[VOLG] Springspin Lucy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:36

Ohhhh .. ze is echt te schattig!

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:10

Ze is echt te leuk <3 welke stand heb jij haar toen gekocht? Volgende datum wil ik gaan naar houten.
ik had mijn terrarium nog niet af de laatste keer dus heb de beurs moeten uitstellen helaas.

Er komt nog gaas linksboven en een deurtje natuurlijk, maar hebben jullie nog tips behalve een hide bovenin? Die moet nog komen :D

Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 23:18

Wat gaaf! :wow:
En mijn tip: Geen hide. Die gebruikt Lucy niet. _O-

Ik weet niet van welke stand ze komt. Dat besefte ik me ineens in de auto opweg naar huis :') Het was in ieder geval een Duits (?) jong stel met verschillende insecten. Ze hadden ook Bidsprinkhanen geloof ik.
Neem vooral niet een te kleine sling. Als ze de sekse nog niet hebben kunnen bepalen en je ziet ze amper met het blote oog, dan zijn ze in ieder geval nog te jong. Hoe kleiner, hoe groter de kans op niet overleven.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:24

Ik gok mantiden zimmer dan :p Die hebben indd vooral bidsprinkhanen en wat springertjes. (Mijn Apalachicola's komen bij hem vandaan =D soms wel erg kleine spinnen. Maar laatste keer ook L4/L5)

Wat een gaaf verblijf!
Hier gebruiken ze indd ook geen hideouts :p

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 23:33

Even snel gegooled, maar die jongen lijkt wel heel anders dan ik in m'n hoofd heb.
Maar ik was ook hoog zwanger, dus misschien dat ik dingen door elkaar heb gehaald. Zal niet de eerste keer zijn iig _O-

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:28

Mijn Everglades dametje zat vandaag te snacken onder de fittonia :D :9

Afbeelding

En ik heb voor zowel mijn Florida als de Everglades een man gevonden, ik krijg ze over 2 weken *\o/*

Hoe gaat het met Lucy?

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 21:10

Oooh leuk!! Het gaat goed met Lucy! Ik moet eigenlijk heel nodig haar verblijf een keer onder handen nemen, ze heeft overal kleine schuilwebjes gemaakt en ik kan daardoor bijna geen foto's meer maken. :')

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:55

Mag ik even je super leuke volgtopic komen binnenvallen?

Hoe gaat het met Lucy?

Ik vond je topic bij het googlen naar info over het houden van springspinnen. Vroeger was ik bang van spinnen. Maar ondertussen heb ik ontdekt dat observatie juist leert dat vele kriebeldiertjes juist zeer interessant zijn.

En nu wil ik dus graag een springspin :+
Ik heb vroeger wel een vogelspin verzorgt bij mijn eerste baantje in een reptielenzaak. En zelf veel slangen gehad en phelsuma’s.

Ik kan alleen weinig info vinden over het verblijf.

De laatste tijd ben ik bijvoorbeeld bezig met het maken van minibiotopen in bokalen.
Nu was ik aan het denken: zou je in een goed draaiend biotoop ook geen springspin kunnen houden?
Er is dan geen ventilatierooster. Maar de bedoeling van zo een biotoop is juist dat de aanwezige planten zorgen voor het omzetten van zuurstof.
Vochtigheid is dan ook stabiel.
Geeft een led lamp voldoende warmte voor een springspin?

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 08:36

Oei, geen idee! Ik zou iemand vragen met meer ervaring. Ik denk dat ventilatie alsnog een ding gaat zijn. Ik snap dat planten daar ook voor zorgen, maar lijkt me wel een risico.

Met Lucy gaat het goed. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er meer van had verwacht. Ze zit echt alleen maar in haar nest. Ze is nu ook dusdanig groot dat ik haar er niet meer uit durf te halen. Bij een volgende wil ik toch proberen om vanaf het begin de spin vast te houden.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:53

Hoe groot is ze nu?

