Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 07:08

Ahh leuke puppies en wat wordt Freddie een mooie stoere jongen <3

Hopelijk Vesper weer snel fit! Vervelend als ze zo zielig zijn.

Harrie hebben we van de week gemeten op 56,5cm schofthoogte en gewogen op 21kg. Hij is nu ruim 6 maanden, dus lijkt prima binnen het rasstandaard te blijven voor een reu (52-60cm, 23-32kg).

Uiteraard blijft Freek wel de baas met zijn +/- 8,5kg _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 08:34

Wat grappig dat Freek de baas is! Ze zien er samen zo leuk uit!

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 08:45

Wat gezellig dat ze zo samen spelen ook!

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 13:54

@mavantos ik vind ze toch zo leuk samen!! En ik had niet anders verwacht dat Freek de baas zou zijn _O-
Hier is de kleinste (Otje), al schelen ze niet zoveel als die van jou natuurlijk, ook absoluut de baas :')

Hier heeft mijn “kleine puppy” (serieus, waar blijft de tijd!!) z’n allereerste wedstrijd op de renbaan gelopen! Hij is derde geworden en ik ben echt zo ongelooflijk trots op m’n manneke. Hij is nu 2. Hij liep met allemaal ervaren honden en dan merk je dat hij gewoon nog wat ervaring moet krijgen, wat logisch is, maar wauw wat was dat gaaf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Z’n billen voor de race (hij hangt tegen m’n hand aan)
Afbeelding

En na de race, opgeblazen ballonnetjes :+
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:11

Hahaha die Freek, groot gelijk hoor, blijf je "kleine" broertje maar de baas! =:)

Warboel; Wat ontzettend stoer van Appa! Gaaf joh, vette foto's ook! Terecht dat je trots bent! *\o/*

En nog bedankt voor de Schotland tips een tijd terug, wij hebben inmiddels alles geboekt en hebben 2 van jouw tips ook geboekt!! Kan niet wachten op de vakantie

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 14:31

Wat gaaf warboel!

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 15:07

Yeey knappe Appa! Zo goed gedaan

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 15:21

xSannee schreef:
Hahaha die Freek, groot gelijk hoor, blijf je "kleine" broertje maar de baas! =:)

Warboel; Wat ontzettend stoer van Appa! Gaaf joh, vette foto's ook! Terecht dat je trots bent! *\o/*

En nog bedankt voor de Schotland tips een tijd terug, wij hebben inmiddels alles geboekt en hebben 2 van jouw tips ook geboekt!! Kan niet wachten op de vakantie


Ohhh super tof!! Wat leuk :D heel erg veel plezier alvast maar dat moet goedkomen! :):)

Bedankt allemaal! Ben ook echt zo trots op m’n Appie!

Leuk detail is dat whippets in gewichtsklasses lopen en dat ze dus voor de wedstrijd gewogen moet worden (Appa is 17,75 kg en loopt in de klassen 16-18,49 kg, maar ze hadden deze en de zwaarste klasse, wat 18,5 en zwaarder is, samen gevoegd, dus extra pittig deelnemersveld voor hem) maar ze wegen ze dus door ze in een speciale soort “zak” op te hangen aan een bagage weegschaal :=

Hij vindt het allemaal wel best :')
Afbeelding

Gaabje
Berichten: 942
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:13

Hahaha heerlijk! Appa said yip yip :D
Het is echt een buffel zeg, paar keer oefenen en hij wint.

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:22

Wat een knappe hond hoor! Zomaar even derde worden!

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:59

Wat een gave foto’s van Appa zeg! En een keurig gewicht voor de gespierde man!

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:08

Zoooo dan dat is een serieuze booty! :oo Sexy vent hoor!
En wat een mega knappe prestatie! *\o/*

Ooh Mavantos wat een heerlijk stel zijn Harrie en Freek <3 Had ook niet anders verwacht dan dat Freek de baas is :))

Spannend Sanne, bijna naar Schotland! Ik kan ook echt niet wachten! Maar eerst naar Oostenrijk <3

Verder zag ik beide knappe sheltie pups nog voorbij komen en mega sexy Freddie!

En wat rot van Vesper! Hopelijk komen jullie er achter wat er was! Raar zeg!

Vandaag hebben Odin en Fitz samen gewandeld. Ze vonden het reuze gezellig maar Fitz vond het wel matig dat Odin niet mee het water en de modder in ging :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:42

Wat een stoere Appa! Zo gaaf om te zien!

Het is echt heerlijk strandweer, ik ben een beetje jaloers!

