Waar gezonde Boomerpups vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Waar gezonde Boomerpups vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 19:38

Hallo allen,

Nu onze huidige hond - een 15 jarige Yorkshire Terriër x Maltezer - met 99% zekerheid snel gaat overlijden, wil mijn moeder na de rouwperiode graag een nieuwe pup. Zijzelf zou het mooiste vinden met haar verjaardag aan het begin van de zomer, maar we zijn ons bewust van eventuele wachtlijsten en dat dat ook niet kan lukken.

Een nieuwe pup is al vaker ter sprake gekomen, al is dat meer omdat ik zelf graag een Pomeriaan wil :Y) en ze zou graag een soortgelijke hond terug willen. Dan kom je al snel op een Boomer uit. Wij hoeven namelijk geen raszuivere hond. Gezond met een goed karakter is het allerbelangrijkste! Wat voor rassen er in zitten maakt verder niet uit.

Normaliter zou ik bij een rasvereniging kijken, maar aangezien die er niet is voor een Boomer, zou ik graag aanbevelingen willen voor adressen waar wij terecht zouden kunnen voor een gezonde pups.

Wie o wie zou weten waar wij in de toekomst terecht kunnen voor een pup? :)

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Waar gezonde Boomerpups vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 20:50

Waarom niet kijken bij een asiel als je niet perse een ras wilt?
Ik weet niet hoe het zit met puppy's maar kittens zijn er straks waarschijnlijk genoeg te vinden in het asiel.
En anders misschien een jonge hond uit het asiel?

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 23:08

TamaraFloor schreef:
Waarom niet kijken bij een asiel als je niet perse een ras wilt?
Ik weet niet hoe het zit met puppy's maar kittens zijn er straks waarschijnlijk genoeg te vinden in het asiel.
En anders misschien een jonge hond uit het asiel?


We kijken wel naar asiels, maar daar is ook maar een klein aantal honden wat aan onze wensen voldoet. Het is niet zo dat we niks om ras geven, want we willen graag een Boomer: Een kleine schoothond van max 6 kilo die weinig verhaart en sociaal is - in voor een wandeling, maar ook avonden rustig op schoot of op de bank kan liggen. Welke rassen daarachter zitten, Shih Tzu, Maltezer, Yorkie, , dat maakt niet uit. We willen wel een Boomer. Zeker onder een jaar zijn ze maar weinig te vinden.

Misschien dat dat van de zomer anders is, maar we vinden ook dat het geen kwaad kan om fokkers te benaderen of ze iets op komst hebben. En daar komt bij dat we geen nieuwe hond nemen zolang onze huidige hond nog leeft.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 00:47

Ik zou voor een Pomeriaan gaan.
Dit wil je toch :P

Afbeelding

Zonder gekheid. Ik denk dat je rustig de tijd moet nemen en gewoon moet rond kijken. Bij meerdere plekken 'inschrijven' met wat je zoekt en dan zal er vast iets bij zitten. Je zult alleen geduld moeten hebben

Zoe_97

Berichten: 9452
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Waar gezonde Boomerpups vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 07:51

Ik zou toch aanraden als je een gezonde hond wil
Om te kijken richting fokkers met echt een ras. Die alle mogelijke gezondheidstesten doen. Het klakkeloos “kruisingen zijn gezonder” is al lang achterhaald. En helaas zijn er zeer weinig fokkers die kruisen die effectief testen. Degene die het wel doen zijn vaak degene die functionele werk honden kruisen met een doel, maar niet degene met schoothondjes.

Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:01

Boomers zijn leuke hondjes, maar je moet wel echt geluk hebben met de gezondheid. Veel hebben er een korte snuit en een flinke onderbeet.

Ik heb er een die is nu 10kg en echt een felle donder die denkt dat hij een hond van 50kg aan kan. Naar mensen toe is het een blij ei en vind iedereen even leuk. Moet iedere 2 tot 3 maanden naar de trimmer omdat zijn vacht te lang wordt.

Dit is een maltezer x shih tzu van een fokker die 2 teefjes heeft en 1 reu welke het hele jaar samen zitten en dus ook ieder half jaar een nestje heeft.... volg haar op mp en krijg bij ieder nestje een melding. Mijn hondje is inmiddels 4 jaar.


Ik zou nu persoonlijk een paar fokkers op gaan zoeken en kijken hoe ze zijn een vanuit daar een keus maken.