Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 13:37

KimD schreef:
Een hele nare ervaring, maar ik zou juist niet dat stuk vermijden maar gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Veel mensen houden hun honden na zo'n incident ook heel vaak weg bij andere honden wat de situatie vaak vele malen verslechterd dan verbeterd. Komende tijd gewoon met diverse honden gaan wandelen/afspreken en zeker geen stukken of honden gaan vermijden. Komt wel goed, alles valt of staat met hoe jij er als baas mee omgaat.

Dit zou ik ook doen indd.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:47

Lugea schreef:
moonsprakle: Wat fijn dat de teef drachtig is. Nu gaat het aftellen dan echt beginnen. Ik denk dat je lijst wel aardig compleet is hoor. Ik geef zelf als ik weg ga vaak een Kong omdat ik de Lickimat naar mijn idee niet zo stevig is. Die gebruik ik meer om af en toe een snack op aan te bieden. Qua kauwsnacks zou ik even bij kiwiwitje informeren, die heeft daar veel verstand van en een hele mooie webshop om het vervolgens ook te kunnen bestellen. :) Ik heb overigens ook zo'n ijsblokjesvorm en die gebruik ik ook wel eens om ijsjes voor de honden te maken of als likmat! Alleen zijn die natuurlijk ook niet gemaakt voor hondentanden - zeker niet voor puppytandjes - dus die zou ik ook niet zonder toezicht gebruiken.

Larissajulia: Wat leuk dat Charley even met z'n zusje heeft kunnen spelen. Het ziet ernaar uit dat z'n eerste kennismaking met het water geslaagd was. :D

Wat een vervelende ervaring met de loslopende honden.. Ik denk dat het goed is dat je het gesprek met deze buren aangaat, want zij moeten er gewoon voor zorgen dat hun honden niet kunnen ontsnappen. Ik ga wel met KimD mee dat ik zeker geen plekken en/of honden zou gaan mijden. Op die manier maak je het denk ik juist "abnormaal" en zal Charley het alleen maar spannender gaan vinden. Fijn dat jullie wel wat honden in de omgeving hebben waar ze wel leuk mee kan spelen, dan doet ze gelukkig ook fijne ervaringen op.

cursebreaker: Wat een leuke hashtag heb je gedeeld. :D Ik wil ook meer gaan doen aan food enrichment voor Melle en Elvis, maar merk dat ik nog erg zoekende ben naar "Wat mogen ze er allemaal bij hebben?" dus dan is het erg handig wat voorbeelden te hebben.

xSannee: Wat fijn dat Evi het zo goed deed op de cursus! Dan kan je echt even heel trots zijn hè. <3 Wat leuk dat jullie lekker met haar fietsen. Hele mooie kar heb je gekocht!

EmptyWords: Leuk dat Sky het zo goed doet bij de training! En Bo natuurlijk ook.

Shaya_: Succes vandaag met je examen!


Het gaat mij soms wat te snel om steeds bijleesposten te maken, maar ik lees op de achtergrond zeker met alles mee en volg een aantal van jullie ook op Instagram. :) Met Elvis gaat het super goed! Hij begint nu wat te puberen, maar ik mag echt niet klagen. Het "ergste" wat hij tot nu toe doet is als ik hem in het bos roep nog even drie passen verder lopen voordat hij komt, dus dat valt allemaal reuze mee. De klik met Melle is en blijft ook heel erg leuk, dus dat is super fijn. Het is een heerlijk stel samen en ik geniet elke dag van ze. <3

Ik heb er net maar weer even een bestelling bij Bark King Hondensnacks uit gedaan. *\o/* Lekker weer even wat nieuwe snacks voor Melle en Elvis, een nieuwe Lickimat en een voerbak van Zippy Paws.


Een bijleespost maken is ook zeker geen verplichting hè, dat heb ik al lang geleden opgegeven. :+ Laat ik over aan Curse. Ik lees ook gewoon altijd alles mee, tenzij het meerdere pagina's in één dag zijn, dan wordt 't lastiger.

