Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pippa13

Berichten: 370
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:58

Kwijlen jullie even met mij mee?

Kaus heeft een mooie jachtlijn gemaakt voor ons. Die komt Vidar even showen :~
(@unleashedleather op Instagram)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 10:10

Mooi!!

Gaabje
Berichten: 946
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:30

Kiimm_ schreef:
Cody mocht het eerste jaar niet op de bank, nu mag het als hij toestemming krijgt. Hij kan ons dan heel smekend aankijken :') Het mag dus niet als we ergens anders zitten, als we iets eten/snacken of als hij vies is :o Als hij alleen thuis is komt hij niet in de buurt van de bank en gaat er dan echt niet op. Is de opvoeding toch ergens goed gelukt :+


Haha hier hetzelfde, we hadden een voorbeeld van een hond die te pas en te onpas over de bank rent. Ook als er bezoek is. Dat wilden we niet. We hebben een kleedje op de bank aangeleerd, maar 1 keer via de camera corrigeren toen hij van het kleedje af ging en daarna gaat ie inderdaad ook niet meer op de bank als we weg zijn.

Gaabje
Berichten: 946
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:31

Sneeuw! *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lughnassadh

Berichten: 1819
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:42

Hier eten onze hond brok. Wel een goede graanvrije. KVV is te onhandig hier.

Mooi Pippa!

Coco4life
Berichten: 1245
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:47

Leuke foto's Gaabje!

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:44

Leuke foto's Gaabje :D!

Ik vroeg me trouwens nog af of jullie nog tips hebben: merk dat Maisie graag kauwt op haar speeltjes, dus ze sloopt ze snel. We hebben nu sinds een maand of anderhalf zo'n kong corestrength botje en daar kauwt ze heel graag op, maar merk dat die nu dusdanig toegetakeld is dat ze er binnenkort dat 'rubber' vanaf kan knagen (zoals ze bij andere speeltjes ook heeft gedaan). Dus die ga ik een dezer dagen bij haar weghalen. Ze knaagt echt met haar voortanden of schuin met haar kiezen zegmaar, dus ze pakt het bot niet helemaal in haar mond, vast maar alleen aan de kantjes. Beetje zoals wij mais eten maar dan dus ook afwisselend met voortanden en kiezen :))

Hebben jullie tips voor veilig kauwspeelgoed wat wel wat langer meegaat maar wel leuk is voor de hond? Vind zo'n speeltje binnen anderhalve maand kapot zo'n zonde. Ze heeft ook zo'n olijfstok waar ze wel eens op kauwt (en die gaat idd lekker lang mee), maar dat kong speeltje is veruit haar favoriet.

Eetbare stokken (herthuid, runderhuid, dat soort dingen) heeft ze altijd snel op dus die zijn niet echt een optie.

Gaabje
Berichten: 946
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:53

IMANDRA schreef:
Leuke foto's Gaabje :D!

Ik vroeg me trouwens nog af of jullie nog tips hebben: merk dat Maisie graag kauwt op haar speeltjes, dus ze sloopt ze snel. We hebben nu sinds een maand of anderhalf zo'n kong corestrength botje en daar kauwt ze heel graag op, maar merk dat die nu dusdanig toegetakeld is dat ze er binnenkort dat 'rubber' vanaf kan knagen (zoals ze bij andere speeltjes ook heeft gedaan). Dus die ga ik een dezer dagen bij haar weghalen. Ze knaagt echt met haar voortanden of schuin met haar kiezen zegmaar, dus ze pakt het bot niet helemaal in haar mond, vast maar alleen aan de kantjes. Beetje zoals wij mais eten maar dan dus ook afwisselend met voortanden en kiezen :))

Hebben jullie tips voor veilig kauwspeelgoed wat wel wat langer meegaat maar wel leuk is voor de hond? Vind zo'n speeltje binnen anderhalve maand kapot zo'n zonde. Ze heeft ook zo'n olijfstok waar ze wel eens op kauwt (en die gaat idd lekker lang mee), maar dat kong speeltje is veruit haar favoriet.

