Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 21:48

Mizora bedankt voor je bericht. Ik hoop dat hiermee een hoop duidelijker is geworden. :)

TS er wordt niet selectief gelezen. Je komt zelf met selectieve ‘problemen’ :o

Voor herplaatsers word over het algemeen geen prijzen gevraagd die gelijk zijn aan pups met stamboom. Zie mijn linkjes.

Voor jouw maatje met het juiste budget is genoeg te vinden. En is in mijn ogen totaal niet relevant aan de discussie over puppy of fokkers prijzen. Waar maak je je druk om. :o

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:10

Ik zie regelmatig gratis honden op fb voorbij komen waar mensen een huisje voor zoeken. Wellicht een oproep plaatsen?

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 08:44

absque_dubio schreef:
Mizora bedankt voor je bericht. Ik hoop dat hiermee een hoop duidelijker is geworden. :)

TS er wordt niet selectief gelezen. Je komt zelf met selectieve ‘problemen’ :o

Voor herplaatsers word over het algemeen geen prijzen gevraagd die gelijk zijn aan pups met stamboom. Zie mijn linkjes.

Voor jouw maatje met het juiste budget is genoeg te vinden. En is in mijn ogen totaal niet relevant aan de discussie over puppy of fokkers prijzen. Waar maak je je druk om. :o


Dat is dus van mijn kant verkeerd overgekomen.
Excuses aan alle hiervoor.

Ik maak mij er ook geen druk om ,mij is het alleen even opgevallen en ik vroeg mij echt af, hoe dat ineens zo "normaal" kan zijn.
Dat met de broodfokpuppies was mij al bekend (zag je ja al begin Corona) en ook het "geheimzinnige " van sommige fokkers - waarbij ik het bij de langhaar-Belgen nog niet ben tegengekomen.

Alleen even dat verhaal met herplaatsers en dat van de kruizingen met modenaam - dat vind ik dus errug raar.

Het (im-)perfecte maatje voor ons zal nog komen, ben ik van overtuigd.
Zag gisteren een senior langskomen- maar die was uiteraard meteen gereserveerd (dus ook geen idee, wat de kosten zouden zijn)
Dus wij zullen zien

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:02

Wat ik meer raar vind is dat als je kijkt op dierenasiels.com of ikzoekbaas, er veel buitenlandse honden tussen staan van stichting oid.
Honden met name pups, die rechtstreeks zijn geïmporteerd.
Dan denk ik, houd deze sites puur voor wat er in Nederland/België in asiel zit.Honden die afgestaan, gevonden of in beslag genomen.
Maar goed dat is min mening.

Stichtingen met buitenlandse honden den, zouden een eigen verzamel site moeten hebben.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:36

bridgetF schreef:
Wat ik meer raar vind is dat als je kijkt op dierenasiels.com of ikzoekbaas, er veel buitenlandse honden tussen staan van stichting oid.
Honden met name pups, die rechtstreeks zijn geïmporteerd.
Dan denk ik, houd deze sites puur voor wat er in Nederland/België in asiel zit.Honden die afgestaan, gevonden of in beslag genomen.
Maar goed dat is min mening.

Stichtingen met buitenlandse honden den, zouden een eigen verzamel site moeten hebben.

Dat is dus met verhuisdieren.nl ook het geval. Ik ging er van uit dat het een site was voor dieren van particulieren die door omstandigheden een nieuwe baas zoeken. Maar ook die site staat vol met honden van stichtingen. Bij verhuisdieren kun je zoeken oo de naam vd hond, dat vindt ik zo onnozel die weet je toch niet.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 10:35

bridgetF schreef:
Wat ik meer raar vind is dat als je kijkt op dierenasiels.com of ikzoekbaas, er veel buitenlandse honden tussen staan van stichting oid.
Honden met name pups, die rechtstreeks zijn geïmporteerd.
Dan denk ik, houd deze sites puur voor wat er in Nederland/België in asiel zit.Honden die afgestaan, gevonden of in beslag genomen.
Maar goed dat is min mening.

Stichtingen met buitenlandse honden den, zouden een eigen verzamel site moeten hebben.


Dat onderschrijv ik direkt

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 08:58

TS, wat zoek je?

Wij zijn op zoek naar een goed huisje voor onze Duitse Herder, vragen hier wel een vergoeding voor omdat ik ook graag wil weten dat hij goed terecht komt maar het gaat ons echt niet om het geld.

Helaas door veranderde situatie thuis hebben wij minder tijd voor hem zoals vroeger het geval was, en het is echt een hond die veel moet lopen en/of aan het werk gezet moet worden. Het is verder geen probleem-hond, is zindelijk, sloopt niks in huis, luistert goed, sociaal (gaat met dagjes weg naar de hondenopvang).

Als je interesse hebt, mag je PBen.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 13:09

Wiwabalia schreef:
TS, wat zoek je?

Wij zijn op zoek naar een goed huisje voor onze Duitse Herder, vragen hier wel een vergoeding voor omdat ik ook graag wil weten dat hij goed terecht komt maar het gaat ons echt niet om het geld.

