Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaabje
Berichten: 938
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 01:41

@Oshaa, ik heb sowieso wel het idee dat er in Amerika meer aanbod is om recreatief dit soort sporten te doen? Een nestgenootje van Nori is naar Amerika gegaan en ik zie foto’s voorbijkomen van agility, detectie, fast cat etc. Ik heb hier in nederland al moeite om er ergens bij agility tussen te komen. En daarnaast zitten er soms heel veel eisen aan, hond moet al los en op afstand van alles kunnen. Ik wil gewoon op een leuke en veilige manier met mijn hond bezig zijn.
Vanaf volgende week ga ik met een cursus hondensport starten bij onze hondenschool. Dat zou een combinatie van rally-o, trick training en doggy dance moeten zijn. Ben benieuwd! Nori houdt wel meer van actie in de tent :=

xSannee

Berichten: 4358
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:21

Heerlijk puppyfoto's op de vorige pagina :+:

Wij gingen vandaag naar de koningsspelen van de hondenschool *D
Vorig jaar tijdens de puppycursus was dit ook, dus tijd voor een kleine vergelijkingsfoto <3

Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:58

Ik was mijn boterhammen aan het smeren, lag meneer zo achter mij. Wat een clown is het ook :+

Afbeelding

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 14:00

Die laatste foto:')

Ik kans soms echt wel een beetje moe worden van mensen met honden/hondenmensen.

Vanmorgen een kort rondje gefietst met Jip. Als ik een hond aan zie komen zet ik de fiets neer op het asfalt, vergroot de ruimte tot comfortabel voor Jip en maak er een mooi trainingsmoment van. En dat ging vanmorgen vrij goed, we boekten weer een klein stapje resultaat.
En toch zijn er dan van die flappies die het niet begrijpen. Die het maar oke vinden dat hun loslopende hond op mijn aangelijnde hond afkomt. Dat ik daardoor de ruimte nog meer vergroot tot dat ik letterlijk niet verder kan. En dat het trainingsmoment weer is veranderd in een negatieve leerervaring omdat Jip zich weer genoodzaakt voelde om die hond af te blaffen. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk. Maar ik baal er wel van.

Wat is dat toch met zulke mensen. :n


Ik baal soms zó behoorlijk van andere mensen. Lijn gewoon je hond even aan óf houd je hond even bij je. Maar laat je hond niet op ons afkomen, ondanks dat het herhaaldelijk gevraagd is.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 20:08

Wat een schatje Fjordjes!!

Hier is Senn bijna puppy af! Donderdag wordt ze 1. Is zo snel gegaan. Maar ook fijn dat we langzaam echt aan het werk kunnen met haar.

Vandaag waren bij mijn ouders en die hebben een volle broer. Die hebben heerlijk gespeeld. Wel iets te wild, want Sen heeft nu een schaafplekje onder haar oog. Gelukkig oog niet beschadigt..

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 21:22

CupCakes_ schreef:
Die laatste foto:')

Ik kans soms echt wel een beetje moe worden van mensen met honden/hondenmensen.

Vanmorgen een kort rondje gefietst met Jip. Als ik een hond aan zie komen zet ik de fiets neer op het asfalt, vergroot de ruimte tot comfortabel voor Jip en maak er een mooi trainingsmoment van. En dat ging vanmorgen vrij goed, we boekten weer een klein stapje resultaat.
En toch zijn er dan van die flappies die het niet begrijpen. Die het maar oke vinden dat hun loslopende hond op mijn aangelijnde hond afkomt. Dat ik daardoor de ruimte nog meer vergroot tot dat ik letterlijk niet verder kan. En dat het trainingsmoment weer is veranderd in een negatieve leerervaring omdat Jip zich weer genoodzaakt voelde om die hond af te blaffen. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk. Maar ik baal er wel van.

Wat is dat toch met zulke mensen. :n


Ik baal soms zó behoorlijk van andere mensen. Lijn gewoon je hond even aan óf houd je hond even bij je. Maar laat je hond niet op ons afkomen, ondanks dat het herhaaldelijk gevraagd is.

Zo vreselijk frusterend :knuffel:

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:41

Ik kijk qua wandelen ook gewoon naar de pup. Maar ze lopen hier al best snel 30-45 minuten mee.

Hier zijn de puppy’s alweer 3 weken en de mannen worden steeds knapper (okeee de dames ook maar daar kijk ik minder na)
Hier de 5 mannen. Hoe moet je hier nu ooit uit kiezen?

