Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pippa13

Berichten: 360
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:28

@curse ik ben ook blij met het tuig. En van NS weet ik dat het kwaliteit is die lang meegaat, daarom durfde we hem wel te kopen. We vertrekken 10 juni naar Noorwegen, met de boot vanuit Duitsland. Dan zitten we 1 nachtje op de boot (Vidar mag op onze kamer) en dan gaan we 4 weken lekker rondtrekken en wild kamperen. <3

@imandra leuk zo'n workshop! Was dat degene die in Amerongen werd gegeven? Ik heb ook meteen een trek harnass gekocht voor het canicrossen/trailen. Dan weet hij goed het verschil. Ik heb een tweedehands freemotion kunnen scoren voor de helft van de nieuwprijs. Op Facebook worden er veel aangeboden in de Canicross groepen.

@Leo ja we zijn ontzettend blij met de camper! We moesten even onze draai vinden, maar ik vind het erg luxe kamperen. Trouwen staat ook al een aantal jaar op ons lijstje, maar mijn vriend heeft me nog niet gevraagd na al die jaren hahaha. Ik zit hem soms te porren dat hij het gewoon aankomende vakantie moet vragen, dan is hij er vanaf haha, dus wie weet! _O-
En leuk Utrechtse Heuvelrug! Amerongen en omgeving? Dat is vlakbij ons! Mocht je een keertje samen (aangelijnd) willen wandelen let me know! Het is een prachtige omgeving en erg rustig qua honden en andere mensen.

@Daghara, veel plezier op de workshop morgen! Volgende keer doen wij ook mee, beloofd! En dan zal ik geen beren op de weg zien haha. :):)

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:34

Oh dan moeten we even op Facebook kijken, zag op marktplaats nog niks staan :j

En was in Den Haag / Wassenaar, bij zo’n bos / natuurgebied? Leonie van Touch K9 was de instructrice.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 19:28

Pippa13 schreef:
@Daghara, veel plezier op de workshop morgen! Volgende keer doen wij ook mee, beloofd! En dan zal ik geen beren op de weg zien haha. :):)

Jaa leuk! Komt helemaal goed met Vidar dan :D

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:07

@curse Otje liep prima met de wedstrijd en is 1e geworden, Appa liep wat minder helaas maar geeft niks.
Hij draaide de tweede omloop halverwege om en kwam terug naar mij toe, ik denk dat hij gewoon moe was. Geeft niks, volgende keer beter :+:

Alleen moest 1 van de oudere renbaan leden zich er even mee bemoeien en zeggen dat ik Appa verkloot heb omdat ik ook andere dingen met ‘m doe (sport en spel) en dat ik geen acrobaat van ‘m moet maken, maar een renner 8)7 hij ging ook maar door en door… dat viel dus even helemaal verkeerd, was zo boos en verdrietig. Maar hij is erop aangesproken door de organisatie en vandaag belde de fokker nog om te zeggen dat zij hartstikke trots op me is wat ik allemaal met Appa doe, dat hij er super uit ziet en een fantastisch leven heeft bij ons <3 ik heb van te voren ook bij haar aangegeven dat ik hem niet alleen voor de renbaan wil, maar gewoon plezier met m’n hond wil hebben en dat de renbaan daar bij hoort, maar niet uitsluitend dat. En zij vindt dat alleen maar superleuk. Dus zij had nog even benadrukt dat hij z’n mond moet houden en ik me er niks van aan moet trekken, vond ik heel lief! Maar het voorval drukte wel echt enorm een stempel op de dag. Was er echt van ontdaan.

En sowieso, Appa is gewoon een enorme laatbloeier (die man heeft z’n volle zus die veel eerder “ready” was) en ik doe liever rustig aan met ‘m zodat ik nog lang plezier van ‘m kan hebben. Dusja hij loopt nog geen super goede tijden. Maar hij is nog zo jong (14 maanden nu), dat komt echt wel goed. En zo niet, dan niet. Is wat mij betreft ook goed, zolang we meer plezier hebben :+

Otje op het podium :P
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11533
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:14

