Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:35

mavantos schreef:
Hier toen ook geen probleem met Freek van 3 naar 2 maaltijden. Ik heb het er wel in gehouden dat hij rond de middag als we thuis zijn wat te knagen kreeg. Ook deels ter entertainment als we aan het werk zijn.

Puppylief doet het nog steeds ontzettend goed. Zo'n makkelijke hond tot dusver.
[ [url=m/FOivBM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enige is dat die soms echt te ruw speelt met Freek. Dat vind ik nog lastig managen en Freek corrigeert niet duidelijk genoeg. En als ik dan een keer corrigeer komt Freek gelijk eromheen springen en is het effect ook weg.


Maar vindt Freek dit een probleem? Of vooral jij?

Pups spelen wel eens ruig. Hier spelen ze ook graag ruig. Soms zeg ik wel eens dat het klaar is maar ze mogen best ruig spelen als t beetje binnen de perken blijft

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:47

Nynkster schreef:
mavantos schreef:
Hier toen ook geen probleem met Freek van 3 naar 2 maaltijden. Ik heb het er wel in gehouden dat hij rond de middag als we thuis zijn wat te knagen kreeg. Ook deels ter entertainment als we aan het werk zijn.

Puppylief doet het nog steeds ontzettend goed. Zo'n makkelijke hond tot dusver.
[ [url=m/FOivBM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enige is dat die soms echt te ruw speelt met Freek. Dat vind ik nog lastig managen en Freek corrigeert niet duidelijk genoeg. En als ik dan een keer corrigeer komt Freek gelijk eromheen springen en is het effect ook weg.


Maar vind Freek dit een probleem? Of vooral jij?

Pups spelen wel eens ruig. Hier spelen ze ook graag ruig. Soms zeg ik wel eens dat het klaar is maar ze mogen best ruig spelen als t beetje binnen de perken blijft


Ik in ieder geval. Harrie pakt Freek namelijk vast aan zn lange haar en gooit hem dan tijdens het spelen ondersteboven. Hij is inmiddels ook dubbel zo zwaar als Freek. Daarnaast heeft Freek door die scherpe puppy tandjes ook echt krassen van op de huid. Hij bijt hem niet, het is echt zijn vacht beetpakken. Freek piept trouwens nooit van pijn oid, maar die is ook wel echt bikkelhard.

Ze wisselen ook wel van 'rol' (Harrie rent achter Freek aan, dan Freek weer achter Harrie). Het is meer dat het zo'n formaat verschil is dat ik me af en toe zorgen maak om Freek. Sommige momenten ligt die meer ondersteboven dan dat die rechtop staat.

Ik hoop eigenlijk dat Harrie het een keer bij een andere grotere langharige hond probeert en die hem dan corrigeert, maar hij is niet zo stoer om met vreemde honden te spelen. Hij snuffelt wel, maar als ze met hem willen spelen komt die bij mij schuilen _O-. Alleen bij Freek is die stoer.

Ik ga Freek binnenkort wel even laten checken en behandelen door een osteopaat/fysio. Het is wel de bedoeling dat hij nog minstens 10 jaar gezond mee gaat.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 16-03-24 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

CupCakes_

Berichten: 3363
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:47

Jip en Pablo (Toller terrorist van mijn zus) die spelen ook ruig. En uiteindelijk geeft Jip zelf een grens aan. Wat dat betreft is Jip daarin veel te tolerant en te lief. Dus hier lossen ze het vaak zelf op, af en toe moeten we Pablo juist terug roepen.

