Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 23:33

Beterschap, hoop dat hij snel weer opknapt

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:45

Oei dat is pijnlijk. Beterschap!

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:49

Ah arme Bonne :(:) hopelijk knapt hij snel weer op!

Ik houd van korte, krachtige namen. Die verklein ik vervolgens wel weer in de praktijk maargoed :')

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:06

Leo schreef:
Ah arme Bonne :(:) hopelijk knapt hij snel weer op!

Ik houd van korte, krachtige namen. Die verklein ik vervolgens wel weer in de praktijk maargoed :')


Ik ook :P 2 lettergrepen max haha

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:33

De keren dat ik de honden bij hun eigen naam noem.... is niet zo vaak :')

Vandaag is Bo haar gotcha day *\o/*
Ze woont nu 3 jaar bij ons (volgende maand wordt ze 6). Nog steeds heel blij met onze drama lama <3

Room_Soesje
Berichten: 63
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:43

Ach arme Bonne :( hopelijk snel weer beter!

Leo volgens mij zag ik van jou die leuke SUP foto's langskomen :) Ik wil dat met Bela ook een keer proberen maar denk dat ik haar er niet op krijg en zonder zwemvest mag ze sowieso niet want ik heb natuurlijk weer een hond die niet kan zwemmen :+

Qua namen ben ik niet echt behulpzaam waarschijnlijk want Bela wordt in het tsjechisch nou eenmaal Beli, Belo, Belicko, Belinka of in het nederlands gewoon dikkop }>

Kiwiwitje, hoe is het met Boelie's teen/poot?

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:57

Inderdaad proberen wij de namen ook maximaal twee lettergrepen te doen en geen harde klank. Bij twee honden is daf sowieso mislukt maar dat zijn doetjes dus dan hoef ik hem gelukkig niet vaak hard in te zetten. _O-

De naam voor de pup van Kay hebben we ook al, twee lettergrepen, niet hard en de afkorting klinkt ook prima.

Aangezien wij de naam veelvuldig in een parcours roepen test ik de naam ook altijd even hardop en eventueel afgekort. :')

Zo ken ik een Duffie, maar in het parcours wordt dat 'Duf' en in Engeland liep een hond die was Dickinson genoemd, je kunt de afkorting wel raden. _O-

Overigens zelden dat ik in een keer de goeie naam roep. Meestal heb ik een paar pogingen nodig en anders roep ik wel 'HOND!', als een hond zich dan aangesproken voelt zijn ze ook met iets bezig wat niet mag, probleem opgelost. Cursebreaker kan dit beamen, hahaha!

Als ik ze allemaal nodig heb dan is het meestal een "Hey!" gevolgd door wat ze moeten. Voordat ik alle namen los geroepen heb is hetgeen waarvoor ik ze nodig heb allang gepasseerd. :')

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:09

KimD schreef:
Inderdaad proberen wij de namen ook maximaal twee lettergrepen te doen en geen harde klank. Bij twee honden is daf sowieso mislukt maar dat zijn doetjes dus dan hoef ik hem gelukkig niet vaak hard in te zetten. _O-

De naam voor de pup van Kay hebben we ook al, twee lettergrepen, niet hard en de afkorting klinkt ook prima.

Aangezien wij de naam veelvuldig in een parcours roepen test ik de naam ook altijd even hardop en eventueel afgekort. :')

Zo ken ik een Duffie, maar in het parcours wordt dat 'Duf' en in Engeland liep een hond die was Dickinson genoemd, je kunt de afkorting wel raden. _O-

Overigens zelden dat ik in een keer de goeie naam roep. Meestal heb ik een paar pogingen nodig en anders roep ik wel 'HOND!', als een hond zich dan aangesproken voelt zijn ze ook met iets bezig wat niet mag, probleem opgelost. Cursebreaker kan dit beamen, hahaha!

Als ik ze allemaal nodig heb dan is het meestal een "Hey!" gevolgd door wat ze moeten. Voordat ik alle namen los geroepen heb is hetgeen waarvoor ik ze nodig heb allang gepasseerd. :')


Ik hoor je precieze stem ook echt in m’n hoofd nu hahahahah

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:24

Hier hebben we 2 ingewikkelde Japanse namen dus die worden afgekort naar rientje en kimi.