Afbeelding

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:48

CupCakes_ schreef:
Die laatste foto:')

Ik kans soms echt wel een beetje moe worden van mensen met honden/hondenmensen.

Vanmorgen een kort rondje gefietst met Jip. Als ik een hond aan zie komen zet ik de fiets neer op het asfalt, vergroot de ruimte tot comfortabel voor Jip en maak er een mooi trainingsmoment van. En dat ging vanmorgen vrij goed, we boekten weer een klein stapje resultaat.
En toch zijn er dan van die flappies die het niet begrijpen. Die het maar oke vinden dat hun loslopende hond op mijn aangelijnde hond afkomt. Dat ik daardoor de ruimte nog meer vergroot tot dat ik letterlijk niet verder kan. En dat het trainingsmoment weer is veranderd in een negatieve leerervaring omdat Jip zich weer genoodzaakt voelde om die hond af te blaffen. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk. Maar ik baal er wel van.

Wat is dat toch met zulke mensen. :n


Ik baal soms zó behoorlijk van andere mensen. Lijn gewoon je hond even aan óf houd je hond even bij je. Maar laat je hond niet op ons afkomen, ondanks dat het herhaaldelijk gevraagd is.


Snap dat soort mensen echt niet.. wat snappen ze niet…

mariettek

Berichten: 1697
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:55

Machie schreef:
Ik kijk qua wandelen ook gewoon naar de pup. Maar ze lopen hier al best snel 30-45 minuten mee.

Hier zijn de puppy’s alweer 3 weken en de mannen worden steeds knapper (okeee de dames ook maar daar kijk ik minder na)
Hier de 5 mannen. Hoe moet je hier nu ooit uit kiezen?

[ [url=m/hxFLN8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeh, ik heb op deze foto's toch wel een duidelijke favoriet!
Kleine hint: ik ben zelf niet zo'n grote fan van zwart wit... Maar kiezen op kleur blijft een lastige!


Hier gaat de kleine meid heel erg goed. Zindelijkheid gaat (met goed opletten) heel netjes, ze komt in onze grote tuin direct aanrennen als je haar roept, ze is een droom met de kinderen en neemt zelf haar rust. We zijn echt heel erg blij met haar <3



Afbeelding


Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:42

Ik weet ff niet hoe ik het moet doen qua ritme voor Dozer.
Want nu ben ik steeds de pisang dat ik eruit moet omdat mijn man heel vroeg begint met werken en geen tijd heeft om bij Dozer te wachten tot ie gepoept of geplast heeft. Ik moet daardoor ook om half 5 m'n nest uit en om 6u krijgt ie z'n brokken dus terug naar bed gaan heeft ook weinig zin.

xSannee

Berichten: 4358
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:48

Wat een gedoe zo cupcakes, snap dat je daar echt not amused over bent. En idd; wat denken die mensen dan he??

mariettek echt een schatje zo! Heerlijk dat jullie zo genieten!

Fjordjes misschien leuk om af en toe ook op anderen te reageren?
En wbt planning; je partner heeft "geen tijd" maar dat is een kwestie van eerder opstaan dan toch? :+ ik ze mijn wekker met hond ook eerder dan voorheen zonder hond.
Maar toen mijn vriend er vroeg uit moest deed ik de nacht (rond 4u) en mijn vriend voor z'n werk, rond 6u. Daarna deed hij haar nog even in de bench en ging ik weer om 8u & dan kreeg ze pas eten. Maar vermoeiend is het wel die eerste tijd :+
Laatst bijgewerkt door xSannee op 28-04-24 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 22:49

Wat een schatje mariettek. Wat fijn ook dat ze komt als je roept en het al zo goed gaat!

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 23:55

Oh die vergelijkfoto's xSannee <3. Zo leuk om de verschillen tussen pup en volwassen te zien.

Bestaan er Agility-voor-pups (< 1 jaar) kennismakingen/workshops/oid?
Dat je spelenderwijs kan kennismaken? Zonder teveel rennen/draaien/springen natuurlijk.
Ik kan in mijn eigen tuin oefenen, maar begeleiding zou ook fijn zijn. En pas beginnen met 1 jaar voelt 'laat', er zijn vast dingen die ik al kan doen toch?

