Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:57

Senna is alweer bijna 11 maanden. Het gaat zo snel. Wat ook weer fijn is, want kan steeds meer doen. Van het weekend workshop techniek behendigheid voor jonge honden gedaan. Beetje gewerkt aan in en out en de tunnel. Ze vond het zo leuk.

Nog een paar worshops op de planning en weer wat shows ingepland. Onder andere gaan we een weekendje showen in Dortmunt met mijn moeder en zus.

Leo

Berichten: 50183
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:14

Dat herken ik ja. Fitz is inmiddels 2 en ik ben heel blij dat we in principe alles kunnen doen, dat het ergste stukje puberen/hormonen achter de rug is en hij gewoon een fijne, stabiele hond is. Met zo z'n momenten :') maar dat hoort er ook bij.
Nog wel gedacht een pup er bij te nemen als hij 2 was, maar voor nu vind ik het eigenlijk nog wel even goed zo. Wie weet als er ooit iets op ons pad komt.
Voor nu kijk ik uit naar een zomer met veel mooie (berg)wandelingen!

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:27

StalMelyn schreef:
Ik ben hier hard aan het duimen dat het morgen op wonderbaarlijke wijze toch droog is. Morgen eind de ochtend hebben Bonne en ik A-cursus examen en hebben voor de lol hier en daar geoefend dus voel ons er helemaal klaar voor! Maar regen, dan gaat Bonne niet zitten en laat staan liggen in dat natte gras (en hoeft van mij ook niet perse).
Ik had al aangegeven niet te komen als het regent want ik ken mezelf; ik word gefrustreerd en boos want je wilt dan toch je best doen om te slagen. Dus dat ga ik ons beide dan niet aandoen. Maar als de weergoden meezitten zou het leuk zijn deel te nemen.

Des te leuker hebben we zondag dogsurvival samen met Sanne en Evi. Wat regen of niet, dat wordt gewoon hartstikke leuk!


Succes en ik duim voor je mee! De weersvoorspellingen voor hier zijn morgen droog en zonnig maar dat kan bij jullie weer anders zijn natuurlijk :')




@Leo, waar gaan jullie bergwandelen deze zomer?

StalMelyn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:35

Flux, dat heb ik gevraagd maar dat mag helaas niet. Want anders wilde ik hem op een handdoek laten zitten/liggen.
(Ik heb er vers vlees uit gehaald en ga kleine balletjes draaien. Als hij dat ruikt begint hij al te piepen dus misschien doet hij er dan wat meer voor. Proberen waard)

Hier is de voorspelling nu dat het vanmiddag gaat regenen tot en met zondag. Maar ze zitten er vaker naast dus ik houd hoop.

Bonne zit op dit moment bij de trimmer dus lekker kort voor zondag. Scheelt weer vuil haha.

Leo

Berichten: 50183
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:39

Susanne schreef:
@Leo, waar gaan jullie bergwandelen deze zomer?


We gaan in ieder geval naar Oostenrijk en Schotland :)

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:47

Oh wat leuk Leo!

Wij gaan dit jaar naar luxemburg en voor volgend jaar staat oostenrijk op de planning.

Afgelopen jaar waren we in zwitserland, zo mooi land. Maar minimaal gewandeld ivm met een pup van 16 weken en 35 graden

Afbeelding
Afbeelding

Leo

Berichten: 50183
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:24

Luxemburg is echt fantastisch met hond! Zijn wij geweest toen Fitz 7 maanden was. Ook niet heel lang gewandeld per dag maar toch hele mooie routes!

Fitz in Oostenrijk vorig jaar:

Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:03

Leo schreef:
Susanne schreef:
@Leo, waar gaan jullie bergwandelen deze zomer?


We gaan in ieder geval naar Oostenrijk en Schotland :)


Geweldig zeg! <3 Schotland is echt mijn favoriete land. En die van Sam ook denk ik met al dat water overal.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:05

Bo_Y schreef:
Oh wat leuk Leo!

Wij gaan dit jaar naar luxemburg en voor volgend jaar staat oostenrijk op de planning.

