Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:06

Echt rot Century dat het zo lastig is iets geschikts te vinden. Ook niet via Nextdoor neighbors ofzo of is dat bij jou niet? Dan zul je wel Heel goed moeten screenen denk ik, maar wie weet zit er idd net iemand die het leest en denkt ja dat is wat voor mij.

En fijn dat er vooruitgang bij Evi is en contact met fysio, dat zal wel wat gerust stelling geven denk ik :) hopelijk is nu snel alles helemaal bij getrokken.



Wat een weertje vandaag met zon en 18 graden.

Voor mij is het nog steeds heel moeilijk om veel te doen en ik moet een beetje sparen omdat we volgende week een midweek weg zijn wat veel gaat vragen van me, dus het zijn vooralsnog kortere rondes en kortbij huis wat ik met Arya doe momenteel, maar dat is met de mooie brunssummerheide ‘naast de deur’ ook alsnog genieten en geen straf. Het is eindelijk droog genoeg ook weer om mezelf gewoon lekker ergens onderweg te Parkeren en even gewoon genieten van de omgeving terwijl Arya lekker snoepjes zoekt en snuffelt en d’r eigen ding doet zonder dat ik moet bewegen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 22:22

Fijn sanne!

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 00:08

Leuke foto's!

Fijn Sanne, dat het beter gaat.

Vanaf welke leeftijd voeren jullie 2x per dag ipv 3x?

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 06:25

Century schreef:
Leuke foto's!

Fijn Sanne, dat het beter gaat.

Vanaf welke leeftijd voeren jullie 2x per dag ipv 3x?


6 maanden

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 08:23

Wij voeren met Maize nog steeds 3x per dag eigenlijk :=

Ro doet het hier zo goed <3 het is echt een heel rustig chill hondje, echt een fijne tegenhanger voor Maisie. Luistert super goed (straks maar even aankijken wat ie met puberen gaat doen haha) en gedraagt zich bij de cursus, opvang en bij vrienden echt als een gentleman.

En ondanks dat Maize er nog volop op springt met dr 25kg, lijkt hij -nu 10kg- alleen maar leuk te vinden haha. Maar mag altijd maar eventjes en onder streng toezicht (en maize vaak een beetje vast houden), hij moet eerst even groeien voordat ie meer los mag :))

StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:57

Century, wij zijn met 9 maanden over gegaan op 2x per dag voeren.

Bonne is op de foto geweest want 18 maart heb ik hem 1 jaar! De 1e foto is binnen en deze is zoooo schattig maar moet nog even wachten met delen.

De afgelopen periode gaat goed. Tot zover geen narigheid meer geweest, wel moet ik zelf nog duidelijker worden naar andere mensen om grenzen aan te geven. Vooral mensen die honden, ook aan de uitlooptriem, gewoon zo op je af laten komen. Maar ook dat ging allemaal goed gelukkig.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 10:02

Fred word zondag 25 weken. Hij is nu net over op 2x daags want ik merk dat het regelmatig niet uitkomt om in de middag nog eens te voeren en hij lijkt dat niet te missen. Ontbijt en avond porties gewoon iets verhoogd.

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:19

kiwiwitje schreef:
Fred word zondag 25 weken. Hij is nu net over op 2x daags want ik merk dat het regelmatig niet uitkomt om in de middag nog eens te voeren en hij lijkt dat niet te missen. Ontbijt en avond porties gewoon iets verhoogd.


Dit is bij ons dus ook. Komt niet lekker uit qua wandeltijd en straks als ze naar de uitlaatservice gaan is het op die dagen ook echt niet handig. Online vind ik overal tot 6 maanden 3x per dag, dus met stipt 6 maanden gaan we naar 2x per dag :o

Oh en Freek kan klok kijken, dus die gaat om 17:45 mij al indringend aankijken dat het om 18:00 etenstijd is en blijft dan wiebelen totdat hij gegeten heeft. Ik vind dat twee keer per dag wel genoeg :') .