Jip en Max (ODH) die hebben hun eigen manier van spelen en dat gaat enorm ruig. Maar dit is al vanaf kleins af aan bij beide, dus ze weten zelf heel goed waar de grens van beide ligt. Dit hadden we misschien wel wat meer kunnen controleren toen ze klein waren, want nu spelen die twee belhamels zo met elke hond :')

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12754
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:55

Hallo *\o/* , ik kom even binnen vallen, hopelijk vind niemand dat erg :)

De verwachting is dat binnenkort onze eerste puppy gaat komen bij ons thuis. In het verleden wel 2 herplaatsers gehad (Amerikaanse Akita's) maar helemaal geen ervaring met puppy's.
Nu ben ik aan het inlezen over alles gerelateerd aan puppy's. Nu las ik dat een bench niet te groot moet zijn omdat ze dan teveel ruimte zouden hebben om alsnog behoefte in de bench te gaan doen.

Wat zou, volgens jullie, een goede maat bench zijn voor een boomer hondje? Er zijn zoveel maten en ik weet nu even niet voor welke maat ik moet gaan.

& ik kwam een schema tegen voor puppy's. Is dit wat om hier globaal aan te houden?
https://eengelukkigehond.nl/puppy-dagschema/
Het is net als baby's, behoefte per pup zijn natuurlijk anders maar dan hebben we een beetje een houvast.

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 22:15

Even snel een kort berichtje van hier.
Hopelijk is verbouwing zolder snel klaar :')

Maaaaar onze Tommy is 1 jaar!

Afbeelding
*\o/*

StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:34

Happy Gotcha Day Bonne, al weer 1 jaar bij mij <3
Afbeelding
*-:) Anita Adams Fotografie

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 09:09

Das te schattig!

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:58

Oh my <3 <3 die foto is echt super schattig <3

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:22

Wat een super schattige foto van Bonne!

CupCakes_

Berichten: 3363
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:18

Die foto is toch te schattig <3

Voor de supplementen experts heb ik een vraag. Jip loopt de laatste weken wat stijver en stram bij voornamelijk opstaan. Osteopaat staat 8 mei weer op de planning. Is er een supplement waarin ik hem hiermee zou kunnen ondersteunen?

Brenda66
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-02-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:35

Wat een leuk topic! Heb de laatste paar pagina’s even doorgelezen.
Wij hebben sinds een maandje nu een puppy in huis, Aksel, bijna 4 maanden en een Husky.
Hij doet het goed en zijn onwijs blij met hem naar een aantal mental breakdowns :')

We zijn nu bezig met het opbouwen van alleen zijn. Ik begin nu iedere dag met 5 min en kan dit makkelijk opbouwen naar 15-20 min. Online kan ik nergens echt een schema vinden wat ‘normale’ stappen zijn. Elke pup is natuurlijk anders. Is het oke dat ik morgen bv begin met 10 min en dan uitbouw naar 30 min. Overmorgen beginnen met 15 min en uitbouwen naar 45 min. De volgende dag 30 min naar 1 uur?
Of gaat dat weer te snel?

Dit is trouwens Aksel
Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:36

CupCakes_ schreef:
Die foto is toch te schattig <3

Voor de supplementen experts heb ik een vraag. Jip loopt de laatste weken wat stijver en stram bij voornamelijk opstaan. Osteopaat staat 8 mei weer op de planning. Is er een supplement waarin ik hem hiermee zou kunnen ondersteunen?


Sinds januari geeft ij mijn 11 jarige border collie groenlipmossel. Dit werkt voor hem echt goed.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:40

Gefeliciteerd Tommy!! *\o/*
& Gefeliciteerd Bonne <3

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 14:56

CupCakes_ schreef:
Die foto is toch te schattig <3

Voor de supplementen experts heb ik een vraag. Jip loopt de laatste weken wat stijver en stram bij voornamelijk opstaan. Osteopaat staat 8 mei weer op de planning. Is er een supplement waarin ik hem hiermee zou kunnen ondersteunen?

Vast wel. Maar t is eigenlijk vooral de vraag waar t vandaan komt. Als je verwacht/vermoed dat t een spierkwestie is zou je magnesium kunnen proberen. Maar verder is t eigenlijk gissen omdat je niet weet wat de oorzaak is. Kan de osteo misschien vervroegd?

