Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 13:41

hahahaha nee idd, mooie tandjes bij de vleermuis/vampierhond _O-

Tinkermuts, wat een lekker ding is ze toch! Zo fijn dat je zo verliefd bent op d'r.
Zo precies ging het hier ook met de komst van Arya (& onze poes Sansa) na het verlies van Rex.
Lekker genieten <3 Fijn ook dat de langere dagen er nu weer zijn en nog langer worden, dat maakt er vaker naar buiten moeten gaan met je pup er ook wel net wat leuker en makkelijker op vind ik. Arya kwam eind augustus bv. dus dat was ook wel ideaal toen.

Ik zie dat Parker mooi geslaagd is, gefeliciteerd!

Shaya, veel plezier met Agility!

Het topic gaat zo snel, sorry als ik maar een paar dingen aan haal, het is niet bij te houden ;(
Ik dacht nog ohh daar en daar moet ik op reageren maar dat is volgens mij alweer pagina's terug en nu ben ik helemaal vh padje ervan haha, dus sorry als ik dingen mis en vergeet maar lees wel alles :j

--

Nadat ik zondagavond en maandag echt niet lekker was, deze week wel nog een paar km's kunnen maken samen. Nog lang niet waar ik wil zijn, maar fijn dat ik alweer wat meer met Arya er op uit kan en elk beetje wat lukt, geniet ik lekker van - dat is momenteel een 3-4 tal dagen in de week dus tov eerder niks of maar 1x per 2 weken, 1x per week; I'll take it. Qua afstanden ligt de grens wel nog steeds 'maar' rond de 4km, veelal vlak ook maar het is alweer iets.

Deze week voornamelijk op de brunssumerheide en Tevener heide geweest so far. Zeker in de ochtendend wanneer de zon laag staat is het toch altijd zo mooi vind ik. Deze foto's zijn van afgelopen woensdag op de Brunssummerheide; het was lekker koud, 0.5 graden, maar met lopen vind ik dat heerlijk. Arya ook, die vloog gewoon overal het water in alsof het 20 graden was :') WATER = LIFE.

Dus voor wie het leuk vind weer eens wat van een van onze wandelingen te zien:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En vandaag kwam Uncle Chuck binnen; een neppe stok. Ik gebruik buiten een starmark foam ball als high reward, maar Arya gaat ook enorm goed op stokken alleen vind ik dat gewoon niks buiten en daar mag ze in de regel van mij ook niet mee spelen. Dus ga eens proberen of deze nepperd als alternatief geaccepteerd word haha. Blijft ook drijven dus is voor de waterrat perfect denk ik. Er is een hele stick family met allemaal verschillende gezichten en lengtes e.d. dus mocht deze bevallen, gaat de rest ook op de wishlist hahaha.

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4365
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 23:11

Woooow die orca's... wat gaaf en doodeng tegelijk! Ik weet niet of ik daar het water op zou gaan _O-

Ach tinkermuts, het eerste ritje in de doggyride <3

Prachtige foto's maak jij cursebreaker. Hele mooie omgeving <3
Volg je foto's ook graag op insta haha.

Mijn telefoon is aan vervanging toe, de camera is te traag voor zo'n bewegelijke pup :roll:

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 23:39

Niemand nog een adres voor vuile (lams)pens? (geen rund iig)

Lughnassadh

Berichten: 1817
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 00:00

Oei, geen idee. Ik haalde dat voorheen altijd bij een islamitische slachterij.