Wat heb je toch walgelijke mensen in alle takken van sporten he, jeetje. Mensen menen ook maar gewoon dat ze dat soort ongezouten meningen moeten en mogen geven aan iemand. Die hebben toch veel schroeven los zitten dat soort mensen... pfft. Wel super lief dat je fokker nog opgebeld heeft. Je hoeft je ook totaal niet te verantwoorden verder eigenlijk, maar ik snap wel dat dit enorm triggert als iemand zo doet. Bah. Dat laatste zinnetje is inderdaad helemaal waar. Dat soort mensen snappen dat gewoon niet, die zien een hond alleen maar als iets wat moet presteren voor de sport of wat dan ook en dat is het... En super knap van Otje ook trouwens *\o/*

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:24

Ja, zijn hond ging op 7 maanden ook al helemaal rond. Ik vind dat echt veel te vroeg. Appa is met een jaar pas helemaal rond geweest, daarvoor alleen hele korte stukjes rechtdoor.

Die man zei dat Appa niet fel genoeg is op de haas. De week ervoor vroegen ze nog of ik ‘m eens een rondje met muilkorf wilde proberen want hij had de haas uit elkaar getrokken _O-
Hij vond het gewoon erg spannend allemaal, wat niet gek is… allemaal super hyped up blaffende honden, veel mensen, luidsprekers. Is best wat voor zo’n jong ding. Ik ben alsnog hartstikke trots op ‘m hoe die het allemaal doet! Hij heeft de eerste ronde wel ff 23,93 gelopen, kijk hoe rete snel dat is… (350 meter) nee het zijn geen winnende tijden, maar boeiend. Het was pas z’n 2e keer op die afstand.

Appa is met alles een beetje laat, met wisselen, hij heeft heel lang puppy blauwe oogjes gehad, z’n balletjes zijn heeeel lang erwtjes geweest en hij heeft donderdag een kwartier naast een loopse teef gestaan en geen kick gegeven :+ hij is gewoon een laatbloeier. Geef ‘m gewoon lekker de tijd. Ze mogen op de baan lopen tot ze 8 zijn… we hebben nog jaaaaren de tijd.

Hij wilde graag over mij heen kijken, dat was wat minder spannend _O-
Afbeelding

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 20:59

Nogh Appa is zo'n lieve jonge knul! Walgelijk dat mensen zó op elkaar afgeven (en ondertussen hun eigen hond wel heel jong zwaar belasten, tenminste zo klinkt het... maar ik heb 0,0 verstand van de renbaan!)

Juist tof idd wat jij je honden allemaal biedt! Ze hebben het fantastisch bij je!

@Pippa; ja we hadden de auto bij het kasteel geparkeerd en vanuit daar een mooie ronde van dik 10 km. Voor ons een uurtje rijden, maar heel goed te doen! Altijd leuk om een keer samen te wandelen!! Ik vond de omgeving prachtig! Ik ga altijd naar de Veluwe maar het was zo opvallend rustig en zenn waar we gister waren! Zeker voor herhaling vatbaar!

Haha mijn partner heeft er ook lang over gedaan om op 1 knie te gaan _O- Tijdens onze vakantie afgelopen januari ging hij uiteindelijk alsnog volledig onverwacht :D We zijn nu rustig aan aan het plannen en gaan mei volgend jaar trouwen.

moonsparkle
Berichten: 21764
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:06

Warboel ik snap dat het niet leuk is als iemand zulke dingen zegt, maar je doet dingen omdat jij en je honden dat leuk vinden. Doe vooral waar jullie allemaal plezier uithalen

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:24

moonsparkle schreef:
Warboel ik snap dat het niet leuk is als iemand zulke dingen zegt, maar je doet dingen omdat jij en je honden dat leuk vinden. Doe vooral waar jullie allemaal plezier uithalen


Dit ja. Wat een walgelijke man! Sowieso dat je iets te zeggen meent te hebben over iemand anders hond.

Lekker niks van aantrekken en genieten van wat Appa allemaal kan en leuk vindt! Het is echt een leuke hond die je hebt <3

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 21:46

Jeetje warboel. Niks aan, zulke betweters. Wat super fijn dat de folder je nog even opgebeld heeft. Dat geeft vast ook wel weer wat moed.

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 23:20

Ja klopt hoor dat ik me er niks van aan moet trekken, maar had een beetje een rottige week gehad want m'n vader moest een zware operatie ondergaan (is allemaal goed gegaan hoor) en hij lag nog in het ziekenhuis, dus had zo naar een dagje gezellige ontspanning uitgekeken op de renbaan en dan zo'n betweter die het wel even verpest :roll: maar gelukkig is het gros van de mensen heel aardig en gezellig hoor!