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:19

Nero heeft netjes gewerkt op zijn examen met deze temperaturen. Volgende week horen we of we geslaagd zijn maar ga er wel vanuit gezien ze ons naar de obedience gestuurd hebben :+
We hebben enkel 3 oefeningen gedaan op een rustige manier. Stonden op gras in de schaduw. Was goed te doen vanavond gelukkig.


Afbeelding

Nu ons volledig richten op de obedience en starten met Tommy met de puppycursus volgende week.

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:14

We zijn vandaag gewoon weer langs de plek gelopen waar dat gister gebeurde met die hondjes, maar dat maakte Charley gelukkig helemaal niks uit! De hondjes zaten nu gelukkig binnen, dus dat scheelt ook. Ook zijn we gewoon weer honden tegengekomen vandaag, dat ging nog gewoon normaal. Waarschijnlijk had het in mijn ogen dus meer impact dan in werkelijkheid :D

Fijn dat het examen goed ging! Misschien een gekke vraag, maar is er een reden dat jullie volgende week pas horen of jullie geslaagd zijn? Puur uit interesse hoor! Wat lief ook zeg, die foto <3

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 05:36

Shaya, wat een schattige foto! Zitten er ook samen bij alsof dit ook de combi is die hoort.

Hier heeft Bonne erg veel last van de hitte, niet raar ook met zo'n enorme dubbele vacht. Het ras staat erom bekend het niet snel koud te hebben. Wel heeft dit als gevolg dat we zijn verhuisd naar mijn ouders, op mijn flat trekt hij het niet.

Ook wezen zwemmen maar dat vindt hij nog spannend, zeker als er kleine golfjes zijn van de boten. Wel een keer op de arm meegenomen het water in en hem laten zwemmen terwijl ik hem nog ondersteun. Zwemreflex duurde even bij hem dus dat gaan we zo oefenen. Anders wordt het niks :+ voor de rest doet hij zelf pootje baden, dat is nog het leukste.

Afbeelding

Hier begint puppycursus 25 juni. Heb er erg veel zin in.
Bonne doet het tot nu toe echt super. Het is over het algemeen een heel makkelijke, rustige pup. Tuurlijk ben ik er druk mee en is hij soms stout maar heb het heel erg getroffen.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:53

Shaya fijn dat het goed voelde en dat het te doen was qua temperatuur

StalMelyn is een mobiele airco een idee voor in je appartement? Of vind je het ook geen probleem om bij je ouders te blijven?

Mijn hond kon pas best laat zwemmen en is nooit een hele goede zwemmer geweest, maar wel een uitstekende pootjesbader en altijd heel enthousiast als hij water zag, dan stond hij daarvoor vragend te kijken of hij alsjeblieft het water in mocht gaan :P

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:57

@Larissajulia, simpel. Omdat de punten nog geteld moeten worden en ze het niet in de groep willen gooien omdat je ook als advies nogmaals de EG1 kunt krijgen of kunt zakken uiteraard.

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:04

Moonsparkle, ik heb gekeken naar mobiele airconditioning maar deze haalt vaak maar zo'n 4 graden er vanaf en het schiet bij mij dus echt ruim de 30 graden in. Gister 31 graden maar vorig jaar een keer 39 graden als top.

Ik zit helemaal bovenin, onder een plat dak, gehele raampartij op het westen dus vol in de zon. De vorige bewoner heeft het zonnescherm gesloopt en verhuurder wilt dit niet oplossen want hoort niet bij de verhuur. Ik ben nu elke dag de temperatuur aan het meten want als je 12,5 dag niet onder de 26,5 graad komt moeten ze er wat aan doen of de huur verlagen. En anders denk ik dat ik er inderdaad zelf wat aan ga doen maar dat is een flinke investering voor een huurwoning. Dus hopelijk willen ze toch wat meedenken. Voor de rest woon ik er echt heel prettig!