Helaas door veranderde situatie thuis hebben wij minder tijd voor hem zoals vroeger het geval was, en het is echt een hond die veel moet lopen en/of aan het werk gezet moet worden. Het is verder geen probleem-hond, is zindelijk, sloopt niks in huis, luistert goed, sociaal (gaat met dagjes weg naar de hondenopvang).

Als je interesse hebt, mag je PBen.


Harstikke bedankt en ook aan alle , die mij tot nu toe met herplaatsers pb't hebben.
Een jonge of energieke hond is nu geen optie voor Esra en ons - want zij is met haar 10 echt niet meer voor lange wandelingen of "werk" enthousiast te maken.
En spelen met andere hond is max 5 min en dan rusten.

Inmiddels heb ik onze missie "maatje" vinden even weer op hold gezet.

Mevrouw's gedrag past mij zo helemaal niet...
zij is niet alleen siep maar ook TE rustig.
Haar eetpatroon is van wandelnde stofzuiger verandert in " hmm, eten? Naja,moet dan maar"
Ook in omgang met andere bekende honden, met die ze anders wel een sprintje trok.
En wat nog rarer is : bepaalde teefjes waar zij een bloedhekel aan heeft - die negeert ze nu.
Al met al een compleet andere hond.

Dus ik ga even eerst met haar naar de DA om haar grondig te laten checken.
Is alleen een ondebuikgevoel maar ik verdenk haar, dat zij zich zolang Léon er was, op ergens een manier heeft "groot" gehouden en dat er onderliggend iets speelt.


Voor de rest blijf ik erbij dat ik de ontwikkelingen in "herplaatsland" op internetplatformen een hele rare vind.

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:28

Greyhoundsinnood.nl daar vind je ook mixen, en ook Nederlanders, wij hebben een lurcher via deze site uit een asiel gehaald voor 250 euro. En liefste en grappigste beest van de wereld.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:57

Captain schreef:
Tsja, voor paarden willen we makkelijk duizenden tot tienduizenden euro's neerleggen maar met een hond (die in je huis leeft, waar je dus veel meer contact mee hebt en echt een huisgenoot is) vinden mensen al snel iets te duur..

Onzinnige vergelijking. Een puppy uit een oeps nestje van negen puppies is wél een heel ander product dan een ingereden rijpaard.
Hondenprijzen in Nederland hebben absurde vormen aangenomen die niets met de kostprijs van de hond van doen hebben.
De meest hilarische (hij kwam in dit topic ook weer langs) "de herplaatser die ik kwijt wil gaat voor een flink bedrag, niet om het geld natuurlijk, maar zodat hij goed terecht komt"... :+

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:26

Kuggur schreef:
Captain schreef:
Tsja, voor paarden willen we makkelijk duizenden tot tienduizenden euro's neerleggen maar met een hond (die in je huis leeft, waar je dus veel meer contact mee hebt en echt een huisgenoot is) vinden mensen al snel iets te duur..

Onzinnige vergelijking. Een puppy uit een oeps nestje van negen puppies is wél een heel ander product dan een ingereden rijpaard.
Hondenprijzen in Nederland hebben absurde vormen aangenomen die niets met de kostprijs van de hond van doen hebben.
De meest hilarische (hij kwam in dit topic ook weer langs) "de herplaatser die ik kwijt wil gaat voor een flink bedrag, niet om het geld natuurlijk, maar zodat hij goed terecht komt"... :+


@kuggur; doel je nu op mijn opmerking? Wij hoeven echt niet veel te hebben voor de hond waar wij een passend huis voor zoeken, maar gratis weg doen wij ook niet.. (je praat misschien over net 100eu, en daar krijg je dan netjes al zijn spullen erbij).

Want wij willen niet dat hij bij mensen komt die geen geld hebben voor een DA enz enz, dus vragen wij idd een klein bedrag voor een netjes opgevoede hond zodat hij niet in het verkeerde circuit terecht komt. Het is geen garantie maar dieren kosten hun hele leven geld dus als iemand dat er niet voor over heeft, dan blijft hij liever wat langer bij ons.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:35

Wiwabalia schreef:
@kuggur; doel je nu op mijn opmerking?


Ik vermoed dat kuggur het over mijn opmerking heeft. Vraag me af wat daar zo hilarisch aan is maar ok.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:48

Wij hebben dergelijke herplaatsers in huis (twee bullen) waar wij per hond 600eu voor hebben betaald en die blijkbaar een verborgen rugzak hadden, ik heb nooit wakker gelegen van dat bedrag en het zijn schatten (geworden).

Snap niet dat iedereen zo valt over dat er ergens betaalt voor moet worden bij een hond, waarom moeten wij als Nederlanders altijd voor een duppie op de eerste rang zitten? Een dier kost geld, qua aanschaf maar ook zeker qua onderhoud.