Daarnaast kan ik dat soort dingen op het moment zelf gewoon slecht verwerken door m'n autisme, maar voel me er al een stuk minder rot om gelukkig. Zeker omdat de fokker nog gebeld had. Was een goede zet van haar (ze kent me inmiddels goed :o ze komt ook op de renbaan en woont in de buurt dus we hebben veel contact). Ik ben gisteren nog met Ap naar behendigheid geweest en als ik dan zie hoe leuk hij dat vindt.. Hij is daar zo van opgebloeid qua zelfverzekerdheid <3 hij is er ook oprecht beter van gaan lopen, veel meer body awareness. Dus denk eigenlijk dat ik het laatste lach met een hond die er misschien langer over doet, maar een beter lijf heeft :') We zullen zien over een jaar }:)

Volgende week heb ik ook een agility workshop met Appa en een Hoopers workshop met Otje, echt heel veel zin in! En volgende x renbaan is in Duitsland dus daar kent lekker niemand hem en als ze zeiken versta ik ze toch niet :Y) :Y)

En Appa is idd echt ontzettend leuk, echt m'n beste vriendje en Otje m'n beste vriendinnetje <3 Ben zo wijs met ze en als iemand daar wat van vindt stoppen ze dat maar lekker op een plek waar de zon niet schijnt. Maar op het moment zelf is dat gewoon erg lastig voor me. Otje was ook gelijk enorm bezorgd.

Jullie zijn ook superlief trouwens :+:
Sorry voor de ego post :oo

StalMelyn

Berichten: 2065
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 07:13

Warboel, ik weet vrijwel zeker dat iedereen hetzelfde heeft. Een hond komt gevoelsmatig zo dichtbij.

Hier moet ik zeggen dat ik merk dat ik anders met Bonne omga dan de vorige twee honden. Ik ben net zo streng in opvoeding, dat wel, maar toch is het anders merk ik. Ik ben nu ook 30 en volgens mij botvier ik enige moedergevoelens erop los dat vroeger niet het geval was haha. Zo stond mijn vader gister perongeluk op zijn poot en waar ik vroeger zei dat de hond dan niet in de weg moest staan zei ik nu dat mijn vader uit moest kijken. Terwijl Bonne geregeld echt in de weg staat of tussen je benen loopt.
Op vakantie ook, Bonne lag gewoon op zijn kleedje in de caravan. Ik vond het te koud dus mocht hij in bed. Iets dat ik super ranzig vindt maar nu mocht het want wilde niet dat hij het koud had. Hij lag overigens gewoon te slapen :')

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:01

Prrft Warboel! Zo duidelijk een man van de oude stempel. Je mag trots zijn dat jij verder geëvolueerd bent en de fysieke èn mentale gezondheid van Appa en Otje wèl in acht neemt. :j Jammer dat hij een zus heeft want waarschijnlijk zal hij zo nooit stoppen met vergelijken maar ok: :wave: Knap van je beide hondjes en super dat je ondanks alles goed kunt relativeren, topper!

Als iemand zn hond heeft verpest dan ben ik dat :)) <<)

Afbeelding
Afbeelding
_O-

Vorige week heb ik een puzzeltocht gelopen met vriendinnen en de hondjes. Was echt hilarisch met onderweg grappige opdrachtjes die de honden moesten voltooien *D

Afbeelding
Zitten op een ballon =:)

Afbeelding
Tegelijk op een boomstam *D

Ves was echt nergens van onder de indruk en heeft alle opdrachten super gedaan haha. Soms keek ze echt van jeeeeetjeeeeee moet dit nu?! :roll: maar dat zou ik ook hebben gedacht in haar plaats haha _O-

StalMelyn dat gevoel herken ik ook wel. Ves mag in praktijk toch veel meer dan ik had gedacht van te voren en als ze niet lekker is ben ik zelf ook wat van de leg := Kan me er ook echt aan storen als mensen expliciet zeggen dat ik overdrijf in mijn opvoeding/voedingskeuzes voor Vesper want ze is maar een hond :roll: Rot op bitch ze verdient alleen het beste >;)