Verder heb ik groepen. Als ik een bepaalde groep honden nodig heb ( of een totale groep zich misdraagt ) dan roep ik ze daarmee en dat snappen ze ook.
Groepen zijn: akitas, Japanners, bruintjes, streepjes, grote hondjes.


Ik lees alles bij maar vergeet de helft. Mijn excuses! Shaya je pup is wel echt een schatje. Ik vond hem toch heel dapper met het grote paard al

StalMelyn

Berichten: 2068
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:34

Dankjullie wel. Heb wel het idee dat ze zelf meteen werkt. Eenmaal daags smeren voor een week dus hopelijk snel er van af.

Hier geef ik korte namen en de bijnamen worden dan langer haha. Bonne noem ik ook wel bonbonnetje of bonbienie. Met de paarden heb ik dit ook:
Naud -> Naudmans
Fier -> Flierefluiter
Bren(in) -> Brennieboy
Pip -> Pippekip

Alleen voor Oife geen bijnaam nog.
En mijn vorige hond heette Jantje maar dat werd Jan. De enige die korter werd dan eigen naam.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:50

Room_Soesje schreef:
Ach arme Bonne :( hopelijk snel weer beter!

Leo volgens mij zag ik van jou die leuke SUP foto's langskomen :) Ik wil dat met Bela ook een keer proberen maar denk dat ik haar er niet op krijg en zonder zwemvest mag ze sowieso niet want ik heb natuurlijk weer een hond die niet kan zwemmen :+

Qua namen ben ik niet echt behulpzaam waarschijnlijk want Bela wordt in het tsjechisch nou eenmaal Beli, Belo, Belicko, Belinka of in het nederlands gewoon dikkop }>

Kiwiwitje, hoe is het met Boelie's teen/poot?


Wij gingen ook eerst oefenen op het droge en daarna vanaf de steiger een paar keer op en af. Omdat het onder begeleiding van een kynologisch instructeur was werd er goed op gelet hoe hij het vond.

Zwemvest kan ik zeker aanraden, al is het maar voor het terug op de Sup helpen als de hond er af is gegaan. Met dat handvat zat zijn 27kg er zo weer op :D

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:52

Soms werden de namen wel langer met bijnamen, maar ik vond het vooral ook fijn om goed af te kunnen korten

Wij hadden bijvoorbeeld Sammy - sam
Duko - duuk
Yuka - yuuk
Saartje - saar
Momo - mo :')

Dan hadden we nog een paar die met afkorten minder goed klonken :P
Dinky - dink
Charley - char

Maar ik merk dat ik het vrolijk vind klinken als ik ze op een I laat eindigen zo zeg ik weleens saarie, mowie, dukie

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:53

KimD schreef:
Inderdaad proberen wij de namen ook maximaal twee lettergrepen te doen en geen harde klank. Bij twee honden is daf sowieso mislukt maar dat zijn doetjes dus dan hoef ik hem gelukkig niet vaak hard in te zetten. _O-

De naam voor de pup van Kay hebben we ook al, twee lettergrepen, niet hard en de afkorting klinkt ook prima.

Aangezien wij de naam veelvuldig in een parcours roepen test ik de naam ook altijd even hardop en eventueel afgekort. :')

Zo ken ik een Duffie, maar in het parcours wordt dat 'Duf' en in Engeland liep een hond die was Dickinson genoemd, je kunt de afkorting wel raden. _O-

Overigens zelden dat ik in een keer de goeie naam roep. Meestal heb ik een paar pogingen nodig en anders roep ik wel 'HOND!', als een hond zich dan aangesproken voelt zijn ze ook met iets bezig wat niet mag, probleem opgelost. Cursebreaker kan dit beamen, hahaha!

