Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:38

Ik ben voor een teef gegaan omdat wij altijd teven hebben gehad, plus ik de ambitie heb om eens een nestje te fokken. Dus daardoor was de keuze ook makkelijk gemaakt :+

Al denk ik wellicht eraan, als er een tweede Cardigan komt, een reu te nemen.. Zeker nog met de gedachte dat er nog (als alles uiteraard goed gaat en lukt) een nestje komt van Sebbie, vind ik twee teven geen fijne match.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:57

Bij de paarden ben ik dan wel weer van de hengsten ipv van die pismerries! :D

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:59

Hier ook een grote voorkeur voor teven. Ik hou wel van dat bitch gedrag.
Bruce en buddy (onze reu en die van mijn broer) zijn echt zachte eitjes. Bruce is wel lijn agressief, maar zodra hij los is, is het echt een doetje. Laatst was er een onbekende hond op hem aan het rijden en hij deed niets |o
Buddy heb ik helemaal beloond toen hij voor de eerste keer een andere hond snauwde :') en ik wilde hem schaam je leren. Bij mijn teef plakte ik een klein stukje plakband op de neus en het was zo geleerd.
Buddy zei na 1 keer: prima als jij dat wilt laat ik het plakkertje zitten :+
Dus ik een groter stuk plakband gepakt en zelfs een stukje aan 1 kant van de bek gedaan (heel snel weer eraf). Nope hij vond alles prima :+


Ik had een slechte dag vandaag, maar de hondjes hebben toch lekker in de sneeuw gespeeld.
Afbeelding

Bij de 2e keer vons bruce het te koud, dus is hij eerst de garage ingerend en daarna het huis weer naar binnen :')

Afbeelding


Afbeelding

xSannee

Berichten: 4356
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:07

@Pippa13: wat een prachtige hond <3
Snap wel dat hij model mocht staan! =D

@Gaabje: oooh hier bleef de sneeuw helemaal niet liggen... maar jouw hond past wel in dat winterse plaatje haha!

Nylabone gaat hier ook op de boodschappenlijst voor de pup, kom dat inderdaad erg veel tegen online.

Wij krijgen een teefje, ik had zelf weinig voorkeur, maar mijn vriend had een voorkeur voor een teefje. Toen werden er 5 teefjes en 1 reu geboren :+ dus kwam het goed uit haha.

Arabella2000: haha wow bij jou is ook al zoveel sneeuw gevallen _/-\o_

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:36

Ik ben ook echt een reunen, ruinen en hengsten mens. Nu twee merries om in de toekomst mee te fokken.

Vorige beide honden waren reunen. Nu had ik besloten te zien hoe het zou lopen en had vooral voorkeur voor kleur, alle pups hebben de kleur die ik wil en er is een reutje over. De anderen hadden wel voorkeur voor geslacht. Nu merk ik toch wel dat ik blij ben met een reu :o

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:41

Doe mij ook maar een vent :') Dolblij met mijn ruin en nu ook reu haha. Beide heerlijk stabiel in hun kop, zo fijn! Ik ben al chaos genoeg van mezelf haha.

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:31

KimD schreef:
Ik ben absoluut meer van de teven dan van de reuen, ik heb nog geen reu meegemaakt die geen sukkel was. Die teven hebben tenminste pit en zorgen voor heisa, heerlijk! Die reuen vinden alles best en zijn overal voor in en laten zich alles zeggen, zo saai, zo braafjes. :') We hebben er twee, dat vind ik meer dan genoeg, ik zeg altijd dat ze onder een uitstervingsbeleid vallen, hierna komen geen kerels mee, die besteed ik wel uit. _O- Realistisch gezien is dat niet logisch/handig, we zullen altijd wel 1 of 2 reuen in huis hebben, ook voor de stabiliteit van de roedel, het zorgt voor een goede verhouding in de roedel en hebben echt wel een functie in de roedel, dus voor de grootte van de roedel is het wel van groot belang.