Oh en vandaag is het Happy Gotcha Day!! Alweer een jaar met mn beste vriendinnetje ongelooflijk!! <3

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:12

Gefeliciteerd met Gotcha Day! *\o/*
Hilárisch die puzzeltocht! Zitten op een ballon _O-

Herkenbaar hoor, ik had nooit verwacht dat ik een crazy dogmom zou worden maar niets is minder waar. Inderdaad, ze komen zo dichtbij.

moonsparkle
Berichten: 21764
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:30

Ik merk ook wel dat ik ben veranderd, vooral nadat mijn vorige hond was aangevallen. Hij had er niks aan overgehouden maar ik was zo bang dat hem wat zou overkomen. Ik kreeg een soort halve paniekaanval als daarna honden op hem af kwamen rennen.

Maar ook nu er weer een pup gaat komen, ik ben me helemaal aan het inlezen, vind het lastig te kiezen welk voer ik straks wil geven. Het liefst pas ik het huis vandaag al aan terwijl we nog niet weten of er een pupje voor ons komt. Ik voel ook wel druk omdat mijn vorige hond zo makkelijk was en wat mensen uit de familie over hun honden angst heen heeft geholpen dat iedereen verwacht dat wij een volgende weer net zo makkelijk kunnen maken. Ja dingen zijn trainbaar maar geen hond is hetzelfde :o

lor1_1984

Berichten: 12059
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 08:59

Ik ben zeer beschermend naar mijn honden, dusdanig dat een hoop mensen roepen dat ik ze teveel isoleer.
Wat ze alleen vergeten is dat Dívka vreemde honden gewoon heel spannend vindt, hysterisch gaat doen en daarmee juist weer negatieve reacties uitlokt wat haar bevestigd in 'vreemde honden zijn eng'.
Bij haar hanteer ik het motto 'beter geen ervaring dan negatieve ervaring'.
Ze maakt af en toe kennis met vreemde honden maar ik kies uit welke en de rest hoeft ze helemaal niets mee, dat regel ik voor haar en wanneer er geen ruimte is om wat afstand te nemen gaat ze op de arm of in de buggy.
Het leuke is dat doordat ze helemaal niets hoeft met andere honden ze zelf steeds rustiger is in het passeren etc.
Laatst wierp ze er alleen een blik op, keek mij daarna aan en bleef keurig naast me lopen terwijl we op 10m passeerden met een slap lijntje. _/-\o_ *\o/*
Voorheen flipte ze al met 50m afstand dus je snapt dat ik supertrots ben op haar. :D

Mahdu is fysiek gewoon niet opgewassen tegen andere (vaak grotere, lompe) honden en heeft zo vaak salto's gemaakt, zand gegeten en klappen opgevangen dat hij uiteindelijk een :\ uitdrukking op zijn kop kreeg op bepaalde plekken of bij bepaalde rassen/types.
Ook bij hem ben ik een stuk zorgvuldiger geworden qua contact met andere honden, het moet voor hem leuk zijn zegmaar.
En gelukkig hebben ze elkaar om samen te spelen, stoeien, tegen elkaar aan te slapen, rottigheid te verzinnen en noem maar op.
Buiten ons 'roedeltje' hebben ze de hond van mijn ex, de honden van buren en de honden van mijn ouders waar ze contact mee hebben.

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 15:43

Leo schreef:
Herkenbaar hoor, ik had nooit verwacht dat ik een crazy dogmom zou worden maar niets is minder waar. Inderdaad, ze komen zo dichtbij.


Mijn man vroeg gisteravond toevallig: Draait ons leven nu helemaal om de honden? Waar die eigenlijk mee bedoelde dat we "crazy dog parents" zijn geworden. Soms vind ik het wel echt vreemd dat mensen daar dan weer wat van vinden, want als je hond door kind vervangt is het opeens een ander verhaal. Ik kijk vanuit mijn studie ook veel naar mens - dier relaties / equality, dus waarschijnlijk zit er ook wat beroepsdeformatie ;)

Warboel ik had het al gezegd denk ik, maar zo knap van je beide prachtige honden! Als je Appa vergelijkt met 2 maanden of zelf 1 maand geleden is weer al zoveel gegroeid :). Bij zijn volgende race zal hij je weer (want dat deed hij nu ook) van je sokken blazen denk ik! In juni toch? Mag Ot dan ook weer?