CupCakes_

Berichten: 3363
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:58

kiwiwitje schreef:
CupCakes_ schreef:
Die foto is toch te schattig <3

Voor de supplementen experts heb ik een vraag. Jip loopt de laatste weken wat stijver en stram bij voornamelijk opstaan. Osteopaat staat 8 mei weer op de planning. Is er een supplement waarin ik hem hiermee zou kunnen ondersteunen?

Vast wel. Maar t is eigenlijk vooral de vraag waar t vandaan komt. Als je verwacht/vermoed dat t een spierkwestie is zou je magnesium kunnen proberen. Maar verder is t eigenlijk gissen omdat je niet weet wat de oorzaak is. Kan de osteo misschien vervroegd?


Osteo zit echt bommetje vol en switchen gaan we niet vanwege de kennis en kunde van deze man. Het viel mij afgelopen week echt pas op dat hij wat stram en stijf loopt, voornamelijk na het opstaan.

StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 15:57

Dank jullie wel. Het jaar is voorbij gevlogen! Heb meer foto's maar zal ze niet allemaal spammen.

Zei wel gister dat ik blij dat het eerste jaar, voornamelijk eerste half jaar, erop zit. Je hebt nu echt een hondje. Puppies zijn schattig hoor maar je kan er niet veel mee.

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:52

Mjetterd schreef:
Hallo *\o/* , ik kom even binnen vallen, hopelijk vind niemand dat erg :)

De verwachting is dat binnenkort onze eerste puppy gaat komen bij ons thuis.

& ik kwam een schema tegen voor puppy's. Is dit wat om hier globaal aan te houden?
https://eengelukkigehond.nl/puppy-dagschema/
Het is net als baby's, behoefte per pup zijn natuurlijk anders maar dan hebben we een beetje een houvast.


Wat leuk dat er een puppy komt! Gefeliciteerd en succes alvast :D
Heb even snel naar het schema gekeken en het stukje bij 'uitlaten' (de 5 minuten regel) is al een tijdje achterhaald (of eerder, op niks gebaseerd). Het beste is te letten op tekenen van vermoeidheid, omdat ze dan hun lijf minder goed onder controle hebben en je kans hebt op problemen (vooral als je vaak over die grens heen gaat). En vermoeidheid ligt aan heel veel dingen en is geen 5 minuten regel op te plakken.

Qua het dagschema dat er staat - wij hebben nooit echt een strak schema gehad, behalve qua naar buitengaan voor de zindelijkheids training. Na elke "activiteit" stonden we buiten. Deed ze niks? Dan de bench in en 10 minuten later weer proberen. Pas als ze iets had gedaan buiten mocht ze los in huis.

Verder gebruikten we de bench om te slapen, maar heb ik ook in het begin al heel veel "kalm" training gedaan op andere plekken. Dan had ik haar bedje naast mijn bureau stoel en lag ze daar op terwijl ik op random momenten wat brokjes gaf. Dat heeft wel echt heel veel geholpen met het leren op een plaats te blijven liggen (dat niet de bench is), wat weer heel fijn was / is bij trainingen en terrasjes etc.

Brenda66 wat leuk, een husky! Ben dol op huskies!
En snal de mental breakdowns ook wel, puppies zijn een uitdaging! Al vond ik zelf de puppy tijd echt heel leuk, maar heb de mazzel gehad dat ik heel veel tijd heb door het vanuit huis werken in combinatie met werk dat ik volledig zelf kon inplannen ;).

