Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 15:59

Hier blijven kongs, chuckit ballen en voerballen van zooplus heel. En daarnaast zijn ze gek op nylabones.

Heb heel wat uitgeprobeerd met mijn mechelaars :')

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 16:02

Snow heeft echt een geweldig koppie! <3 zeker foto's blijven plaatsen!!

En die Doggyride is echt top zeg!

Fitz was geen sloper als pup (op labeltjes na) maar waar hij graag mee speelde en nog steeds zijn de sleutels van Nylabone. Heerlijk knagen <3
Verder was ik in de puptijd erge fan van gevlochten fleece touwen. Daar hebben we wat mee afgespeeld. Veilig voor de mond ook, in tegenstelling tot flos.

Zijn ultieme favoriet blijven de balletjes van Zippypaws die in de burrows zitten. Zoals de popcorn. Hij sleept er nog steeds het hele huis mee door en telt ze volgens mij ook, als ze niet compleet zijn zeurt hij net zo lang tot je mee gaat zoeken :')

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 17:12

Speelgoed is om te spelen. Niet om te kauwen. Dus meer aanbieden waar op gekauwd mag en kan worden. :)

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 17:20

Ze heeft inderdaad van nylabone een botje & de sleutels (die wel langzaam afbrokken ook _O- ), die zijn inderdaad een hit. Verder krijgt ze ook altijd nog een hoefje, oor, of iets anders om op te kauwen. Een kong heeft ze inderdaad ook, maar doet ze weinig mee als er geen eten inzit :+
Ze heeft ookzo'n wubba kong (met slierten eraan) maar die sloopt ze dus haha), vind ze wel fantastisch.

Maar ze pakt ook graag zelf d'r andere speelgoed om mee te spelen. Maar dat zou jij dus wegleggen kiwiwitje? Tips voor goed kauwmateriaal voor pups mag ook zeker haha.

Fleece touwen lijken me zo kwetsbaar Leo, of valt dat mee? Zijn inderdaad wel heel leuk om mee te spelen.

Grappige is dat ze 1 superzacht knuffeltje heeft en daar doet ze dan weer heel voorzichtig mee. Die kregen we cadeau en ik dacht die is meteen kapot, maar dat is dan weer niet zo _O-

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 17:26

T is niet zo zeer wegleggen of weghalen. Maar als ze t sloopt heeft ze dus behoefte aan iets waar ze op kan kauwen of kan plukken/scheuren. speelgoed is daar niet voor bedoeld.
Ik zou kijken of je iets kan aanbieden wat kan blijven liggen net als t nyla spul. Bijv tastybone of sodapup.
En qua kauwsnack niet zo zeer harde snacks maar vooral moeilijke snacks. Plaatvormige snacks doen ze vaak langer mee dan oren of staven omdat ze dat niet kunnen vasthouden.
Maar ook kijken of je een deel van de maaltijd (en) kan aanbieden in voerspellen/voerdispensers zodat ze er langer mee doet en t kopje meer voldaan is.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 17:43

Ik denk dat dat slopen ook een beetje Corgi eigen is, Sebbie sloopt ook alles qua speeltjes.

De vulling en piepjes moeten eruit :+

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 17:47

T is vooral puppy eigen.
Hier vooral terriers en ook die slopen. Maar zolang ze genoeg kauwspul hebben slopen ze amper expres. Eerder dat piepjes sneuvelen doordat ze te hard bijten.

Ik heb er hier 2 die helemaal gelukkig worden van oren en staartjes aan speelgoed. Daar word echt een beetje op “getutteld” en zacht geknabbeld maarja ook dat gaat stuk.
De ervaring is dat als er altijd echt kauwspul ligt ze vrijwel niet slopen. Ze kiezen hier ook vaker voor de tasty bones/nylabones etc dan speelgoed. En als t speelgoed is vaak stevige touwen of buiten een grote jolly soccer bal

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:00

Er ligt genoeg waar wel aan gekauwd mag worden, maar knuffels slopen is gewoon erg leuk als je 8 maanden bent. De tafel is ook erg lekker trouwens.

Ach ja, komt vanzelf goed

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:15

Ja ze heeft hier ook een voorkeur voor speeltjes ten opzichte van kauwspeelgoed _O-
Ze kan er inderdaad ook heerlijk op sabbelen, krijg je zo'n lekker slijmerig ding terug *D

Maar ik ga het allemaal wel wat tactischer inzetten. Kiwiwitje bedankt voor je tips!!
Spelen met het speelgoed en zodra het kauwen begint even wat anders aanbieden.

