Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:24

Leo, leuk die workshop. En leuk als je je daarbij kunt aansluiten, is ook wel gezellig. En als jouw paard ook merle zou zijn, zou dat wel heel bijzonder zijn.

Kiwi, ik vind het ook een prachtige kleur, maar mede daardoor weten mensen vaak niet wat voor ras ze is.

Drico, 2 visjes, beetje dezelfde tint?

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:33

Roan of appaloosa had gekund :))

Shaya_

Berichten: 1280
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:00

Leuk die workshop!
Hier geen match. Ben paardloos := Al 13 jaar inmiddels.
Nu dus enkel 1 hond. Welke wel klittenband is op het moment.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:54

Hier ook paardloos maar dat matched wel prachtig met mijn hond. Die is in veel omgevingen door z'n camo kleur net zo onzichtbaar als een niet bestaand paard :))

Shaya, had hij eigenlijk afscheid kunnen nemen?

Hoe is het verder met alle patiënten?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:04

fannetje schreef:
Drico, 2 vosjes, beetje dezelfde tint?


Ja, klopt! Ik heb Sebbie niet vaak in de buurt laten komen van mijn IJslander (ik weet hoe die kan zijn en hoef geen platte Corgi _O-), dus dit is één van de weinige foto's die ik van ze samen heb. Sebbie is nu ze wat ouder is ook al wel wat donkerder geworden qua kleur.

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:19

Sinds afgelopen januari geen paard meer. Maar koffievos met mechel matcht wel

Shaya_

Berichten: 1280
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:34

_Christina schreef:
Shaya, had hij eigenlijk afscheid kunnen nemen?

Niet na overlijden als je dat bedoelt.

Mika is in de bus overleden naar de dierenarts toe. En bij de dierenarts gebleven. Wel op moment dat Mika niet meer aanspreekbaar was en ingeladen werd naar de dierenarts toe. Leek op een shock.

Onze Mika

Afbeelding


En erna heeft hij afleiding gehad met alle honden vriendjes.

Afbeelding

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:39

Sterkte met het plotselinge verlies @Shaya Y;(

Wij hebben vorig weekend model gestaan voor een actie shoot, fotograaf had een nieuwe lens. Ben zo blij met deze foto <3

Afbeelding


En ook nog workshop bikejöring gedaan. Trekontheffing inmiddels binnen :D

Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:28

Hier match(t)en mn honden ook wel met mn paarden,ligt denk aan mij,ik houd van spikkels.
Dus 2 appaloosa’s en 3 van de 4 honden waren ook gespikkeld.
Alleen Guapa is geheel komogrijs dus die valt eigenlijk een beetje buiten de boot.
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:35

Gave actiefoto's dagahra!

En wat leuk die matchende honden. Ik heb geen paard meer.

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:01

Ik heb 4 pony's en 1 paard maar kan niet zeggen dat Bonne met een matcht, qua kleur het meest op de vossen.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:32

Max is red&tan en mijn koeien zijn rood bont. Maar op elkaar lijken doen ze niet _O-

Max heeft wel bijna net zulke grote oren als de de koeien :+

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:39

Tigress: wat zijn ze toch knap <3
Ik had het op Insta eerst echt niet door van je eerste foto _O-

Fannetje: haha Evi valt ook uit elkaar! Gister 2 kiezen gevonden *D
Ik rijd een valkje, dus niet echt een match qua kleur.

Wat leuk Leo! Hij kijkt er ook erg blij bij haha <3

Daghara: wat een vette foto's! Snap dat je daar blij mee bent!

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:05

Shaya Wat vreselijk. Heel veel sterkte met het verlies! Echt een nachtmerrie voor iedereen.

fannetje geen paard, dus ook geen match. Mijn 2 honden matchen ook niet :D . En setjes zoals bij de paarden doen we ook niet aan. Een rood tuigje kan toch prima met een oranje riem? :+

------------------------

Layla heeft gisteren haar eerste echte "hike" gedaan (volgens onze totaal verzonnen definitie dat een hike iets avontuurlijker is dan een wandeling, e.g. met wat klimmen of een rivier crossing etc). Kilometer of 6 met een beetje hoogteverschil (200m ofzo). Hebben er wel 3 uur overgedaan inclusief pauzes (en een niet onderhouden stuk van 800m waar we 40min over hebben gedaan). Het avontuur zat hem in het oversteken van een rivier (Smeltwater dus best koud en tot max knie diep), de 800m niet onderhouden stuk (veel omgevallen bomen en overgroeide stukken) en het tegenkomen van een beer op die 800m :D . Layla had het al veel eerder door (die zat al te staren toen we aan de oever vd rivier stonden. Zo'n 150m vd beer die in het dichte struikgewas zat). Al met al een heerlijke en spannende hike. Layla heeft nog wel een souvenier meegenomen in de vorm van berenstront in haar vacht (schijnbaar heerlijk om in te rollen).

