Welke hond past bij ons? Pomsky?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iranda

Berichten: 580
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:18

De Flatcoated Retriever is al genoemd, maar ga ik ook nog roepen. Dat zijn zulke lieve sullen en tegelijkertijd ook honden die graag overal mee naartoe willen (en kunnen als je dat een keer oefent). Lief voor iedereen en heel vrij, ook geschikt voor jonge kinderen. Niet bepaald waaks, maar met een grote zwarte hond in huis hoeft dat ook niet :D Wat een geweldige hond was dat.

Ik heb nu een Toller (Nova Scotia Duck Tolling Retriever), die als opvang kwam, maar mocht blijven. Dat zijn ook schatjes, wat waaks maar ook lief voor iedereen. Wel eerst wat afwachtend. Heel leergierig, dus je moet er wel wat mee doen.

Onze Markiesje kruising woont nu bij Lieve Ex, dat is ook een heerlijk ras. En een beetje waakzaam. En een heel handzaam formaat, een grote hond in een klein pakketje. Maar helaas met jarenlange wachtlijsten.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 18:31

Hier een pomeriaan van 6 maand. Is denk te groot voor een pomeriaan dus kleine keeshond. Maar wel echt fantastisch.
Willen goed luisteren, geen jacht en blij met iedereen van het gezin. Ook wel actief voor wandelen enzo.

Wel raad ik je aan om goed rond te kijken naar goeie fokker. Dit zijn ook van de hype/design hondjes of hoe je ze ook wil noemen en er loopt echt prut rond.

Succes met zoektoch. Mocht je nog vragen hebben over de pomeriaan/kleine kees mag je PB sturen. Weet niet of ik hier blijf volgen.

Edit:
Ik heb geen kinderen dus durf je niet 100% te zegge hoe ze daarmee zijn maar de kinderen die ik tegen kom issie leuk mee

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:51

Wij hebben een briard. 1 van bijna 11 en nu 1 van 4 maanden. Ik zweer erbij. Heerlijk ras, rustig in huis, buiten wel actief, baasgericht, leergierig, will to please. Ontzettend tolerant naar ons als gezin, wij zijn haar roedel. De kleine loopt eigenlijk overal al los waar mogelijk. Ik ben opgegroeid met de briard maar kan me ook voor m'n kinderen geen fijner ras indenken.

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:53

JesdaJinn schreef:
Hier een pomeriaan van 6 maand. Is denk te groot voor een pomeriaan dus kleine keeshond. Maar wel echt fantastisch.
Willen goed luisteren, geen jacht en blij met iedereen van het gezin. Ook wel actief voor wandelen enzo.

Wel raad ik je aan om goed rond te kijken naar goeie fokker. Dit zijn ook van de hype/design hondjes of hoe je ze ook wil noemen en er loopt echt prut rond.

Succes met zoektoch. Mocht je nog vragen hebben over de pomeriaan/kleine kees mag je PB sturen. Weet niet of ik hier blijf volgen.

Edit:
Ik heb geen kinderen dus durf je niet 100% te zegge hoe ze daarmee zijn maar de kinderen die ik tegen kom issie leuk mee

Pomeriaan en keeshond zijn toch hetzelfde?

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:27

Je hebt helemaal gelijk Coco. Alleen Pomeriaan vinden een hoop mensen wat chiquer klinken dan Kees

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:31

flavlip schreef:
Toen mijn kind zo'n 2 jaar was wilde ik ook heel graag een hond, maar vond het niet het moment. Wilde dat hij in elk geval op basisschool zou zitten zodat hij niet verplicht elke wandeling mee moest.

Hij is nu 7 jaar en sinds een aantal maanden eindelijk onze pup! Kruising Beagle x king charles cavalier. Gaat echt geweldig en ben blij dat ik heb gewacht.

Denk dat je niet alleen moet kijken naar wat je wil, maar ook wat bij je (gezin) past. Ik vind grote honden geweldig, vroeger een Ierse wolfshond gehad. De hond die ik nu heb is wel echt "hond" (als in geen keffertje, al hebben we die er nu ook bij, geweldig, nooit gedacht), maar wel een fijn formaat.

Wat houd je tegen om voor een pomeriaan te gaan? Dat lijkt mij namelijk goed passen bij een gezin met kinderen. Het is echt een persoonlijke afweging en vind het goed dat je er zo over nadenkt.


Heb je een kruising Beagle met Cavalier King Charles of met een King Charles?
Ik kwam pas iemand tegen met een kruising Beagle met een Cavaliertje en ik zag er niks van de Beagle in terug. Enige was dat hij voor een Cavaliertje heel hoog op de pootjes stond
Hoe is die van jou uitgevallen? Heb je een foto?