Qua alleen zijn heb ik weinig advies. Wij moesten heel onverwacht na 2 weken 1.5 uur weg. Layla was wel al 13 weken toen. We hadden nog niet alleen zijn geoefend, op wij in een andere kamer terwijl zij in de bench zat na. Heb haar toen nog snel meegenomen naar de dierenwinkel voor wat prikkels en daarna met een kong in de bench. De deuren zo geregeld dat onze andere hond alleen maar in het zicht vd bench kon liggen en er een camera opgezet. Ze heeft heerlijk geslapen ;)
Maar het was toen ook wel duidelijk dat het een hond was die niet zo snel onder de indruk was (is) van dingen en zichzelf heel goed kan vermaken.

---------------------------------------------------------------------

Wij hadden zaterdag onze eerste echte officiele detectie wedstrijd. Gekwalificeerd in 4 vd 6 rondes, waarvan 3x in level 1 en 1x in level 2.
Ben heel trots op haar!


Afbeelding

Het was een lange dag en ook meteen de eerste warme dag van het jaar. Vond het wel spannend met het vele in de auto zitten, maar kon het goed koel houden en ze lag vaak heerlijk te slapen of een beetje uti het raam te kijken. We hebben 4 rondes level 1 gedaan en 2 rondes level 2. Bij level 2 moest ze 2 "hides" zoeken, 1 in een rij objecten en 1 op een stoel die tussen allerlei andere stoelen stond. Het commando hiervoor had ik haar zelf aangeleerd, omdat de training waar we dat gingen oefenen afgelopen dinsdag niet door ging. Dat was wel even spannend, maar het ging heel goed!

Heb 2 belangrijke dingen geleerd: onze 3de en 5de ronden gingen echt niet - alsof ze totaal niet meer wist wat ze moest doen. Dit waren ook de eerste ronden na lang in de auto zitten (per beurt doe je 2 ronden achter elkaar en tussen de beurten zit aardig wat tijd). De ronden er meteen na (4 en 6) was ze heel goed en snel, net zoals bij onze eerste beurt (ronden 1 en 2). Ik ga nu trainen op een soort "start routine" om te zorgen dat ze niet een soort "warm-up" ronden nodig heeft (daarvoor is het startgeld een beetje hoog). En ik heb ook geleerd dat je meer tijd hebt dan je denkt en dat ik als ik niet zeker ben, ik gewoon wat door mag vragen. Maar niet teveel, want dan gaat ze "false alerts" geven om mij een plezier te doen :+

Voor wie het leuk vind, nog 2 video's van onze training. De eerste was oefenen met de stoelen en een "hidden hide". Tot nu toe heeft ze vooral duidelijk zichtbare dingen gedaan - de juiste kartonnen doos, objecten etc - dingen waar ze duidelijk haar neus tegen aan kan doen. In principe is alleen al de juiste stoel aangeven oke voor ons huidige niveau, maar uiteindelijk mag ze er maar max 20cm vanaf zitten. Daarom wacht ik in die video totdat ze er dichtbij zit voordat ik 'yes' zeg.



En bij deze liggen er 24 plastic eitjes en 1 daarvan is de juiste. Deze is 'blind' dus ik weet niet welke het is. Je ziet hier (al sta ik er een beetje voor) een gedragsverandering als ze hem heeft. Het is vrij subtiel nog, maar we zijn aan het trainen op een duidelijkere. Tijdens de wedstrijd zaterdag hadden we tijdens 1 ronde dat ze me helemaal niets gaf qua gedragsverandering of alert, waarschijnlijk omdat ze totaal niet bezig was met het vinden van de juiste doos. Het mooie was dat ik ook herkende dat ze me niks gaf, wat voor mij aangeeft dat ik haar echt al beter begin te leren lezen!



Wij hebben in iedergeval heel veel plezier in onze scent journey!

Brenda66
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-02-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:23

Oshaa schreef:
Mjetterd schreef:
Hallo *\o/* , ik kom even binnen vallen, hopelijk vind niemand dat erg :)

De verwachting is dat binnenkort onze eerste puppy gaat komen bij ons thuis.