Er ligt gelukkig genoeg te slopen of kauwen dat ze niet aan de meubels begint, dus dat is een plus :')
Dan liever speeltjes slopen haha, die vervangen we wel weer.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:36

EmptyWords schreef:
Er ligt genoeg waar wel aan gekauwd mag worden, maar knuffels slopen is gewoon erg leuk als je 8 maanden bent. De tafel is ook erg lekker trouwens.

Ach ja, komt vanzelf goed

Hier zijn de mechels 7 en 8 en knuffels moeten nog steeds kapot :')

En ze hebben genoeg te kauwen etc.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:40

Fleece is juist sterker en beter voor het bekkie dan flos. Ik had tal van verschillende lengtes en diktes fleece touwen. Ik heb ook zelf speeltjes gevlochten van stroken fleece. Soms trekt hij van die de vlecht los maar ach, dan maak ik die weer opnieuw. In de tandenwissel fase maakte ik de touwtjes nat en legde ze dan (goed uitgeknepen) in de vriezer. Vond hij heerlijk om op te sabbelen dan.

Als Fitz als pup begon ergens aan te plukken ruilde ik het voor een kauwspeeltje, zoals de nylabone. Dan kon hij daar even op los en ging daarna slapen. En idd iedere dag een goede natuurlijke kauwsnack.

Speeltjes die stuk kunnen lagen verder alleen in zijn bereik als we er bij waren. Hij had wel 24/7 zijn nylabone botje en sleutels beschikbaar. En zijn Koetje, de nestknuffel <3 Die sloopte hij ook echt niet haha.

De pest is als ze de lol van slopen doorhebben (scheuren, vulling plukken etc.) dat ze dát een leuke activiteit gaan vinden. Dat hebben we met Fitz voor kunnen zijn door steeds op tijd omruilen. Er is 1 keer een knuffel per ongeluk stuk gegaan dus die is weggenomen (geruild) voor hij kon gaan scheuren of plukken.
Laatst bijgewerkt door Leo op 06-04-23 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:42

KimD schreef:
Als jij op een SUP een Orka tegen gaat komen dan word ik echt achterlijk jaloers! :oo

Kun je niet een aantal lessen nemen (zonder Layla) om te zien of het jezelf bevalt?


Dit is een foto van afgelopen dinsdag (van de lokale nieuws website gehaald). In Deep Cove - waar de SUPles waar ik heen ga wordt gegeven - kwam een SUPper een orca tegen!


Afbeelding

Lijkt me wel erg spannend, zeker met een hond erbij :D . Maar ook ontzettend gaaf!
De orca's zijn uberhaupt erg actief op het moment en komen ver de inlet in op jacht naar zeehonden. In de zomer blijven ze vaak wat meer in de open oceaan.

Ik ben aan het overwegen een SUP bij de lokale winkel te huren. Ze doen een zomerverhuur waarbij je 4 dagen per maand in de zomer kan huren. 16 dagen voor 200 dollar (ingeveer 130 euro), dus dat valt mee. Dan kunnen we een seizoen kijken wat we ervan vinden!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:43

Dagahra schreef:
EmptyWords schreef:
Er ligt genoeg waar wel aan gekauwd mag worden, maar knuffels slopen is gewoon erg leuk als je 8 maanden bent. De tafel is ook erg lekker trouwens.

Ach ja, komt vanzelf goed

Hier zijn de mechels 7 en 8 en knuffels moeten nog steeds kapot :')

En ze hebben genoeg te kauwen etc.

De 1e 2 hebben ook alles heel gehouden, sky.... die nog niet

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:46

Hier zijn ze allebei 6 en het meeste laten ze heel maar als het kapot is plukt Mahdu de voering eruit en vreet dat op. :+
Maar ze doen ook vrijwel niets met kauwspeelgoed, flossen, ballen etc.
Alleen knuffels zijn helemaal geweldig, al dan niet met vulling en liefst met een kraakje en een piepje en dan mag er een stukje flos aanzitten.
Daar zwerven er dan ook een boel van door het huis want de ene keer willen ze die ene stevige, de andere keer een skinnytoy, dan weer een zachte, dan weer een met lange 'poten' etc.
De kapotte mogen ze houden, ik peuter daar de voering uit en wanneer we naar mijn ouders gaan nemen we die mee zodat het niet zo erg is als de Staffordachtige mix van mijn moeder ze in twintigduizend snippers trekt. :')

