Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 00:07

Hier ook echt een reuenmens. Qua karakter en looks trekt me dat meer :j

Ik heb ook wel de vraag gekregen of ik het zeker wist...een reu bij Jarvis erbij nemen. Nouja...als het teefje zo zou zijn zoals eentje die we afgelopen zomer hebben ontmoet, yikes. Dan heb ik liever een rustige reu, dan zo'n kreng van een teef. Haar gedrag was ook binnen het gezin heel normaal vertelden ze me.

En tsja, de looks...
Afbeelding
Ik hou gewoon van een stevige reu met die brede reuenkop <3

Afbeelding
En dan vind ik het heerlijk om ze met het koude weer van vandaag te klieren met een zacht iets als een sjaal voor de foto's :)) Overigens was deze vandaag niet meer nodig om pupsel op z'n plek te houden, inmiddels kent hij het idee blijf heel goed :D

Shaya_ schreef:
Wat leuk weer allemaal zo een kleine puppy's erbij!

Hier tikken we bìjna de 4 maanden aan.
Eigenwijsje van ons <3

[ [url=m/EqeSfX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat issie al gegroeid :oo Knappie <3

fannetje schreef:
Vanmorgen weer puppy geknuffeld.
Ik weet het sinds vorige week, maar had het hier nog niet gedeeld, maar dit dametje komt dus bij mij wonen
[ [url=m/3dQnXP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OMk6c5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Na het knuffelen nog even wezen wandelen in de buurt daar, aangezien ze daar wel sneeuw hebben en wij hier niet

[ [url=m/fE3k5K.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd <3 wat n dropje!

StalMelyn schreef:
Hier vanochtend kennis gemaakt met de fokster. Super leuk en klikt van beide kanten.
Over twee weken mag ik de pups ook zien dus dat wordt aftellen.

Yess, heel tof! *\o/* Succes met aftellen :D

Kaus schreef:
Ik heb drie reuen. Had op zich wel een teef gewild maar Ben heeft nou eenmaal ballen :)) Ik vind teven ook niet altijd betrouwbaar in het werk. Ken er teveel die niet werken wanneer ze loops zijn of gewoon weglopen. Maar verder maakt het geslacht me weinig uit.

Ben heeft deze prachtige nieuwe halsband gekregen <3 Het staat hem zo goed :))
[ [url=m/xORLsD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stoere halsband! <3

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 08:05

Fannetje, wat een scheetje. Hoe oud is ze op de foto?

Tigress, ik vind de namen jarvis en parker zo mooi bij elkaar passen. En het duo zelf past ook goed bij elkaar.

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:25

Ik heb zojuist een reiskennel besteld voor in de auto. Ik zat eerst naar die stoffen te kijken maar dat is natuurlijk zo kapot (of vies als er een ongelukje gebeurd). Ik heb nu een opvouwbare besteld maar twijfel, is deze dan niet wat zwak als hij opvouwbaar is?
Afbeelding
Afbeelding
Hebben jullie ervaringen of voorkeuren voor types/merk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:29

Gaabje schreef:
Sneeuw! *\%/*

[ [url=m/lKiqAu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/USeC4X.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ElVRhf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie hond zeg! Wat is dat voor ras?



Nog 3 weken en dan hebben wij onze terror in huis, gaat opschieten!

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:29

Ik heb wel gewoon zo’n stoffen. Je kan de hoes van het matje gewoon wassen. Met die jij besteld heb, heb ik geen ervaring.
Ik zat toen ook te kijken naar die hele dure die een crash aan moeten kunnen maar onze kofferbak is diep dus dan kan het deurtje niet meer open ..

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:44

Met een stoffen ben ik eerder bang dat ze door het gaas komen door kauwen of de rits open krijgen. Dus wilde wel een harde. Vroeger gebruikte we de bench maar dat past niet en toch zwaar/onhandig.

Spannend zonnebloem! Haal je de pup overdag op of in de avond?