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 07:48

Oeh die orca, spannend, denk niet dat ik dat durf

Wat een prachtige hond is Arya, fantastische omgeving

Ik heb gister wat pens uit de jumbo mee genomen

Tweede nacht doorgeslapen hier

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 07:51

Wat een prachtige hond is Arya

Fantastische omgeving ook

Die orca,s zijn erg gaaf

Ik heb gister gewoon pakje pens uit de jumbo meegenomen

Hier tweede nacht doorgeslapen, knappe baby

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 08:24

_Christina schreef:
Niemand nog een adres voor vuile (lams)pens? (geen rund iig)

Volgens mij heeft darf lam en geit.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:39


Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:54

Grappig dat je het zegt curse want heb net ook mijn Floris vlees bestelling binnen. Ben voor een vleesbox voor de grote hond gegaan waar 21 kilo in zou zitten maar heb 19 kilo gekregen. Prijs los van de gekregen rollen is lager dan ik betaald heb :+ Ga zo even een natelling doen en dan mailen want dit lijkt een oepsie? :o

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:55

_Christina schreef:
Niemand nog een adres voor vuile (lams)pens? (geen rund iig)

Lotgering heeft ze

CupCakes_

Berichten: 3360
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:00

Ik heb toevallig vandaag 2 wild boxen van Floris vlees binnen gehad.voor 2 honden trouwens. Al betwijfel ik wel of je hier echt een volle maand mee kan doen. Maar we gaan het zien. Ik had meer van die boxen verwacht. :+

Volgende bestelling zoek ik het zelf bij elkaar. Maar dit was uit nood, gezien onze andere leverancier weer debiel deed.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:08

Flux schreef:
Grappig dat je het zegt curse want heb net ook mijn Floris vlees bestelling binnen. Ben voor een vleesbox voor de grote hond gegaan waar 21 kilo in zou zitten maar heb 19 kilo gekregen. Prijs los van de gekregen rollen is lager dan ik betaald heb :+ Ga zo even een natelling doen en dan mailen want dit lijkt een oepsie? :o


Dat lijkt me idd een oepsie en zou even mailen. Ik bestel er al maanden nu en ben echt super tevreden maar ik heb geen ervaring met de boxen. Maar met wat ik bestel; Wanneer er iets niet is vervangen ze het met een alternatief en normaliter ook als dat financieel in hun nadeel en mijn voordeel is bv. Als er bv geen kilo rollen waren kreeg ik 500g en dan dezelfde prijs enz. En dat is bij mij 1x gebeurd, voor de rest eigenlijk niks geweest - even afkloppen haha. Ga er vanuit dat ze dit wel netjes oplossen Met je. Maar in die dozen zit ook groenten enz erbij hè, dat moet je eraf tellen van die totaal kilo’s. Maar zou idd even navraag doen zodat je zeker weet nu wat er wel of niet klopt.

@cupcakes maar als het aantal kilo’s gelijk is aan wat Jip moet krijgen voor een maand moet dat goed zijn toch? Ze kunnen erbij zetten dat het ongeveer voor een maand is maar dat kan per individu toch anders zijn want niet elke hond krijgt evenveel. Dus in die zin moet je gewoon zorgen dat je het aantal kilo’s hebt wat je normaliter ook zou kopen voor een maand. In die dozen zitten ook groente erbij en dat telt in die totaal kilo prijs ook mee dus het is niet volledig vlees kilo’s wat je krijgt. Als Arya bv met die 19 kilo niet uitkomt met een maand omdat zij meer krijgt normaal, zou ik los bij moeten bestellen bv.

Maar goed, ik bestel dan ook alles zelf, ik vind die kant en klare boxen sowieso niet handig - bij geen enkel bedrijf. Al snap ik dat het uit gemak fijn is om te doen, maar ik vind persoonlijk zelf samenstellen fijner ivm voorkeuren qua merken en diersoorten. In die boxen zitten wat dingen die ik sowieso niet voer - ik geef een aantal diersoorten standaard niet namelijk. Kun je wel ook aangeven bij ze, als je de box aangepast wil hebben. Daarin denken ze ook mee.

Denk dat het voor jullie ook fijner is cupcakes om idd zelf samen te stellen. Als je dat eenmaal een keer gedaan hebt kun je keer erna sneller bestellen weer.

