Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:23

Mooie hond hoor <3

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:14

Lisitano schreef:
En dan gewoon zo’n draadbench?
Ik denk dat mijne met bench en al probeert achter me aan te komen := Hij kan zich ook wel opnaaien om het parcours maar als ik weg ga is hij pas echt dol.
En mee lopen gaat ook niet zo eenvoudig want door de opwinding voelt hij dan ineens als 80 kg en sleurt me alle kanten op. Normaal is hij zo keurig opgevoed, maar dan slaan even de stoppen door.


Ik gebruik een nylon bench

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 08:14

Roetsj ligt tijdens de les, tussendoor vast aan een paal, anders pakt ze haar rust niet. En in de hal gaat ze tussendoor in de bench.
Die kleine gaat nu tussendoor ook in de bench, dan pakt ze ook mooi haar rust, maar dat is voor nu alleen tijdens de workshops en de balans training. Want meer doet ze nog niet met haar 5,5 maand.

Voor degene die na de zomer willen gaan starten, geef je nu alvast op, want de planning voor het volgende seizoen, worden meestal in de zomer gemaakt, dus anders ben je zo weer een half jaar verder voor je kunt starten. Dat is iig bij de beide clubs zo, waar ik train.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:08

Gister heeft sky haar 5e les gehad. Man, wat is die hond bloedfanatiek en wat leert ze snel! En schelden als ik het niet goed doe ook :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 13:09

Gaaf hoor!heerlijk hè als ze zo fanatiek zijn :D
Maar wie scheldt er nou op jou :? :+

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:10

Wat leuk! Met dat fanatieke kunnen de raakvlakken soms een uitdaging worden :P

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:11

Sky moppert dan op mij. Er komt dan 1 hoog gilletje uit. Ze doet trouwens wel perfect wat ik aangeef, ook al is het niet logisch.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:11

moonsparkle schreef:
Wat leuk! Met dat fanatieke kunnen de raakvlakken soms een uitdaging worden :P

Ik heb een goede trainer, dus daar ben ik niet bang voor.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 13:21

O zo, hahaha, op de raakvlakken gooi ik momenteel een brokje dan vliegt ze er niet gelijk vanaf, hopelijk wordt het een gewoonte dat ze iets afremt maar dat brokje moet wel weer weg op een gegeven moment

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 13:23

Hier leer ik uiteindelijk de 2 on 2 off positie. In iedere geval op de kattenloop en wip. Bij de schutting vind ik dat teveel belastend, daar krijgt ze een running.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:14

Leuk Emptywords!!

Ik heb ook zin om straks met een nieuwe hond te starten. Vanaf 18 maanden kan ik gaan trainen, dus ik moet nog even wachten. Start met 8 maanden ofzo wel met Hoopers. Beetje het sturen op afstand enzo aanleren.

De les met mijn stablij werd maandagavond ivm het weer geannuleerd. Het was te warm om verantwoord te trainen

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 17:23

EmptyWords schreef:
Hier leer ik uiteindelijk de 2 on 2 off positie. In iedere geval op de kattenloop en wip. Bij de schutting vind ik dat teveel belastend, daar krijgt ze een running.


Dat zegt mij dus niks deze methodes := , daarom ga ik na de zomer ook bij een meer wedstrijdgerichte club trainen. Waar ik nu zit is meer recreatief, wel heel gezellig, ik ben ook van plan om daar te blijven, kan ik mooi 2x per week trainen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:29

Bij 2 on 2 off leert ze om haar achterpoten op het raakvlak te laten en de voorpoten in het gras.
Als deze stabiel is aangeleerd zal ze dus altijd stoppen en pas verdergaan op commando.

Afbeelding

Bij een running contact leer je de hond eigenlijk om de passen af te meten waardoor ze altijd in het raakvlak landen en dan doorrennen.

