Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:10

M’n kleine Appegappie had een ongelukje gehad van de week -O- pechvogeltje.

Wij gooien NOOIT met stokken maar z’n vriendje had er één gepakt en Appa wilde ‘m afpakken. Naja dat is dus beetje mis gegaan. Weet niet precies hoe het gebeurde maar Appa piepte en zag wat bloed aan z’n mond, toen ik in z’n mond keek zag ik een mega gat in z’n tandvlees. Gelijk dierenarts gebeld, moest een foto sturen en toen werd ik gebeld dat we langs moesten komen omdat het gehecht moest worden.

Zal de foto even in een spoiler doen maar dit is dus het gat, een tunnel :oo

Spoiler:
Afbeelding


Naja hij heeft dus een lichte narcose gekregen, ze hebben het helemaal uitgespoeld en gehecht.

De hechtingen
Spoiler:
Afbeelding


Arme vent high as a kite haha. Ik voelde me niet echt lekker die dag dus ik ben er maar naast gaan liggen. Lekker dramatische foto :') maar viel alles mee hoor.
Afbeelding

Afbeelding

Het geneest supergoed, je natuurlijk altijd wel zo met slijmvliezen. Hij mag wel gewoon los alleen wel voorzichtig met dingen oppakken enzo. Dus hij moet even tijdelijk gemuilkorfd, maar dan kan hij iig gewoon lekker spelen.

Afbeelding

Shaya_

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:20

Oei. Beterschap!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:53

Maanon_ schreef:
Lugea schreef:
*knip*

Ohh ik kan mij helemaal voorstellen dat je het daar al Spaans benauwd van krijgt! Zeker andermans honden wil ik er de eerste periode niet bij hebben. Ik weet nu al dat ik er genoeg werk aan ga hebben om met Ivy te kijken hoe het gaat/aan elkaar te wennen en alles in goede banen te leiden. Maar je moet daarin inderdaad echt voet bij stuk houden, ook al geeft dat soms discussie. Bij Ivy hadden we meteen de eerste dag(en) al mensen die binnen vielen. Was ook een drama, zowel de pup als ik compleet overprikkeld :') Dus nu niks gezegd en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren, hopelijk hebben we dan zoveel mogelijk rust. Dan komt daarna de discussie wel dat we flauw zijn dat we niks hebben gezegd hahah O:)

Ik vind die discussies inderdaad zo vervelend en om die dan maar uit de weg te gaan ben ik soms geneigd te denken “Ik moet ook niet zo moeilijk doen”, maar het is natuurlijk wel in het belang van de pup. Een goede oefening grenzen bewaken is het, zo’n pup in huis. Ik wil de eerste tijd eigenlijk alleen dat hij speelt met honden die ik oké vind om mee te spelen. Het is zo’n klein hummeltje en die wil ik dan niet omver laten walsen door ongeleide projectielen, maar als die ongeleide projectielen van vriendinnen zijn zorgt dat wel voor uitdagende situaties. Ik ben alleen wel blij dat ik er hier wel weer even aan herinnerd word dat ik m’n gevoel moet volgen en m’n eigen grenzen moet hanteren. Jammer dat er dan mensen teleurgesteld zijn, maar dat zegt uiteindelijk meer over hen dan over mij.

Warboel: Wat een nare wond heeft Appa opgelopen, zeg! Wat zal je geschrokken zijn… Gelukkig herstelt het voorspoedig. Beterschap voor Appa. :(:)

kiwiwitje

Berichten: 20120
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 19:09

Warboel schreef:
M’n kleine Appegappie had een ongelukje gehad van de week -O- pechvogeltje.

Wij gooien NOOIT met stokken maar z’n vriendje had er één gepakt en Appa wilde ‘m afpakken. Naja dat is dus beetje mis gegaan. Weet niet precies hoe het gebeurde maar Appa piepte en zag wat bloed aan z’n mond, toen ik in z’n mond keek zag ik een mega gat in z’n tandvlees. Gelijk dierenarts gebeld, moest een foto sturen en toen werd ik gebeld dat we langs moesten komen omdat het gehecht moest worden.

Zal de foto even in een spoiler doen maar dit is dus het gat, een tunnel :oo

Spoiler:
[ [url=m/yngAKC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Naja hij heeft dus een lichte narcose gekregen, ze hebben het helemaal uitgespoeld en gehecht.

De hechtingen
Spoiler:
[ [url=m/3CJwqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Arme vent high as a kite haha. Ik voelde me niet echt lekker die dag dus ik ben er maar naast gaan liggen. Lekker dramatische foto :') maar viel alles mee hoor.
[ [url=m/QWNasb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h3DqnW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het geneest supergoed, je natuurlijk altijd wel zo met slijmvliezen. Hij mag wel gewoon los alleen wel voorzichtig met dingen oppakken enzo. Dus hij moet even tijdelijk gemuilkorfd, maar dan kan hij iig gewoon lekker spelen.

[ [url=m/q9DBMj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jeetje wat schrikken! Wat een pech!