& ik kwam een schema tegen voor puppy's. Is dit wat om hier globaal aan te houden?
https://eengelukkigehond.nl/puppy-dagschema/
Het is net als baby's, behoefte per pup zijn natuurlijk anders maar dan hebben we een beetje een houvast.


Wat leuk dat er een puppy komt! Gefeliciteerd en succes alvast :D
Heb even snel naar het schema gekeken en het stukje bij 'uitlaten' (de 5 minuten regel) is al een tijdje achterhaald (of eerder, op niks gebaseerd). Het beste is te letten op tekenen van vermoeidheid, omdat ze dan hun lijf minder goed onder controle hebben en je kans hebt op problemen (vooral als je vaak over die grens heen gaat). En vermoeidheid ligt aan heel veel dingen en is geen 5 minuten regel op te plakken.

Qua het dagschema dat er staat - wij hebben nooit echt een strak schema gehad, behalve qua naar buitengaan voor de zindelijkheids training. Na elke "activiteit" stonden we buiten. Deed ze niks? Dan de bench in en 10 minuten later weer proberen. Pas als ze iets had gedaan buiten mocht ze los in huis.

Verder gebruikten we de bench om te slapen, maar heb ik ook in het begin al heel veel "kalm" training gedaan op andere plekken. Dan had ik haar bedje naast mijn bureau stoel en lag ze daar op terwijl ik op random momenten wat brokjes gaf. Dat heeft wel echt heel veel geholpen met het leren op een plaats te blijven liggen (dat niet de bench is), wat weer heel fijn was / is bij trainingen en terrasjes etc.

Brenda66 wat leuk, een husky! Ben dol op huskies!
En snal de mental breakdowns ook wel, puppies zijn een uitdaging! Al vond ik zelf de puppy tijd echt heel leuk, maar heb de mazzel gehad dat ik heel veel tijd heb door het vanuit huis werken in combinatie met werk dat ik volledig zelf kon inplannen ;).

Qua alleen zijn heb ik weinig advies. Wij moesten heel onverwacht na 2 weken 1.5 uur weg. Layla was wel al 13 weken toen. We hadden nog niet alleen zijn geoefend, op wij in een andere kamer terwijl zij in de bench zat na. Heb haar toen nog snel meegenomen naar de dierenwinkel voor wat prikkels en daarna met een kong in de bench. De deuren zo geregeld dat onze andere hond alleen maar in het zicht vd bench kon liggen en er een camera opgezet. Ze heeft heerlijk geslapen ;)
Maar het was toen ook wel duidelijk dat het een hond was die niet zo snel onder de indruk was (is) van dingen en zichzelf heel goed kan vermaken.

---------------------------------------------------------------------

Wij hadden zaterdag onze eerste echte officiele detectie wedstrijd. Gekwalificeerd in 4 vd 6 rondes, waarvan 3x in level 1 en 1x in level 2.
Ben heel trots op haar!


[ [url=m/4Z9whP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het was een lange dag en ook meteen de eerste warme dag van het jaar. Vond het wel spannend met het vele in de auto zitten, maar kon het goed koel houden en ze lag vaak heerlijk te slapen of een beetje uti het raam te kijken. We hebben 4 rondes level 1 gedaan en 2 rondes level 2. Bij level 2 moest ze 2 "hides" zoeken, 1 in een rij objecten en 1 op een stoel die tussen allerlei andere stoelen stond. Het commando hiervoor had ik haar zelf aangeleerd, omdat de training waar we dat gingen oefenen afgelopen dinsdag niet door ging. Dat was wel even spannend, maar het ging heel goed!

