Zou t vannacht gebeuren? !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 11:26

Ts, zeker lees ik wel dat je je ingelezen heb. En houd je netjes alles bij. Maar heb jij, zoals ik het lees anders voorbereid dan ik gedaan heb.

Wat wij het voordeel van een vetbed vinden is dat het op maat te knippen is, mooi stevig en toch zacht en warm

Wel zou ik proberen om anti doodlig stangen in de werpkist te maken. Better safe then sorry!

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 12:17

x_Jeanine_x schreef:
Ts, zeker lees ik wel dat je je ingelezen heb. En houd je netjes alles bij. Maar heb jij, zoals ik het lees anders voorbereid dan ik gedaan heb.

Wat wij het voordeel van een vetbed vinden is dat het op maat te knippen is, mooi stevig en toch zacht en warm

Wel zou ik proberen om anti doodlig stangen in de werpkist te maken. Better safe then sorry!


Ik zal er straks een paar inschroeven☺️☺️

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 12:20

Kaus schreef:
Jammer dat je meteen het topic wil laten sluiten na één kritische reactie. Zegt genoeg over hoe ethisch je bezig bent.

Je wil zo graag een nestje van je teef omdat ze zo leuk en lief is (goh laat iedereen dat nou vinden van zn eigen hond) maar de eventuele gezondheidsproblemen waarmee je de pup en pupkopers mee opzadelt interesseren je dus weinig. Of zijn zowel de reu als teef compleet getest? En wat waren daar de uitslagen van? Dat lijkt je weinig te interesseren.

In dat geval heb ik nog wel een leuke reu in de aanbieding als dekreu. Wel een aantal genetische aandoeningen waarvan hij zn hele leven last heeft en wat klauwen met geld kost. Maar hij is zó lief, dat maakt alles goed toch? <3 <3 <3 <3



Bedankt voor je bijdrage _/-\o_

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:25

Allereerst wat fijn dat alles goed is gegaan en dat alles goed gaat met moeders en pups.

Vreemd dat ze zeggen dat de echo duidelijker is dan een rontgenfoto.
Rontgenfoto wordt meestal de week voor uitgerekende datum gemaakt, en op basis van schedeltjes/Ruggegraatjes kan je veel preciezer zeggen hoeveel pups erin zitten dan op basis van een echo.
Hebben ze van meerdere richtingen gemaakt of maar een foto geschoten?
Wij maken geregeld foto's van dragende teven, en we zitten er maar heeeeel soms een keer naast, maar dat gaat dan om 1 pupje.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:29

Vetbed zal je veel plezier van hebben. Het ligt glad, is zacht maar ook weer niet te zacht, voelt lekker warm en het fijnste vind ik nog dat het droog blijft
Ik legde er kranten onder, plasjes zakken erdoorheen en worden door de kranten opgenomen. Liggen ze niet in de nattigheid.
Ik verschoonde dagelijks de kranten en spoelde het vetbed ff uit. Twee stukken is daarom wel handig. Geniet van dit nestje.

AvHdGJarig
Berichten: 263
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:42

Wat een nare reacties hier. Maar wat een leuke hondjes en pups! Lekker van genieten <3

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:46

AvHdG schreef:
Wat een nare reacties hier. Maar wat een leuke hondjes en pups! Lekker van genieten <3

Heb geen enkele nare reactie gelezen hoor?

TS je zou bij de pups een beetje vloeibare bak boter aan de kontjes kunnen smeren dat vinden moeders vaak erg lekker en daardoor gaan ze schoonmaken ook als de pupjes evt wat verstopt zijn kan je bij de Kruidvat microlax kopen. Dat deed ik in een plastic spuitje en kon ik zo echt een ml spuiten als de ontlasting te hard werd.

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 13:55

Geen idee...ze hebben 2 fotos gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Danmaarzo schreef:
Allereerst wat fijn dat alles goed is gegaan en dat alles goed gaat met moeders en pups.

Vreemd dat ze zeggen dat de echo duidelijker is dan een rontgenfoto.
Rontgenfoto wordt meestal de week voor uitgerekende datum gemaakt, en op basis van schedeltjes/Ruggegraatjes kan je veel preciezer zeggen hoeveel pups erin zitten dan op basis van een echo.
Hebben ze van meerdere richtingen gemaakt of maar een foto geschoten?
Wij maken geregeld foto's van dragende teven, en we zitten er maar heeeeel soms een keer naast, maar dat gaat dan om 1 pupje.