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:50

Hier de ervaring met een stoffen bench dat de rits makkelijk opengemaakt kan worden als je een beetje een slimme hond hebt (Dívka >;)).
Die heeft vanaf dat moment dus alleen nog als schuilplaats dienst gedaan ipv als bench. :+
Ik heb geen auto maar als we bij mijn moeder un de auto zitten gaan ze los in de achterbak of op de achterbank vastgezet met een hondengordel.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 17:54

StalMelyn schreef:
Ik heb zojuist een reiskennel besteld voor in de auto. Ik zat eerst naar die stoffen te kijken maar dat is natuurlijk zo kapot (of vies als er een ongelukje gebeurd). Ik heb nu een opvouwbare besteld maar twijfel, is deze dan niet wat zwak als hij opvouwbaar is?
[ [url=m/whCW3a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UMqvkx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hebben jullie ervaringen of voorkeuren voor types/merk?



Ik zou hier even naar kijken.

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-speci ... in-de-auto

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:48

StalMelyn schreef:
Fannetje, wat een scheetje. Hoe oud is ze op de foto?

Tigress, ik vind de namen jarvis en parker zo mooi bij elkaar passen. En het duo zelf past ook goed bij elkaar.

Ongeveer 4,5 week.

Met benches in de auto, weinig ervaring. Ik zou zelf dan eerder voor een aluminium gaan, desnoods met verhoogde deurtjes.
Ik heb de hond( straks -en) achterin. Ik heb een tussenrek en ga binnenkort bij een bedrijf langs voor een op maat gemaakt achterrek, zodat ik de deur van de auto eventueel open kan laten.Ik wilde eigenlijk een vario-kennel, maar kwam tot de conclusie dat dat met mijn auto niet handig is :+

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:30

Wij hadden de volwassen honden altijd bij de voeten van de bijrijdersplek en daar bleven ze zitten of in de kofferbak. Uiteindelijk wil ik dat deze hond ook weer leren. Maar als pup gewoon even in een kennel.

Kiwiwitje, dankjewel. Ik ga eens neuzen. Ik vind de beste wel duur voor als het maar tijdelijk is maar de rest nog even bekijken.

Pippa13

Berichten: 357
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:49

StalMelyn schreef:
Ik heb zojuist een reiskennel besteld voor in de auto. Ik zat eerst naar die stoffen te kijken maar dat is natuurlijk zo kapot (of vies als er een ongelukje gebeurd). Ik heb nu een opvouwbare besteld maar twijfel, is deze dan niet wat zwak als hij opvouwbaar is?
[ [url=m/whCW3a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UMqvkx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hebben jullie ervaringen of voorkeuren voor types/merk?


Wij hebben een vaste aluminium bench in de auto van Kelderskooien. Echt een topding!

Afbeelding


Deze past helaas niet in onze camper, dus daar hebben we een opvouwbare bench van Maelson voor gekocht. Duur, maar wel goede qualiteit en hufterproof. Gaas is mega sterk en de ritsen kun je vastzetten.


Afbeelding


Edit: let er op dat het in sommige landen zelfs verplicht is om de hond in een vaste bench te hebben tijdens het autorijden.

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:18

Een vaste bench zal niet gaan gezien ik mijn paardenspullen kwijt moet als ik met de trailer op pad ga. Dus voorkeur voor iets gemakkelijkers.

Bedankt voor alle tips en foto's. Genoeg om uit te pluizen wat voor ons het beste werkt. Het is ook zo lang geleden een pup, 21 jaar.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:40

Ik heb drie grote stalen kennels in een Citroën Berlingo. Vond het idee van honden los echt niet meer prettig. Nu ben ik wel gedwongen het bij drie honden te houden _O-

Ben z'n oort is relatief mooi genezen. Hij kan een oorbelletje dragen door het gaatje bovenin :))
Afbeelding

