Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:58

_Christina schreef:
Hm ja ok als ze te dicht in de oksel zitten, is dat misschien niet fijn. Op de foto is het slecht te zien, maar het lijken best 'lange' tuigjes om zo maar te zeggen. Dus ik zou verwachten dat het past, maar je kunt altijd kijken voor een ander tuig? Het is soms ook wel lastig om mooi passend te vinden, past het aan de ene kant, zit 't ruk aan de andere kant %) Als ze vooral voor je lopen, kun je misschien ook wel naar zo'n trektuig kijken?

Ja, een trektuig voor Bo heb ik al, sky moet er nog 1.
Lastige is dat alles tegenwoordig zo idioot duur is :+

Ik weet welke tuigen ik wil,maar ja, ook duur.

LarissajuliaJarig

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:33

IMANDRA wij hebben ook een fietskar voor Charley, maar zijn daar nog mee aan het opbouwen. Wij hebben deze via marktplaats gekocht, hier stonden toen ook aardig wat fietskarren op maar wel voor een goedkopere prijs wat misschien wel fijn is.

StonedRomy wat een prachtig pupje zeg!! Fijn ook dat je de pup van jouw voorkeur hebt kunnen krijgen. Nog even geduld :D

Moonsparkle hopelijk is de dekking gelukt!

Jesdajin gave actiefoto zeg! Leuk ook dat je zo lekker met je hond bezig bent! Lekker door blijven trainen, dan komt dat met de behendigheid ook vast en zeker helemaal goed :D

Stalmelyn ach wat sneu zag van Bonne. Inderdaad niks aan als je kleintje zich zo ellendig voelt en je niet weet wat er precies aan de hand is. Wel heel fijn dat hij weer is opgeknapt! Merk je verder nog iets aan hem van dat hij ziek is geweest?

Kiwitje gefeliciteeeerd :D wat leuk zeg 5 pupjes! Succes ook met alle drukte komende tijd, lekker van genieten :D

Emptywords wat fijn dat je zo lekker met ze beiden kon wandelen! En wat zijn ze ook knap zeg :D

XSannee ja het was echt genieten! Charley had echt de tijd van z’n leven :D leuk ook dat je naar Zeeland gaat! Komt vast helemaal goed met Evi :D


Wij zijn maandag weer naar huis gegaan vanuit Texel. Het was echt heel leuk en Charley heeft zich super gedragen! Kon gewoon mee naar terrasjes en vond overal de rust, echt heel trots op hem! Het strand was helemaal feest natuurlijk! Nog even wat fotootjes van dit weekend hoor :D

Hij begint wel al wat slungelig te worden met zijn 4 maanden haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knappe kop <3
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:35

Wat een leuke foto's! Heerlijk zo'n weekje weg

lor1_1984

Berichten: 12059
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:53

Ik heb toen Y-veiligheidstuigen op maat laten maken.
Ze zijn alsnog verstelbaar, wat fijn is als de hond wat aankomt/afvalt of uitzwaart maar ze liggen als je de banden goed hebt afgesteld als een huis en bieden schoudervrijheid.
Met vrijwel elk andere tuig dat ik geprobeerd heb lagen ze na een rondje fietsen zo ongeveer ondersteboven, binnenstebuiten en achterstevoren op Dívka of ze kon er zo uitstappen al dan niet na het fietsen/wandelen omdat de banden steeds wijder gingen zitten etc. :wow:
Niet handig met een hond die blind achter konijnen etc aanrent, daar wil je gewoon een betrouwbaar tuig om hebben en fietsen of laten uitrennen aan de halsband vind ik niet fijn voor de nek.
En Mahdu kan simpelweg niet aan een halsband uitgelaten worden, die gaat bij het minste beetje druk erop gelijk lopen hoesten, kokhalzen en wordt schor. %)
Dus voor hem toen ook gelijk een op maat gemaakt tuig laten maken.
Nu liggen mijn honden qua maat zo dicht bij elkaar dat ze elkaars tuigen kunnen dragen zonder echt te moeten verstellen, ook wel makkelijk maar elk een eigen tuig etc is wel het minimum vind ik. :+

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:48

Waar heb je dat laten doen lor1?

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:16

EmptyWords schreef:
_Christina schreef:
Hm ja ok als ze te dicht in de oksel zitten, is dat misschien niet fijn. Op de foto is het slecht te zien, maar het lijken best 'lange' tuigjes om zo maar te zeggen. Dus ik zou verwachten dat het past, maar je kunt altijd kijken voor een ander tuig? Het is soms ook wel lastig om mooi passend te vinden, past het aan de ene kant, zit 't ruk aan de andere kant %) Als ze vooral voor je lopen, kun je misschien ook wel naar zo'n trektuig kijken?