Eetbare stokken (herthuid, runderhuid, dat soort dingen) heeft ze altijd snel op dus die zijn niet echt een optie.


Nylabone doet het hier goed. Daar mogen ze wel hele kleine schraafsels vanaf bijten ook. Als afwisseling kun je ook nog een kauwwortel, dat is meer een blokje hout. Groot favoriet hier.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:03

Ja we hebben zo'n witte regular maar die vindt ze niet interessant. Maar ik zie dat Nylabone ook grotere met wat ribbeltjes heeft, dat is misschien wel een optie :j

Leo

Berichten: 50201
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:05

Nylabone idd. Hier doen de puppy bone en sleutels het nog steeds goed, maar je hebt ze ook met structuren die het tandvlees stimuleren. Zit ook een smaakje aan geloof ik en ze zijn veilig.

Verder kophuid, is wat harder en hoewel ze daar redelijk snel doorheen zijn zorgt het hier thuis wel voor goede ontspanning (na het kauwen lekker slapen). Met kamelenkophuid en lange stukken runder kophuid doet hij net wat langer. Maar voor vast hebben wij idd altijd 2 nylabones en een stuk olijfhout liggen.

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:14

Nylabone is daar idd perfect voor, maar ook sodapup oa heeft verschillende vergelijkbare bijt/knaag speeltjes die hier perfect voor zijn. Nylabone heb je dan idd met een hoop verschillende maten/groottes en smaakjes dus dat kan wel leuk zijn om af te wisselen. Bij sodapup kun je sommige dingen ook insmeren met wat lekkers nog ter aanvulling, om ze lekker bezig te houden.

In Arya's puppy en tanden wissel fase was de nylabone sleutelbos echt DE favoriet hier, daar heeft ze echt enorm veel aan gehad. Maar goed, elk individu heeft voorkeuren natuurlijk, dus dat is even uitzoeken.

Sommige soorten kophuid zou ik als ze echt zo jong zijn wel nog mee opletten welke je dan geeft - maar weet even niet hoe oud ze alweer precies is? Maar anders dan zou ik het idd wel bij runder, lam of geit houden. Kameel of hert bv is wel echt heel hard en zou ik pas doen wel als ze volledig gewisseld hebben.

Wortels ben ik zelf minder fan van, hebben we niet lang gebruikt. En sowieso weg blijven bij geweien- die zijn echt heel slecht voor de tanden.

Maar het rafelen, de schilfers die er vanaf komen - want dit heb je bij nylabone net zo goed - kunnen bij dit soort producten geen kwaad, net als bij wortels e.d. niet dat wordt wel verteerd of uitgepoept wat ze daarvan binnenkrijgen. Dat is heel minimaal en niet giftig.

Sem_
Berichten: 7771
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:30

Mooie foto's komen hier voorbij!

Qua kauwspeelgoed idd Nylabone, Tastybone of Benebone en anders misschien iets van Koffieboomwortel of Olijfhout.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:36

Maisie is 8 maanden nu :j. Gewisseld en al dus!

En idd, vind het rafelen niet zo erg, maar ben bij Kong bang dat deze stukjes niet gezond zijn om binnen te krijgen. Bij Nylabone is het daarvoor gemaakt natuurlijk

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 14:50

IMANDRA schreef:
Leuke foto's Gaabje :D!