Afgelopen jaar waren we in zwitserland, zo mooi land. Maar minimaal gewandeld ivm met een pup van 16 weken en 35 graden

[ [url=m/K6b6SX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sXuKia.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook echt prachtig zeg! Het is inderdaad adembenemend mooi daar. Wij zaten daar bij een meertje en dat was zó intens blauw, het leek wel photoshop.

xSannee

Berichten: 4358
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 18:01

Jaaa zo tof Leo! Wij gaan in juni ook naar Schotland, heb er echt zo veel zin in. Lekker wandelen, genieten van de natuur... Oh kan echt niet wachten!!

Oostenrijk ziet er ook prachtig uit! Wij zijn 2 jaar terug in Noord italie geweest, uitlopers van de Alpen, helemaal bij de franse grens. Dat was ook prachtig met bizar blauwe meertjes.

Moet wel even een goede camera gaan regelen want ik wil dit wel goed gaan vastleggen natuurlijk *D

StalMelyn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:20

We zijn geslaagd!!! 2 van de 8 deelnemers zijn geslaagd en wij horen daarbij. Ik was wat eerder gegaan zodat ik Bonne op het veld kon laten zitten, even wat strenger want nat gras. Echter begonnen we later dan gepland en liep het uit waardoor we tegen de tijd dat we moesten liggen Bonne zelf al was gaan liggen een paar keer tijdens het wachten. Dus voor lig en blijf een dikke 10!

Hele mooie cijferlijst. Bijna gezakt op volgen want wij waren vrij laat aan de individuele proef toe en Bonne was er klaar mee. Maar na overleg met trainster die aangaf dat Bonne dat echt wel kon en de rest van de cijfers heb ik een 6 gekregen en dus geslaagd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 15:22

Gefeliciteerd!

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:29

Gefeliciteerd!

cursebreaker

Berichten: 11514
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:33

Gefeliciteerd! Wat zijn er veel niet geslaagd joh! Waren die structureel door de cursus heen dan al niet best/wisselvallig of is dit echt puur gekeken naar hoe het ging op examendag en daarop - moment opname - afgestraft geworden? Al is kritisch en streng kijken ook wel goed, maar ik vind het toch best shocking dat zoveel in verhouding dan niet geslaagd zijn in zo’n groep :')

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:41

cursebreaker schreef:
Gefeliciteerd! Wat zijn er veel niet geslaagd joh! Waren die structureel door de cursus heen dan al niet best/wisselvallig of is dit echt puur gekeken naar hoe het ging op examendag en daarop - moment opname - afgestraft geworden? Al is kritisch en streng kijken ook wel goed, maar ik vind het toch best shocking dat zoveel in verhouding dan niet geslaagd zijn in zo’n groep :')


Echt super knap van Bonne, maar ga zeker mee in het bovenstaande. Je wilt met zulke cursussen toch ook dat iedereen er plezier in houdt en het niet overslaat in frustratie. De samenwerking met de hond is het belangrijkste. Het is natuurlijk niet alsof je een diploma voor een universitaire studie weggeeft _O-

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:50

Ik heb examens en dergelijke nooit gesnapt bij honden cursussen.

Maar goed, Jip was dan ook altijd wel de clown van de klas. Die had dat nooit gehaald _O-

StalMelyn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:44

Ik moet eerlijk bekennen dat er inderdaad veel gezakt waren. Maar de beste lieten het vandaag toch ook opeens afweten. De border collie die het eigenlijk altijd wel goed doet wilde vandaag niet eens voorkomen.
De vrouw die voor 3e keer meedeed doet het gemiddeld gezien hartstikke goed maar ik weet oprecht niet waar ze last van had behalve zenuwen misschien. Zo lopen ze er normaal niet bij dus dat was zonde. En ja, van een paar wist je bij voorbaat dat kans van slagen klein was.
Het is en blijft een moment opname maar juist daarom vind ik het strenge wel fijn, met wedstrijd is dit toch ook zo? Op dat moment moet je het even laten zien. Of je het leuk houdt is aan jezelf, daarom had ik me voorgenomen bij slecht weer niet te gaan want ben best competitief en wil dan toch me best doen op het moment zelf.

