijke nakomelingen. Banana is een sex-linked gen. En het werkt eigenlijk als volgt. ( als het makkelijk uit te leggen valt )

Is jouw man een zogenoemde "male maker" dan produceert deze voornamelijk mannelijke bananas ( een kleine kans op een vrouwelijke banana ). Vrouwelijke bananas produceren zowel mannelijke als vrouwelijke bananas. Een mannelijke banana die geboren wordt uit een vrouwelijke banana is een "female maker" deze produceert dus voornamelijk vrouwelijke bananas en met uitzondering een mannelijke. Worden hierbij dan mannelijke bananas geboren dan zijn dit weer "male makers"

een beetje ingewikkeld maar hoop duidelijk uitgelegd. Er zijn hierom maar in verhouding weinig vrouwelijke bananas. Omdat veel mensen kweken met hun "male maker" bananas en voornamelijk mannelijke bananas kweken, zijn er daarvan veel meer te koop dan vrouwelijke.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 16:34

mexlovenoa schreef:
Animal schreef:
Banana is weer een heel ander verhaal. Banana zit namelijk gekoppeld aan een geslachtschromosoom. Mijn banana is een mannetje. Dit houdt in de praktijk in dat in principe alle mannelijke nakomelingen banana zullen krijgen en de vrouwtjes niet (uitzonderingen daargelaten).


Ik kom even binnenvallen. Dit klopt niet helemaal trouwens
Mannelijke bananas produceren niet enkel mannelijke nakomelingen. Banana is een sex-linked gen. En het werkt eigenlijk als volgt. ( als het makkelijk uit te leggen valt )

Is jouw man een zogenoemde "male maker" dan produceert deze voornamelijk mannelijke bananas ( een kleine kans op een vrouwelijke banana ). Vrouwelijke bananas produceren zowel mannelijke als vrouwelijke bananas. Een mannelijke banana die geboren wordt uit een vrouwelijke banana is een "female maker" deze produceert dus voornamelijk vrouwelijke bananas en met uitzondering een mannelijke. Worden hierbij dan mannelijke bananas geboren dan zijn dit weer "male makers"

een beetje ingewikkeld maar hoop duidelijk uitgelegd. Er zijn hierom maar in verhouding weinig vrouwelijke bananas. Omdat veel mensen kweken met hun "male maker" bananas en voornamelijk mannelijke bananas kweken, zijn er daarvan veel meer te koop dan vrouwelijke.


Dat klopt helemaal en had ik hierboven ook al uitgelegd en benoemd dat de vader een male-maker man is :D Opmerking gaat vooral over het feit dat de banana op 1 geslacht voorkomt i.p.v. op beide geslachten. Als de moeder banana zou zijn, zouden het mannen en vrouwen zijn geweest.

mexlovenoa

Berichten: 555
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:47

Animal schreef:
Dat klopt helemaal en had ik hierboven ook al uitgelegd en benoemd dat de vader een male-maker man is :D Opmerking gaat vooral over het feit dat de banana op 1 geslacht voorkomt i.p.v. op beide geslachten. Als de moeder banana zou zijn, zouden het mannen en vrouwen zijn geweest.


Je kunt heel veel geluk hebben! Dit jaar 15 legsels koningspythons. Ik had 5 legsels met banana. ( 2 male maker mannen ) en heb toch zeker 5 banana dames uit male makers gekregen!


Afbeelding
Banana enchi clown vrouwtje ( net uit het ei )


Afbeelding

Super pastel banana clown vrouw


Afbeelding

Banana black pastel special orange dream vrouw.

Verder nog een banana 100% het clown vrouwtje die vorige week geboren is en een banana pastel lesser poss yb vrouwtje die inmiddels al naar haar nieuwe huisje is.

Ook vorig jaar een aantal vrouwtjes uit male maker bananas :) ga je trouwens ook naar de beurs houten of heb je een tafel?

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 17:10

Die banana BP Special OD is wel echt waanzinnig mooi! Special is het enige gen wat ik echt nog wil toevoegen aan mijn collectie :D

Geen tafel, sowieso is dat niet mijn ding maar mogelijk dat we het volgend jaar eens gaan doen als we nakweek van de Saar krijgen. Maar de Saar moet nog wat groeien voor hij inzetbaar is.

Dit jaar heb ik ook maar 2 nestjes ivm verhuizing (+1 niet drachtig en 1 met alleen maar slugs (onbevruchte eieren)).

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 17:15

Baby 10 is trouwens net verveld :D

Hij is nog heel klein in verhouding, maar groeit wel langzaamaan. Misschien dat ik hem eind deze week weer eens probeer te voeren. Verwacht nog niet dat hij zelf pakt, maar wie weet :D

Afbeelding

En de bananen bij elkaar :)
Afbeelding