Machie

Berichten: 16021
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:11

Vandaag zijn de puppy’s 5 weken oud <3

Afbeelding

Afbeelding

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:53

Wat een zoetjes! Heb je al een voorkeur?

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:49

Omg Appa! Wat intens stoer Warboel! Die billen jeeeeetjee wat een kracht moet daar op staan zeg :wow: Die kop terwijl hij gewogen wordt _O- Heerlijke hond, gefeliciteerd met de derde plek!

Ah Odin en Fitz samen op pad hoe leuk! Lekker weer ook eindelijk om maar het water te gaan! Zo samen wandelen lijkt mij ook fantastisch zeg, Vesper wil wel mee in het water en door de modder!! :):)

En Machie hoe moet je daar nou uit kiezen?! <3 5 week alweer, t gaat nu snel! Heel veel succes met een snoetje uitkiezen!

Dank voor de sterkte wensen voor Ves allemaal maar het is eigenlijk niks verbeterd. -O- In de omgang is ze gewoon haar doldwaze zelf en merk ik niks aan haar maar als we de rust ingaan begint ze weer te knagen. Ik mag er eigenlijk ook niet van haar aanzitten maar heb haar toch in de houdgreep genomen (vond ze niet tof maar ze was niet aan het gillen ofzo) en ik zie en voel eigenlijk alleen maar een klein korstje. Dat moet toch niet zon ophef geven? :=

Ik denk erover om de plek zelf maar te scheren zodat ik het beter kan zien/behandelen. Wat zouden jullie doen?

love_mandy

Berichten: 2961
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:16

Harry en Freek zijn zo leuk samen! Echt genieten.

Warboel zoooo die billen, wat een kracht patser. En wat een mooi resultaat ook.

Leo, was super gezellig, hij heeft Odin toch wel een stukje de zee in gekregen :') toch een kleine overwinning.

Flux, wat vervelend van vesper. Ik zou het denk ik dan scheren, zo kan je het toch wat beter in de gaten houden, zeker als ze eigenlijk niet wilt dat je er aan zit.

Odin is inmiddels 9 maanden en lekker aan het puberen. Ik kan hem af en toe echt achter het behang plakken :')

Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:25

Flux, kan het zo'n grasaar zijn die erin zit? Ik zou ook overwegen om te scheren hoor.

Fitz en odin samen wandelen, zag het op insta. Heerlijke wandeling zo.

Machie, ik vind die helemaal linksonder schattig. Zo met die kleine stipjes op de neus <3 maar karakter is ok belangrijk. Succes met de match vinden.

Warboel, zo gaaf dat rennen. Hoe oefen je dat nu? Ben je dan toch eens de week op de renbaan? Of vaker of minder vaak?

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:45

Ohh heerlijk het strand! Superleuk zo samen! Ik wil ook heel graag weer een keer gaan, maar ben altijd zo bang dat ik met dit weer dan eindeloos in de file sta die kant op :+

En Leo; Oostenrijk en Schotland in 1 jaar, heeeerlijk, Oostenrijk lijkt me ook prachtig!!

Flux; wat vervelend zeg, ik zou ook proberen een beetje weg te scheren. Inderdaad misschien zit er iets in oid?

Machie wat zijn ze cuteeee <3
Hoe en wanneer gaan jullie een keuze maken?

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:27

Woo zoo gaaf van Appa! En leuk Fitz en Odin samen. Bijzonder kleurtje hebben ze allebei <3

Spannend Machie. Ik vind ze allemaal eeruugg knap!

@Sanne; wij wonen dichtbij het strand, maar het is inderdaad vaak druk met deze dagen. Helemaal in het weekend. Wat wel leuk is om te doen is een beetje einde van de middag te gaan en daarna bijvoorbeeld nog een hapje te eten bij een strandtent. Hondenstrand in Monster mogen honden bijvoorbeeld het hele jaar door komen (ook los).

Harrie en Freek zijn inderdaad aan elkaar gewaagd en spelen zo leuk samen elke dag. Ze zijn altijd in elkaars buurt te vinden, maar wel op gepaste afstand. Freek vindt het niks als Harrie dichtbij komt liggen. Ze slapen ook allebei in dezelfde grote mand, maar Freek rechts en Harrie links :')

Afbeelding

Ik heb Freek vorige week wel laten checken bij een osteopaat die ook dierenarts is. Aangezien Harrie soms wel af en toe vergeet dat hij inmiddels bijna 3x zo zwaar is. Gelukkig was ze heel positief over Freek en hoefde er niets gedaan te worden. Ze vond hem er fantastisch uit zien en heel goed in elkaar zitten met goede rugspieren. Ik noem Freek altijd onze 'pomeranian van AliExpress', dus fijn om te weten dat alles goed is van iemand die er verstand van heeft.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:32

Zou er animo zijn voor een indoor speelplaats voor honden?