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:28

Simba heb ik 2 weken smiddags geprobeerd te voeren. Nooit 1x opgegeten en toen gestopt. Nirt ideaal maar hij at nooit. Jinn en Jaxx ook tot een maand of 6

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:48

Goed om te weten, dan is het niet raar dat ik langzamerhand nu overga op 2x per dag. :)

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 16:47

Fred sloeg ik soms op 3,5 maand al maaltijden over. Gaf ie geen zak om

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:08

Hier zat Rush ook al snel op 2x daags eten, met maand of 4 denk ik al wel.

Maar heb hem nu ook sinds maand op 1 x daags brok en 1 x kvv. En hij weigert soms hele dag te eten. Pas rond uur of 5 gaan de brokken erin.

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:08

Hier toen ook geen probleem met Freek van 3 naar 2 maaltijden. Ik heb het er wel in gehouden dat hij rond de middag als we thuis zijn wat te knagen kreeg. Ook deels ter entertainment als we aan het werk zijn.

Puppylief doet het nog steeds ontzettend goed. Zo'n makkelijke hond tot dusver.
Afbeelding

Enige is dat die soms echt te ruw speelt met Freek. Dat vind ik nog lastig managen en Freek corrigeert niet duidelijk genoeg. En als ik dan een keer corrigeer komt Freek gelijk eromheen springen en is het effect ook weg.

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 20:58

Ik vind 'm zo knap he <3

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 21:38

Deze lieve pluizebol vandaag 9 maand :D

Afbeelding

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 21:48

Nou, twaalf jaar gelukt zonder maar helaas moeten we eraan geloven, we hebben Giardia in huis. -O-

Woensdag begon Harvey met overgeven en diarree, niet zo spannend verder, er kan altijd wel eens eentje iets verkeerd gegeten hebben of zich niet helemaal lekker voelen.

Donderdagochtend vond ik kots toen ik beneden kwam maar moest naar kantoor, Kay appte rond de middag dat Puk gal gespuugd had en wat slapper oogde. Ik kwam rond 17 uur thuis en zijn we gaan wandelen, ze hobbelen maar mee en wilde geen snoepjes, had ook diarree gehad aangezien dat nog gedeeltelijk in haar haren kleefde... Op het sprint stuk ging ze dan wel weer mee sprinten en rennen. Daarna wilde ze niet eten.

Dutch had niet veel later ook diarree maar niet ziek. Nu begon bij mij wel langzaam een alarmbel te rinkelen, één kan, twee is toeval, drie is een patroon.

Harvey had overigens inmiddels niks meer.

Vanochtend kwam Maze niet van de bank, wilde niet eten (dat is nog niet zo raar) en wilde ook niet naar buiten.

Toen Dutch nog diarree had besloten er eens een testje doorheen te halen en helaas, Giardia... :roll:

Vanochtend van 8.30u tot 11.15u gewerkt, direct in de ochtend extra verlof aangevraagd en tijdens het werk een vrachtlading Panakur, shampoo en parasitus besteld à €300,-. :+

Tijdens die paar uurtjes werkt voegde Guinness zich toe aan het rijtje der kots en vanmiddag Dana, die wilde ook niet eten.

Puk eet inmiddels wel weer & Guinness eet nog.

Dus van 11.30u tot 19.30u de hele bovenverdieping gereinigd. Eerst alles met chloor/dettol mix schoon gemaakt, daarna alles met de stoomreiniger en daarna nog een keer met een chloorsop. Daarna alles nagesprayed met desinfectie.

En aangezien wij alles grindvloer hebben, heb ik dus alles vloeren en gedeeltelijk de muren boven met een desinfectie op sterke concentratie geschrobt en even laten inwerken, daarna alles weggezogen.

Tot achter de keukendeur is alles nu clean alsof we smetvrees hebben. :') De komende twee weken wonen we dus beneden. Alles achter de keukendeur is verboden terrein voor honden en hoofdzakelijk ook voor mensen.