En of ik wel of niet zou slagen maakte mij verder niet uit. Ik ga in deze vorm (voorlopig) niet verder en ga nu sport en spel doen. Dat is een gemoedelijke manier kennismaken met verschillende sporten, zit oom geen examen aan vast.

Pippa13

Berichten: 358
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:48

Knap van Bonne! Gefeliciteerd!

Wij hebben ooit van de hondenschool waar we bij zaten een mail gehad dat we niet aan het niveau voldeden en niet door mochten stromen naar een volgend niveau. En in de bijlage een lijst met soortgelijke hondenscholen om eventueel naartoe te gaan. Nou geloof me, dat werkt enorm demotiverend. We zijn na die mail per direct gestopt bij die school en zijn overgestapt op een fijne privé trainer.
Ik vind dat hondenscholen en trainers er juist moeten zijn voor iedereen, ook voor de mensen die tegen dingen aanlopen. Elke hond is anders en die van ons had juist wat meer tijd en aandacht nodig. Maargoed, ik snap ook wel dat dat niet altijd kan als je in een groep traint. We hebben er van geleerd en gaan het bij een volgende hond anders doen.

cursebreaker

Berichten: 11514
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:36

edit:

Ik vind wanneer iemand door een hele cursus heen gewoon altijd goede inzet heeft en goed gaat samen met de hond, dan volledig beoordelen op die examendag gewoon niet zo tof, maar goed dat is idd een persoonlijke mening en er is voor beide kanten wat te zeggen natuurlijk. Ik ben blij dat mijn instructrice toch gewoon naar the bigger picture keek wel want ik zou idd hier echt enorm teleurgesteld van zijn geweest, zeker omdat ik op zo’n dagen gewoon extra nerveus (was ik in de dagen voorafgaand namelijk enorm, dus de dag zelf zou ik dat ook vast zijn geweest, lol) ben wat invloed kan hebben op de samenwerking met je hond die dag, dat geforceerd presteren ben ik gewoon niet van ook al gaat dat deels hand in hand met examens natuurlijk haha - maar ik zit ook bewust niet in de wedstrijden van wat dan ook om dit soort dingen. En ja met wandelen e.d. moet m’n hond ook gewoon doen wat ik vraag wanneer ik het vraag, en moet je ook meteen kunnen handelen en presteren in die zin maar gevoelsmatig is dat voor mij dan toch anders haha. Er is vaak toch ook een extra spanning/sfeer op zo’n examen dag en sommige mensen hebben ook wel wat last van anxiety op zulke dagen en honden pikken dit gewoon enorm goed op. Ik vind het idd wel jammer als iemand daar dan echt volledig op afgeschreven word, als ze bv de rest van de cursus met de daadwerkelijke lesdagen altijd gewoon goed bezig zijn bv. Zoals die border collie dan bv. Wat mij betreft mag er gewoon wel echt meer nuance in zitten, ook al snap ik dat het concept gewoon is dat er gepresteerd ‘moet’ worden op zo’n dag maar ik sta daar wat minder zwart/wit in haha, zeker met die basis gehoorzaamheid cursussen e.d. waar je vooral voor te leren komt en ervaring komt opdoen. Je kunt het imo dan misschien ook wel overdrijven met streng zijn.

Al heb je ook gewoon altijd mensen/honden wie gewoon wat meer tijd nodig hebben, dat ook natuurlijk. En dan is het begrijpelijk dat ze idd niet slagen, maar mag ook aannemen dat dit voorafgaand aan het examen toch al zichtbaar is en kenbaar gemaakt word naar de eigenaren. Maar zoveel op dat aantal vond ik idd wel verrassend veel.