Ja, een trektuig voor Bo heb ik al, sky moet er nog 1.
Lastige is dat alles tegenwoordig zo idioot duur is :+

Ik weet welke tuigen ik wil,maar ja, ook duur.


Het voordeel van die dure tuigen is wel dat ze in veel gevallen de hond overleven, dus dat is wel mooi meegenomen vind ik altijd. Zeker als je honden van hetzelfde ras hebt dan kun je het vaak meerdere honden gebruiken. Guinness heeft bijvoorbeeld een Non-stop gekregen vorig jaar maar die gaat hij denk ik hooguit dit jaar nog gebruiken, hij begint steeds minder werklust te tonen voor de step waardoor hij die FM nog maar weinig zal dragen. Maar er komen nog meer BC's bij ons dus er komt vast wel een hond die er wél weer inpast.

Ook de NS tuigen die we aan het begin van Corona hebben gekocht en echt véél gebruiken, ook voor het lange wandelen aan de gordel zien er nog als nieuw uit terwijl ze die echt overal doorheen slepen. Modder, rotzooi, struiken, stenen, ermee rollen etc, die dingen zien er echt nog als nieuw uit dus dat vind ik echt een hele grote plus van die dure tuigen.

Onze honden lopen dagelijks gewoon aan een jachtlijn maar hoeven letterlijk maar 50 meter aan de riem, voor de rest lopen ze vrijwel altijd los, hoogstens als we de weg moeten oversteken oid waardoor ik ze normaal met wandelen geen tuigen om doe. Maar een tuig heeft (al zou je het niet denken waarschijnlijk) wel ten allen tijden mijn voorkeur tegenover een jachtlijn/halsband, puur en alleen gebaseerd op hoe het hondenlichaam beweegt en werkt.

Sowieso voor puppen tot een maand of 18 zou ik zelf niet snel aan een halsband wandelen.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 14:24

Die dog copenhagen(air) blijven hier ook heel mooi ondanks intensief en vies gebruik. Voordeel dat de “puppy” maten vaak op marktplaats staan amper gebruikt en in goede staat en zo ruim verstelbaar. Mijn meiden van 13 kg en baco van 20 kg passen allen de M
Dus indd de tuigen kunnen met gemak hier rouleren als t moet.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:39

Oh, ik vind de tuigen hun geld absoluut waard hoor. Maar kan niet eindeloos tuigen kopen totdat ze me bevallen. Dus ik weet wat ik wil, maar het ligt een beetje aan pasvorm.etc om te kijken wat ee bij de honden past

lor1_1984

Berichten: 12059
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:54

IMANDRA schreef:
Waar heb je dat laten doen lor1?

Rogzbende dog gear op facebook.
Zij is nu met zwangerschapsverlof maar post tzt wanneer ze verwacht terug te openen voor bestellingen. :)
Ze biedt de keuze uit gewone Y-tuigen en veiligheidstuigen, ik heb een blauwe en een roze daarvandaan zonder sierband oid erop maar als je wel een sierband wil is dat mogelijk.
En als je een kleur zoekt die ze niet heeft kun je altijd vragen naar de mogelijkheden voor wanneer ze weer materiaal besteld, zo ben ik ook aan het roze tuig gekomen nl.

Gaabje
Berichten: 941
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:59

Ik heb weer bijgelezen :D
@Larissajulia wat een knapperd zeg! Ik ben even kwijt is Charley een eurasier of een harzer fuchs?

Ik kan jullie advies op dit moment wel gebruiken!
Nori heeft waarschijnlijk een allergische reactie op tekenbeten ontwikkeld. Ik ben dus even ons ontvlooibeleid aan het heroverwegen.

Nu gebruiken wij fipralone spot on pipetjes op aanraden van de fokker. De dierenarts geeft aan dat dit een oud middel is waar teken en vlooien resistentie voor hebben ontwikkeld.
De dierenarts raadt bravecto pipetjes aan. Ik heb niet zo’n beste verhalen over bravecto gehoord. Ergens wil ik af gaan op de kennis en kunde van de dierenarts. Maar ik weet ook dat er niet altijd de beste afweging op individueel niveau gemaakt wordt.