Ik kan gelukkig goed met mijn ouders maar miet niet te lang duren haha. Zo heb ik eergisteren Bonne gebracht en ging zelf wel terug naar huis maar moet ook thuiswerken en werd helemaal sloom. Niet te doen...

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:12

Wanneer je een mobiele airco neemt die Meer capaciteit heeft als je kamer inhoud, dan haalt ie er echt wel meer als 4 graden vanaf, in ieder geval gevoelsmatig. Het beste pak je een die over capaciteit heeft en dan trekken ze het echt wel. Bij m'n ouders thuis op de warmste kamers, waar de hele dag zon op staat en bv mijn oude slaapkamer waar maar 1 raam is en je niet kunt tochten, haalt een mobiele airco er wel veel meer als 4 graden af en krijgen ze het terug tot 23 graden zoiets. Daar is het dus ook minstens 30 graden in de zomer, zonder die airco.

Ik zou daar toch zeker eens naar kijken. Ik kan meepraten over warmte ellende. Wij hebben 2 hele grote lichtkoepels in een plat dak in onze aanbouw beneden en wij gaan al jaren kapot in de zomer, ik overdrijf echt niet, het was echt vreselijk elk jaar hier. We hebben geen ramen die open kunnen onder, alleen deuren dus tochten gaat niet - kan voordeur niet open gaan zetten en open laten staan hier. Wij hebben sinds vorige week dan een gewone airco hangen, een zwaardere unit wel, en mijn hemel wat ben ik gelukkig. Wij hebben vroeger ook een grote mobiele airco gehad staan hier beneden en die deed ook wel degelijk iets :j

Boven hebben we een mobiele airco en daar kunnen we ook echt niet meer zonder. We hebben een oud huisje, slechte isolatie e.d. oude ramen met enkel glas dus het is hier in de zomer ook heel heel warm boven, en in de winter heel heel koud. In de zomer komen we met die mobiele airco de zomer echt goed door en slaap ik zelfs onder een deken *\o/*
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-06-23 09:15, in het totaal 3 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:12

StalMelyn schreef:
Moonsparkle, ik heb gekeken naar mobiele airconditioning maar deze haalt vaak maar zo'n 4 graden er vanaf en het schiet bij mij dus echt ruim de 30 graden in. Gister 31 graden maar vorig jaar een keer 39 graden als top.

Ik zit helemaal bovenin, onder een plat dak, gehele raampartij op het westen dus vol in de zon. De vorige bewoner heeft het zonnescherm gesloopt en verhuurder wilt dit niet oplossen want hoort niet bij de verhuur. Ik ben nu elke dag de temperatuur aan het meten want als je 12,5 dag niet onder de 26,5 graad komt moeten ze er wat aan doen of de huur verlagen. En anders denk ik dat ik er inderdaad zelf wat aan ga doen maar dat is een flinke investering voor een huurwoning. Dus hopelijk willen ze toch wat meedenken. Voor de rest woon ik er echt heel prettig!

Ik kan gelukkig goed met mijn ouders maar miet niet te lang duren haha. Zo heb ik eergisteren Bonne gebracht en ging zelf wel terug naar huis maar moet ook thuiswerken en werd helemaal sloom. Niet te doen...


Ja en nee, ze halen er misschien maar daadwerkelijk vier graden af maar het is wel gevoelsmatig heel aangenaam in huis. Onze thermostaat blijft ook hoog als de airco draait maar het voelt wel heel aangenaam in huis.

Kun je er niet een lenen toevallig? Dan zou je het kunnen proberen.