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:30

Ik meld me toch ook maar in dit topic :D
Wij lopen al wel een tijd wedstrijd en mogen over twee weken zelfs naar het NK, maar ik vind mee praten over agility gewoon erg leuk :+

Ik loop vooral met mijn working cocker Lux. Ze wordt in augustus 3, we lopen nu in graad 2 wedstrijden

Mooi voorbeeld van een running (hoop dat het werkt), op einde van het filmpje. Bij running contacts maak je gebruik van muscle memory/spier geheugen. Je traint dus op zo’n manier dat je hond leert altijd de kattenloop op zelfde manier te pakken en dat er altijd (minstens 1) poot in het raakvlak komt. Bij Lux is haar criteria beiden achterpoten in raakvlak, het liefst zo laag mogelijk. Kost ontzettend veel tijd om aan te leren, bij de meeste kc’s leer je dus 2 on 2 off, omdat dat over het algemeen makkelijker aan te leren is
https://www.instagram.com/reel/CscHTVII3fX/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:58

Ohhh een working cocker <3

Ik doe ook de 2 on 2 off. Mijn hond moet er echt even op de rem voorlopig.
Gisteren heb ik een heel leuke training gevolgd in Velddriel. Veel opgestoken en ga ik zeker meenemen. Het was voor mijn hond de eerste keer op dat terrein maar daar was niets van te merken, zo braaf. En dat terwijl hij pas over 2 maanden 2 wordt. Ik ben zo blij met hem en zo trots *\o/*

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:05

Runnings zijn een never ending story… echt wat een boel werk. Maar het gaat wel snel en is leuk :) ik kreeg net vanmiddag bericht dat ook Blekz mee mag doen aan het NK over 1.5 week. Dus 4 uit 4 gekwalificeerd en denk dat ik ook met alle 4 ga lopen. Wordt voor mij wel ff bikkelen :+

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:29

Gaaf Machie!
Waar wordt dat NK gehouden?

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:33

Machie schreef:
Runnings zijn een never ending story… echt wat een boel werk. Maar het gaat wel snel en is leuk :) ik kreeg net vanmiddag bericht dat ook Blekz mee mag doen aan het NK over 1.5 week. Dus 4 uit 4 gekwalificeerd en denk dat ik ook met alle 4 ga lopen. Wordt voor mij wel ff bikkelen :+



Ah super! Met blekz ben je ook nog niet heel lang 2e graad toch?



Lisitano schreef:
Gaaf Machie!
Waar wordt dat NK gehouden?


NK is 24 en 25 juni in Venlo

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 21:36

Gefeliciteerd machie!

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:01

Dank jullie wel!

beauty1love, klopt. Onze eerste graad 2 wedstrijd was Venlo met Pasen. En we hebben niet super veel competitiewedstrijden gelopen maar toch (net) genoeg punten om op basis van de competitie mee te mogen doen aan het NK.
Best spannend, mijn eerste NK in de Large klasse!

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:45

Ik doe met mijn hondje Pinto ook agility! :) 1x per week een lesje, vind het ontzettend leuk om te doen en Pinto ook. Uiteindelijk wil ik wel wedstrijden lopen, in ieder geval af en toe lijkt dat me erg leuk, maar voor nu is het vooral lekker leren lijnen lopen en wissels maken en alle toestellen bevestigen. Alles gaat goed behalve de wip, die vind hij helaas ontzettend eng dus die doen we in stapjes.
Verder is ie super leergierig en best snel en behendig, heel attent op mijn aanwijzingen.
Vind het echt zo leuk als je dan een rondje loopt waarvan je eerst denkt jeetje uitdagend en dan gaat het gewoon helemaal foutloos <3


Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 06:15

Ah jammer van het NK, dan ben ik nog op vakantie. Het lijkt me leuk eens te gaan kijken naar alle ervaren lopers en honden.
Heel veel succes alvast, Machie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:21

EmptyWords schreef:
Gister heeft sky haar 5e les gehad. Man, wat is die hond bloedfanatiek en wat leert ze snel! En schelden als ik het niet goed doe ook :')

[ [url=m/69Iyny.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WTNZ6l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C4z6SM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NzDQIL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GahO0Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:24

Wat gaaf Machie, het NK! Veel succes! *\o/*

lalala_20

Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 16:48

Het lijkt me heel leuk om eens te gaan kijken bij een Agility wedstrijd om te zien hoe dat gaat en om van te leren. Maar als ik google op agility wedstrijden, dan kan ik eigenlijk niets hier in de buurt vinden. Is er een soort website of kalender waar alle agility wedstrijden op staan en zoek ik verkeerd? Of hoe kan ik hier achter komen?