Dit weekend gaan we een nachtje kamperen. Ben benieuwd!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:07

Ziet er avontuurlijk uit, heerlijk zo samen op pad.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:33

Update de dekking waarvan het vermoeden was dat het mogelijk niet was gelukt, was niet gelukt helaas. Wel hadden ze nog een teef die hebben ze met dezelfde reu gedekt en dat ging veel beter. Nu dus weer geduldig wachten op de volgende echo. Als het is gelukt is dan is de verwachting dat de pups begin juli worden geboren.

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:02

Vesper heeft mijn pony Dibbes nooit gekend maar ze lijken echt totaal niet op elkaar haha. Dibbes leek in veel aspecten op mij, niet zo hoog in energie en down to earth. Vesper is alles wat ik niet ben: super sociaal, open, werklustig en zeker van zichzelf. Echt alles mag wel om haar draaien vindt ze.

Ontzettend gave actiefoto Daghara! <3 Kan me voorstellen dat je daar erg blij mee bent!

Oshaa ik vind jouw verhalen altijd supervet maar man ik zou in mn broek piesen als ik met honden in een gebied met beren zou wandelen joh! Super eng. Wel gaaf plaatje van die pootafdruk!

moonsparkle jammer dat de dekking niet lukte maar klinkt alsof dat ook in lijn der verwachting zat. Toch nog een kansje dus met deze andere teef! Welk ras ging het nog maar weer om?

Wij gaan morgen een workshop puinzoeken volgen in Emmen. Heel veel zin in, ben zeer benieuwd wat Vesper er van gaat vinden! *\o/*

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 17:09

Middenslag poedel

Leuk een workshop puinzoeken, vroeger ging ik met een tante mee die dat soort dingen deed, mocht ik me verstoppen :')

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:04

Mijn bijrijdpaard was een buckskin quarter, dus die lijkt in kleur niet op de honden maar qua spieraanleg wel op Appa, beide van die gespierde bonken :))

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:10

Oh ja middenslag poedel moonsparkle! Ik duim voor je dat de teef je hondje aan het bereiden is <3

Vandaag de beginners workshop puinzoeken gedaan! Vesper vond het zoooo leuk! Ik was bang dat ze niet ver bij me weg zou gaan maar die bubbel is mooi doorgeprikt hoor :') Sjoef! Daar ging ze :)) twee keer in puin zoeken en 1x tussen containers en machines van de milieustraat. Zo gaaf te zien hoe die neus aanging en hoe ze aan het puzzelen was hoe ze bij de slachtoffers moest komen B-) Nu een heel moe hondje +:)+

Afbeelding
Afbeelding

Kleine impressie, er zijn meer fotos gemaakt daar wacht ik nog op :):)

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 19:16

Wat gaaf!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:34

Gaaf zeg.

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:50

Super leuk! Precies wat je zegt - dat moment dat die neus aan gaat en ze gaan zoeken is zo mooi! Ik moet soms nog wat vertrouwen krijgen en "achterblijven" om het haar echt te laten doen.

Heb je plannen om er mee verder te gaan?

-----------------------

Wij doen mee aan de #expandyourlimits campaign van Non-stop dogwear en dat is toevallig net in een week dat er veel nieuws is! Voor het kamperen zondag heb ik gisteren alvast de tent ter oefening in de tuin gezet. Waar het met Beer weken duurde voordat hij er in ging, zat Layla er al prinsheerlijk in toen ik naar buiten kwam (ging wat snoepjes halen).

Heb de tent wel snel weer weggehaald want ze werd iets te zelfverzekerd en het tentdoek is daar niet perse tegen bestand.

Ook gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een SUP gekocht bij de lokale winkel. Heb een jaar instore garantie dus dat is wel fijn. Ben voor een hele stabiele gegaan (door het budget wat te verhogen, maar veiligheid voor alles).

Een hondentrainer uit de buurt waar ik fan van ben heeft een mini-programma om honden te laten wennen. Was er vol goede moed mee begonnen, maar opnieuw maakt het Layla allemaal niet zoveel uit en hebben we het allemaal aardig kunnen versnellen (zonder stappen over te slaan).

Ik heb nog geen zwemvest (is verplicht) dus de echte avonturen moeten nog even wachten. Al ga ik heel misschien vanavond even bij het strand oefenen. Beer ga ik niet actief proberen. We zien wel of hij interesse heeft. Voorlopig vindt hij het opgeblazen ding maar eng.



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:54

Gaaf Flux

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:39

Moonsparkle; jammer van de dekking. Hopelijk is de nieuwe dekking wel gelukt & zit er een pupje voor je bij <3

Flux dat ziet er gaaf uit! Wat stoer zeg!!

Oshaa haha die Layla, wat een stoere nuchtere hond! Echt heel gaaf! Leuk om zo bezig te zijn!