Ik vroeg me trouwens nog af of jullie nog tips hebben: merk dat Maisie graag kauwt op haar speeltjes, dus ze sloopt ze snel. We hebben nu sinds een maand of anderhalf zo'n kong corestrength botje en daar kauwt ze heel graag op, maar merk dat die nu dusdanig toegetakeld is dat ze er binnenkort dat 'rubber' vanaf kan knagen (zoals ze bij andere speeltjes ook heeft gedaan). Dus die ga ik een dezer dagen bij haar weghalen. Ze knaagt echt met haar voortanden of schuin met haar kiezen zegmaar, dus ze pakt het bot niet helemaal in haar mond, vast maar alleen aan de kantjes. Beetje zoals wij mais eten maar dan dus ook afwisselend met voortanden en kiezen :))

Hebben jullie tips voor veilig kauwspeelgoed wat wel wat langer meegaat maar wel leuk is voor de hond? Vind zo'n speeltje binnen anderhalve maand kapot zo'n zonde. Ze heeft ook zo'n olijfstok waar ze wel eens op kauwt (en die gaat idd lekker lang mee), maar dat kong speeltje is veruit haar favoriet.

Eetbare stokken (herthuid, runderhuid, dat soort dingen) heeft ze altijd snel op dus die zijn niet echt een optie.

Tasty bone bevalt hier vele malen beter dan nyla. En olijfhout.
Je kan ook kijken naar gevulde (evt bevroren ) kong. en qua kauwsnacks, dus echte snacks, je moet dus NIET de ''stokken'' hebben om te kauwen. wel platen of andere vormen. stokken zijn super makkelijk. platen niet.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:08

Wat fijn om al die tips te lezen, want ik ben ook nog een beetje zoekende naar goed kauwspeelgoed. Melle is ook gek op kauwen op speelgoed, maar het gaat inderdaad snel kapot en ben dan toch bang dat hij kleine stukjes plastic binnen zou krijgen. Hij heeft nu altijd wel botten liggen en sinds kort ook zo’n koffieboon kauwwortel, maar qua speelgoed krijgt hij bijna alles vrij snel stuk.

Ik gooi er ook nog even een vraag in: hoe hebben jullie de knoop doorgehakt om voor een reu of een teef te gaan? Ik merk dat ik in m’n hoofd heb dat er een teefje bij zal komen, maar aan de andere kant vind ik het karakter vele malen belangrijker. Dus ik zit een beetje met het dilemma of ik alle reutjes “af moet schrijven” omdat het reutjes zijn. Melle is een gecastreerd reutje, maar kan zowel met reuen als teven erg goed overweg, dus het is puur gebaseerd op “het hoort zo in m’n hoofd”.

Selina

Berichten: 14350
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:10

Lugea schreef:
Wat fijn om al die tips te lezen, want ik ben ook nog een beetje zoekende naar goed kauwspeelgoed. Melle is ook gek op kauwen op speelgoed, maar het gaat inderdaad snel kapot en ben dan toch bang dat hij kleine stukjes plastic binnen zou krijgen. Hij heeft nu altijd wel botten liggen en sinds kort ook zo’n koffieboon kauwwortel, maar qua speelgoed krijgt hij bijna alles vrij snel stuk.

Ik gooi er ook nog even een vraag in: hoe hebben jullie de knoop doorgehakt om voor een reu of een teef te gaan? Ik merk dat ik in m’n hoofd heb dat er een teefje bij zal komen, maar aan de andere kant vind ik het karakter vele malen belangrijker. Dus ik zit een beetje met het dilemma of ik alle reutjes “af moet schrijven” omdat het reutjes zijn. Melle is een gecastreerd reutje, maar kan zowel met reuen als teven erg goed overweg, dus het is puur gebaseerd op “het hoort zo in m’n hoofd”.


Ik heb gemerkt dat ik gewoon meer met vrouwelijke dieren heb. Dus poezen, merries enzo. En daarom wilde ik ook een teef. Gewoon een gevoel eigenlijk.

lor1_1984

Berichten: 12074
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:21

Ik had geen voorkeur toen ik voor een eerste hond ging en met een tweede hond eigenlijk ook niet.
Nu heb ik de combinatie van gecastreerde reu en intacte teef, het gaat er in de toekomst vanaf hangen wie er het eerst wegvalt of er een hond bij komt en of er dan gekeken wordt naar geslacht.
Blijft het teefje over en is ze nog steeds intact dan komt er alvast geen intacte reu bij, geen zin in opletten en scheiden etc. :o