Flux wat leuk die puzzeltocht! Wat voor andere puzzeltjes moest je doen? Ter inspiratie :+

-----------------------------------------------------------

Gisteren een SUP workshop gehad (zonder hond, was namelijk mijn eerste keer op een board). Wat was dat leuk! Het was op de Inlet, dus eigenlijk heb ik gewoon op de oceaan geSUPped! (Al is de Inlet behoorlijk beschut, je hebt er wel getijden, maar geen golven of iets). Na 5 minuten gingen we al staan, en dat vond ik nog verrassend makkelijk. Bij surfen was dat nooit gelukt, dus was al nerveus, maar prima te doen. We hebben ook verschillende paddle strokes geleerd om goede controle te houden en ook op het board "gewandeld" (vooral verder naar achteren gestaan), om daar ook te oefenen.

En het mooiste van allemaal - er zwommen zeehonden rond ons heen! Dat was echt zo gaaf :).
Het was ook echt zo fijn om weer op het water te zijn, dus ik ga het zeker vaker doen! Nu Layla rustig gaan introduceren.

De honden waren ondertussen met mijn man de bergen / bos in, waar ze zich ook heel goed hebben vermaakt. Daarna nog geluncht (de beroemde donuts) bij het drukste tentje van het hele gebied. Het terras was stampvol en er was een rij van 100m, maar beide honden hebben zich perfect gedragen. Daarna nog lekker in de "zee" (inlet) gezwommen, waarbij Beer echt zwemt en Layla zich vermaakt met golven vangen en zeewier eten.

Geweldige dag gehad!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 16:11

Ohh wat bijzonder, SUPpen met zeehonden om je heen <3 heel, heel gaaf!


Ik vind het ook bijzonder hoor, dat mensen snel een mening klaar hebben (maar rond en voor kinderen moet alles wijken). Vind ik niks mis mee, maar bagetaliseer mijn keuzes vervolgens niet. Ik heb geen kinderen, maar mijn dieren zijn als kinderen voor me.

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:38

@StalMelyn ja echt een man van de oude stempel idd, hij vergat voor het gemak even dat z’n eigen hond het starthok een beetje spannend vindt en vaak omdraait en dat ze daardoor door de fokker gestart moet worden :o (bij hem draait ze niet om) ik hoorde dat achteraf, moest er wel een beetje om grinniken. Appa is perfect in het starthok namelijk! Dusja, hij is zelf ook niet perfect haha.

@Flux haha geniaal die puzzeltocht :') op een ballon zitten, hoe verzinnen ze het! En Ves die het ook gewoon maar doet _O-

Gefeliciteerd met Ves d’r gotcha day! Het is vandaag ook Otje’s gotcha day, alleen is dat al 3 jaar :D De tijd gaat zo hard hè!
Babygirl <3
Afbeelding

@moonsparkle heel herkenbaar, ben er nu wel wat geruster op maar ik ben echt heel lang bang geweest dat andere honden Otje iets zouden doen. En als je dat al gebeurd is kan ik me dat helemaal goed voorstellen! Voer vind ik vrij persoonlijk, je moet jezelf er ook goed bij voelen. Ik voer KVV (Raw4Dogs en KBRaw voornamelijk) en ze krijgen soms brokjes van Essential Living of Truth.

@lor1_1984 als je hond bang is voor vreemde honden, is dat “isoleren” (als het dat al zou zijn) niet zonder reden… zo irritant dat mensen zich altijd maar overal mee denken te moeten bemoeien. En supergoed zeg dat je op 10 m kon passeren! Dat zijn mooie stappen! Mensen vergeten ook vaak dat kleine hondjes gewoon niet opgewassen zijn tegen hun lompe labrador… Prima toch zo’n klein groepje hondjes. Otje is ook niet zo heel sociaal (merk dat ze er gewoon geen behoefte aan heeft) die heeft een paar vriendjes waaronder de honden van m’n buurvrouw, de hond van m’n moeder en nog een renbaan vriendinnetje en een zusje waar ze wel leuk mee speelt (rent, eigenlijk) maar die heeft ook helemaal geen behoefte aan meer honden. Appa heeft dat wel wat meer; die gaat ook lekker met de uitlaatdienst mee waar hij een héle bups vriendjes heeft en echt even lekker sociaal kan zijn.