Als ik ze allemaal nodig heb dan is het meestal een "Hey!" gevolgd door wat ze moeten. Voordat ik alle namen los geroepen heb is hetgeen waarvoor ik ze nodig heb allang gepasseerd. :')


Haha dat van de verkeerde naam ken ik :')

Onze aus heet natuurlijk Maisie. Maar dat is -grappig genoeg- niet heel bewust gekozen. Maar toevallig waren de honden voor haar Mischa, Misty en Maaike. Alleen Maisie en Mischa komen qua namen van mij trouwens.

Aan de ene kant noem ik haar soms 'Mischa' (maar eigenlijk alleen als ik het over haar heb, niet met roepen) en moet de volgende pup gewoon anders heten, maar aan de andere kant is het wel leuk om die trend door te zetten en een teefje een naam met een M te geven _O-.

Maisie is ook wel 'Mees', 'Mais' of gewoon 'muppet'. 'Trut' als ze weer lekker aan het puberen is :)).
Nog een maandje en dan zouden de hormonen aldus de DA grotendeels moeten zijn gaan liggen (ze is gecastreerd een paar weken terug)

Beterschap met Bonne :knuffel:

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:00

Room_Soesje schreef:
Ach arme Bonne :( hopelijk snel weer beter!

Leo volgens mij zag ik van jou die leuke SUP foto's langskomen :) Ik wil dat met Bela ook een keer proberen maar denk dat ik haar er niet op krijg en zonder zwemvest mag ze sowieso niet want ik heb natuurlijk weer een hond die niet kan zwemmen :+

Max eerste keer suppen, was met de dogsurvival. Daarna nog een keer workshop gevolgd.

Cyr daarentegen heb ik nooit mee geoefend. Maar die zag mij weggaan met Max en toen ik en mijn vriend wouden ruilen, stapte ze zo op :') En ze vond het super leuk. Hebben echt mini stukje gesupt.
Afbeelding

Zwemvest is wel ideaal, je tilt ze er zo weer op. Cyr is bijna een jaar terug een aantal weken, volledig verlamd geweest. Haar balans is nog niet super, dus ze is er paar keer vanaf gevallen. Maar had haar er zo weer op.

Inmiddels een mat op maat geknipt.
Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:13

Dat suppen lijkt me zo gaaf. Hebben jullie tips waar goede workshops zijn om dat te doen?
Ik woon in Oost-Brabant maar even rijden is niet erg :)

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:21

Ahh Bonne, beterschap!! :knuffel:
Hopelijk voelt hij zich snel beter!

Ik ben even kwijt of jullie een reu of een teefje krijgen Moonsparkle?
Wij vonden namen erg lastig haha. Ik had een lijstje maar heb hem verwijderd zie ik... dom :roll:

Ik ben met Evi aan het werk met wandelen met aandacht. Ze hoeft niet constant naar me te kijken, maar wel netjes bij mij lopen en volgen aan de lijn. Langs honden lopen vind ze dan nog best lastig, dan raakt ze afgeleid.

En terwijl ik dan probeer te corrigeren zeggen die andere eigenaren; "ohhh ze mag wel even kennismaken hoor!" Hoppaaa lijn los.

Dat was nou net niet de bedoeling....
Ze is hartstikke sociaal, dat is het probleem niet, maar zo leert ze het natuurlijk nooit :')

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:26

Ha ja dat is wel een uitdaging misschien vanaf een afstandje aangeven dat je in training bent? Of misschien ken je mensen met honden waar je mee kunt trainen?

De voorkeur gaat naar een reu maar als er geen reu is dan wordt het een teef. Met middenslagpoedels is er gewoon heel weinig keus/te willen :o of je bent weer een hele tijd verder

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 10:32

Room_Soesje schreef:
Ach arme Bonne :( hopelijk snel weer beter!

Leo volgens mij zag ik van jou die leuke SUP foto's langskomen :) Ik wil dat met Bela ook een keer proberen maar denk dat ik haar er niet op krijg en zonder zwemvest mag ze sowieso niet want ik heb natuurlijk weer een hond die niet kan zwemmen :+
:o
Qua namen ben ik niet echt behulpzaam waarschijnlijk want Bela wordt in het tsjechisch nou eenmaal Beli, Belo, Belicko, Belinka of in het nederlands gewoon dikkop }>

Kiwiwitje, hoe is het met Boelie's teen/poot?