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 12:01

2,5-3 cm gok ik

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:29

Owwww. Ik dacht bij je “ze is nu te groot om eruit te halen” dat ze mega was. Niet dat ik het zou durven hoor, ben gek! Maar het is kleiner dan ik dacht. Jammer dat ze altijd in haar holletje zit, weinig spin tv.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:41

Ik denk niet dat ik mijn eventuele toekomstige spin ga hanteren, haha.
Ik vind het leuk om te observeren. Jammer dat ze haar nest niet veel uitkomt. Misschien te vaak gevoerd, dat ze niet/amper gaat jagen?

Geen idee, ik ben natuurlijk geen expert :+

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 10:42

Ze krijgt denk ik 1 krekel in de 2/3 weken :')
Ik lees t wel meer in Facebook groepen, je hebt spinnen die heel actief zijn en sommige zitten de hele dag op 1 plek.

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:14

Knolselder schreef:
De laatste tijd ben ik bijvoorbeeld bezig met het maken van minibiotopen in bokalen.
Nu was ik aan het denken: zou je in een goed draaiend biotoop ook geen springspin kunnen houden?
Er is dan geen ventilatierooster. Maar de bedoeling van zo een biotoop is juist dat de aanwezige planten zorgen voor het omzetten van zuurstof.
Vochtigheid is dan ook stabiel.
Geeft een led lamp voldoende warmte voor een springspin?

Ik zou zelf geen spin houden in een gesloten biotoop. Je zal er toch bij moeten om te voeren dus helemaal gesloten zal niet lukken.

Niet elke spin doet het goed zonder luchtcirculatie, hoe dat zit met springspinnen weet ik niet - ik probeer het simpelweg niet - maar voor veel vogelspinnen is het funest. Dat gaat dan niet om zuurstof maar echt de stilstaande lucht, er zit in die gevallen wel ventilatie in de bak maar niet onder/boven en er is dus geen trek.

Of een LED warm genoeg is ligt vooral aan de omgevingstemperatuur. Voor de springspinnen die in de hobby gehouden worden is 24 tot 28 graden optimaal.

Ik heb de bakken van mijn springspinnen wel aangeplant met levende planten, dat kan prima, maar er zit ventilatie aan boven- en zijkant.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:08

Ja ik ben me ondertussen zo aan het inlezen dat ik amper bakjes vind die mij helemaal aanstaan. Namelijk iets hoger dan breed, kruisventilatie én wat opengaat aan de voorkant :=
Zo een spinnetje moet dan eerst wel in een kleiner bakje, maar wil ook al weten wat het uiteindelijke terrarium gaat worden, dan kan ik al over inrichten nadenken.

Inderdaad, ik was er ondertussen uit dat in mijn plantenterrariums best geen spinnetjes kunnen, haha.

Alleen hoe verwarmen zit ik nog over na te denken. En dus welk tussenbakje en permanente bak.

Ok, dan zou ze toch honger hebben denk je dan he Joanieke… jammer dat je een Luie Lucy hebt.

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 08:26

Ik ben heel te spreken over de mijne, van eight legged fluffs (site is Engels, maar ze zijn Nederlands).

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:14

Mischien een domme vraag,maar kan je ook een gewone huisspin bv hooiwagen in een terrarium kunnen houden?Ga ik niet doen hoor.

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 19:03

Alles kan, of je het moet willen? :')

Igniss

Berichten: 992
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: [VOLG] Springspin Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:31

Jammer dat je lucy niet meer eruit durft te halen.

Mede door jou topic ben ik er er ook aan begonnen. En heb momenteel 5 spinnetjes hier vinden het 3 prima om eruit op de hand te zitten. En 2 hebben het liever niet.

Toevallig deze week 2 spinnetjes gaan halen van iemand die ze wegdeed. Het mannetje is zo'n leuk ondernemend kereltje.
Afbeelding