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:33

thequeensmum schreef:
Je hebt helemaal gelijk Coco. Alleen Pomeriaan vinden een hoop mensen wat chiquer klinken dan Kees


Een pomeriaan bestaat niet. Het is in Nederland gewoon een dwergkees, of in het Engels een Pomeranian.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:37

Pomeriaan en dwergkeeshond is hetzelfde. Keeshond is wat anders, groter

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:58

Volgens mij heb je 4 formaten: de grote keeshond, de middenslag, de kleine en de dwerg.
Pomeriaan is een term die gebruikt wordt in de broodfok, een verbastering van het engels.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:07

thequeensmum schreef:
Wat mij een enorm leuke hond lijkt en ook wel geschikt bij kinderen: de Silken Windsprite.
Er was een topic over van bokker Warboel.
Ik zie dat ze al een poosje niet meer actief is, maar je kan het topic eens opzoeken.
Otje de Silken Windsprite
Heb er zelf dus geen ervaring mee, maar het topic destijds gevolgd en vond het zo’n leuk dier.


Ja zou ook wel kunnen idd, al is het op het moment erg lastig om aan een fatsoenlijk gefokte te komen in Nederland. Ik verwacht dat als TS een wachttijd tot 2025 al lang vindt, ze die voor een Silken Windsprite al helemaal lang vindt.
Het zijn wel echt geweldige honden <3

Wel gevoelige zieltjes :+ je moet ermee om kunnen gaan haha. Maar is wel goed om daar rekening mee te houden met het zoeken naar een puppyschool bv.

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:33

thequeensmum schreef:
Heb je een kruising Beagle met Cavalier King Charles of met een King Charles?
Ik kwam pas iemand tegen met een kruising Beagle met een Cavaliertje en ik zag er niks van de Beagle in terug. Enige was dat hij voor een Cavaliertje heel hoog op de pootjes stond
Hoe is die van jou uitgevallen? Heb je een foto?


Kruising met Cavalier. Op de foto zie je hem met z'n zusje en nog een ander teefje (ook dezelfde kruising). Van mij is half langharig en z'n zusje kortharig maar een stuk kleiner. Ben wel benieuwd of je hem (en de andere 2) meer Beagle of cavalier vindt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje off topic, maar misschien ook interessant voor ts om te zien. Ik had 1 van de grootste pups uit 't nest en vindt hem dus echt "hond".

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:22

Moeilijk haha. Vind die van jou echt een Beagle kop, lichaam geen van beide en aftekening echt Cavalier. Die bruine vind ik geen van beide.
En dat kleintje? Ik weet het echt niet.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:19

Coco4life schreef:
JesdaJinn schreef:
Hier een pomeriaan van 6 maand. Is denk te groot voor een pomeriaan dus kleine keeshond. Maar wel echt fantastisch.
Willen goed luisteren, geen jacht en blij met iedereen van het gezin. Ook wel actief voor wandelen enzo.

Wel raad ik je aan om goed rond te kijken naar goeie fokker. Dit zijn ook van de hype/design hondjes of hoe je ze ook wil noemen en er loopt echt prut rond.

Succes met zoektoch. Mocht je nog vragen hebben over de pomeriaan/kleine kees mag je PB sturen. Weet niet of ik hier blijf volgen.

Edit:
Ik heb geen kinderen dus durf je niet 100% te zegge hoe ze daarmee zijn maar de kinderen die ik tegen kom issie leuk mee

Pomeriaan en keeshond zijn toch hetzelfde?


Ja klopt, maar naar mijn idee wordt de kleinste variant pomeriaan genoemd en dan kleine keeshond, middenlaag en groot

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:24

Nee, de kleinste variant is gewoon de dwergkeeshond.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 10:41

Cockers zijn geen retrievers of herders. Die zijn altijd te porren om iets voor je te doen.
Cockers trekken hun eigen plan. Moeten het nut inzien van iets.
Dit is onze 5e cocker. Deze is voergericht. De andere waren dat niet.
Buiten staat de neus altijd aan.

Die van ons is waaks kan prima los mee, gaat mee op mijn scootmobiel, jaagt niet.
Apporteert niet, ontwijkt andere honden, gehoorzaamheidscursus vond hij stom.

Wacht tot je kinderen iets ouder zijn.
Bedenk wat zoek je in een hond.
Ga kijken op shows of bij een kynologenclub of een fokker.

