[VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fosco
Berichten: 1457
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:13

Die mutsjes, wat onwijs zoet! Fijn dat er zicht is op herstel voor Dana doordat je er zo bovenop zit en de pups wat ouder worden. Dat ze maar snel mag opknappen :knuffel:

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 09:23

We waren duidelijk nog niet klaar met onze portie pech... Dit heb ik gisterenavond in de fokkersgroep geplaatst.


Zaterdag leek ze bij te trekken, lekker in haar vel, niet snauwerig, het leek vooruit te gaan. Klein feestje. Zondag wat bezoek gehad, niks aan de hand, vanochtend nog de DA een foto gestuurd hoe ontspannen ze in de ren lag, zo had ik haar de hele week nog niet gezien. Ze komt na het bezoek binnen, beetje aan het schuren en aan het rollen, ook niks geks voor haar. Totdat vijf minuten later ik dacht dat ze er dood bij neer zou vallen. Omvallen afgewisseld met rennen, extreem hijgen, 40°C koorts & met het hoofd schudden, dit was niet oke. DA gebeld en aangereden, ik vermoedde in eerste instantie iets van een steek want ze bleef maar met haar hoofd schudden. Even aangekeken maar daarna vrij snel bloed ingezet en infuus eraan. Je voelt hem al aankomen, calcium.... 1.55 ipv 1.90-3.0. Je leest & leest erover maar mijn hemel wat is dit heftig zeg. Ik dacht echt dat dit het einde van haar leven was. DA heeft haar calcium gespoten en ze heeft een gecombineerd infuus gehad. Inmiddels zijn we weer thuis, heeft ze 700 gr vlees gegeten inmiddels maar is ze nog altijd onrustig. DA geeft aan dat dit nog wel even kan aanhouden. Maar ik? Ik ben minstens net zo gesloopt, kapot en een volle emmer en bovenal doodsbang voor de nacht. Vanaf morgen gaan we de puppen bijvoeren zodat niet meer alles van Dana verlangt wordt maar de nacht in vind ik gevoelsmatig doodeng. Wat als... wat als... wat als....

Als ik mensen nog eens hoor zeggen dat stamboomhonden fokken 'easy money' is dan krijg ze met een platte hand een high-five in hun gezicht. (Bij wijze van spreken dan... of toch niet?) Puppen zijn inmiddels 2,5 week oud maar door de zorgen maar weinig kunnen genieten...


Nu zijn we weer aan de ochtend en zijn we de nacht redelijk goed doorgekomen. Niet veel geslapen natuurlijk. Ze heeft vannacht goed gegeten en we hebben yoghurt & calcium bijgevoerd. Nu is ze aan het hijgen maar dat deed ze ook nadat ze de ontsteking had op de wond, ik verwacht dat dat te maken heeft met het herstel van haar lichaam.

Vanaf vandaag gaan we de puppen dus ook bijvoeren om Dana te ontlasten.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:31

Pfff, wat een stress zeg.
Hopelijk knapt Dana snel op en kunnen jullie snel echt genieten van de pups.

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:36

Hemel wat een ellende zo. Weinig te genieten idd. Heel veel beterschap en sterkte ook voor jullie :(:)

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:38

Jeetje wat een rollercoaster zo... en wat een respect voor jou voor de goede zorgen... Maar kan me heel goed voorstellen dat je helemaal gesloopt bent inmiddels :(:)

Heel veel beterschap voor Dana <3

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:35

Jeetje Kim, wat een stress en onzekerheid. Ik duim voor jullie dat het weer de goede kant op mag en blijft gaan <3

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:14

Pff, de pech blijft maar komen. Heftig hoor! Hopelijk mag het nu dan wel goed gaan, zodat je een beetje kunt gaan genieten.

Cchanny

Berichten: 8845
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:21

De pech blijft jullie achtervolgen..