Als je nu al niet bereid bent om 300/400 voor een hond te betalen, dan vind je het dat dus niet waard. Is prima maar waarom dan zeuren dat ze te duur zijn?

Iemand die onze reu zou willen hebben voor niks, krijgt hem ook niet mee. Het is geen probleemhond namelijk, alles behalve.. maar de combinatie met kleine kinderen werkt niet en sorry voor de moraalridders hier maar mijn zoontje sta ik niet af, dus dan kiezen wij toch voor een passend huis voor de hond.

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:54

Sandra_H schreef:
Wiwabalia schreef:
@kuggur; doel je nu op mijn opmerking?


Ik vermoed dat kuggur het over mijn opmerking heeft. Vraag me af wat daar zo hilarisch aan is maar ok.

Heel mooi hoe kuggur jouw opmerking totaal kan verbouwen naar iets om jou neer te halen. Ook dat is een talent, al vind ik het zelf geen positieve.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 15:57

Jammer als ze wel op mij doelt, wij hebben er namelijk erg veel verdriet van. Dus ook ik kan er niet om lachen.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:00

absque_dubio schreef:
Heel mooi hoe kuggur jouw opmerking totaal kan verbouwen naar iets om jou neer te halen. Ook dat is een talent, al vind ik het zelf geen positieve.


Ja achja, ik lig er niet wakker van hoor :D

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:03

Wiwabalia schreef:
Jammer als ze wel op mij doelt, wij hebben er namelijk erg veel verdriet van. Dus ook ik kan er niet om lachen.


Zou ik ook niet kunnen in dat geval, het is al rot genoeg als je zo'n keuze moet maken -O-

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:05

Ik heb inderdaad een herplaatser die een paar honder euro kostte. Dit kwam in haar geval omdat ze met het vliegtuig vanuit curaçao kwam, er zat een dierenarts check, inentingen, tuigje en behandeling bij chiropractor in NL bij. Vond dit geen gek bedrag en uiteraard is ze het meer dan waard.

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:11

Wiwabalia schreef:
Jammer als ze wel op mij doelt, wij hebben er namelijk erg veel verdriet van. Dus ook ik kan er niet om lachen.

Kan ik me goed voorstellen.. :(:)

Ik snap ook niet zo goed waarom een hond of kat als deze herplaatst moet worden er geen geld voor gevraagd mag worden? Een paard oid betaal je toch ook geld voor in zo’n situatie? En waar heb je het over, een paar honderd euro voor een hond.. wat is de reden dat je hier niet voor wilt betalen?
Ze leven niet van lucht en worden niet gratis 5 jaar.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:15

Onze herplaatser komt gewoon van een particulier, uit Nederland, het is een kruising en we hebben er toch 500 euro voor betaald. Incl al zijn spullen. Geen rugzak, maar ook niet zo heel veel opvoeding. En ook hij is het meer dan waard, we zijn nog elke dag hartstikke blij met hem

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 17:42

Tsja, ik heb goed betaald voor mijn werkhonden, dáár zit tijd en geld in.

Er zijn hier véél herplaatsers geweest die waren altijd gratis.

We hebben er nu nog één van een familie die het boeren opgaf en naar een stad verhuisden. Zij waren maar wat blij met het gouden mandje voor hun hond.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 17:43

Als jullie goed lezen, reageerde Kuggur op de opmerking van Captain :)

@ Wiwabalia, ik duim voor je, dat je een geschikt baasje voor jullie hond vind.

@ de rest :
In 2014 (!) heb ik voor mijn Léon 350€ betaald .
En dit was een rashond, met papieren gekeurd en al

Edit : hij was een 2enhalf karige herplaatser

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:17

TS, dat is nu bijna 10 jaar geleden…

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nieuw familielid zoeken - ben ik nu gek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 18:22

Een labradorpup met papieren en geteste ouders zat toen rond de 1000 euro, nu dus rond de 1700. Dat is een prijsstijging van 70%. Dat zou Léon op 600 euro zetten met eenzelfde stijging. Papieren maken bij herplaatsers minder uit is mijn ervaring. Rastype is voldoende.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:33

absque_dubio schreef:
Wiwabalia schreef:
Jammer als ze wel op mij doelt, wij hebben er namelijk erg veel verdriet van. Dus ook ik kan er niet om lachen.

Kan ik me goed voorstellen.. :(:)

Ik snap ook niet zo goed waarom een hond of kat als deze herplaatst moet worden er geen geld voor gevraagd mag worden? Een paard oid betaal je toch ook geld voor in zo’n situatie? En waar heb je het over, een paar honderd euro voor een hond.. wat is de reden dat je hier niet voor wilt betalen?
Ze leven niet van lucht en worden niet gratis 5 jaar.

Tussen geen geld voor vragen of 1500 euro voor een vuilnisbakje zit nog heel veel. En een herplaatser mag wel wat opleveren maar je kunt geen puppyprijs vragen vind ik. Vorige week stond er een Teckel van 2 jaar met flinke rugzak voor 800 euro. Nou nee dus.