Nu zag ik ook dat er ultrasone apparaatjes zijn tegen vlooien en teken. De dierenarts kent het niet. Weet iemand of dit bewezen werkzaam is tegen vlooien en teken?

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:13

Volgens mij niet bewezen... ik keek er ook naar en zag in de omschrijving staan dat het werkt náást je reguliere tekenwerende middel... ja zo ken ik er ook nog wel een paar :\

Helaas ook nog niks gevonden wat echt werkt naast de bekende middelen als Seresto..

LarissajuliaJarig

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:39

@Gaabje Charley komt uit een outcross nest van een oud Duitse herder en een Harzer Fuchs :D

Lastig inderdaad met die middeltjes. Volgens mij is het inderdaad niet bewezen. De middeltjes die vaak wel werken hebben vaak weer meer mogelijke bijwerkingen.. bij onze vorige hond werkten de knoflook/schapenvet snoepjes altijd goed tegen teken, maar met Charley zijn we ook nog wat aan het puzzelen.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:43

EmptyWords schreef:
Oh, ik vind de tuigen hun geld absoluut waard hoor. Maar kan niet eindeloos tuigen kopen totdat ze me bevallen. Dus ik weet wat ik wil, maar het ligt een beetje aan pasvorm.etc om te kijken wat ee bij de honden past


En anders na het passen retour als ze niet bevallen? Heb ik zelf ook gedaan.

StalMelyn

Berichten: 2065
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:08

Emptywords, is er geen grotere zaak ergens waar je het kan passen? Heb ik gedaan alleen niet helemaal goed geholpen. Als Bonne groter wordt zal het beter gaan passen.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:06

Passen met een T-shirt eronder tegen de haren of inderdaad langs een winkel. Die van non stop en dogs creek leven hier beiden ook nog steeds en die worden allebei dagelijks gebruikt. Als nieuw zien ze er van mij echter zeker niet meer uit, vooral de kleur is minder van de non stop en de dogs creek heeft wat rafeltjes langs de rand, maar er is niks stuk op cruciale plekken en de wasmachine hebben ze ook al een aantal keer overleefd. Een halsband draagt de mijne niet, alleen als we een extra plasrondje van 5 minuten doen, dan pak ik de halfslip.

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:25

Gaabje schreef:
Nori heeft waarschijnlijk een allergische reactie op tekenbeten ontwikkeld. Ik ben dus even ons ontvlooibeleid aan het heroverwegen.

Nu gebruiken wij fipralone spot on pipetjes op aanraden van de fokker. De dierenarts geeft aan dat dit een oud middel is waar teken en vlooien resistentie voor hebben ontwikkeld.
De dierenarts raadt bravecto pipetjes aan. Ik heb niet zo’n beste verhalen over bravecto gehoord. Ergens wil ik af gaan op de kennis en kunde van de dierenarts. Maar ik weet ook dat er niet altijd de beste afweging op individueel niveau gemaakt wordt.

Nu zag ik ook dat er ultrasone apparaatjes zijn tegen vlooien en teken. De dierenarts kent het niet. Weet iemand of dit bewezen werkzaam is tegen vlooien en teken?


Ik heb zelf nog nooit van de bravecto pipetjes gehoord, maar veel van de slechte bravecto verhalen gaan over de orale behandeling. Dat zou zowiezo niet tegen de allergie helpen, omdat de teken dan nog steeds bijten (maar vrij snel dood gaan). Ik ken verder ook alleen die ultrasone apparaten voor muggen, maar dat werkte niet en ik kon het horen en het was echt super irritant :+ . Denk niet dat ik alleen op zo'n apparaat zou durven vertrouwen, zeker in het geval van een allergie!

Kiwitje Gefeliciteerd met de pups!

Emptywords lastig altijd die tuigen! Ik moet een nieuwe hebben voor Layla, maar blijf twijfelen tussen de ruffwear flagline en de nieuwe non-stop rock harness long. Het lastige met die laatste is dat ik die op de gok zou moeten bestellen en als die niet past hem moeilijk kwijt gaan kunnen (non-stop is niet een merk die je hier veel ziet). Heb je een optie om in een winkel te gaan passen?