StalMelyn

Berichten: 2056
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:24

Warboel, jakkes. Gelukkig nu alles oké en mijn ervaring is dat het in de mond mega snel geneest. Ziet eruit alsof hij er geen last van heeft zo al spelend.

CupCakes_

Berichten: 3336
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:32

Warboel, Appa treft het wel hé. Hopelijk geneest het zonder al te veel complicaties. :(:)

Wij zijn vandaag weer op wijk training geweest in Brabant. En ik begin nu èindelijk echt te merken dat er vooruitgang in zit. Deze manier van trainen, met de hond omgaan werkt voor Jipperd blijkbaar heel goed. Dat hadden we 2,5 jaar eerder moeten hebben. :Y)

Wij gaan begin februari weer naar Limburg toe. Cursebreaker en KimD weer eens lastig gaan vallen. :') Dit wordt wel een beetje een jaarlijks ding deze vakantie. Maar ik ben er echt aan toe. Er is op dit moment zoveel chaos, onzekerheid en juridische rompslomp dat ik er echt even uit moet. En waar kan dat beter dan in het mooi Limburg? <3


Afbeelding

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:39

Och jeetje, dat is schrikken zeg Warboel! Veel beterschap voor Appa :(:)

Fijn is dat CupCakes, een trainingsmethode te vinden die past! En heerlijk naar Limburg, zo mooi daar! <3

cursebreaker

Berichten: 11492
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:44

Arya en ik kijken er al naar uit, we kunnen ook wel wat gezelligheid gebruiken <3
En zo fijn dat Amber werkt voor en met jullie!

En arme Appa! Da's idd wel een gat ja. Zo snel gebeurd he zoiets.
Gelukkig heelt zoiets wel snel en fijn dat hij idd de muilkorf al kent, dan is dat niet zo erg voor 'm nu buiten denk ik, kan ie wel alsnog lekker z'n ding doen. Beterschapjes!

--

de rest van de puppy praat hierboven gaat zo snel en is zoveel dus laat ik even aan me voorbij gaan, maar leuk wel voor alle nieuwe en aanstaande puppy eigenaren, blijft zo mooi om zo'n nieuw wezentje in je hart te sluiten wie je gezin komt aanvullen <3

Leo

Berichten: 50154
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:55

Ahh arme Appa :(:) wat een gat! Beterschap!

Fijn dat de training goed aanslaat Cupcakes! En heerlijk, weer naar Limburg! Fijn om er even uit te kunnen.

Verder zag ik een hoop schattige nieuwe pups voorbij komen! Over kleurende neusjes kan ik ook praten, Fitz was een klein varkentje als babypup en heeft inmiddels alleen nog roze neusvleugels:

Afbeelding

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 21:04

Fijn dat je een trainingsmethode gevonden hebt die jou en Jip helpt, CupCakes. En ik snap heel goed dat je even bij gaat tanken in Limburg. Ik ben daar vorig jaar een weekendje geweest en vond het echt prachtig. Heerlijk wandelen daar.

Lughnassadh

Berichten: 1808
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 21:46

Warboel, beterschap!

Cupcakes, klinkt goed.

Ik neem mijn pups eigenlijk vanaf dag 1 overal mee naar toe. Wel gedoseerd maar komt mijn pup op bijv. een vrijdag dan gaat hij maandag gewoon mee naar mijn ergotherapeute bijvoorbeeld. Wil je langskomen? Helemaal prima maar dan houd je je aan mijn regels. Daar ben ik dan makkelijk mee. En ik ondervind daar op zich weinig problemen mee. Maar misschien ligt dat ook aan het feit dat mijn omgeving gewend is aan mijn duidelijkheid. Spelen met andere honden alleen met de honden die ik kies en veilig vind.

StalMelyn

Berichten: 2056
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:26

Kreeg vandaag weer een update, bij alle pups nu de oogjes open.
Zaterdag zal ik zelf foto's maken en kan deze dan wel hier plaatsen.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:53

Wat leuk dat de oogjes open gaan. Ik ben erg benieuwd naar je eigen foto’s zaterdag. :)

kiwiwitje

Berichten: 20120
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 17:06

Baco puppies vandaag 2 weken oud <3
Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2056
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:28

Zo schattig al die pup foto's.

Shaya_

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:05

Dan voelt die van ons met 4 maanden al niet meer als pup.
Meer als langpootmug.


Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20120
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 18:43

Op dat wip beest _O-

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:46

Wat schattig die pups van Baco! <3

Die foto van Nero op de wip; geniaal! _O-


Ik kreeg vandaag bericht van de fokker dat de pups zijn nagekeken door de dierenarts en hun eerste enting gehad hebben. Het komt nu steeds dichterbij. Nog een of twee keer gaan kijken en dan mag hij onderhand al mee naar huis. :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:58

Omg de langpoot op het hobbelpaardje I’m in love <3 <3

Lugea nog even wachten! Fijn dat ze allemaal gezond zijn :)

Warboel ahhh sterkte en beterschap voor je pup! :(:)

Kiwiwitje wat een schatjes! Wat voor ras zijn ze??