Boven hebben we een kledingkamer waar de honden sowieso vrijwel nooit komen, dat is onze quarantaine ruimte, alles wat gewassen en schoon is gaat daar naartoe.

Inmiddels heeft de wasmachine vandaag al een programma of vijf gedraaid met onze dekbedden en overtrekken. Nu draait hij met de normale was wat in de droger kan, dus vannacht maar wekkers zodat de wasmachine de was kan blijven draaien.

Morgen staat de hele benedenverdieping op de planning, heb er nu al zin in. _O-

CupCakes_

Berichten: 3363
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 21:53

Ooh Kim, wat een ellende. Ik moet er niet aan denken met alles wat jij voor zoveel honden verzameld hebt. Dat is toch wel dè nachtmerrie. -O-

Toen we vlooien hadden hier vond ik alles al wassen, nabehandelen al de horror.

Als je troostvoer nodig hebt in de vorm van overheerlijke kruukplaatjes moet je het maar zeggen. _O-

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:02

CupCakes_ schreef:
Ooh Kim, wat een ellende. Ik moet er niet aan denken met alles wat jij voor zoveel honden verzameld hebt. Dat is toch wel dè nachtmerrie. -O-

Toen we vlooien hadden hier vond ik alles al wassen, nabehandelen al de horror.

Als je troostvoer nodig hebt in de vorm van overheerlijke kruukplaatjes moet je het maar zeggen. _O-


Oef ja, en dan het aantal honden en alles wat je nodig hebt om Giardia tegen te gaan.

Heel veel sterkte! Hopelijk is het bij jou ook binnen een week weg!

Hier krijgen ze allebei de tweede kuur, voor de zekerheid, maar gelukkig geen last meer gehad sinds de 1e.

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:09

Oh wat een ellende zeg, sterkte!

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 23:06

Oei. Heel veel sterkte Kim!

Isabelle98
Berichten: 380
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 23:16

Oooh kak. Sterkte! Hopelijk snel onder controle

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 23:59

Oh nee Kim wat poedersuiker.. sterkte

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 06:18

CupCakes_ schreef:
Ooh Kim, wat een ellende. Ik moet er niet aan denken met alles wat jij voor zoveel honden verzameld hebt. Dat is toch wel dè nachtmerrie. -O-

Toen we vlooien hadden hier vond ik alles al wassen, nabehandelen al de horror.

Als je troostvoer nodig hebt in de vorm van overheerlijke kruukplaatjes moet je het maar zeggen. _O-


Bij godsgratie heb ik een week of twee geleden flink opgeruimd aan hondenspullen, veel hondenspul zat dus al in bakken of dozen opgeborgen, heb ik verkocht, en qua speelgoed hebben ze nu één wasmachine vol maar rondliggen vanwege de winter. Dus dat is gisteren als eerste eruit gegaan, en dan krijgen ze dagelijks gewoon schoon speelgoed.

Alle schapenvachten zijn de diepvries ingegaan, gelukkig hebben we een kist, daar liggen nu zo'n tien schapenvachten in gestapeld en alle rubber speelgoed. :')

Ook lang leve vetbedden, die zijn zo makkelijk te wisselen en wassen dagelijks.

Ik dacht daar vanaf te zijn na de puppy's maar blijkbaar gaan we nog even door. _O- Een review van onze wasmachine en droger moet ik ook maar eens maken, die dingen zijn goud waard.

Nu maar hopen een zonnetje dit weekend, zou günstig zijn.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 06:38

Jeetje wat onwijs balen Kim. Succes en sterkte.
Dit is echt iets waar je totaal niet op zit te wachten. Bah.

Goed bezig ook met hoe je het nu aanpakt +:)+

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 15:27

Prachtige foto's weer cursebreaker <3

Knappe Harrie <3
Heerlijk zo'n fijne pup!!

En heerlijk pluizenbolletje JesdaJinn!

oliebol Kim, dat is poedersuiker, dat zal inderdaad een logistieke puzzel & heeeel veel wassen zijn! Sterkte!