------------------------------------------------------
Vandaag is het dag 6 van de hittegolf en we zijn er wel een beetje klaar mee. Gelukkig was het gister iets koeler (26 ipv 33 graden) en hebben we net iets meer kunnen doen, maar het is wel echt puzzelen. Onze auto is ook sinds vrijdag stuk, dus om 5 uur 's ochtends even lekker naar het bos gaan zit er ook niet in. Hopelijk is die vandaag klaar en kan ik ze morgen meenemen. Vanaf zondag zou het weer koeler moeten worden, maar iets maar eens zien :+

Ik mag op zich niet teveel klagen, ze houden zich redelijk goed! En omdat ik van thuiswerk heb ik veel mogelijkheden om even tussendoor wat oefeningen te doen in de tuin. Binnen hebben we airco, waar Layla graag bij ligt (om dan vervolgens in de zon buiten te gaan zitten). We doen nu 's ochtends zo'n 1.5 uur wandelen / spelen / tracking training en 's avonds tussen de 1 - 2 uur wandelen / snuffelen etc. Het is vooral dat er tussen de twee ruim 12 uur zit (we wachten tot het onder de 30 graden wordt en de zon niet meer vol op straat schijnt), omdat we pas na half 9 eruit kunnen. Gelukkig is er veel schaduw in de tuin om wat oefeningen door de dag heen te doen.

Twee dagen geleden had Beer het wel even lastig. Layla was duidelijk in haar piek fase vd loopsheid en Beer was erg geintresseerd. Hij heeft een paar keer geprobeerd er bovenop te springen, maar liet zich heel goed "corrigeren". Ook alleen 's avonds dat hij die interesse had, denk vooral doordat hij opgekropte energie had. Layla is dan nog wel heel jong in haar gedrag - die wilde eigenlijk alleen maar spelen. Die nacht duurde het heel lang voor ze to settle down. Kort nachtje voor ons dus. Gelukkig was het vannacht een stuk beter en hebben we verder heel weinig van Layla haar loopsheid gemerkt :).

Als de auto op tijd gerepareerd is heb ik zaterdag een SUP workshop. Als het bevalt ga ik daarna starten met Layla :).

We hebben nu 2x Extensive Search Area (de civilian versie van Search & rescue training) training gehad en Layla doet het super goed. Haar second recall zit er al redelijk goed in (om de hond van de ene zoekplek naar een andere te sturen, ze hoeven niet helemaal terug bij je te komen) en ze heeft een enorme drive (aan impuls controle moeten we nog werken). Ze komt nog wat heftig uit de startblokken, waardoor ze soms voorbij de persoon schiet (ze is dan zo blij dat ze mag gaan dat ze even vergeet wat ze moet doen). Afgelopen les ging dat al veel beter (vooral aan het einde). En ik heb haar voor het eerst "vastgebonden" aan een boom, terwijl ik missing person was voor iemand anders. Had geen idee hoe ze dat ging doen, maar ze was een engeltje - gewoon rustig zitten / liggen wachten tot ik weer terug kwam. Zondag hebben we weer training en nu gaat mijn man mee als extra 'missing person'. Ben benieuwd hoe ze dan is.

Maar nu eerst nog 4 dagen hittegolf zien door te komen :j


Afbeelding

We zijn veel bezig met graven in de tuin tijdens de heetste momenten. Layla vindt het geweldig om het zand te vangen.
Afbeelding

Dit verscheen vannochtend opeens bij ons buurtpark (waar we elke dag meerdere keren te vinden zijn. Er is een heel stuk rivier vallei dat heerlijk koel is en de honden geweldig vinden)


Afbeelding

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:24

Afbeelding
Deze jongen heeft morgen z’n eerste wedstrijd op de renbaan… kleine jongetjes worden groot :D <3

Hij had een “klein” kluifje gekregen _O- (runderkophuid plaat)
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 07:45

EmptyWords schreef:
_Christina schreef:
Jaaa weer puppies hier *\o/* gefeliciteerd!

Fijn dat het zo snel weer beter ging met Bonne, fijne vakantie!

Wat bevalt je niet aan de tuigjes EmptyWords?

Ik vind ze wat dicht bij de oksels zitten. Die groene vind ik wat breed tussen de voorpoten.

Het gewone uitlaten doe ik aan een jazzband, maar met langere wandelingen vind ik een tuig fijner. Niet zoveel druk op de nek.


Misschien zijn de tuigen van non stop iets voor je? Die heb ik hier voor allemaal, heel tevreden over.


Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21764
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 07:55

Oshaa wat een temperaturen, ik weet even meer waar je zit maar ik zou denken dat het dan ook nog heter gaat worden? Leuk dat de speurtraining zo goed gaat en vooral dat ze het zelf zo leuk vind.