Ik heb m’n favorieten opgeslagen en kijk m’n vorige bestellingen terug en ben zo binnen 5min klaar met bestellen altijd bv dus voor mij is het niet zoveel werk om het los samen te stellen moet ik zeggen.

Benieuwd wel flux hoe het nu precies zit en wat ze gaan zeggen!

EDIT:

En ben ook wel benieuwd naar de precieze inhoud nu, als referentie. Heeft iemand toevallig foto’s of een lijstje? Op de site geven ze wel aan wat erin kan zitten maar niet wat er daadwerkelijk van alles precies in zit zeg maar.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:26

Ik zou overigens wel idd ook even goed natellen of alles dan erin zit qua kilo’s. Je weet maar nooit dan, waar mensen werken worden fouten gemaakt.

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:04

Super bedankt allemaal!

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:06

Ik ben juist aan het kijken voor kleine rolletjes/pakjes, bij voorkeur 250gr ofzo, kleine verpakkingen iig.

Mahdu blijkt allergisch te zijn voor blikvoer, dan krijgt hij ontzettend veel jeuk, puistjes en vuurrode dijtjes. :(:)
Momenteel voer ik Rodi bij (½ hamburger per dag, verder gewoon brokken), maar hij is nog niet helemaal vd jeuk en rode dijtjes af dus durf niet te zeggen of dat nog vh blikvoer is of dat Rodi toch ook klachten geeft.
Plan is om ff over te stappen op Smuldier en andere kvv, daar gaat hij normaal wel goed op gecombineerd met zijn brokken en soms afgewisseld met bijvoorbeeld een kippenvleugel, hartjes/levertjes oid.
Blikvoer is een complete no-no, ik heb al afgesproken met mijn ouders dat ik kvv meeneem voor alle honden wanneer ik daarheen ga en Mahdu wegsluit wanneer ze toch blikvoer verdelen zodat hij niet toch meesnoept uit de andere bakken.

Mss op de lange termijn weer even kijken of bijvoorbeeld gestoomde maaltijden van Renske ofzo wel goed gaat.
Maar in principe dus brokken met kvv.
Hij lust absoluut geen lam, rund vindt hij méh maar eet dat wel redelijk goed dus op zich een vrij makkelijke hond.
Dívka eet ook mee met Mahdu's dieet (want makkelijk en ze lopen elkaars bakken na) en die eet alles, daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. :)

Gisteren hebben ze dat nieuwe spul van smuldier gegeten, makkelijk te doseren, ontdooit snel, wel duur in verhouding met de bakjes en maar 2 smaken verkrijgbaar waarvan Mahdu er 1 niet lust. :+
Maar had het zakje met 50% korting gehaald (welkomstkorting) en dan kom je ongeveer op de prijs van een bakje smuldier uit en is het leuk om eens te proberen. :)

CupCakes_

Berichten: 3360
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:13

Dit was voor ons ook maar een 'nood' optie natuurlijk. Ik ga volgende week eens zitten voor het zelf samenstellen.

Inhoud box:
Bandit: kip, geit, lam, vleesmix
Kiezebrink: haas, fazant, BARF geitenbotten, groentennuggets
Darf: Noordzee, kilo kvv
Wildmix

Volgens mij was dit de inhoud, maar dan moet ik nog eens goed in de diepvries gaan kijken. :')

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 10:13

Darf heeft rollen van 245 gram.
Kivo heeft een aantal smaken ook in 250 geloof ik.
Welk blikvoer heb je gevoerd?

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:17

Ik stap zo mn bad uit en dan ga ik een hertelling doen. Ze zeggen dat er vanalles qua merken in kan zitten maar heb 10 kilo eigen merk en 8 kilo KB raw. Dan nog een kilo groentenuggets van Kivo.