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:54

Nadat ik zelf een auto-ongeluk heb gehad, vind ik het extra belangrijk om mijn hond(en) veilig te vervoeren. Ik heb vorig jaar dus een Variocage Double gekocht. Kost wat, maar volgens mijn onderzoekje wel erg goede kwaliteit en met een vluchtluik. Ik had de honden eigenlijk ook altijd op de achterbank, maar sinds ik de kennels heb wil ik echt niet anders meer. Volgens mij vinden de honden het eigenlijk ook alleen maar fijn, want ze zitten/liggen er heerlijk rustig in. De pup wil ik dus ook aanleren dat hij in de kennel mee gaat als we gaan autorijden.

https://www.hokkendomein.nl/detail/2822 ... double.htm

Fijn dat Ben z’n oor mooi genezen is.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:17

Hoe kijken jullie naar de maten van zo'n autobench?
Las laatst dat je hond er eigenlijk gewoon in moet kunnen liggen/beetje staan maar niet draaien bijv. Of moeten zie toch een beetje 'wiggleroom' hebben?

Gaabje
Berichten: 936
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:21

Zonnebloem92 schreef:
Gaabje schreef:
Sneeuw! *\%/*

[ [url=m/lKiqAu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/USeC4X.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ElVRhf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie hond zeg! Wat is dat voor ras?



Nog 3 weken en dan hebben wij onze terror in huis, gaat opschieten!


Nori is een Finse Lappenhond :)
En spannend, komt dichtbij zo!

Er past geen bench bij ons achterin op dit moment dus hebben we een dichte hoes op de achterbank.

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:30

Ik wilde dus ook super graag een autokennel maar kon nooit wat vinden wat in de korte achterbak van mijn Opel corsa past. En waar zij dan ook in kan. Ik heb een poosje een bench op de achterbank gezet maar ze is nu te groot voor de grootste bench die nog door mijn portier past. Dus das ook mooi niks. Tevens gleed ze veel in een bench met kleed en werd ze wagenziek.

Dus nu heb ik een beschermhoes hangmat op de achterbank waar op zit. In februari krijgt ze een nieuw tuig welke gecrash-test is dus hopelijk is dat een optie. Vindt veilig vervoeren echt wel belangrijk.

Getty_Maan

Berichten: 2594
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:46

Stille meelezers meld zich, vandaag bij een rottweiler pup wezen kijken en besloten dat ze over een paar weken bij ons mag komen wonen.

De mensen en moeder hond gaven ons een fijn gevoel.

18 februari mogen we haar ophalen, zie hier onze kleine Noa:

Afbeelding

Zal hier vooral stilletjes mee lezen voor handige tips en lieve foto's van de puppy's.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 23:01

IMANDRA schreef:
Hoe kijken jullie naar de maten van zo'n autobench?
Las laatst dat je hond er eigenlijk gewoon in moet kunnen liggen/beetje staan maar niet draaien bijv. Of moeten zie toch een beetje 'wiggleroom' hebben?

Staan, maar niet met de kop helemaal omhoog, krap draaien en liggen. Maar niet met gestrekte achterpoten. Wel gestrekte voorpoten uiteraard.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:04

Flux schreef:
Ik wilde dus ook super graag een autokennel maar kon nooit wat vinden wat in de korte achterbak van mijn Opel corsa past. En waar zij dan ook in kan. Ik heb een poosje een bench op de achterbank gezet maar ze is nu te groot voor de grootste bench die nog door mijn portier past. Dus das ook mooi niks. Tevens gleed ze veel in een bench met kleed en werd ze wagenziek.

Dus nu heb ik een beschermhoes hangmat op de achterbank waar op zit. In februari krijgt ze een nieuw tuig welke gecrash-test is dus hopelijk is dat een optie. Vindt veilig vervoeren echt wel belangrijk.


Haha zelfde auto hier. Dus ik denk ook hetzelfde probleem :)).

@kiwiwitje: thanks!

xSannee

Berichten: 4356
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:07

Getty_Maan schreef:
Stille meelezers meld zich, vandaag bij een rottweiler pup wezen kijken en besloten dat ze over een paar weken bij ons mag komen wonen.