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:55

Voor degene die het vroeg: wij hebben deze https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... flow-zwart . Ik vind het een prima prijs/kwaliteit verhouding. Bewust voor deze gekozen omdat die aan onze eisen voldeed, ik wil wandelen want fietsen gaat waarschijnlijk nooit gebeuren, en zodra de gupperd lang genoeg mee kan lopen heb ik hem ook niet meer nodig.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:08

Oshaa schreef:
KimD schreef:
Als jij op een SUP een Orka tegen gaat komen dan word ik echt achterlijk jaloers! :oo

Kun je niet een aantal lessen nemen (zonder Layla) om te zien of het jezelf bevalt?


Dit is een foto van afgelopen dinsdag (van de lokale nieuws website gehaald). In Deep Cove - waar de SUPles waar ik heen ga wordt gegeven - kwam een SUPper een orca tegen!


[ [url=m/SIPbFb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt me wel erg spannend, zeker met een hond erbij :D . Maar ook ontzettend gaaf!
De orca's zijn uberhaupt erg actief op het moment en komen ver de inlet in op jacht naar zeehonden. In de zomer blijven ze vaak wat meer in de open oceaan.

Ik ben aan het overwegen een SUP bij de lokale winkel te huren. Ze doen een zomerverhuur waarbij je 4 dagen per maand in de zomer kan huren. 16 dagen voor 200 dollar (ingeveer 130 euro), dus dat valt mee. Dan kunnen we een seizoen kijken wat we ervan vinden!



Wauw! <3 Zeker spannend maar ook heel gaaf en indrukwekkend. <3 <3

cursebreaker

Berichten: 11548
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:24

omg hou op met me... Orca's |(
Levenslange obsessie van me haha, van sinds ik een heel jong meisje was al. Onze huwelijksreis zou naar canada zijn geweest om de orka's in het wild te zien. Er niet van gekomen omdat we Helmer toen hebben gekocht last minute, maar echt... het is m'n #1 Bucket list sinds forever. Op de sup zou ik wel doodeng vinden, ondanks dat ze niet mens-agressief zijn, alles behalve zelfs. Maar ze zijn gewoon zo ontzettend huge en echt met recht top predators dus indrukwekkend is het dan wel gewoon lijkt me, op z'n zachtst gezegd.

Kan niet wachten om jullie sup avonturen te zien Oshaa! Benieuwd hoe het gaat bevallen.

--

wat hierboven het knagen enz betreft. Wij deden het ook een beetje zoals Leo.
Knaagspeeltjes lagen er altijd, elke dag ook knaag snacks en speelgoed werd eigenlijk nauwelijks tot niet gesloopt, op enkele dingen na. Maar ik was ook wel altijd ermee bezig door inderdaad iets aan te bieden waar Wel op geknaagd mocht worden en om iets wat niet kapot mocht weg te halen of op voorhand al niet laten liggen als je weet dat ze in een 'knaag mood' zijn haha. Al zijn hier wel wat dingen gesneuveld maar dat kwam ook vaak door de poes die dan dingen van tafel tikte.

Wij zijn groot fan van Nylabone - de sleutels waren hier DE favoriet -, zogoflex van westpas en sodapup is ook echt ideaal - naast het aanbieden van natuurlijk gedroogde snacks.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 08:54

Wauw, gaaf die orka's. Ik zou t doodeng vinden als ik daar zou staan geloof ik.

Afbeelding
:')

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:37

Mooie witte tandjes, kun je niks van zeggen! 8-) :+

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:52

Ff ego post, later even bijlezen

No problemo de ride

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:02

Mupje <3

Haha EW ze ligt er lekker bij :))

Ooooh Oshaa die orcas :oo wáánzinnig!

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:17

Wat een knapperd!

Oeh orka's! Lijkt me heel bijzonder om ze in het echt te kunnen en mogen zien :j

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:18

Tinkermuts schreef:
Ff ego post, later even bijlezen

No problemo de ride

[ [url=m/MOk2YZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s40v8p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z930ER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed!

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:27

Cody sloopte ook heel veel speelgoed totdat ik meer nylabones en moeilijkere snacks ging aanbieden. Sindsdien groeit de voorraad speelgoed alleen maar :')

Suppen zelf is al gaaf, maar orka's tegenkomen. Wauw!

Lughnassadh

Berichten: 1818
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:34

Tinkermuts, fijn!