Hopelijk gaat het nu in een stijgende lijn dat jullie toch nog kunnen genieten van de pups en ook een beetje zelf bij kan komen

Suusw

Berichten: 469
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 17:41

Pff het blijft tegenzitten zeg. Wat een stress. Hopelijk gaat het straks wel gewoon de goeie kant op en kan je dan eindelijk gaan genieten van het prachtige stel. Heel veel succes en sterkte :(:)

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:17

Wat afschuwelijk voor jullie allebei! Gelukkig zag je het meteen. Is het niet een idee om de camera er weer op te zetten en anderen te vragen om op te letten zodat jij kunt bijslapen? Heel veel sterkte en beterschap voor dana.

Shaya_

Berichten: 1279
Geregistreerd: 27-04-11

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:36

Wat goed dat je zo alert bent!
Hoop zo dat Dana de komende dagen goed door komt!

Shaya_

Berichten: 1279
Geregistreerd: 27-04-11

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:50

Hoe is het met Dana?

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 11:52

Shaya_ schreef:
Hoe is het met Dana?


Ik ben voorzichtig positief maar wil zeker niet te vroeg juichen want ik heb gezien hoe snel het mis kan gaan. Ze lijkt zich in ieder geval een stuk beter te voelen, is helderder en weer alert en lijkt zichzelf ook.

Het probleem ervan is dat ik niet in haar lichaam kan kijken natuurlijk dus we zijn nu op gevoel aan het balansen tussen calcium & ijzer. Dus we hebben haar voerschema weer volledig omgegooid. Ze krijgt nu meerdere maaltijden gericht op de calcium en twee maaltijden per dag volledig gericht op het ijzer. Daarvoor en daarna houden we minimaal 1,5 uur vrij zodat de ijzer & de calcium ook niet direct met elkaar 'in contact' komen en daarmee hopen we een balans te vinden in het lichaam.

Ons aanrecht is dan ook veranderd in een medicijnenkast en zoals vandaag komt mijn moeder oppassen op de puppy's en die krijgt een hele handleiding wat, waar, wanneer en hoe gevoerd moet worden. :=

De puppy's namen het bijvoeren gelukkig wel heel goed aan na even oefenen en gingen de eerste 24 uur heel goed, ze zijn gisteren ontwormt waardoor ze even 'stagneren' maar dat is niet onverwacht. Ze moeten even volhouden tot volgende week, dan zijn ze vier weken en kunnen we beginnen met KVV voeren. Dan wordt het sowieso ook stukken makkelijker voor Dana.

Morgen hebben we in de middag een afspraak bij de DA en dan wordt groot panel weer getest, dus ben héél benieuwd.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 16:26

Onze puppen zijn inmiddels dik drie weken en doen het waanzinnig! Sinds gisteren is de buiten speeltuin ook geopend en sinds vandaag hebben ze ook geen nachtren meer. Ze waren het er niet mee eens dat ze werden opgesloten 's nachts en niet konden gaan en staan waar ze wilde. Oké, prima, dan zoek het uit. :')

Dana gaat godzijdank ook top, ik ben zo blij. Hopelijk hebben we nu alle ellende achter de rug! :)) Ik hoop om die reden dat ik vannacht voor het eerst in mijn eigen bed kan gaan slapen sinds 31 juli. :+

De buiten speeltuin
Afbeelding

Binnen zonder restricties nu. _O-
Afbeelding

Ze hebben buiten ook hun eigen huis met brievenbus en 'tuinkabouter', hoogste tijd om uit te trekken, oud zat!
Afbeelding

Vixem is verder ook erg blij met de schommel, zolang ze er maar niet op poept. :')
Afbeelding

En de puppen zelf, de meeste hebben nu ook een naam.


1 - reu lichtblauw - Odin! AKA Chubby
Afbeelding

2 - reu donkerblauw - Ronin
Afbeelding

3 - teef roze - Lux
Afbeelding

4 - teef geel - Edin (heeft haar eigen naam gekozen gisteren)
Afbeelding


5 - teef paars - Rosa
Afbeelding

6 - reu rood - Tünn
Afbeelding

7 - teef oranje - nog naamloos
Afbeelding

8 - reu groen - nog naamloos (voor nu Frodo)
Afbeelding

9 - teef donkerbruin - nog naamloos (voor nu Suki)
Afbeelding

In principe hebben ze allemaal een baas, één gezin komt 16 september nog langs om kennis te maken met ons en de pup. Als dat klikt blijft Frodo nog tot half/eind december.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:08