Leo

Berichten: 50182
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 07:09

@Sanne wat een heerlijke vergelijk foto's van Evi <3 :)F

@Machie wat een knappies allemaal! Onmogelijk kiezen van een foto ja :))

Oef Bo_Y! Fitz en zijn vriendin kunnen dat ook zo goed, hij heeft een periode steeds wondjes vlakbij zijn oog gehad omdat ze zo wild speelden.

@Marriettek wat een heerlijk bolletje pluis, echt een schatje <3

@Cupcakes zo ontzettend frustrerend. Steeds weer en weer, word je toch moedeloos van :\
Wij hadden vorige week een nare ervaring op cursus waar 2 honden (reuen van net een jaar) los waren geraakt en op Fitz doken (nieuw in de groep). Fitz was met mij bezig en ik had ze ook niet zien aankomen. Super k*t. Uiteindelijk niks aan schade maar waar ik al bang voor was: iedere reu die we nu tegenkomen met aangelijnd lopen gromt hij direct naar als die te recht op hem af komt -O- dus zo krijg je van cursus weer een heel ander traindoel....

@fjordjes ja het ritme van pups is puzzelen.. als er iemand uitgaat en hij is wakker moet hij er uit. Dat is voorlopig nog wel zo. Uiteindelijk is de blaas sterk genoeg dat hij gewoon weer kan gaan slapen tot jij er uit komt. Dus of vroege dagen voor jou of je man moet wat extra tijd inplannen in de ochtend.

Zaterdag was Fitz al weer 2 jaar thuis <3 We hebben heerlijk genoten van wat puppyfilmpjes kijken. Zo grappig hoeveel maniertjes en blikken er gewoon toen al waren en je nog steeds ziet bij hem.
https://www.instagram.com/reel/C6RE0A-i ... FsNHNmNg==

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 07:30

Century schreef:
Oh die vergelijkfoto's xSannee <3. Zo leuk om de verschillen tussen pup en volwassen te zien.

Bestaan er Agility-voor-pups (< 1 jaar) kennismakingen/workshops/oid?
Dat je spelenderwijs kan kennismaken? Zonder teveel rennen/draaien/springen natuurlijk.
Ik kan in mijn eigen tuin oefenen, maar begeleiding zou ook fijn zijn. En pas beginnen met 1 jaar voelt 'tlaat', er zijn vast dingen die ik al kan doen toch?


Bij onze hondenschool bieden ze dat aan. Ik ben recent gestart. Vanaf 18mmd mag Sen alles doen qua behendigheid

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:31

Century schreef:
Oh die vergelijkfoto's xSannee <3. Zo leuk om de verschillen tussen pup en volwassen te zien.

Bestaan er Agility-voor-pups (< 1 jaar) kennismakingen/workshops/oid?
Dat je spelenderwijs kan kennismaken? Zonder teveel rennen/draaien/springen natuurlijk.
Ik kan in mijn eigen tuin oefenen, maar begeleiding zou ook fijn zijn. En pas beginnen met 1 jaar voelt 'laat', er zijn vast dingen die ik al kan doen toch?


Die zijn er vast maar zeker onder het jaar moet je wel zorgen dat je een hondenschool hebt die weet wat ze doen en niet Piet op de hoek die een hondenschool gestart is met wat toestellen. Je kunt héél veel basis halen uit dat eerste jaar zonder veel belasting te doen. Wij beginnen vrij snel al, onze puppen zijn nu 17 (18?) weken en hebben al het een en ander qua 'oefeningen' in hun pakket maar nog geen toestel gezien.

Welke regio zit je, hier zitten zoveel landelijke agilitylopers dat je kans hebt dat iemand je naar een goede hondenschool kan verwijzen.

Pippa13

Berichten: 358
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 08:55

@Sanne wat ontzettend leuk die Koningsspelen voor de honden! En grappig om het verschil te zien met vorig jaar. Evi heeft een mooi volwassen koppie gekregen. 8-)

@cupcakes, dan doe je zo je best en moeten anderen het weer verpesten. Sommige mensen met een hond verliezen gewoon de helft van hun hersencellen als ze de deur uit gaan om de hond uit te laten. Ik vind het gewoon asociaal dat mensen zo laks kunnen zijn, zeker als jij het netjes vraagt. En meer kun jij niet doen voor Jip op zo'n moment. Ik hoop zowel voor jou als voor Jip, dat er binnenkort weer wat positieve leermomenten zijn. Het zal vaak een struggle zijn, die stomme flappies met hun honden zullen er altijd zijn helaas. -:(-

@bo_y, haha puberhonden zijn vaak nog erger in wild spelen dan pups. Hopelijk valt de pubertijd voor jullie mee en houd ze haar ogen (en die van dr broer) heel ~~}>

@Machie, wat een zoete pups! Meteen een heel ander beeld nu ze hun oogjes open hebben. Ik vind zelf een collie met kleur wel erg leuk. Dus dan zou het de driekleur of de bruine worden. Maargoed, ik denk dat de karakters ook belangrijk zijn. Het zal voor jou een lastige keuze worden straks!

