Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:11

Shaya_ schreef:
Wij zijn momenteel op vakantie en kregen vanmorgen het bericht dat Mika, onze border collie is overleden.
Gisteravond belde de oppas dat hij koorts had en had dierenarts gebeld. Advies pootjes koelen. Leek op oververhitting. Vannacht is ze naar de spoed gereden omdat de koorts bleef stijgen. Aangekomen bij de dierenarts was hij al overleden.

Het is dus heel snel gegaan en niemand weet waaraan hij nu is overleden. Morgen vliegen we naar huis.

Wat een nare situatie, heel veel sterkte!

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:39

Shaya, heel veel sterkte! Wat een nachtmerrie. Ook veel sterkte aan de oppas, die zal zich ook verschrikkelijk voelen. Zo verdrietig dit Y;(

xSannee

Berichten: 4356
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:56

Jeetje Shaya wat verschrikkelijk verdrietig... heel veel sterkte :(:)

cinniz123 dat klinkt ook naar zeg... ik kan je helaas niet verder helpen maar wel veel sterkte wensen.

Warboel ik las nog een stukje over een irritante kerel die zich met jouw hond bemoeide; lekker naast je neerleggen!
Je honden zien er super uit, doen allemaal toffe dingen en vooral belangrijk; het zijn jouw honden!
Vreselijk irritant die ongevraagde meningen :+
Maar snap ook wel dat het lastig naast je neer te leggen is.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:08

God Shaya wat ruk zeg, sterkte!

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:10

Ik heb vanmorgen een mail van mn dierenarts ontvangen en we gaan het verder oppakken.
Ze wil weil onderzoeken en hier kreeg ik de tip hartworm dus die gaan we ook even oppakken.
Ze was het iig met me eens dat het wel toevallig is en willen uitsluiten dat we niets over het hoofd zien.
Ik krijg er Parel niet mee terug maar het is wel een leerzaam iets voor alle partijen en hopen dat het nog meer ellende bespaard.

Gaabje
Berichten: 936
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:34

Jeetje sterkte Cinniz en Shaya! Dat zijn echt de minder leuke dingen van het hebben van dieren…

Sorry voor de zeer late reactie. Het is erg druk geweest. We gaan toch maar met heftigere middelen de teken aanpakken. Morgen wel even langs de dierenarts want ben niet helemaal gerust op de plekjes van de tekenbeten en hij heeft nu ook weer een ander gek plekje… even laten nakijken en overleggen hoe nu verder en of hij nog een keer een pipet kan hebben als de vorige anderhalve week geleden is.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:18

Oef dat is ronduit kloten! Sterkte Shaya! :(:)

Ook vervelend Gaabje!

Cinniz, hartworm klinkt best plausibel, kunnen ze dat niet krijgen van slakken? Meen mij iets te herinneren dat ze die helaas graag lusten? Hopelijk kunnen ze het vaststellen/uitsluiten en behandelen!

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:28

_Christina schreef:
Oef dat is ronduit kloten! Sterkte Shaya! :(:)

Ook vervelend Gaabje!

Cinniz, hartworm klinkt best plausibel, kunnen ze dat niet krijgen van slakken? Meen mij iets te herinneren dat ze die helaas graag lusten? Hopelijk kunnen ze het vaststellen/uitsluiten en behandelen!


Klopt ik heb een naaktslakken vreter maar dat is Skitt en die heeft nog geen symptomen maar met een mug dus wel over te brengen dus sluit zeker niets uit.
Ik denk wel dat ik beide jonge dames ook een bloedtest laat doen al is het maar om uit te sluiten.
Ze zijn verzekerd en betaal genoeg premie dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Teken zijn hier ook een dingetje alleen elvin lijkt aantrekkelijk maar die mag helaas niets meer hebben vanwege zn leverfalen.
Heb al veel loslopende teken verwijderd na de uitlaat rondes.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:30

Ligt het aan mij of komt giardia steeds meer voor? Ik lees er best veel over in Facebook berichten. Misschien was het er daarvoor het zo vaak maar valt het me meer op dat kan ook.

Ik heb vandaag wel echt zo'n dag dat ik het hebben van een hond weer erg mis. Iemand die ik ken krijgt binnenkort een labradorpup, voor haar was het best makkelijk omdat er veel aanbod is dus ze had vakantie genomen en gekeken wie er in die tijd pups beschikbaar zou hebben.