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:06

Flux ik zit het boek hersenwerk voor honden te lezen en kom nu toevallig net dit stukje tegen. Zou dat het kunnen zijn?
Afbeelding

Wat gezellig zo mavantos!

Oh Machie die rechtsboven <3

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:29

@Flux jee wat gek zeg! Opzich geen gek idee om het even een stukje te scheren als dat lukt, mss zit er iets in idd? Of zit er niet een teek onder haar staart oid?

@Machie wat een snoetjes <3 wanneer ga je kiezen?

@Leo wat leuk zo samen wandelen met Odin! Heerlijk op het strand <3

@love_mandy 9 maanden alweer!! Wel een leuke leeftijd vind ik dat, maar soms wel moeilijk idd.

Over het strand, wij gaan meestal ‘s ochtends vroeg of juist einde middag. En niet naar de boulevard oid maar juist naar de stranden die wat minder populair zijn. Voor ons is het ongeveer 20 minuten rijden (Katwijk & Noordwijk). En als je op het strand bent niet bij de opgang blijven hangen maar verder lopen.
Noordwijk strandopgang 1 tot aan 1 opgang voor Katwijk Noordduinen is hondenstrand en mogen ze het hele jaar los! :)

Vanochtend hadden we Windsprite wandeling op het strand in Noordwijk, we liepen dan naar Katwijk. Was ook weer super leuk! Het was niet eens zo heel druk vond ik.
Afbeelding
Afbeelding

Deniseee96
Berichten: 120
Geregistreerd: 25-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 12:00

Ik was het topic kwijt en heb nog geen tijd gehad om bij te lezen :wow:

Hier zitten we nog in de wacht modus tot het teefje loops wordt, maar de natuur laat zich niet dwingen haha. Voor mij wat lastig met mijn rooster, ik wil de eerste 3 weken sowieso vrij nemen als de pup komt, en dan weer rustig opbouwen, maar ik durf dat pas te plannen als ik een beetje weet wanneer ik de pup kan verwachten.

Op Animal Event kwam ik een heel schattig setje tegen, dat kon ik niet laten liggen voor maar €3 per item. Halsbandje, tuig en riem voor het pupje, en een matchende halsband voor Ollie.

Ik kon het niet laten ook nog een nieuw speeltje mee te nemen, dus we hebben de collectie een beetje uitgezocht. De hoeveelheid viel me eigenlijk nog wel mee :o

Afbeelding

Century

Berichten: 6001
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 16:08

@Leo, Odin houdt niet van water? Mooi zo bij het strand, dat heb ik hier niet in de buurt...

@Machie, wat een schatjes, weet je welke het wordt?

@Flux Lastig zeg. Ik zou niet goed weten wat te doen eigenlijk := is de vacht een beetje scheerbaar? Ik snap dat je het wel graag wat beter wilt zien...

@Love_mandy: dat herken ik, die bananen zijn echt vreselijk af en toe. Meeko is ook bijna 9 maanden.

@Mavantos: het blijft toch zo'n schattig paar. Leuk hoe ze het doen samen!


Ik ben net weer met Meeko naar een (nieuw) losloopbos geweest. Helaas toch een paar (reuen vermoed ik) tegen gekomen die hem graag wilde grijpen. Gelukkig ook een paar leuke sociale contacten en hij heeft met twee honden leuk gespeeld. En veel gewandeld, ik kwam ook zo een half uur niemand tegen.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan denken moet dat men loopt met honden die zo agressief worden in een losloopgebied := of kan je daar als reu-eigenaar echt weinig aan doen? (Meeko is mijn eerste hond, dus geen ervaring). Meeko is nooit degene die begint, maar hij zal vast wel het een en ander uitstralen (qua geur) qua hormonen met zijn leeftijd... Meestal staan ze even neus-aan-neus en dan valt de andere hond hem aan.

Ik wil eigenlijk wel blijven wandelen zo met Meeko, maar ik weet het even niet zo goed.
Hij lijkt zelf ook niet goed te weten wat te doen maar hij blijft wel blaffend rondjes om de honden die naar hem uitvallen heen rennen ipv weg te gaan. Ik pak hem dan en loop snel door.
't Blijft bij bozigheid en geen verwondingen, maar ik vind het maar lastig.