Warboel veel succes op de renbaan! Ik was van de week bij iemand met een galgo en het viel me op dat dit hond echt zo rustig en timide was in huis.

Over tuigjes gesproken, het lijkt me bij pups wel onhandig omdat ze er snel uit groeien of zijn de meeste veel verstelbaar? Ik had voor mijn vorige hond altijd een halsband, omdat dit prima ging en hij ook niet trok (eigenlijk vooral los liep) heb ik eigenlijk nooit over een tuig nagedacht.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:19

Oshaa schreef:
Gaabje schreef:
Nori heeft waarschijnlijk een allergische reactie op tekenbeten ontwikkeld. Ik ben dus even ons ontvlooibeleid aan het heroverwegen.

Nu gebruiken wij fipralone spot on pipetjes op aanraden van de fokker. De dierenarts geeft aan dat dit een oud middel is waar teken en vlooien resistentie voor hebben ontwikkeld.
De dierenarts raadt bravecto pipetjes aan. Ik heb niet zo’n beste verhalen over bravecto gehoord. Ergens wil ik af gaan op de kennis en kunde van de dierenarts. Maar ik weet ook dat er niet altijd de beste afweging op individueel niveau gemaakt wordt.

Nu zag ik ook dat er ultrasone apparaatjes zijn tegen vlooien en teken. De dierenarts kent het niet. Weet iemand of dit bewezen werkzaam is tegen vlooien en teken?


Ik heb zelf nog nooit van de bravecto pipetjes gehoord, maar veel van de slechte bravecto verhalen gaan over de orale behandeling. Dat zou zowiezo niet tegen de allergie helpen, omdat de teken dan nog steeds bijten (maar vrij snel dood gaan). Ik ken verder ook alleen die ultrasone apparaten voor muggen, maar dat werkte niet en ik kon het horen en het was echt super irritant :+ . Denk niet dat ik alleen op zo'n apparaat zou durven vertrouwen, zeker in het geval van een allergie!

Kiwitje Gefeliciteerd met de pups!

Emptywords lastig altijd die tuigen! Ik moet een nieuwe hebben voor Layla, maar blijf twijfelen tussen de ruffwear flagline en de nieuwe non-stop rock harness long. Het lastige met die laatste is dat ik die op de gok zou moeten bestellen en als die niet past hem moeilijk kwijt gaan kunnen (non-stop is niet een merk die je hier veel ziet). Heb je een optie om in een winkel te gaan passen?

------------------------------------------------------
Vandaag is het dag 6 van de hittegolf en we zijn er wel een beetje klaar mee. Gelukkig was het gister iets koeler (26 ipv 33 graden) en hebben we net iets meer kunnen doen, maar het is wel echt puzzelen. Onze auto is ook sinds vrijdag stuk, dus om 5 uur 's ochtends even lekker naar het bos gaan zit er ook niet in. Hopelijk is die vandaag klaar en kan ik ze morgen meenemen. Vanaf zondag zou het weer koeler moeten worden, maar iets maar eens zien :+

Ik mag op zich niet teveel klagen, ze houden zich redelijk goed! En omdat ik van thuiswerk heb ik veel mogelijkheden om even tussendoor wat oefeningen te doen in de tuin. Binnen hebben we airco, waar Layla graag bij ligt (om dan vervolgens in de zon buiten te gaan zitten). We doen nu 's ochtends zo'n 1.5 uur wandelen / spelen / tracking training en 's avonds tussen de 1 - 2 uur wandelen / snuffelen etc. Het is vooral dat er tussen de twee ruim 12 uur zit (we wachten tot het onder de 30 graden wordt en de zon niet meer vol op straat schijnt), omdat we pas na half 9 eruit kunnen. Gelukkig is er veel schaduw in de tuin om wat oefeningen door de dag heen te doen.

Twee dagen geleden had Beer het wel even lastig. Layla was duidelijk in haar piek fase vd loopsheid en Beer was erg geintresseerd. Hij heeft een paar keer geprobeerd er bovenop te springen, maar liet zich heel goed "corrigeren". Ook alleen 's avonds dat hij die interesse had, denk vooral doordat hij opgekropte energie had. Layla is dan nog wel heel jong in haar gedrag - die wilde eigenlijk alleen maar spelen. Die nacht duurde het heel lang voor ze to settle down. Kort nachtje voor ons dus. Gelukkig was het vannacht een stuk beter en hebben we verder heel weinig van Layla haar loopsheid gemerkt :).