Want als je de hele zomer bij je ouders moet spenderen kun je beter gewoon weer intrekken. _O-

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:17

Je zou wel met je ramen nog wat kunnen doen. Je hebt tegenwoordig hele goede raam bedekking (wat juist ideaal is wanneer je gehuurd zit omdat het niks blijvends doet voor je ramen, het is er ook weer af te halen) wat de warmte echt heel erg goed tegen houd. Daar hebben wij toevallig naar gekeken nog voor de lichtkoepels - over de koepels zelf liggen lakens maar dat doet net niks - voordat de airco er zou komen. Ik denk dat daar misschien ook nog wat winst valt te behalen voor je.

edit:
en sorry, bij lees posten zijn even wat te veel voor me maar ik lees wel alles gezellig mee en zie weer leuke updates voorbij komen :j <3

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:45

Ik heb al verduisterende gordijnen, gevoelsmatig doet dat al veel. Alleen de gordijnen zitten verder weg van raam af voor de vensterbank langs.

Ik ben bezig met nog andere raamdecoratie die dichter op het raam zit en minder donker. En ben bezig met zonneschermen, dit zou ik kunnen overnemen van iemand die uit de flat gaat en deze toen had gekocht. Dus kan ik in verhouding redelijk goedkoop overnemen en heb dat er wel voor over. Bij elkaar nog veel geld maar woongenot gaat zoveel meer omhoog. Dus ik ga er zeker wat aan doen. En als het goed is zakt de temperatuur weer. Het is meer Bonne nu, vorige hond kon beter tegen de hitte (was een korthaar).

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:00

Zonnescherm kan al een hoop schelen :j Ik heb een simpele die ik kan klemmen op mijn balkon tegen het dak, en daarmee heb ik in ieder geval al een goede blokkade. Daar doe ik op echt warme dagen ook nog mijn zonwerende gordijnen bij dicht. Tot nu toe nog geen airco nodig gehad, ik heb er wel eentje, maar dat zou dan inhouden dat de honden en kat niet meer naar buiten kunnen (en daar genieten ze volop van), dus dat stel ik zo lang mogelijk uit.

cursebreaker

Berichten: 11506
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:01

Heb je voor Bonne al koelmatten geprobeerd? Jammer dat Bonne er wat meer last van heeft.

De mogelijkheid om een klein badje of iets neer te zetten om pootjes in af te koelen nog? Kan desnoods in huis ook gewoon, op een grote handdoek ofzo.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:16

Hier kunnen ze goed met de warmte omgaan. Ze kiezen steeds zelf waar ze willen liggen en dat gaat goed.

Gisteravond getraind met beide, en was ook goed te doen.

Een paar stills uit een filmpje met sky.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die hond is bloedfanatiek. Het belangrijkste is dat ze blijft nadenken, en dat doet ze tot nog toe echt heel goed.

Gaabje
Berichten: 935
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:17

Gaaf! Je ziet het fanatisme :j

StalMelyn

Berichten: 2057
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:19

Ik heb een handdoek in de vriezer gedaan en dat in de bench gelegd, werd zeer gewaardeerd.

De andere flat met zonneschermen heeft het na zo een warme dan 26,5 graad binnen dus scheelt echt heel veel. Dus even kijken of ik dat kan overnemen.

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 11:48

Wat rot dat het zooo warm wordt in je flat Pien... is voor jou én Bonne niet fijn...

Evi is wel wat slomer/rustiger overdag. Dus we doen 's ochtends vroeg een ronde en 's avonds. Dan is ze blij & stuiterbal haha.

En eerlijk, ik ben overdag ook niet zo actief _O-

Gave stills Emptywords!! *D

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:45

KimD: Het is inderdaad best lastig om altijd bijleesposten te maken. Ik bewonder cursebreaker daar ook altijd om, die is daar zo trouw in. Dan ga ik dat maar een beetje loslaten en blijf ik lekker meekletsen. :)

Shaya_: Wat fijn dat het goed ging op de cursus met Nero. Leuke foto van Nero en Tommy samen! :D

Larissajulia: Goed dat je met Charley weer langs de plek bent gelopen. Fijn dat ze er gewoon langsliep en het contact met de andere honden goed verliep.

