Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:56

Het scheelt mij 6 minuten met Rottum dus daar kan ik niet wakker over liggen haha. Ben benieuwd, en thanks!

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:41

Hoop dat jullie blij zijn met je nieuwe plek.
Altijd lastig om wat goeds te vinden.

Wanneer ons veld weer goed is gaan een vriend en ik ook privé lessen volgen met z'n 2en. We hebben een bekende van ons gevraagd waar wij van denken genoeg van te leren.
Zij stuurt wat ze wil behandelen, wij bouwen op. Zij geeft les en wij breken af. Zij komt dus echt puur voor het lesgeven en zo kunnen wij de kosten mooi laag houden.
Onze hondenschool bied haar spullen en veld ter beschikking dus dat is ook mooi mee genomen. Alleen nu wachten op een droog veld.

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:58

Ik heb vanavond weer de eerste les van dit jaar, gegeven door Fannetje! Zin in!

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:24

Oh dat klinkt ook fantastisch JJ. Ik ken nog niet echt namen in de behendigheid en mijn hond heeft ook nog niet veel meters onder de pootjes. Indien dat over een x aantal jaar wel is dan lijkt me zo'n constructie als die jij hebt ook heel handig.

Veel plezier Netjuh!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 13:37

Anna79 schreef:
Flux schreef:
Nou hier een proefles op 21 maart gescoord! Wel echt weer een pokke-eind weg maar inmiddels weet ik niet beter. Kostbare hobby zo maar ik hoop dat het een fijne locatie is! Ook met binnenhal dus droge pootjes :P Bij dogs with a hobby in de buurt van Lemmer, geloof dat ie al eens getipt is in dit topic door Anna. Ik heb een dikke week geleden een rib/spier gescheurd dus hopelijk ben ik tegen die tijd weer fit.

JJ vind het een heel knap rondje! Leuk dat je zelf ook les geeft.


Wat leuk Flux!!!
Ik zit inmiddels bij hondentrainingscentrum Friesland in Rottum, dat is voor mij wat dichterbij maar daar heb ik echt mazzel mee want die hebben bijna nooit een plekje...heb nu 2 lessen gehad en bevalt goed!
Veel plezier daar en sterkte met je rib!


Van wie krijg je les Anna? :)

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 15:29

Anna79 schreef:
Flux schreef:
Nou hier een proefles op 21 maart gescoord! Wel echt weer een pokke-eind weg maar inmiddels weet ik niet beter. Kostbare hobby zo maar ik hoop dat het een fijne locatie is! Ook met binnenhal dus droge pootjes :P Bij dogs with a hobby in de buurt van Lemmer, geloof dat ie al eens getipt is in dit topic door Anna. Ik heb een dikke week geleden een rib/spier gescheurd dus hopelijk ben ik tegen die tijd weer fit.

JJ vind het een heel knap rondje! Leuk dat je zelf ook les geeft.


Wat leuk Flux!!!
Ik zit inmiddels bij hondentrainingscentrum Friesland in Rottum, dat is voor mij wat dichterbij maar daar heb ik echt mazzel mee want die hebben bijna nooit een plekje...heb nu 2 lessen gehad en bevalt goed!
Veel plezier daar en sterkte met je rib!


Van wie krijg je les Anna? :)[/quote]

Ik heb les van Karen, het is een recreatieles maar er zitten best goede combinaties in!

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 15:48

netjuh6 schreef:
Ik heb vanavond weer de eerste les van dit jaar, gegeven door Fannetje! Zin in!

Tot straks, ook ik heb er weer zin in!

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:14

Flux schreef:
Nou hier een proefles op 21 maart gescoord! Wel echt weer een pokke-eind weg maar inmiddels weet ik niet beter. Kostbare hobby zo maar ik hoop dat het een fijne locatie is! Ook met binnenhal dus droge pootjes :P Bij dogs with a hobby in de buurt van Lemmer, geloof dat ie al eens getipt is in dit topic door Anna. Ik heb een dikke week geleden een rib/spier gescheurd dus hopelijk ben ik tegen die tijd weer fit.

JJ vind het een heel knap rondje! Leuk dat je zelf ook les geeft.


Fijn dat je een plekje heb kunnen vinden!

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:31

Hopelijk bevalt het flux!

Hier zaterdag een extra les buiten. De eerste keer weer buiten, de reguliere lessen beginnen pas april na winterstop. Via via vernomen dat ze een extra les ingepland hadden voor de wedstrijd dat weekend erna dus kunnen we even kijken of het daar ook nog lukt.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 00:57

Natasja22 schreef:
Hopelijk bevalt het flux!