Wat een prachtige puppen, stiekem ben ik nadat ik Dana ontmoet heb toch wel wat fan geworden van het ras O:)

Zo van deze fotos is Tünn voor mij de meest aansprekend. Boevenkoppie :=

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:16

Het worden al heerlijke puppen!
Ik zie er alweer een paar prinsesjes tussen zitten :+ }>

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 00:03

Wat zijn ze mooi :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 03:57

Die speeltuin! Fantastisch! En wat geef je ze heerlijk de ruimte en gelegenheid om van alles te ontdekken!
Het zijn echt prachtige pupjes <3

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:06

Jee wat groeien ze hard!
Ik vind Edin leuk <3 En ben nu benieuwd hoe ze haar eigen naam heeft gekozen :D

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:09

Wat groeien ze bizar snel!

Nog steeds fan van Tünn hier :D maar bij allemaal zie je meer en meer persoonlijkheidjes van het scherm spatten :))

BelgenGek

Berichten: 2243
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 11:40

Ik lees net bij, sjonge wat een pech hebben jullie gehad.
En wat een spanning...
Hopenlijk blijft het nu de goede kant op gaan.
Wat worden de pups mooi(er), dat babyachtige trekt helemaal weg.
Zie je ook al goed de karaktertrekken of is dat te vroeg?

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 12:23

BelgenGek schreef:
Ik lees net bij, sjonge wat een pech hebben jullie gehad.
En wat een spanning...
Hopenlijk blijft het nu de goede kant op gaan.
Wat worden de pups mooi(er), dat babyachtige trekt helemaal weg.
Zie je ook al goed de karaktertrekken of is dat te vroeg?


Nee hoor, de karakters zijn eigenlijk al overduidelijk. Die zie je echt heel snel al, bij het vorige nest was dat al met twee weken duidelijk en nu weer. Alleen is het altijd even afwachten of die eerste indruk ook doorzet maar dat is wederom het geval bij dit nest! :j


8nnemiek schreef:
Jee wat groeien ze hard!
Ik vind Edin leuk <3 En ben nu benieuwd hoe ze haar eigen naam heeft gekozen :D


De eigenaren twijfelde enorm tussen twee namen en we noemde haar nu nog steeds 'geel', dus samen met een andere puppyeigenaar hebben we Edin afgelopen zaterdag zelf laten kiezen. Ze liep drie keer naar dezelfde naam waarvan één keer volledig over de andere naam, dus het was wel duidelijk! _O-


Tünn is ontzettend lief en zachtaardig met af en toe een niet-Tünn-achtige grom uitspatting wat hem nog eens zo schattig maakt. Als ik een reu had moeten houden was het die geweest. <3

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:22

Wat enorm schattig <3

En wat leuk dat de karakters al zo snel te zien zijn!

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 17:42

Ze maakte vandaag goed gebruik van het water en hun poep begon erg week/geel te warm met af en toe ietwat vaste vorm afgelopen weekend. Daarnaast stagneren ze langzaam in gewicht (+3 tot 5% dagelijks sinds vrijdag). Teken dat de darmen goed aan het sluiten zijn en we prima wat KVV konden gaan aanbieden.

Dus deze avond hebben ze hun eerste portie gehad en dat ging er nogal prima in. _O-


Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:44

KimD schreef:
Ze maakte vandaag goed gebruik van het water en hun poep begon erg week/geel te warm met af en toe ietwat vaste vorm afgelopen weekend. Daarnaast stagneren ze langzaam in gewicht (+3 tot 5% dagelijks sinds vrijdag). Teken dat de darmen goed aan het sluiten zijn en we prima wat KVV konden gaan aanbieden.

Dus deze avond hebben ze hun eerste portie gehad en dat ging er nogal prima in. _O-


[ [url=m/wJ4YFe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die mini rennen zo zijn echt geniaal haha. Kijk ze eten allemaal <3 ZalDana ook blij mee zijn.

Verbaas me toch weer, net zoals met het eerste nest, hoe knap die pups alles zo snel oppakken en ontwikkelen. Ze gaan echt lekker rap weer <3