Ik moet ook zeggen dat mij persoonlijk die papiertjes sowieso niet veel boeien. Ik vond het naar cursus gaan wel belangrijk (wij hebben alleen Gehoorzaamheid 1 gedaan, een paar lessen van de vervolg cursus en een 4 tal losse groeps lessen voorafgaand aan G1 en 3 puppy lessen en dat was het ook wel haha, zodat ik in gecontroleerde omgeving bepaalde dingen kon trainen, handvaten leren, die ik dan thuis en buiten de cursus om kon gebruiken < daar ging het mij vooral om, ik heb verder ook geen ambities om wedstrijd wereldjes in te gaan e.d. dus het was puur om te leren voor wat we in het dagelijks leven nodig hebben. Ik heb ons GG1 diploma gekregen zonder dat ik examen heb afgelegd zelfs haha. Ik kon die dag niet en m’n instructrice was 100% overtuigd al voorafgaand aan het examen dat we de rest van de cursus alles hebben laten zien en vond dat we het verdienden. Is misschien ook wat van te zeggen, maar ja als ik het papiertje niet had gehad had me dat ook niks uitgemaakt; Het ging mij vooral erom dat we idd gewoon konden leren :)

Op dit punt sta ik ook niet meer zo te springen om groeps lessen. Ik zou als ik nu nog wat zou ondernemen, liever kleinschalig willen werken of zelfs prive - afhankelijk van wat je doet. :j Is natuurlijk niet met alles mogelijk, maar dat zou wel voorkeur hebben.

Maar goed, snap ook dat het voor jou en Bonne verder dan idd prima is zo natuurlijk en was ook verder niet als aanval naar jou bedoeld, maar was gewoon even oprecht benieuwd naar de rest van de groep en hoe ze dan idd te werk gaan daar :j Wel extra goed dat jullie naast die ander dan maar mooi geslaagd zijn trouwens haha!



Pippa, klinkt idd echt als een fijne stap zo voor jullie! Kan daar helemaal inkomen inderdaad :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-03-24 17:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:43

Gefeliciteerd, wat goed! *\o/* Nog een andere cursus hierna?

StalMelyn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:11

Zo is er voor ieder wat wils toch? Kan je iemand zoeken die bij je past.
Ik zie het gewoon letterlijk als school, je leert 7 weken (hier 11 weken) voor een vak en dan krijg je een tentamen en dat haal je of je zakt en dan kan je herkansen.
Ik vond het super fijn om met een groep te trainen en dan focus te houden.

Suzanne, hierna ga ik sport en spel doen en ringtraining. Dus even geen strenge gehoorzaamheid. En ik twijfel of ik de vervolgcursus ga doen want Bonne luistert thuis ook goed zat. Als ik agility wil doen moet ik de B cursus halen (zelfde oefeningen maar dan alles los) maar Bonne is nou niet bepaald een ster in springen :')

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:08

Ik ben ook blij dat wij geen examens hebben.

Het is zo een moment opname. Zelfs hij een hond het daar doet, kan hij thuis wel een drama zijn.

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:34

Hier doen we wel examen. Met Tommy interesseert het me geen reet. Die hond is nu eenmaal een lang-leve-de-lol hond en ik moet maar net geluk hebben of hij de oefening wel of niet doet :+
Maar hè. Hij heeft er wel lol in.

Met Nero is het allemaal een stuk serieuzer. Die hond werkt zo graag. Hopelijk kunnen we snel de agility na de winterstop weer oppakken. Met hem zijn de examens met 2 vingers in je neus te halen ;)

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:53

Oh heel stoer!! Gefeliciteerd StalMelyn! Heel knap van Bonne en jou! Mooie cijfers ook zeg! *\o/*

Ik deel mijn bedrijventerrein met een hondenschool en begrijp best dat zoveel mensen zakken. := De dingen die ik zie maken me al gefrustreerd en ik heb er niet eens wat mee te maken haha :+ Overigens vind ik een optioneel examen fijner dan een verplichte want een examen beoordelen terwijl de cursist er met de pet naar gooit is bij voorbaat al geen hol aan voor beide partijen :n

Wij zijn van de week naar een proefles behendigheid op een binnenlocatie geweest en dat beviel zo ontzettend goed! Vesper was zo intens blij en luisterde zoo geweldig dat ik ons heb ingeschreven voor wekelijks les. Het is een heel stuk rijden maar voor haar geluk heb ik het er voor over. Zo was zo intens blij haha <3

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:57

Flux, zo’n binnenlocatie is echt fijn! Wij hebben ook behendigheid gedaan op zo’n indoor locatie (in Alkmaar was dat) en dat was in de winter echt genieten als het vies weer was :P