@marietekk, klinkt inderdaad echt als een droompuppy! Lekker van genieten <3

@fjordjes, je vriend kan toch tijd maken om een snelle plas met Dozer te doen? Even de druk van de ketel en dan weer naar binnen. Wij hebben de afspraak dta degene die als eerste wakker is (al ben ik dat vaak zelf) de hond uitlaat. Ookal is het maar om even snel te laten plassen, dan kan ie daarna weer slapen tot de ander wakker is. En is er een reden dat Dozer om stipt 6 uur eten krijgt? Vanwege jouw werk? Anders zou je dat nog wat kunnen uitstellen. Dan kan zowel jij als Dozer wat meer slaap pakken in de ochtend.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:00

fjordjes schreef:
Ik weet ff niet hoe ik het moet doen qua ritme voor Dozer.
Want nu ben ik steeds de pisang dat ik eruit moet omdat mijn man heel vroeg begint met werken en geen tijd heeft om bij Dozer te wachten tot ie gepoept of geplast heeft. Ik moet daardoor ook om half 5 m'n nest uit en om 6u krijgt ie z'n brokken dus terug naar bed gaan heeft ook weinig zin.


Lijkt me een vrij simpele oplossing. Je man staat iets eerder op en draagt zorg voor de hond en heeft daar dan ook genoeg tijd voor doet hem dan weer in bench (als je die gebruikt) en laat hem een uurtje of twee nog slapen tot je zelf opstaat.

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 09:00

Wat een scheetjes Machie <3
En knappe Nessie <3

Zo vervelend, mensen die niet snappen wanneer een hond vast moet... Ik heb die van ons altijd aan de lijn als er iemand aan komt en laat hem alleen maar los als de ander dat ook wil.

Tommy doet het ook echt heel goed! De nachten gaan echt heel veel beter al, en zindelijkheid ook. Alleen beetje jammer dat hij rond 6 uur wakker is en dan ook echt niet meer naar bed wil := Ik ben vandaag de eerste dag met hem thuis aan het werk en hij vindt het reuze gezellig in de werkkamer. Zo gezellig dat hij niet wil slapen :+ dus dat gaan we zo even 'onder dwang' doen (in de bench, dat gaat ook al heel goed nu).

Ik ben ook wel benieuwd naar een hondenschool (in het zuiden, omgeving Helmond) waar ze al vroeg met agility-achtige traininng beginnen. Tommy heeft in ieder geval de oude speeltunnel van de kids vast getest en dat is geen probleem

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:51

KimD schreef:
Century schreef:
Oh die vergelijkfoto's xSannee <3. Zo leuk om de verschillen tussen pup en volwassen te zien.

Bestaan er Agility-voor-pups (< 1 jaar) kennismakingen/workshops/oid?
Dat je spelenderwijs kan kennismaken? Zonder teveel rennen/draaien/springen natuurlijk.
Ik kan in mijn eigen tuin oefenen, maar begeleiding zou ook fijn zijn. En pas beginnen met 1 jaar voelt 'laat', er zijn vast dingen die ik al kan doen toch?


Die zijn er vast maar zeker onder het jaar moet je wel zorgen dat je een hondenschool hebt die weet wat ze doen en niet Piet op de hoek die een hondenschool gestart is met wat toestellen. Je kunt héél veel basis halen uit dat eerste jaar zonder veel belasting te doen. Wij beginnen vrij snel al, onze puppen zijn nu 17 (18?) weken en hebben al het een en ander qua 'oefeningen' in hun pakket maar nog geen toestel gezien.

Welke regio zit je, hier zitten zoveel landelijke agilitylopers dat je kans hebt dat iemand je naar een goede hondenschool kan verwijzen.


Noord-Brabant, oostelijke/centrale kant. Den Bosch, Nijmegen, Eindhoven etc. is te doen :)

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:54

Maartje_M schreef:
Wat een scheetjes Machie <3
En knappe Nessie <3

Zo vervelend, mensen die niet snappen wanneer een hond vast moet... Ik heb die van ons altijd aan de lijn als er iemand aan komt en laat hem alleen maar los als de ander dat ook wil.