Als de auto op tijd gerepareerd is heb ik zaterdag een SUP workshop. Als het bevalt ga ik daarna starten met Layla :).

We hebben nu 2x Extensive Search Area (de civilian versie van Search & rescue training) training gehad en Layla doet het super goed. Haar second recall zit er al redelijk goed in (om de hond van de ene zoekplek naar een andere te sturen, ze hoeven niet helemaal terug bij je te komen) en ze heeft een enorme drive (aan impuls controle moeten we nog werken). Ze komt nog wat heftig uit de startblokken, waardoor ze soms voorbij de persoon schiet (ze is dan zo blij dat ze mag gaan dat ze even vergeet wat ze moet doen). Afgelopen les ging dat al veel beter (vooral aan het einde). En ik heb haar voor het eerst "vastgebonden" aan een boom, terwijl ik missing person was voor iemand anders. Had geen idee hoe ze dat ging doen, maar ze was een engeltje - gewoon rustig zitten / liggen wachten tot ik weer terug kwam. Zondag hebben we weer training en nu gaat mijn man mee als extra 'missing person'. Ben benieuwd hoe ze dan is.

Maar nu eerst nog 4 dagen hittegolf zien door te komen :j


[ [url=m/hbxitq.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zijn veel bezig met graven in de tuin tijdens de heetste momenten. Layla vindt het geweldig om het zand te vangen.
[ [url=m/IVBbeA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit verscheen vannochtend opeens bij ons buurtpark (waar we elke dag meerdere keren te vinden zijn. Er is een heel stuk rivier vallei dat heerlijk koel is en de honden geweldig vinden)


[ [url=m/Q4teJC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maken mensen zich hier druk over wilde zwijnen en bij jullie hangt casual een bordje met "Pas op! Beer." :')

Ik zou overigens gaan gillen van die temperaturen. :oo

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:26

Omg Oshaa die temperaturen! Voor mijn gevoel komen jullie net uit de sneeuw :+

Wij hebben ook vanaf het begin een tuigje om gehad bij de pup, ik vind aan een halsband lopen met pup helemaal niks. :o alles is nog zo kwetsbaar.
Dus ja dat is investeren, maar ook tweedehands is op zich wel veel te vinden.
Fitz heeft 3 tuigen gehad van AnnyX vanaf pup. De eerste was hij met 3 weken uitgegroeid, terwijl due vrijwel op zijn kleinst zat. :') De tweede is vervangen toen hij ruim 5 maanden was.

Afbeelding

Laatst heeft hij de 4e gehad (want camo kleur en die kon ik niet laten hangen :+ ). Die is weer een maat groter omdat hij met zijn 3e op het randje zat achter zijn schouder, wilde liever wat ruimer. De 4e zit wel op zijn strakst. In de basis heb je ongeveer 3 tuigen nodig van 8 weken tot 'volwassen'.

Bo_Y

Berichten: 4572
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:29

Wij hebben voor onze toekomstige pup een dogcopenhagen air liggen. En onze volwassen stabij heeft een anny-x en een non stop line, die laatste is extra lang en zit dus niet in de oksels.
Voor de pup heb ik nog een grossenbach tuig liggen, ooit gekregen van mijn moeder. Maar te groot voor de stabij.
Ik loop vaak met een tuig, is toch fijner dan een halsband als ze trekken enzo.

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:33

Ik heb ook een Paikka tuig en een NS line harnass. Vooral die laatste vind ik ook echt top. Prachtig stevig tuig en lang genoeg voor mijn hond.

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:51

Wij hebben vanaf 10 weken een tuigje, Evi vond het duidelijk fijner dan de halsband. Heb er nu eentje van Hunter en van Hurtta maar heb de tuigen van AnnyX op het oog als vervolgtuig, volgens mij zijn die wat langer op de rug wat bij Evi natuurlijk wel mag.

Gaabje; onze DA adviseerde Vectra pipetten. Maar daarmee voorkom je natuurlijk niet volledig dat de teken bijten. Vervelend hoor!

Succes voor Appa vandaag Warboel *\o/*

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 10:11

Ik heb ook een AnnyX tuig voor Melle en Elvis. Voor Melle heb ik hiervoor verschillende tuigen gehad (o.a. Hurta en Dog Copenhagen), maar vind de AnnyX tot nu toe het mooist zitten. Lekker vrij bij de schouders en volgens mij vinden de honden ze zelf ook fijn. Elvis is inmiddels bijna toe aan een grotere maat, dus die ga ik binnenkort even bestellen. :)