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 13:56

thequeensmum schreef:
Vetbed zal je veel plezier van hebben. Het ligt glad, is zacht maar ook weer niet te zacht, voelt lekker warm en het fijnste vind ik nog dat het droog blijft
Ik legde er kranten onder, plasjes zakken erdoorheen en worden door de kranten opgenomen. Liggen ze niet in de nattigheid.
Ik verschoonde dagelijks de kranten en spoelde het vetbed ff uit. Twee stukken is daarom wel handig. Geniet van dit nestje.


Super dank je! Ik ga dat ook zo proberen! (Ze mogen niet in de droger begreep ik?)

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 13:58

candalisa schreef:
AvHdG schreef:
Wat een nare reacties hier. Maar wat een leuke hondjes en pups! Lekker van genieten <3

Heb geen enkele nare reactie gelezen hoor?

TS je zou bij de pups een beetje vloeibare bak boter aan de kontjes kunnen smeren dat vinden moeders vaak erg lekker en daardoor gaan ze schoonmaken ook als de pupjes evt wat verstopt zijn kan je bij de Kruidvat microlax kopen. Dat deed ik in een plastic spuitje en kon ik zo echt een ml spuiten als de ontlasting te hard werd.


Oh das misschien een tip. Maar krijgt ze daar geen dunne van?

De pups hadden gele schuimige poep. Nu zie ik af en toe al wat bruin erbij.

Maar ik herken het wel met mijn kids op borstvoeding. Die hadden in het begin ook van die mosterdgele poepluiers!

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:42

ChristaPuk schreef:
thequeensmum schreef:
Vetbed zal je veel plezier van hebben. Het ligt glad, is zacht maar ook weer niet te zacht, voelt lekker warm en het fijnste vind ik nog dat het droog blijft
Ik legde er kranten onder, plasjes zakken erdoorheen en worden door de kranten opgenomen. Liggen ze niet in de nattigheid.
Ik verschoonde dagelijks de kranten en spoelde het vetbed ff uit. Twee stukken is daarom wel handig. Geniet van dit nestje.


Super dank je! Ik ga dat ook zo proberen! (Ze mogen niet in de droger begreep ik?)


Ik gooi ze niet in de droger. Maar even buiten in de wind of vlak voor de verwarming is het zo droog.

Wij hebben in de werpkist 1 groot vetbed en een 2de, 3de en 4de reserve. Zodat als die vies is de wasmachine in kan (hier stonden deze zomer 2 werpkisten)

En mocht je daarna willen, knip je ze op maat voor de bench of mand. Daar liggen ze bij ons ook standaard in.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:53

Rontgen kfotos waren duidelijk genoeg was makkelijk te zien dat het om 4 pups ging!

Nee hoor je doet een druppel op het kontje en laat ze dat meteen aflikken na een paar keer snapt ze het heel goed. Poep is idd fluo geel bijna en soms met witte spikkels afhankelijk hoe vet de moedermelk is.

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 00:00

Kaus schreef:
Jammer dat je meteen het topic wil laten sluiten na één kritische reactie. Zegt genoeg over hoe ethisch je bezig bent.

Je wil zo graag een nestje van je teef omdat ze zo leuk en lief is (goh laat iedereen dat nou vinden van zn eigen hond) maar de eventuele gezondheidsproblemen waarmee je de pup en pupkopers mee opzadelt interesseren je dus weinig. Of zijn zowel de reu als teef compleet getest? En wat waren daar de uitslagen van? Dat lijkt je weinig te interesseren.

In dat geval heb ik nog wel een leuke reu in de aanbieding als dekreu. Wel een aantal genetische aandoeningen waarvan hij zn hele leven last heeft en wat klauwen met geld kost. Maar hij is zó lief, dat maakt alles goed toch? <3 <3 <3 <3


Wat was het ook alweer?

"Als je niets aardigs te zeggen heb, zeg dan maar niets"?

TS heeft een duidelijke uitleg gegeven. Of dat de meest ideale manier is is een tweede, maar ze hoeft zich daar hier niet uit den treure voor te verantwoorden.

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 01:14

candalisa schreef:
Rontgen kfotos waren duidelijk genoeg was makkelijk te zien dat het om 4 pups ging!

Nee hoor je doet een druppel op het kontje en laat ze dat meteen aflikken na een paar keer snapt ze het heel goed. Poep is idd fluo geel bijna en soms met witte spikkels afhankelijk hoe vet de moedermelk is.



Afbeelding

Vanacht de DA gebeld met een krijsend pupje. Zodra ze aant likken was krijste het. Verder wel actief en drinkt geregeld. Slaapt ook.