@Oshaa jaaa zeker zo. Appa maakt echt mooie stappen hoor nu! Ben heel benieuwd waar we aan het einde van het renbaan seizoen staan met ‘m. Dat is in het najaar, beetje afhankelijk van het weer wanneer precies haha.

Oh ik ben toch zo jaloers op je Canadese avonturen <3 SUPpen met zeehonden, dat verzin je toch niet. Dat durf ik niet eens te dromen! :D echt zo onwijs gaaf!

@Leo ja voor kinderen moet altijd alles wijken ja _O- zo irritant. Het losloop gebied hier ligt naast een kinderboerderij en mensen gaan dan aansluitend aan een bezoek aan de kinderboerderij ook in het park wandelen. Prima natuurlijk! Maar sommige beginnen vanaf 100 meter afstand al te krijsen dat ik mn honden bij me moet houden omdat de kinderen of zijzelf bang zijn. Ja sorry hoor je loopt in een losloopgebied := sowieso hebben Ot en Ap weinig interesse in vreemde mensen dus ze zullen echt nooit zomaar op ze afstormen of heel dichtbij komen. Ik ben echt de beroerdste niet maar ga niet zo hysterisch lopen schreeuwen alsjeblieft :roll:

moonsparkle
Berichten: 21764
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 18:44

Als het goed is zou afgelopen week de echo zijn geweest om te checken of de dekking wel of niet geslaagd is, ik ben zo ongeduldig :o misschien is het ook wel nog niet gedaan gezien er ook een feestdag was of iets. Vind het stom om uit mezelf nu al te gaan mailen want ze zou het me laten weten, dus ik wacht helemaal rustig af :')

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:31

Oshaa schreef:
wat leuk die puzzeltocht! Wat voor andere puzzeltjes moest je doen? Ter inspiratie :+


Ja was heel gezellig! De puzzeltjes waren soms voor alleen de hond, soms hond-baas en soms alleen baas. Leuke mix dus!

Hondjes moesten nog bovenaan een heuvel gaan zitten en blijven, en dan dan moesten wij een foto maken onderaan de heuvel. Honden op een bankje laten zitten en dan een selfie met ze maken. Ehm, aan de zijkanten van een fietspad waren twee grote keien. Op één moest de hond afliggen en op de ander moest ik dan liggen en dan een foto maken. Maar ook een woordzoeker, schuifpuzzeltje, teken je hond-opdracht en noem 10 rassen met een bepaalde letter kwamen voorbij! Oh en we moesten een vliegtuigje vouwen, de hondjes op een rij laten zitten en blijven en dan het vliegtuigje voor hun neus langsgooien. Mochten ze dan niet achteraan gaan haha. Daar een filmpje van maken.

Best wel gevarieerd dus!

Disclaimer: De heuvel waar ik over praat is geen Limburgse Heuvelrug bedankt, maar een huppeltje in een Drents bos, thanks! :')

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:04

Meiden….
Ik weet dat een aantal van jullie super veel weten over ziektes ect.
Wie wil er met mij sparren via pb over hart en leverfalen.
Ik heb afgelopen wo te horen gekregen dat Elvin is opgegeven leverwaardes slecht en hartfalen die van categorie A naar C zijn gedonderd en zaterdag avond is toch wel ineens Parel overleden en die had een niet meetbare leverwaarde.
In dec zijn alle 4 mn honden heel erg ziek geweest en hebben voor degene die het nodig hadden onder toezicht van de DA gestaan.
Misschien maak ik mezelf gek maar het zit me totaal niet lekker.

Leo

Berichten: 50188
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:09

Jeetje Cinniz, geen wijsheid in pacht om met je te sparren, maar ik wil je wel heel heel veel sterkte wensen Y;(

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:15

Dank je wel

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:45

Oef dat is niet leuk. Ik had hier puur hepato voor de slechte leverwaarden, op aanraden van de dierenarts. Als je dat ook aangeraden krijgt, mijn flesje is nog halfvol dus ca. 50ml (26-01-23 besteld), die mag je van mij tegen verzendkosten hebben als je dat wilt.
Sterkte! :(:)