Ik ben gisteren voor het eerst met Pepper naar puppycursus geweest. We waren ‘gewoon daar’, niks geforceerd. Ze wil helemaal nog niet meelopen aan de lijn, is mega onzeker sinds haar zusjes en broer weg zijn… ik snap er niks van! Los is ze zelfverzekerd en loopt ze goed mee in de tuin en achter huis, maar aan de riem is nog wel een ding…. Ze is nog heel jong, we kijken het aan en gaan hard oefenen.
Afbeelding

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:22

Wat heeft Pepper een enorm lieve uitstraling! <3 Ik snap ook wel dat het een hele omschakeling is zo zonder broertjes en zusjes.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:39

Hoi!

Ik lees al een tijdje mee. Ik wil ons even voorstellen maar zal voornamelijk denk ik meelezen. :D

Wij hebben op dit moment al een hondje, bijna 5 en nu 2 jaar bij ons. Hij komt uit Roemenië en we hebben werkelijk geen idee wat voor ras het is.

Afbeelding

Nu is het plan om er van de zomer een tweede bij te nemen. We hebben eigenlijk nog niet echt een idee wat voor ras, wel zoek ik een actieve en slimme hond. Formaat klein-middel. Genoeg nog om overna te denken dus haha.

Ik vroeg me wel af, hoe doen jullie het qua vrij zijn en een puppy? Mijn vriend is afhankelijk van de bouwvak en is dan dus 3 weken thuis. Is het verstandig dat ik 3 weken daarvoor vrij neem zodat ze pup 6 weken aaneen niet alleen is (althans, dit gaan we dan natuurlijk wel oefenen!). Of zou ik ook een maand voor de bouwvak vrij kunnen nemen (3,5 week) en vervolgens de pup die maand tussen mijn vakantie en de bouwbak in halve dagen alleen kunnen laten. Dit word onze allereerste pup ooit dus we zijn wat dat betreft nieuw. :+ Ik heb wel al mijn hele leven honden gehad maar allemaal herplaatsers/asielhonden.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:02

@shaya Kelpies <3 <3

Ik kreeg deze prachtige foto van Ben toegestuurd <3 Toen z'n oor nog heel was _O- Hij heeft er nu een prachtige hap uit -O- Dat gaat niet meer goedkomen.

Afbeelding

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:08

Ohhh ik smelt weg bij al jullie foto's! Ik zelf heb vanavond de foto's ontvangen van Balu in de sneeuw :D :):)
De tijd vliegt echt zo snel, echt al zo volwassen maar qua gedrag nog zo klein :P

Afbeelding

Afbeelding

Shaya_

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:53

Op de 1e foto zie je echt een volwassen hond en op foto 2 krijg je een mooie puppy-look <3

Beterschap voor Ben!

Ik heb (eigenlijk door pech) het geluk 3 maanden bij Nero thuis te zijn geweest. Maart ga ik weer werken. Maar rooster zelf dus hij is nooit echt lang alleen ;)
Ik draai sowieso alleen nachtdiensten en mijn man werkt 8.30-17u. Dus écht alleen is hij eigenlijk nooit. Al is dat uiteraard wel geoefend en gaat dat ook gewoon goed zolang hij in de bench zit.
Laat hem niet lopen want dan sloopt ie wel alles. :Y)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:28

Deemiii: Ik wil de eerste weken eigenlijk nog niet de druk hebben dat de pup alleen thuis moet kunnen zijn, dus zorg ik zelf dat ik thuis ben (of de pup mee kan nemen) en anders wordt er oppas geregeld. Bij het opbouwen van het alleen thuis zijn wil ik graag rekening kunnen houden met wat de pup aan kan en daar wil ik dus niet veel druk op leggen, maar ik besef me ook dat ik nu (helaas net als Shaya_ door mindere omstandigheden) in de positie zit dat dat kan. Aan de andere kant was ik anders ook niet aan een pup begonnen en was mijn “achterban” een voorwaarde om ervoor te gaan. In jouw situatie zou ik er dus voor kiezen om jouw vakantie aan die van je vriend te koppelen zodat er de eerste weken in ieder geval iemand thuis is. Je kan dan ook rustig oefenen met het alleen zijn, kijken hoe de pup dat vindt en het rustig in kleine stapjes uitbreiden. Voor mij zou een pup van +/- 12 weken al halve dagen alleen thuis laten wat te snel zijn, maar dat is gebaseerd op mijn gevoel en de ervaring die ik met Melle heb. Het heeft bij hem erg lang geduurd voordat hij rustig alleen thuis kon blijven (ondanks dat er twee andere honden waren en hij dus niet echt alleen was), dus misschien dat ik er daardoor nu ook wat minder makkelijk over denk en de tijd wil hebben om het “alleen zijn” op te bouwen. :)

Kaus: Wat een prachtige foto van Ben! <3 Hoe is het nu met zijn oor?

Coalizione: Hele mooie foto’s, zeg! <3