De mensen en moeder hond gaven ons een fijn gevoel.

18 februari mogen we haar ophalen, zie hier onze kleine Noa:

[ [url=m/lFeoWF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zal hier vooral stilletjes mee lezen voor handige tips en lieve foto's van de puppy's.



Oooh wat leuk! Dan lopen we bijna gelijk!
Wij halen onze pup 17 februari op <3



Interessant alle vervoersmogelijkheden! Een vaste bench in de achterbak is bij ons nu geen optie, dus maar even kijken waar we dan voor gaan.
Wel goed om te weten dat dit in sommige landen verplicht is.

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 06:50

IMANDRA schreef:
Flux schreef:
Ik wilde dus ook super graag een autokennel maar kon nooit wat vinden wat in de korte achterbak van mijn Opel corsa past. En waar zij dan ook in kan. Ik heb een poosje een bench op de achterbank gezet maar ze is nu te groot voor de grootste bench die nog door mijn portier past. Dus das ook mooi niks. Tevens gleed ze veel in een bench met kleed en werd ze wagenziek.

Dus nu heb ik een beschermhoes hangmat op de achterbank waar op zit. In februari krijgt ze een nieuw tuig welke gecrash-test is dus hopelijk is dat een optie. Vindt veilig vervoeren echt wel belangrijk.


Haha zelfde auto hier. Dus ik denk ook hetzelfde probleem :)).

@kiwiwitje: thanks!



Oh nou, laat me weten als je iets vind hea *D

Leuk een rottweiler! Wat een moppie zo klein nog!

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:47

In de auto hebben wij ze ook in benches, maar dan hebben ze op wedstrijd ook allemaal hun eigen plekje en een aantal van de teven deelt niet graag. Daarnaast is los in de auto niet handig vanwege ongelukken natuurlijk. Maar, dat gezegd hebbende, in de camper hebben wij ze ook 'los' momenteel, puur en alleen omdat na het kopen van de camper het geld op was. Wel hebben wij achterin een stapelbed waar uiteindelijk de benches komen, nu hebben wij dat even omgebouwd tot hondenverblijfplaats tijdens het rijden. Bovenin zitten Dana & Vixem en onderin Harvey & Guinness, ze zitten los op bed maar vast in die ruimte, beide stapelbedden hebben we afgesloten, ze kunnen er dus niet vanaf/uit. Dus de ruimte wat ze hebben is 2m x 0.80m.

Abbay heeft Sheltie voordelen, die mag op het bankje liggen achter de stoelen, die is zo braaf en rustig, die gaat gewoon liggen. Maar het is wel een risico natuurlijk, maar in de camper vind ik dat minder gevaarlijk (gevoelsmatig) dan in de auto. Puk zit in de bench onder de tafel achter mijn stoel, die wilt gewoon graag haar eigen ruimte, dus dat is makkelijk te respecteren. Maze had ik gisteren beloofd ( :') ) dat ze op de terugweg in haar mandje op het bankje mocht liggen, die werd als pup supersnel en heftig wagenziek (flink medicijnen voor gehad ook) en in de camper vind ze het reizen spannend en kruipt dan op het bovenste stapelbed in haar kleine bench zodat ze zich veilig en fijn voelt. Dus gisteren mocht ze terug in haar mandje op het bankje, ze heeft de hele weg geslapen. <3

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:34

Cody heeft geen bench, dat past niet echt :+ Hij neemt heel de achterbank vd pick-up in beslag. Wel hangt hij vast en een stevige zetelbeschermer erin.

Gisteren hebben we een opvanghondje gekregen uit Oekraïne, arm meisje is ontzettend bang... Ze kruipt in een hoekje. Kan haar wel aanhalen maar dan keert ze zich volledig weg nog. Vanmorgen heeft ze wat brokjes uit mijn hand aangenomen. Hopelijk binnenkort wel wat mooie foto's van haar en dan een permanent huisje <3

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:37

Leuk is sneeuw!
Afbeelding
Even een sneeuwbal stelen natuurlijk..