Heb 2 belangrijke dingen geleerd: onze 3de en 5de ronden gingen echt niet - alsof ze totaal niet meer wist wat ze moest doen. Dit waren ook de eerste ronden na lang in de auto zitten (per beurt doe je 2 ronden achter elkaar en tussen de beurten zit aardig wat tijd). De ronden er meteen na (4 en 6) was ze heel goed en snel, net zoals bij onze eerste beurt (ronden 1 en 2). Ik ga nu trainen op een soort "start routine" om te zorgen dat ze niet een soort "warm-up" ronden nodig heeft (daarvoor is het startgeld een beetje hoog). En ik heb ook geleerd dat je meer tijd hebt dan je denkt en dat ik als ik niet zeker ben, ik gewoon wat door mag vragen. Maar niet teveel, want dan gaat ze "false alerts" geven om mij een plezier te doen :+

Voor wie het leuk vind, nog 2 video's van onze training. De eerste was oefenen met de stoelen en een "hidden hide". Tot nu toe heeft ze vooral duidelijk zichtbare dingen gedaan - de juiste kartonnen doos, objecten etc - dingen waar ze duidelijk haar neus tegen aan kan doen. In principe is alleen al de juiste stoel aangeven oke voor ons huidige niveau, maar uiteindelijk mag ze er maar max 20cm vanaf zitten. Daarom wacht ik in die video totdat ze er dichtbij zit voordat ik 'yes' zeg.

[ Video ]

En bij deze liggen er 24 plastic eitjes en 1 daarvan is de juiste. Deze is 'blind' dus ik weet niet welke het is. Je ziet hier (al sta ik er een beetje voor) een gedragsverandering als ze hem heeft. Het is vrij subtiel nog, maar we zijn aan het trainen op een duidelijkere. Tijdens de wedstrijd zaterdag hadden we tijdens 1 ronde dat ze me helemaal niets gaf qua gedragsverandering of alert, waarschijnlijk omdat ze totaal niet bezig was met het vinden van de juiste doos. Het mooie was dat ik ook herkende dat ze me niks gaf, wat voor mij aangeeft dat ik haar echt al beter begin te leren lezen!

[ Video ]

Wij hebben in iedergeval heel veel plezier in onze scent journey!


Ja ik kan gelukkig ook veel thuiswerken en hem alle aandacht geven. Het is wel zwaarder dan ik had verwacht, maar de aanhouder wint en de vruchten beginnen af te werpen!
Toch bedankt voor jou verhaal en heel leuk om te zien hoe jij samenwerkt met jou hond Layla!

Gaabje
Berichten: 941
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:01

Die foto van Bonne is echt geweldig!
En welkom Brenda66 :)

Ik vind het aan de ene kant heerlijk dat Nori volwassen is en de bananen echt steeds minder vaak aanwezig zijn. Aan de andere kant heb ik zo vaak nog kriebels om nog een pup erbij te hebben. Hopelijk geeft vriendlief toe :')

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 15:12

Mjetterd: ik had hiervoor over je bericht heel gelezen. Wat betreft de bench: wij hebben gewoon vanaf dag 1 een grote bench neer gezet (wij hebben een Corgi, dus ook klein als pup haha). Dus wij hebben maat 60 x 90 volgens mij. Die konden we lenen, dus hoefde we er zelf geen te kopen :+
Dat ging prima om aan te leren, enige lastige was dat ze er zelf niet in kon komen met die kleine pootjes, de eerste periode had ze er dus een trappetje voor liggen :')


Wat superleuk Oshaa, dat detectiewerk! <3
Goed bezig jullie hoor!

Haha Gaabje! Nori heeft nog wel een lekker ondeugend koppie hoor!
Maar wij zitten volgens mij vaak op 1 lijn, elke puppyles die ik zie op de hondenschool krijg ik weer kriebels :')
Onze hondenjuf wilde al wedden wanneer we voor een tweede gaan :))
Maar ik zie ook nog wel veel beren op de weg, dus voorlopig mag Evi nog lekker alleen van alle aandacht genieten, de prinses haha.