Hier zaterdag een extra les buiten. De eerste keer weer buiten, de reguliere lessen beginnen pas april na winterstop. Via via vernomen dat ze een extra les ingepland hadden voor de wedstrijd dat weekend erna dus kunnen we even kijken of het daar ook nog lukt.


Oh dat is altijd wel lekker!

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:15

Dat is wel fijn een extra les!

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 15:39

Was echt een leerzame les vandaag. We hebben parcours gelopen en daarna 2 x VP en daarna 2 X JP

Afbeelding Dit was het parcours voor de JP (bij het VP stonden dan op de plek van de breed en de middelste tunnel de schutting en kattenloop). 1 rondje van de 4 foutloos. 1e rondje moest ze poepen, want tijdens opbouwen wachten in de bench vond ze nog erg spannend. 2e rondje zat er een vogel die weggejaagd moest worden, 3e rondje verkeerde tunnelgat en het laatste rondje toch nog foutloos.
Dus ben erg tevreden!

Gelijk de bolderkar kunnen testen. Feya had hem thuis zelf ook al getest. Hij is in ieder geval groot genoeg.
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:06

Fijn dat het een leuke les was! En een mooie bolderkar ook, zeker groot genoeg!

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:08

Donderdag tijdens de les zaten we even in een ander groepje. Nou Guusje deed even helemaal niks meer. Er hadden ook ganzen gelopen dus ze was heel erg afgeleid door alle luchtjes.. zat ook geen tempo in hihi..
Volgende week de 1e eerste graad wedstrijd, hopelijk heeft ze er dan meer zin in hihi

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:22

Die lekker luchtjes van ganzen dat zou hier waarschijnlijk ook te veel van het goede zijn.
Op de foto zie de wedstrijdlocatie van volgende week in Heemstede. Wij zijn er ook, dus misschien komen we elkaar nog tegen volgende week!

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:37

Leuk! Wie weet!

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 19:40

Klinkt als een leerzaam dagje Natasja.
Veel plezier en succes volgende week met de wedstrijd daar!

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 20:11

Klinkt als leerzame lessen! Als je voor je gevoel tevreden bent is het helemaal top.

Hier morgen de 2e wedstrijd. Jaxx lijkt goed in vorm. Laatste tijd loopt ie echt lekker alleen ik heb zelf 3 hechtingen in mn hand. Heb me vorige week gesneden. Hechtingen mogen er maandag uit dus verwacht dat het wel goed gaat maar echt lekker soepel bewegen is nog een dingetje. Wil het echt niet stop ik

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 00:25

Succes morgen! Flinke snee dan nog met 3 hechtingen, jeetje

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:09

Vandaag de proefles gedaan en wat was het gaaaaf!! :wow: Vesper heeft een half jaar geen les gehad maar deed het vandaag beter dan ooit! Ik zei laatst al tegen mijn partner dat ik haar in een half jaar tijd ontzettend volwassen geworden vind en dat beaam ik na vandaag ook weer. Zoveel meer focus op mij en zelf goed nadenken en anticiperen. Ze vloog door het parcours, luisterde zo goed en had zoveel fun *\%/*

Dus ik heb ja gezegd tegen de 10 weekse cursus. Het is een pokke end rijden maar zoveel plezier en geluk zien in je hondje is me echt alles waard :):) <3

En Oh, de binnenhal is zo chill haha, geen gezwikte enkels meer door een graspol _/-\o_ En droog :D

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:22

Dat klinkt fijn Flux! Hopelijk kunnje daar voor nu even vooruit.
Van wie krijg je les?

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:28

Ja was zalig, zit helemaal op een wolk <3

Van Jeffrey Van den Brink

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:39

Klinkt goed Flux!

Hier ging de wip helaas niet goed vanavond. Dus zondag zullen we hem overslaan op de wedstrijd. Dat zijn vast 2 disken hihi
Paar weken geleden ging hij wel goed maar nu op volle snelheid in het parcours vond ze het ineens weer eng.. nog iets langer oefenen maar

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 00:12

Wat fijn dat het jullie zo goed beviel Flux!

Hopelijk is ze weer snel van haar angst voor de wip af Karin. (Het is ook zo’n raar bewegend toestel dat ook soms nog geluid maakt als hij de grond aan tikt)

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:10

Gelukkig de les wel goed kunnen afsluiten, ze rent er wel nog op volle snelheid op