Lief!
We zitten nog steeds aan medicatie. Maandag weer controle. Af en toe begint ie wel te draven op 4 pootjes. Nog niet stabiel en zuiver maar dat is logisch. Bloedarmoede is er nog steeds maar alles verbeterd wel. Hopelijk maandag al weer waardes binnen normaal. Maar misschien wat optimistisch :o
We hebben nu in ieder geval niks te klagen.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:36

Ja daar trekt ook niet iedereen zich wat van aan _O-
Maar moet inderdaad zelf al eerder iets zeggen. Vind het gewoon irritant haha!

We hebben wel eindelijk een kussen gevonden die ze niet kapotmaakt =:)

Ah ja dat snap ik! Spannend nog even haha.
Ik vond Floki ook nog een erg leuke naam voor een reu, al hoor je hem wel vaak tegenwoordig.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:24

Leuk op die sup!

Herkenbaar xSannee, heel vermoeiend.

Iemand hier ervaring met de Treat Roller van Doggyroller? :)

En aanraders voor drijvende speeltjes om te apporteren? We merken bij Teun dat hij platte stokken/speeltjes, vaak niet goed kan vinden in het water.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:33

Sem_ schreef:
Leuk op die sup!

Herkenbaar xSannee, heel vermoeiend.

Iemand hier ervaring met de Treat Roller van Doggyroller? :)

En aanraders voor drijvende speeltjes om te apporteren? We merken bij Teun dat hij platte stokken/speeltjes, vaak niet goed kan vinden in het water.

Starmark swing 'n fling durafoam :D drijven goed en gaan redelijk lang mee.

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:38

xSannee schreef:
Ja daar trekt ook niet iedereen zich wat van aan _O-
Maar moet inderdaad zelf al eerder iets zeggen. Vind het gewoon irritant haha!

We hebben wel eindelijk een kussen gevonden die ze niet kapotmaakt =:)

Ah ja dat snap ik! Spannend nog even haha.
Ik vond Floki ook nog een erg leuke naam voor een reu, al hoor je hem wel vaak tegenwoordig.


"Pas maar op, ze bijt".

Werkt beter dan 'ik ben aan het trainen' :')

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:39

Sodapup Firecracker is ook echt een super tof apporteer/drijf speeltje! Fantastisch ding en een van onze favorieten om mee te nemen. Ook perfect om als trek speeltje te gebruiken, dus lekker divers inzetbaar en goed zichtbaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar starmark bal (aan touw) oa ook, dat is durafoam en blijft inderdaad ook super goed drijven. Gaan ook met wat knagen hier echt wel goed mee met onze herder. De starmark bal aan touw is eigenlijk onze vast go to, die ik als we alleen wandelen vrijwel altijd mee heb (als high reward bv), maar dus ook perfect voor in het water, ook als trek speeltje inzetbaar, goed zichtbaar, etc.

Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:54

IMANDRA schreef:
xSannee schreef:
Ja daar trekt ook niet iedereen zich wat van aan _O-
Maar moet inderdaad zelf al eerder iets zeggen. Vind het gewoon irritant haha!

We hebben wel eindelijk een kussen gevonden die ze niet kapotmaakt =:)

Ah ja dat snap ik! Spannend nog even haha.
Ik vond Floki ook nog een erg leuke naam voor een reu, al hoor je hem wel vaak tegenwoordig.


"Pas maar op, ze bijt".

Werkt beter dan 'ik ben aan het trainen' :')


_O- _O- _O-
We gaan het proberen hahahaha
Maar ze is (positief) bekend in 't dorp inmiddels :')

Die sodapup firecracker ziet er vet uit! *D

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:06

StonedRomy schreef:
Ik lees alles bij maar vergeet de helft. Mijn excuses! Shaya je pup is wel echt een schatje. Ik vond hem toch heel dapper met het grote paard al


Was jij dat? :') Helemaal niet in de gaten gehad dat jouw paard bij mij in de straat woont :')