Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:50

Sterkte Cinniz :(:)
Geen kennis hier helaas

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:52

_Christina schreef:
Oef dat is niet leuk. Ik had hier puur hepato voor de slechte leverwaarden, op aanraden van de dierenarts. Als je dat ook aangeraden krijgt, mijn flesje is nog halfvol dus ca. 50ml (26-01-23 besteld), die mag je van mij tegen verzendkosten hebben als je dat wilt!
Sterkte! :(:)


Thanks elvin krijgt op aanraden voor lever ondersteuning silycure en zn loop oogjes verdwenen ook direct dus het zal zeker wat doen maar ik vind het iets te toevallig dat het verloop bij bijde oude honden het zelfde opgaat.
Van Parel wist ik veel maar niet dat ze leverfalen had even als mn 2 jonge honden die gezond lijken maar dat is verdorie de pest.
Zowel Elvin als Parel leken buiten dat ze oud waren gewoon niet zo ziek als dat ze achteraf waren.
En dat knaagt zo erg aan me!!

Ik ga ook zeker dit oppakken met mijn eigen dierenarts want die heb ik niet gesproken omdat ik met Parel op de spoed zat.
Maar vandaag ben ik nog niet in staat om telefonisch over Parel te praten want schiet continu vol.
En moet zo ook met 1 van mn pony’s naar Bodegrave dus heb het ook echt druk.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:56

Ik kan helaas hier ook niks nuttigs toevoegen inhoudelijk, maar ik wil je echt zo'n dikke knuffel geven. Zag je berichtje over Parel idd op FB al en pff... En dan nu krijg je dit allemaal erbij nog met Elvin, ik vind het echt vreselijk voor je/jullie... ik wens je/jullie onwijs veel kracht toe met dit alles - keep us updated. KNUFFEL. :knuffel:

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 12:30

cinniz123 schreef:
Meiden….
Ik weet dat een aantal van jullie super veel weten over ziektes ect.
Wie wil er met mij sparren via pb over hart en leverfalen.
Ik heb afgelopen wo te horen gekregen dat Elvin is opgegeven leverwaardes slecht en hartfalen die van categorie A naar C zijn gedonderd en zaterdag avond is toch wel ineens Parel overleden en die had een niet meetbare leverwaarde.
In dec zijn alle 4 mn honden heel erg ziek geweest en hebben voor degene die het nodig hadden onder toezicht van de DA gestaan.
Misschien maak ik mezelf gek maar het zit me totaal niet lekker.

Jeeetje wat *****
Niet iets wat in t ras voorkomt die falen?

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 12:56

Knappe Jaxxie gister een 1e en 4e plek gehaald op wedstrijd. 3e rondje hadden ze mijn puntentelling en tijd omgedraaid. Ik had 160 minuten gelopen deze wordt aangepast dus die uitslag weet ik niet.

Afbeelding

Nu zoek ik voor Jaxx een koeltuig/vest/ding. Hij had gister echt al last van de warmte. Heb een heel simpel ding van de Lidl dienwas voor gister prima maar ik wil een echte

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:30

Ik gebruik de ruffwear jet stream. Vind de swamp cooler een groot lomp ding en is niet geschikt om tijdens activiteit te dragen.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 14:30

Heeel erg veel sterkte en gecondoleerd Cinniz :(:)

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:49

Cinniz, wat een ellende.
Je nog mij wel een pb sturen, wil wel even meedenken.
Er zijn veel koelvestjes, ik heb hem van back on track, cool on track. Werkt prima om te koelen op warme dagen voor/na het werk.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:15

cursebreaker schreef:
Ik kan helaas hier ook niks nuttigs toevoegen inhoudelijk, maar ik wil je echt zo'n dikke knuffel geven. Zag je berichtje over Parel idd op FB al en pff... En dan nu krijg je dit allemaal erbij nog met Elvin, ik vind het echt vreselijk voor je/jullie... ik wens je/jullie onwijs veel kracht toe met dit alles - keep us updated. KNUFFEL. :knuffel:


Ja echt niet te bevatten nog indd,had je berichtje al zien langs komen inderdaad thanks daarvoor.

Kiwi niet dat ik weet maar zal er sws eens naar gaan google

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:45

Wat heftig cinniz, heel veel sterkte

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:46

Jesda knappe prestatie, wat voor wedstrijd was het

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 18:34

Ik heb een nauwelijks gebruikte swamp cooler maat M beschikbaar, net als toen je het in september vroeg :)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:32

Nynkster schreef:
Ik gebruik de ruffwear jet stream. Vind de swamp cooler een groot lomp ding en is niet geschikt om tijdens activiteit te dragen.


Eens! De swamp cooler is niet geschikt voor het dragen tijdens activiteiten en daarbij werkt die ook anders dan de jetstream. De swamp cooler heb je weinig aan tijdens beweging.