Ik wil zo graag weer een middenslag poedel, maar het is gewoon lastig dat er zo weinig fokkers zijn. Ik kan mijn vakanties ook niet zomaar verschuiven. De deadline om najaars vakanties door te geven is bijna maar je weet gewoon nu nog niet of er dan een pup is en wanneer precies.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:09

Jeetje Shaya_ wat een nachtmerrie zeg... Voor jou maar ook voor de oppas ;( Gecondoleerd en heel erg veel sterkte :(:)

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:17

We hebben besloten geen verder onderzoek te laten doen. We krijgen hem er niet mee terug en daarom hoeft het voor ons niet.
Als er nu iets te redden was absoluut. Trokken we alles uit de kast. Oppas is echt de hele nacht met hem bezig geweest. Het is onwerkelijk. Ook om dadelijk alleen Nero thuis te hebben als jonge hond. Was net fijn met zijn 2tjes.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:21

Ik snap je wel Shaya soms is het nog moeilijker en ook confronterend als je nog laat onderzoeken.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:22

Shaya wat ontzettend erg…..
Heel veel sterkte met dit verwerken. Wat zullen jij en je oppas zich vreselijk voelen :(

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:30

Shaya_ schreef:
We hebben besloten geen verder onderzoek te laten doen. We krijgen hem er niet mee terug en daarom hoeft het voor ons niet.
Als er nu iets te redden was absoluut. Trokken we alles uit de kast. Oppas is echt de hele nacht met hem bezig geweest. Het is onwerkelijk. Ook om dadelijk alleen Nero thuis te hebben als jonge hond. Was net fijn met zijn 2tjes.


Begrijp ik, maar ook dat komt goed. Alhoewel ik Nero wel afscheid zou laten nemen als je de kans nog hebt.

En wie weet komt er in de toekomst ook weet een tweede hond op jullie pad.

Maar voor nu alles even rustig verwerken en afscheid nemen. :(:)

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:49

Nero is me veelste jong om er nu een 2e bij te zetten zeker gezien we 2 kleine kinderen hebben.
We zullen zien hoe het gaat.
Voor nu is hij in ieder geval nog heel erg happy en speels zoals hij normaal ook is.
Ben wel blij dat we morgen terug vliegen.
Dit is op 3 jaar tijd onze 3e hond die we verliezen.
April '21 zijn moeder. April '22 zijn vader en nu Mika.

Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:21

Wat een verdrietige berichten ;( Veel sterkte Shaya en cinniz! :(:)

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 14:38

Het is weer KYNO

Voor wie t niet kent; een facebook groep vol met leuke standjes(albums) van allemaal hondgerelateerde bedrijven met leuke kortingen.

BarkKing staat er natuurlijk ook in (met 15% korting op bijna t gehele assortiment ook enrichment!) maar nog veel meer leuks is er te krijgen

https://www.facebook.com/groups/kynomar ... group_link

Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:49

Oh oliebol, daar gaat m'n loon :') _O-

Ik heb gisteren de studio weer even opgezet voor foto's voor m'n telefoonhoesje. Parker is 8.5 maand oud alweer <3

Afbeelding
Afbeelding

En aangezien ik wel eens de opmerking krijg dat 'ie veel op z'n pa lijkt, even wat uitgeprobeerd :))
Afbeelding
Links is Parker
Rechts is Jarvis :D

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:27

Allemachtig Shaya wat vreselijk heftig, veel sterkte met het verlies en gemis Y;( enorme nachtmerrie zo...


Mooie foto's Tigress! Grappig om te zien dat Parker net nog wat "slapper" in zijn velletje zit als Jarvis :))

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 14:13

Gisteravond thuis gekomen en vanmorgen gelijk Nero gehaald.
Tot nu toe merken we gelukkig geen verschil aan hem. Hij heeft het er gewoon top gehad en elke dag gefeest met de andere honden.
Was wel heftig om hem te gaan halen. Wetende dat je er 2 gebracht hebt en maar 1 terug krijgt...
Oppas heeft echt super gehandeld. Daar kan ik echt niks van zeggen.
Zondag een extra training met Nero pakken en afleiding zoeken. Maar hij doet het goed <3

Afbeelding
8 maandjes oud inmiddels alweer.

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 16:07

Kan me goed voorstellen dat het ophalen heel heftig was.
Hopen dat het zo blijft dat Nero er geen last van krijgt dat hij nu alleen is.
Dat lijkt me toch een spannend stukje als hij al die tijd samen is geweest.

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 18:34

Fijn dat hij er geen last van lijkt te hebben. En ik snap het heel goed dat het ophalen dan extra heftig is. Sterkte de komende tijd.

Mijn hond valt momenteel uit elkaar vannacht al 1 en vandaag deze erbij
Afbeelding
Hebben jullie ook matchende hond en paard?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 18:43

Knappe Nero. Zal echt vreselijk moeilijk zijn om zo thuis te komen en er maar één op te halen.. ;(

Ahh het grote wisselen is begonnen! Succes! :D

Leuke match zijn je paard en Pixy :)) hier is de enige overeenkomst dat ze euh bont zijn? :') Ik heb iig iets met bont, dat moge duidelijk zijn.

Afbeelding
Afbeelding


Afgelopen zondag hebben wij een canitrail workshop gedaan, dat was echt ontzettend leuk!

Afbeelding

Er is een actieve canitrail groep hier in de regio, mogelijk eens kijken of ik me daar bij aan kan sluiten. :)

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 19:50

Ik vind die kleur van pixy zo mooi he.. <3

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 20:50

Tof die canitrail workshop, ziet er leuk uit!

Ik heb zowel paard als hond beide in vos kleur :+