Een box leek me juist handig omdat ik nog niet weet welke merken Toppers zijn en zo kon ik even proeven dacht ik. Maar met maar twee merken in de box valt dat plan ook in het water. :')

Ga er ook van uit dat ze het netjes gaan oplossen hoor maar twas niet de verwachting die ik bij de box had uitgaande wat ze profileren.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:20

kiwiwitje schreef:
Darf heeft rollen van 245 gram.
Kivo heeft een aantal smaken ook in 250 geloof ik.
Welk blikvoer heb je gevoerd?

Van alles, vnl huismerken etc omdat het toch maar als extraatje was.
Ongeveer een half zakje per hond per dag, afgewisseld met Smuldier en soms een rol vd Welkoop ofzo.

Ik ga even kijken bij Darf en Kivo wat hun minimum bestelbedrag/gewicht is. +:)+

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:41

Een Bizar verschil qua merken dan met jouw doos Flux en die van cupcakes idd. Moet zeggen dat ik wel idd verwacht had dat ook in die box van jou meer afwisseling qua merk zou zitten ja. Zeker als je nog zo vanalles wil proberen.

KB is wel een heel mooi merk vind ik maar die eigen lijn vind ik wisselend, daar hadden ze idd wel beter mogen verdelen.

Qua merken vind ik cupcakes box wel netjes wat ik zo zie.

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:33

Ja had ook meer afwisseling verwacht. Qua smaken heb ik voor eigen merk: vis/kip, kip, eend, paard/konijn, konijn. en KB raw Lam, Kip en nog iets. Had gevraagd rund uit te sluiten en dat hebben ze goed gedaan.

Ik zal eens even mailen. Cupcakes Box lijkt idd mooi!

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 12:46

lor1_1984 schreef:
kiwiwitje schreef:
Darf heeft rollen van 245 gram.
Kivo heeft een aantal smaken ook in 250 geloof ik.
Welk blikvoer heb je gevoerd?

Van alles, vnl huismerken etc omdat het toch maar als extraatje was.
Ongeveer een half zakje per hond per dag, afgewisseld met Smuldier en soms een rol vd Welkoop ofzo.

Ik ga even kijken bij Darf en Kivo wat hun minimum bestelbedrag/gewicht is. +:)+

Dan zou ik eerder naar blikvoeding van bijv carnilove, natural greatness en lily’s kitchen enzo kijken. Dat huismerk spul is vaak echt rommel.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:18

Ik heb voor nu besloten om even helemaal geen blikvoer meer te geven. :)
In de toekomst kunnen we altijd nog kijken of we langzaam overstappen op een goed merk, voor nu ff veilig op kvv houden.
Ik heb in het verleden nog een tijdje Lukulles gegeven maar dat aten ze echt bizar slecht dus heb een groot deel weggegeven. :')
De zakjes van Farmfood vinden ze wel lekker maar heb ik al heel lang niet gevoerd en geen idee of dat ook klachten geeft.

Darf heeft iig fijne kleine rolletjes zag ik idd op de site.
Wel relatief hoge verzendkosten maar dat valt altijd in het budget in te passen. :)
Ik gok dat ik met 1 rolletje 2 dagen (4 porties) vooruit kan.
Ze krijgen normaal 2-4x per week dus ga uit van 2 rolletjes per week, 10 rolletjes per maand (ruim gerekend).
Als ik er dan een stuk of 20-30 bestel kan ik ff vooruit en kom ik exclusief verzendkosten niet eens veel duurder uit dan Smuldier, Rodi of dat goedkope blikvoer. :+

Brokken heb ik net weer 24kg van binnen en ik had nog ±8kg in huis, daar kan ik voorlopig ook nog wel mee vooruit. :')

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 13:48

Dan zou ik absoluut voor bijv darf gaan ipv smuldier.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:55

Bestellijst staat klaar, bedrag is aangevraagd bij mijn budgetbeheerder dus wsl kan ik ergens komende week bestellen bij Darf.
Heb oa de Darf Caspar box in de lijst gezet en wat verschillende losse worstjes.
Zag de Emi box ook maar die bevat lamsvlees en dan gaat Mahdu in hongerstaking. :=