Tip van hondenoppas worden is ook een goede.
Leer je verschillende rassen kennen.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 11:05

We hebben een leenhondje dat bevalt goed en we nemen eerst geen hondje zelf. We hebben wel besloten om, mocht het over x aantal jaar zover zijn, we gaan voor adoptie uit bijvoorbeeld Roemenië
Ik zat me te verdiepen en dan zie je zoveel zielige honden en we blijven maar doorfokken.

Nu ga ik zelf off topic maar hoe zit dat met paarden? Wordt er ook teveel gefokt?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:16

LadyDaily schreef:
We hebben een leenhondje dat bevalt goed en we nemen eerst geen hondje zelf. We hebben wel besloten om, mocht het over x aantal jaar zover zijn, we gaan voor adoptie uit bijvoorbeeld Roemenië
Ik zat me te verdiepen en dan zie je zoveel zielige honden en we blijven maar doorfokken.

Nu ga ik zelf off topic maar hoe zit dat met paarden? Wordt er ook teveel gefokt?


Veel dieren uit die landen worden ook gefokt, omdat wij Nederlands gek zijn op dieren redden.


Maar verstandige keus om even te wachten en te genieten van het leenhondje en zo verder te kijken wat het beste bij jullie past.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:25

Hoe lief en nobel het lijkt om een hondje te redden, besef wel dat deze honden vaak een flinke rugzak hebben en als relatief onervaren honden baasjes en dus ook relatief weinig ervaring o.a. Mbt honden gedrag en evt probleemgedrag , zou ik een rescue niet adviseren. Daarnaast zijn lang niet al die stichtingen betrouwbaar. Zeker in combi met kleine kinderen vind ik dat geen aanrader..

Lekker genieten van het leenhondje voor nu.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:28

Ik zou gewoon wat geduld hebben en een Finse lappie afwachten.

Als je ziet hoe fantastisch onze lap met de kinderen is. Echt goud waard. Er staan rond school soms 10 kinderen om heen, en dan ligt meneer op zijn rug en wordt hij aan alle kanten geaaid.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 11:43

DiantaM schreef:
Ik zou gewoon wat geduld hebben en een Finse lappie afwachten.

Als je ziet hoe fantastisch onze lap met de kinderen is. Echt goud waard. Er staan rond school soms 10 kinderen om heen, en dan ligt meneer op zijn rug en wordt hij aan alle kanten geaaid.


Hoe zit het met her blaffen?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:37

LadyDaily schreef:
DiantaM schreef:
Ik zou gewoon wat geduld hebben en een Finse lappie afwachten.

Als je ziet hoe fantastisch onze lap met de kinderen is. Echt goud waard. Er staan rond school soms 10 kinderen om heen, en dan ligt meneer op zijn rug en wordt hij aan alle kanten geaaid.


Hoe zit het met her blaffen?

Als hij opgewonden is blaft hij. Verder hebben we het afgeleerd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:52

Kennissen van ons hebben ook een Finse lappenhond. Die is wel vriendelijk naar kinderen maar ook redelijk eenkennig en blaft enorm alles wat ze tijdens het uitlaten tegen komen.
En wat een haar komt er vanaf zeg! :wow: Daar was onze witte herder echt niets bij _O-

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 14:55

Wij hadden vroeger een bouvier en later een berner sennen

De bouvier zie ik eigenlijk amper meer, geen idee dus hoe die tegenwoordig zijn. Die van onsxwas waaks, maar superlief voor ons

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke hond past bij ons? Pomsky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:07

Please don't als je over een rescue nadenkt.

Zoveel redenen om het niet te doen en er is maar 1 om het wel te doen en dat is omdat ze 'zielig' zijn. Kan je net zo goed bij een broodfokker een pup gaan 'redden'. Zet net zoveel zoden aan de dijk en je weet niet wat voor ellende je in huis krijgt.

Zet je op wachtlijsten bij fokkers en ga naar events van de rassen die je interesseren. Een wandeling meelopen, opvang bieden, rasdag bezoeken etc...

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:10

Cayenne schreef:
Kennissen van ons hebben ook een Finse lappenhond. Die is wel vriendelijk naar kinderen maar ook redelijk eenkennig en blaft enorm alles wat ze tijdens het uitlaten tegen komen.
En wat een haar komt er vanaf zeg! :wow: Daar was onze witte herder echt niets bij _O-


Dat blaffen - als pup - herken ik op het moment wel, maar het is vanaf zijn kant vooral enthousiasme en niet perse eenkennigheid. Wat we er ook nog we uit hopen te trainen.
Het haar herken ik nog niet, maar ik heb nog maar een pup en nog geen vachtwissel gehad, dus we gaan het wel zien haha.