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:12

Canniz, sterkte. Ik kan je niet helpen ermee.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:02

Ik zoek er eigenlijk 1 voor niet tijdens de activiteiten. Tijdens training of wedstrijd loopt ie naakt en de rest van de dag of wanneer het warm is dan 1 aan

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:54

JesdaJinn schreef:
Ik zoek er eigenlijk 1 voor niet tijdens de activiteiten. Tijdens training of wedstrijd loopt ie naakt en de rest van de dag of wanneer het warm is dan 1 aan


Dan zou ik het niet doen, dan heeft het niet veel nut en werkt het het lichaam alleen maar tegen. Tenzij hij in de volle zon moet wachten maar anders zou ik het achterwege laten.

Shaya_

Berichten: 1280
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 08:31

Wij zijn momenteel op vakantie en kregen vanmorgen het bericht dat Mika, onze border collie is overleden.
Gisteravond belde de oppas dat hij koorts had en had dierenarts gebeld. Advies pootjes koelen. Leek op oververhitting. Vannacht is ze naar de spoed gereden omdat de koorts bleef stijgen. Aangekomen bij de dierenarts was hij al overleden.

Het is dus heel snel gegaan en niemand weet waaraan hij nu is overleden. Morgen vliegen we naar huis.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 08:41

Ah jeetje wat heftig. Hoe oud was je hond? Lijkt me ook verschrikkelijk voor de oppas om dat mee te maken.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 08:46

Shaya_ schreef:
Wij zijn momenteel op vakantie en kregen vanmorgen het bericht dat Mika, onze border collie is overleden.
Gisteravond belde de oppas dat hij koorts had en had dierenarts gebeld. Advies pootjes koelen. Leek op oververhitting. Vannacht is ze naar de spoed gereden omdat de koorts bleef stijgen. Aangekomen bij de dierenarts was hij al overleden.

Het is dus heel snel gegaan en niemand weet waaraan hij nu is overleden. Morgen vliegen we naar huis.


Ahhh oliebol ook al zo snel gegaan en dan ook nog als jullie op vakantie zijn.
Heel veel sterkte met het verlies.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 09:01

Shaya_ schreef:
Wij zijn momenteel op vakantie en kregen vanmorgen het bericht dat Mika, onze border collie is overleden.
Gisteravond belde de oppas dat hij koorts had en had dierenarts gebeld. Advies pootjes koelen. Leek op oververhitting. Vannacht is ze naar de spoed gereden omdat de koorts bleef stijgen. Aangekomen bij de dierenarts was hij al overleden.

Het is dus heel snel gegaan en niemand weet waaraan hij nu is overleden. Morgen vliegen we naar huis.

oh jeetje wat vreselijk! heel veel sterkte!

Shaya_

Berichten: 1280
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:09

Hij zou volgende maand 10 zijn geworden...

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:10

Shaya_ schreef:
Wij zijn momenteel op vakantie en kregen vanmorgen het bericht dat Mika, onze border collie is overleden.
Gisteravond belde de oppas dat hij koorts had en had dierenarts gebeld. Advies pootjes koelen. Leek op oververhitting. Vannacht is ze naar de spoed gereden omdat de koorts bleef stijgen. Aangekomen bij de dierenarts was hij al overleden.

Het is dus heel snel gegaan en niemand weet waaraan hij nu is overleden. Morgen vliegen we naar huis.



Mijn hemel! Wat een nachtmerrie! Vreselijk om zo je hond te moeten verliezen en er niet bij te kunnen zijn en wat zal de oppas zich ook vreselijk voelen zeg. Heel veel sterkte! Y;(

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:11

Wat vreselijk dit Shaya, mijn hemel. Heftig voor alle partijen zo, ook je oppas denk ik.
Heel veel sterkte gewenst, zo'n onverwachts verlies is niet te bevatten. Een nachtmerrie inderdaad.
Y;(

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:25

Shaya_ schreef:
Wij zijn momenteel op vakantie en kregen vanmorgen het bericht dat Mika, onze border collie is overleden.
Gisteravond belde de oppas dat hij koorts had en had dierenarts gebeld. Advies pootjes koelen. Leek op oververhitting. Vannacht is ze naar de spoed gereden omdat de koorts bleef stijgen. Aangekomen bij de dierenarts was hij al overleden.

Het is dus heel snel gegaan en niemand weet waaraan hij nu is overleden. Morgen vliegen we naar huis.

Jeetje wat heftig, voor jullie en de oppas. Heel veel sterkte

Pippa13

Berichten: 350
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:53

Shaya_ schreef:
Wij zijn momenteel op vakantie en kregen vanmorgen het bericht dat Mika, onze border collie is overleden.
Gisteravond belde de oppas dat hij koorts had en had dierenarts gebeld. Advies pootjes koelen. Leek op oververhitting. Vannacht is ze naar de spoed gereden omdat de koorts bleef stijgen. Aangekomen bij de dierenarts was hij al overleden.

Het is dus heel snel gegaan en niemand weet waaraan hij nu is overleden. Morgen vliegen we naar huis.



Wat vreselijk! Echt een nachtmerrie. Heel veel sterkte Y;(
Gaat de dierenarts nog onderzoeken waaraan hij is overleden?