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:43

xSannee schreef:
Mjetterd: ik had hiervoor over je bericht heel gelezen. Wat betreft de bench: wij hebben gewoon vanaf dag 1 een grote bench neer gezet (wij hebben een Corgi, dus ook klein als pup haha). Dus wij hebben maat 60 x 90 volgens mij. Die konden we lenen, dus hoefde we er zelf geen te kopen :+
Dat ging prima om aan te leren, enige lastige was dat ze er zelf niet in kon komen met die kleine pootjes, de eerste periode had ze er dus een trappetje voor liggen :')


Wat superleuk Oshaa, dat detectiewerk! <3
Goed bezig jullie hoor!

Haha Gaabje! Nori heeft nog wel een lekker ondeugend koppie hoor!
Maar wij zitten volgens mij vaak op 1 lijn, elke puppyles die ik zie op de hondenschool krijg ik weer kriebels :')
Onze hondenjuf wilde al wedden wanneer we voor een tweede gaan :))
Maar ik zie ook nog wel veel beren op de weg, dus voorlopig mag Evi nog lekker alleen van alle aandacht genieten, de prinses haha.


Ik zal jullie kriebels nog meer laten toenemen, maar ik ben zooo blij dat we er een tweede hond erbij hebben. Je ziet echt dat het maatjes zijn en ze steun aan elkaar hebben. Het is in ieder geval nog veel fijner dan dat ik dacht dat het zou zijn.

Ik ben wel van mening dat het heel goed is dat we hebben gewacht tot Freek volwassen (bijna 2 jaar oud) en stabiel was. Harrie volgt Freek blind en doordat Freek bijvoorbeeld heel erg goed luistert als hij los loopt scheelt dat echt onwijs. Niet alleen volgt Harrie hem, maar ook dat ik me niet volledig meer hoef te focussen op Freek tijdens een wandeling. Ik kan me nu prima even op Harrie concentreren en Freek volgt wel.

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:48

Mijn lieve “kleine” puppies hebben afgelopen vrijdag en vandaag alweer hun 4e en 2e verjaardag gevierd! Bizar hoe snel de tijd gaat.

Otje is vrijdag 4 geworden *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

En Appa vandaag 2 *\o/*
Afbeelding

Ze kregen allebei taart (gemaakt van hun KVV)
Afbeelding

Afbeelding

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:52

Gefeliciteerd Warboel!!

Hier ook blij met 2 honden! De moeder van Senna is weer zwanger van zo een mooie reu. Maar 3 honden wordt een echtsxheiding en Senna is bijna 11 maanden, dus ook nog echt te jong voor een zusje…

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:58

mavantos schreef:
Ik zal jullie kriebels nog meer laten toenemen, maar ik ben zooo blij dat we er een tweede hond erbij hebben. Je ziet echt dat het maatjes zijn en ze steun aan elkaar hebben. Het is in ieder geval nog veel fijner dan dat ik dacht dat het zou zijn.

Ik ben wel van mening dat het heel goed is dat we hebben gewacht tot Freek volwassen (bijna 2 jaar oud) en stabiel was. Harrie volgt Freek blind en doordat Freek bijvoorbeeld heel erg goed luistert als hij los loopt scheelt dat echt onwijs. Niet alleen volgt Harrie hem, maar ook dat ik me niet volledig meer hoef te focussen op Freek tijdens een wandeling. Ik kan me nu prima even op Harrie concentreren en Freek volgt wel.


Hahaha ik laat dit even aan m'n vriend lezen oké? *D

Nee het lijkt me heerlijk, maar inderdaad; Evi mag nog wel iets ouder zijn. Is nu 15 maanden. Maar we zijn er ook nog niet helemaal over uit welk ras nr. 2 wordt haha, dus dat is stap 1.

Haha Bo_Y op je handen zitten dus :))
Heb je een foto van Senna nu?

Warboel gefeliciteerd met Appa en Otje! <3 <3
Die taarten zijn echt fantastisch geworden!

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:05

Afbeelding
Senna nu door renate zuidema fotografie!