Grappig om de verschillende meningen te zien, ik zoek juist een die alles wel best vindt en een sul is :')

Maargoed ik ben opgegroeid met reuen, heerlijk relaxt altijd en gingen gewoon nog een 2e of 3e rondje mee.

Een teef heb ik in het werkveld minder mee, ja ze is pittig en gaat echt door het vuur maar moment dat ze gecorrigeerd wordt of op de rem getrapt is ze gelijk beledigd :')

Lughnassadh

Berichten: 1810
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:31

Ik ben ook echt een van de reuen (en hengsten, ruinen, katers, etc.). Ik kijk ook nooit naar teefjes. En ik heb nog nooit een sul van een reu gehad.

Gaabje
Berichten: 936
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:54

xSannee schreef:
@Pippa13: wat een prachtige hond <3
Snap wel dat hij model mocht staan! =D

@Gaabje: oooh hier bleef de sneeuw helemaal niet liggen... maar jouw hond past wel in dat winterse plaatje haha!

Nylabone gaat hier ook op de boodschappenlijst voor de pup, kom dat inderdaad erg veel tegen online.

Wij krijgen een teefje, ik had zelf weinig voorkeur, maar mijn vriend had een voorkeur voor een teefje. Toen werden er 5 teefjes en 1 reu geboren :+ dus kwam het goed uit haha.

Arabella2000: haha wow bij jou is ook al zoveel sneeuw gevallen _/-\o_


Ja hij vindt het ook echt geweldig. Ooit moeten we een keer een reis naar scandinavië met hem plannen.

Gaabje
Berichten: 936
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:56

Over reuen en teven gesproken, degenen die hier zowel reuen als teven hebben (intact), hoe ervaren jullie dat? Hoeveel geregel vinden jullie het met de loopsheid?

We hebben nu een reu en ik zou het ontzettend leuk vinden om een teef erbij te nemen om een keer een nestje te fokken. Maar voor onze reu is er op dit moment geen enkele reden om hem te laten castreren.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 22:04

Geen. Onze reu boeit t geen fluit tenzij ze dekrijp staan. Dat is 4-5 dagen. En dan zit ie dus wat meer in zn bench. Afhankelijk van hoeveel last ie er van heeft.
Want van 1 teef weet ie dat ie nog niet mag kijken en dan snauwt ze. Dus daar heeft ie echt minder last van. De andere 2 sletten bijna heel de dag bij hem :') als we ze niet corrigeren.
Maar meestal na even waarschuwen gaan ze hier allemaal liggen en niks aan de hand.
Tijdens de loopsheid hebben ze een medical petsuit aan of suitical. Met gewoon maandverband van t kruidvat

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:08

Ik heb een intacte teef die als ze hoogloops is voor mijn gecastreerde reu gaat staan en hij hopst er een beetje op maar meer omdat hij het oor aan de andere kant wil kauwen. :+
Hij snapt er gewoon niets van. :')
Hij was al gecastreerd voor ik hem kreeg en voor haar heb ik nog geen reden gevonden om de binnenvoering eruit te laten halen, dus zij blijft intact zolang er geen medische reden ontstaat. :)

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 23:39

Ohhh ik ben zo jaloers op de sneeuw!

Wat reu of teef betreft, ik wilde bij Otje heel graag een teef. Ik had het gevoel dat dat beter zou passen.
Voor de tweede hond wilde ik ook wel een teef maar stond ook open voor een reu. Voor een teef stond ik derde op de wachtlijst dus had geen keuze haha.
Hij is wel een beetje een banketstaaf rozenwater :') echt een sukkeltje. Maar ze zijn zo’n leuk combi.

Morgen is de aankeurdag van de Silken Windsprites voor de Raad van Beheer! Ben zo benieuwd. Ga Otje uiteraard aan laten keuren, dan kunnen we officiële wedstrijden lopen op de renbaan. Vind het wel spannend maar heb er ook wel zin in!