Maar ik vermoedde constipatie, volgens DA onmogelijk.dan had het beestje ws wel een anale afwijking.... Of ik naar de praktijk wilde komen met de pup?!
Ik zei: liever niet, kan er geen dienstdoende arts langs komen? Ze waren geen mobiele praktijk.

Anyway.... De foto is het poep wat ik met een hoop gekrijs eruit heb kunnen masseren.... Das toch niet oke?

borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 01:29

De poep van mijn pups zag er idd niet zo uit
Lijkt het bloederig zoals op de foto of is dat vertekend?
Is er geen andere dierenarts in de omgeving die langs wil komen?
Als je het niet vertrouwd dan misschien toch er heen met pup? Dikke deken met kruik/hittepit en daar pup in meenemen ( niet te dicht op de warmtebron natuurlijk) of anders onder je trui in je warme decolleté (wel zo dat hij kan ademen) Probeer de pup iig goed warm te houden en weer zo snel als mogelijk weer bij moeders.
Drinkt deze pup wel goed?

Bah wat zorgelijk hoop dat het goed gaat met hem/ haar

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 06:28

borderjay schreef:
De poep van mijn pups zag er idd niet zo uit
Lijkt het bloederig zoals op de foto of is dat vertekend?
Is er geen andere dierenarts in de omgeving die langs wil komen?
Als je het niet vertrouwd dan misschien toch er heen met pup? Dikke deken met kruik/hittepit en daar pup in meenemen ( niet te dicht op de warmtebron natuurlijk) of anders onder je trui in je warme decolleté (wel zo dat hij kan ademen) Probeer de pup iig goed warm te houden en weer zo snel als mogelijk weer bij moeders.
Drinkt deze pup wel goed?

Bah wat zorgelijk hoop dat het goed gaat met hem/ haar


Naar mijn idee zit er geen bloed bij?
Pup drinkt goed.

Haha in mijn decollete kan ik geen pup kwijt.... Wel een doperwtje...

Ik vind het zo raar dat ik met die mupsels naar daar moet.... Dat lijkt me te veel stress voor moeder.

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 06:30

Ik heb vannacht een paar keer op de camera gekeken. Toen lag ze bij de pups.
Vanmorgen hoorde ik haar om iets over half 6 rondlopen , in de woonkamer.... Dus is ze over de ren heen geklommen!

Ze wilde niet bij de pups liggen en vertoonde graafgedrag, rilde en hijgde.

Ik heb haar terug gezet hij de pups maar ze sprong weer over de ren.

Na 10 min begonnen de pups te piepen en heb ik haar (met dwang) terug in de werpkist gestoken en gezegd dat ze moest gaan liggen om 6.10 uur.

Ze lag gespannen, te rillen en te hijgen.
Maar laat de pups wel toe om te drinken.
Het rillen lijkt na 3 min wel over maar ze hijgt nog wel en af en toe vallen haar ogen dicht.

Wat kan ik doen om haar meer rust te bieden? Overdag gaat het zo goed! Blijft ze bij de pups liggen.

Is het onzekerheid, angst, onervarenheid.

Want nu ik hier zit te typen naast haar werpkist, in de ren is ze rustiger en is ze languit gaan liggen....
De pups zijn intussen uitgedronken en liggen te slapen bij haar.

(Ik weet niet hoe ik een video kan toevoegen)

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 06:49

Let op calcium tekort. Daarvan gaan ze graven trillen en hijgen.

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 07:59

Calcium tekort!

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:04

Oh ja calcium, dat bedoelde ik. Heeft ze wel spuit gehad?

ChristaPuk
Berichten: 93
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 09:06

Nee geen spuit. DA zegt dat dat niet zomaar kan???

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:15

Naar de dierenarts gaan!!

YvonneV
Berichten: 8790
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:36

Moeder en krijsende pup mee en op naar de dierenarts. Er is duidelijk iets niet goed.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:48

Piton is zeker niet standaard nodig. Ook niet erg prettig voor de teef. Als vervanging kun je puur utero geven.

Nu beginnen met een flinke lading kwark of yoghurt bij je hond naar binnen te werken en daarna calcium tabletten bij de kruidvat halen. Ze moet wel echt snel beteren. Anders naar de DA voor calcium injectie. Calcium tekort is dodelijk.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Zou t vannacht gebeuren? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:24

Ik zou echt snel calcium spuit gaan halen. Dit kan levensbedreigend zijn. Fokkers die ik ken doen dat allemaal standaard. Na het werpen da erbij om even alles na te kijken en spuit calcium
Echt actie ondernemen hoor.