StalMelyn: Ach, Bonne zo'n last van de hitte. Fijn dat jullie bij je ouders terecht kunnen. Hier heeft het best lang geduurd voordat Melle echt het water in ging en zwemmen doet hij nog steeds niet. :+ Het is volgens mij al heerlijk voor ze om lekker te kunnen pootje baden.

Vervelend dat het zo warm is binnen. Bij mij is het op dit moment ook lastig te koeler te krijgen en ik heb vannacht al met de honden op de bank geslapen (slapen normaal bij mij op bed) omdat het op m'n slaapkamer echt niet te doen was. Ik zit er ook aan te denken een mobiele airco aan te schaffen, maar twijfel inderdaad of dat een groot verschil gaat maken. Als ik het hier in het topic zo lees wel, dus ga me er wel even serieus in verdiepen. Er zullen nog wel meer warme periodes aan komen...

EmptyWords: Leuke stills! Je ziet echt dat ze enorm fanatiek is.

Hier hebben de honden wel wat last van de warmte, maar zoeken ze over het algemeen zelf wel de koelere plekjes op. Elvis heeft het wel iets zwaarder dan Melle, maar merk dat hij ook gewoon een beetje zoekende is naar wat hem helpt. We gaan nu 's ochtends vroeg en 's avonds laat een grote(re) wandeling maken of even naar het water. Vanavond wil ik denk ik weer even het water opzoeken zodat ze even lekker écht af kunnen koelen.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:16

Hier is het binnen - 2 denk dat het tijd wordt voor een nieuw weerstation

Vanochtend met 2 logees op stap geweest
Afbeelding

Het lijkt opeens wel snel te gaan, met 3 weken zijn de pups er ongeveer.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:24

Ik lees wel mee hoor, maar bijleesposten ben ik ook slecht in, dus sla ik over ;)

Ok wilde even deze foto met jullie delen van Pixy van gisteren avond, nog een weekje en ze is alweer een half jaar...
Afbeelding

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:59

Ik wil graag een hondenbuggy voor de pup, zodat hij/ zij mee kan met wandelen. Hij moet geschikt zijn voor bos/bergen ect

Ik zie door de bomen het bos niet meer, heeft iemand tips

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:25

Investeer in een kwalitatief goede.
Die goedkope zijn leuk maar imo niet geschikt voor offroad wandelen.
Zelf heb ik een innopet comfort deluxe, het enige waar ik daarop heb ingeleverd op mijn eisenlijstje was dat hij 3 wielen heeft en ik eigenlijk een buggy met 4 wielen wilde.
Maar hij heeft een behoorlijk stabiele wegligging, wel ff opletten dat je niet al het gewicht achterin legt, dan kantelt hij wat sneller achterover. :+
Hij heeft luchtbanden en grotere wielen, kan ±30kg gewicht aan, is makkelijk in- en uit te klappen en het zwenkwiel kan vastgezet worden.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:55

moonsparkle: Wat gezellig, twee logees! Spannend dat de pups over drie weken geboren gaan worden.

fannetje: Ach, Pixy alweer een half jaar! Wat gaat het hard hè. Ze is echt leuk! <3

Bo_Y: Volgens mij zijn er een paar pagina’s terug ook veel tips gegeven over hondenbuggy’s. Misschien zijn die met de zoekfunctie wel te vinden. Ik heb zelf een DoggyRide hondenbuggy en ben daar erg tevreden over eigenlijk. Hij rijdt erg licht en ook in het bos kon ik hem prima meenemen. :j

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:22

Wij hebben ook net een buggy/fietskar aangeschaft maar die is vooral voor verharde wegen. Voor ons was dat ook het hoofdgebruiksdoel dus heb me niet in off-road buggys verdiept!

Fannetje kijk dat koppie nou! Wat een lieverd <3

Evi wilt iedereen nog even meegeven: STAY COOL.
Afbeelding
Kleine diva voor de ventilator _O-