Tommy doet het ook echt heel goed! De nachten gaan echt heel veel beter al, en zindelijkheid ook. Alleen beetje jammer dat hij rond 6 uur wakker is en dan ook echt niet meer naar bed wil := Ik ben vandaag de eerste dag met hem thuis aan het werk en hij vindt het reuze gezellig in de werkkamer. Zo gezellig dat hij niet wil slapen :+ dus dat gaan we zo even 'onder dwang' doen (in de bench, dat gaat ook al heel goed nu).

Ik ben ook wel benieuwd naar een hondenschool (in het zuiden, omgeving Helmond) waar ze al vroeg met agility-achtige traininng beginnen. Tommy heeft in ieder geval de oude speeltunnel van de kids vast getest en dat is geen probleem


Dan heb je er zelfs een aantal redelijk in de buurt. KC Canida in Venlo (in Juni het NK, als je het leuk vind om te kijken), Blue Spirit van Carlo ligt daar ook ergens en in Sint-Oedenrode ligt de hal van Peter Spoorenberg maar of die überhaupt nog (vaste) plekken heeft en/of jonge honden doet weet ik eerlijk gezegd niet. In Vught ligt 4feet4fun van Daniëlle van Dam, zij geeft sowieso jonge honden lessen.

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:57

Dat klinkt inderdaad wel te doen allemaal. Dank je voor je suggesties!

Maartje_M

Berichten: 9394
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 11:40

Bedankt voor de suggesties Kim!

Voor nu eerst maar eens gewoon beginnen met een basiscursus, maar ik oriënteer me graag vast.
Afbeelding
Slapen was nog gelukt :D

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 12:33

fjordjes schreef:
Ik weet ff niet hoe ik het moet doen qua ritme voor Dozer.
Want nu ben ik steeds de pisang dat ik eruit moet omdat mijn man heel vroeg begint met werken en geen tijd heeft om bij Dozer te wachten tot ie gepoept of geplast heeft. Ik moet daardoor ook om half 5 m'n nest uit en om 6u krijgt ie z'n brokken dus terug naar bed gaan heeft ook weinig zin.

Je man 10 min eerder laten opstaan.. dan heeft ie wel tijd.

StalMelyn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:15

Cupcakes, over insta ook al wat contact gehad. Jammer dat zo'n gele waarschuwingsriem bij jullie niet helpt. Zoals ik zei zat ik er over te denken bij Bonne, gewoon uit voorzorg.

Koningsdag gevierd en Bonne deed het super in de drukte. Alleen viel me wel op dat er veel mensen liepen met uitvallende honden, lastig die te ontwijken dan. Maar alles goed gegaan!
Tot op het allerlaatste rondje thuis. Wil de hoek omlopen en zie 2 poten, dus loopt iets naar achter. Die hond sleurt baasje zodat wat hoek om dus ik nog verder naar achter. Komt baasje de hoek om, laat ze de uitloopriem los en die hond vliegt op Bonne af. Ik heb Bonne uit reactie aan de riem achterover getrokken, heel zielig achteraf maar ja. Die eigenaar trok de hond terug en zei dat die dat niet mocht doen. Ik heb er wat van gezegd, dat ze die in eerste instantie al bij haar moest houden... hij liep er nieuwsgierig op af dacht ze. Sorry hoor.

Zondagochtend Bonne uitlaten, zie een onbekende hond komen elkaar hem zitten aan de zijkant van het pad en houd hem bezig. Laat toch de baas haar hond erbij en toen ging Bonne grommen. Baal daar zo van. De rest van de dag ging super, smiddag ook Bonne afgeleid en die hond kwam ook gewoon snuffelen (liep los in vastloop gebied en luisterde niet naar de eigenaar) maar Bonne negeerde die hond totaal. Dus heel trots. In de avond kwamen de we aanvaller tegen dus nam extra veel ruimte en Bonne negeerde de hond. Dus hopelijk snel weer terug op oude normaal. Het ging afgelopen periode zo goed.

Fjordjes,
Een hond neem je toch samen dus dan kan je man wel wat meer doen toch? Of wilde jij de hond en moet je er ook zelf voor zorgen? Want dan inderdaad zelf eruit. Begin periode is gewoon even zwaar. We zijn er allemaal bekend mee.