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 23:50

Oh spannend! Veeel succes!!

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:15

Ik ben meer van de reuen, ook al heb ik nu 2 teven en een reu :') Maar ene mechel, was eigenlijk niet de planning :=

Maar volgende word gewoon weer een reu, vind dat bitchy gebeuren helemaal niks bij de mechelaars. Die loopsheid vind ik ook maar een gesmeer en gedoe :')

CupCakes_

Berichten: 3344
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:43

De volgende hond wordt over duidelijk een teefje hier. Daar zit toch wat meer pit in dan in een reu. Al valt het met Jip soms wel mee. _O-

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:47

Ik wilde initieel gewoon een karakter dat bij ons past. Daarnaast een pup dat al wat stoer was en wel wat durfde. Een teef had voorkeur omdat het op werk dan makkelijker blijft om een (intacte) reu in de dagopvang roedel in te scharen. Maar karakter en geschiktheid bleef belangrijker.

Ik vind teven nu echt wel leuker dan reuen. Flink wat pit in, drive en een eigen mening. Loopsheid nog geen idee want ze is nog niet loops geweest haha. Maar zal wel goedkomen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:58

Ik heb drie reuen. Had op zich wel een teef gewild maar Ben heeft nou eenmaal ballen :)) Ik vind teven ook niet altijd betrouwbaar in het werk. Ken er teveel die niet werken wanneer ze loops zijn of gewoon weglopen. Maar verder maakt het geslacht me weinig uit.

Ben heeft deze prachtige nieuwe halsband gekregen <3 Het staat hem zo goed :))
Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:42

Hier vanochtend kennis gemaakt met de fokster. Super leuk en klikt van beide kanten.
Over twee weken mag ik de pups ook zien dus dat wordt aftellen.

s1993

Berichten: 2124
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:19

Obi vindt de kauwwortel juist te lekker en vreet daar zoveel van dat zijn poep dan vol zit met stukjes hout...

Ik heb bewust voor een reu gekozen omdat ik mannetjes vaak leuker vind, met de paarden ook altijd ruinen. Maar hoewel Obi super lief is en vriendelijk en makkelijk met anderen kan zou ik hem niet stabiel noemen :') Ik zie nu ook juist veel vrienden met teven die super stabiel zijn. Voor hond 2 heb ik geen voorkeur maar als het een teef is wordt ze wel geholpen.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 17:21

StalMelyn schreef:
Hier vanochtend kennis gemaakt met de fokster. Super leuk en klikt van beide kanten.
Over twee weken mag ik de pups ook zien dus dat wordt aftellen.

Jeej wat leuk!

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 21:17

Vanmorgen weer puppy geknuffeld.
Ik weet het sinds vorige week, maar had het hier nog niet gedeeld, maar dit dametje komt dus bij mij wonen
Afbeelding

Afbeelding


Na het knuffelen nog even wezen wandelen in de buurt daar, aangezien ze daar wel sneeuw hebben en wij hier niet

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 21:37

Oh dropje <3

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:26

Wat leuk weer allemaal zo een kleine puppy's erbij!

Hier tikken we bìjna de 4 maanden aan.
Eigenwijsje van ons <3

Afbeelding

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:30

Ik wilde heeeeel graag een reu. Vind ze vaak mooier en fijner qua karakter.

Er werden 6 teven geboren. Dus uhm ja wat doe je dan.

Dus toch de omschakeling gemaakt. En nog nooit zo blij geweest. Hierna weer een teef.

Vind het zo chill.


Enige lastige is dat ze een echte regelteef is. Alles moet gaan volgens haar regeltjes met andere honden anders laat ze dat wel even merken.

Ze valt niet uit, maar corrigeert netjes.
Voordeel is dat ze vervelende reuen weer even met 4 poten op de grond zet en dat wanneer je met een groepje wandelt ze ook de aso honden eruit filtert en netjes aangeeft dat ze niet welkom zijn in 'haar' roedel.