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:26

Wij hebben thuis ook altijd teefjes gehad, maar nu dus voor het eerst een reu gehad en dat is me eigenlijk ook prima bevallen. Als ik nog geen hond zou hebben, zou het me dus ook echt niet uit maken of het een reu of teef zou worden. De pup zou samen met Melle af en toe bij mijn ouders zijn met twee teefjes of bij mijn oma waar een teefje woont en af en toe een reu is. Maar alle honden gaan eigenlijk prima met zowel teefjes als reuen, dus ik zeg nu ergens tegen mezelf van “Joh, kies met je hart en kijk daarna wat er aan de onderkant zit”. :')

cinniz123

Berichten: 4408
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:41

Ik ben meer een ruinen/reuen mens maar heb toch 3 teven en een intacte reu.
De eerste was een teef maar werd verliefd op haar foto,heel fout dus :+
Toen kwam mn reu maar omdat hij niet met alle reuen kan opschieten durfde ik het niet aan een reu erbij te nemen dus daarom nog 2 teven.

Ik vind ze allemaal hun eigen voor en nadelen hebben dus in het vervolg zou ik een keus lastiger vinden.

KimD

Berichten: 20473
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:49

Ik ben absoluut meer van de teven dan van de reuen, ik heb nog geen reu meegemaakt die geen sukkel was. Die teven hebben tenminste pit en zorgen voor heisa, heerlijk! Die reuen vinden alles best en zijn overal voor in en laten zich alles zeggen, zo saai, zo braafjes. :') We hebben er twee, dat vind ik meer dan genoeg, ik zeg altijd dat ze onder een uitstervingsbeleid vallen, hierna komen geen kerels mee, die besteed ik wel uit. _O- Realistisch gezien is dat niet logisch/handig, we zullen altijd wel 1 of 2 reuen in huis hebben, ook voor de stabiliteit van de roedel, het zorgt voor een goede verhouding in de roedel en hebben echt wel een functie in de roedel, dus voor de grootte van de roedel is het wel van groot belang.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:00

Ik moet zeggen dat een reu voor mij dus echt een verademing was omdat je niet die regelteven hebt, maar dat verschilt inderdaad per persoon. Ik ben ook echt geen merrie-mens en heeeeeeel blij met m’n relaxte ruintjes. :')

lor1_1984

Berichten: 12074
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:00

Mahdu is altijd vrolijk, vindt alles wel prima tenzij de andere hond hem pijn doet of zijn voer afpakt (dan geeft hij een grauw en/of een snauw), is echt een banketstaaf rozenwater. :')
Als hij wat wil uitvreten heeft hij een bepaalde blik in zijn ogen waarmee hij zichzelf verraadt en ik gewoon zeg 'doe maar niet vent :*' waarop hij weet dat ik hem door heb en niet eens meer begint met ongein uithalen. :')

Dívka is een heks, zij regelt het wel en als het aan haar ligt bepaald zij elke stap die Mahdu zet. ~~}>
Ze is heel geniepig ook en weet met een omweg vaak toch voor elkaar te krijgen wat rechtstreeks niet lukt.

Allebei is ontzettend leuk maar ik zou geen 2 Dívka's tegelijkertijd willen hebben denk ik. :+

cinniz123

Berichten: 4408
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:16

Ik zit echt zelden alleen op de bank.
Zodra ik mn dekentje pak moet ik zorgen dat ik gauw zit anders is er niet eens plek meer.

Zoek de honden :')

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20144
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 16:20

Ik heb absoluuuut de voorkeur voor reutjes. Maar in de paarden was dat niet anders. Hengsten en ruinen prima.
Merries; gaheeeen.
Maarja voor de fok zul je toch eens een teef nodig hebben haha

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:20

Ik ben helemaal erg hoor. Sinds ik op mezelf woon slaapt Melle ook bij mij in bed. :') Ik vind het reuze gezellig, maar ik kan me ook voorstellen dat het minder praktisch is als je een grote hond hebt.