2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 23:42

Wat een jaar <3

Februari 2012 kocht ik een pluizig klein welsh A veulentje en heb ik mijn rijpaard(E-pony) aan mijn beste vriendin gegeven.

Dit lieve kleine pluisje was uitgegroeid tot een leuk 4 jarig hengstje in 2016. Beleerd voor de wagen, met ups en downs, maar alles liep best fijn. Mijn allergrootste droom was/is echter wel de samengestelde wedstrijd sport ;-)
Einde zomer 2016 een jaarling welsh C hengstje erbij gekocht, zodat Kyano een vast vriendje had en als opvolger en omdat ik nu eenmaal altijd een Cob heb willen hebben :P. Breezer was echter nog een echte naarling :P

Afbeelding


2017!
1 januari verhuist naar een stal bij een internationale menner, prachtige faciliteiten en super mooie locatie en allemaal menners op stal :D

We mochten starten op de indoormarathons! Super gaaf, echt een dream come true!
Kyano deed het allemaal echt ZO GEWELDIG. hij vond het een prachtig spelletje, snel wendbaar, denkt goed mee. Natuurlijk was hij nog jong dus 2 manches volle snelheid is niet te doen, hij liet echt goede dingen zien, toppertje.
Indoor middenmeer, volgens mij hadden we hier de snelste ronde van de dag
https://www.youtube.com/watch?v=U21c5ik_r_4&t=3s

Op de nieuwe stal vaak mee met stalgenoot met zijn racepony (voor de wagen ook) en ze dan tegen elkaar laten racen, de vaak 'trage' Kyano werd echt een snelheidsbommetje haha. Erg leuk.

In Februari hebben we wel 1x kunnen sleeën ;-)

Afbeelding



In Maart voor mijn allereerste keer met een paard/pony naar het strand geweest. Wat is dat GAAAAF!!! Wat ging Kyano hard voor de sulky!! 44 km/uur, haha, topper. Met de vierwieler haalde we niet harder dan 30.

Afbeelding
Ook was er deze maand de oefenmarathon in Putten, onze eerste ervaring met marathon hindernissen.

Afbeelding


Helaas door verandering in persoonlijke omstandigheden had ik ineens geen financiële middelen meer voor 2 pony's en eigenlijk ook niet voor de hele wedstrijdsport....... Breezer heb ik vroeg in het voorjaar naar een natuurgebied kunnen brengen zodat ik daar even niet zoveel kosten aan zou hebben, zodat ik in ieder geval het outdoor seizoen met Kyano nog kon doen, daar keek ik al 4 jaar naar uit.........

April
Eerste weekend april volgens mij had ik mijn allerleerste SGWM in Heukelom. Mijn moeder was mee als groom (die heeft niets met paarden), dus we waren een mooi team die echt geen idee had waar we mee bezig waren, hahaha.
Toch echt super fijn gereden, geen grote fouten gemaakt, en zelfs op 1 of 2 hindernissen een echt goede tijd neer gezet! Uiteindelijk als 7de geeindigd.

Afbeelding

Mei:
Vooral heerlijk buiten gereden <3 Getraind dus ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Eind deze maand was volgens mij SGWM Blaricum. Onze tweede dus. Ik was echt rete trots op dat kleine pony'tje <3 Jammer dat ik giga traject fouten maakte (haha) Maar wat een kleine vechter

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=rNtdIdFxmXA&t=4s

Juni:
Laatste samengestelde wedstrijd.... Nijkerkerveen! In Blaricum had Kyano al bewezen iig snel genoeg te kunnen zijn, nu ik nog geen fouten maken ;-) En gelukt!!!! Na dressuur en vaardigheid 3de, maar in de marathon winnen en daardoor hele wedstrijd winnen (in de L uiteraard:P ) :D

Afbeelding

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=lIpxyfnfC9k

Helaas was het meteen het einde; die middag van die wedstrijd is mijn pony-bus opgehaald, en niet snel later mijn geliefde Kyano opgehaald voor een proefperiode bij zijn nieuwe eigenaresse.....
En natuurlijk zijn die nooit meer van plan hem weg te doen haha. Zo'n topper! Dus is hij officieel verkocht en had ik alleen nog maar mooie Breezer die nog steeds in het natuurgebied rond liep:

Afbeelding

Afbeelding

Eind augustus trok ik het niet meer en heb ik hem opgehaald ;-)

Afbeelding

En mochten we meteen mee naar een fotoshoot

Afbeelding

Afbeelding

Knapperd is nu 2,5jarige hengst, boef, gevoelig maar ook zo ontzettend lief en aanhankelijk en eigenlijk echt heel braaf voor zijn leeftijd/ervaring. Als het goed gaat wil ik hem meenemen naar de hengstenkeuring, maar sowieso gaat ie ergens in Maart voor de wagen en dan eens kijken of we hier ook zoveel plezier van kunnen beleven ;-)

Ook heb ik sindskort een nieuwe uitdaging, ik mag een internationaal menpaard mennen en rijden en zelfs uitbrengen in de dressuur!
Dit prachtige, lieve en goed getrainde paard is echt super voor mij om veel van te leren. Wat een kans!!

Ik heb echt zin in 2018!!!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:37

Wat is er veel gebeurd in een jaar. Super dat je zo ver met Kyano bent gekomen. En pfoe wat is Breezer mooi opgedroogd. Moest even 2 x kijken of het wel dezelfde pony was!

Heel veel plezier en succes met alle kansen in 2018!

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:46

poeh wat is Breezer gaaf geworden! Ik ben benieuwd hoe die dadelijk voor de wagen staat :D

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 17:42

freetorun: Dank je wel! Haha ja het is dat ik die foto van Breezer zelf gemaakt heb, anders had ik het nooit geloofd :+ :+

Ik ben ook heeel erg benieuwd hoe het met Breezer gaat worden :o

Maar ik ben ook echt heel trots op kleine Kyano, dat diertje heeft mij echt zoveel gebracht in die 4 jaar dat ie van mij is geweest. En ik blijf trots, want de nieuwe eigenaar doet hem natuurlijk nog verder opleiden en uitbrengen :D

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:18

Ik was altijd fan van je topics met knappe Kyano!
Jammer dat je hebt moeten besluiten om hem te verkopen.

Maar je hebt wel nog Breezer!
Maar man wat is hij gaaf geworden.
Het natuurgebied heeft hem goed gedaan.
Ik zou echt niet zeggen dat het dezelfde pony is als op de eerste foto.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:05

Och wat verdrietig dat je Kyano hebt moeten verkopen :(:) echt een topper.

Kan me voorstellen dat je lekker Breezer opgehaald hebt! Wat een prachtig dier <3

Rocamor

Berichten: 10852
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:40

Ik keek naar de foto met de vier paarden en dacht dat het om de kleine ging. Bij de volgende foto dacht ik: "huh, er klopt iets niet. Het Is niet die tweede van rechts :oo ".

Zo zeg, Is die even mooi opgedroogd!

Wel jammer van Kyano. Vond jullie topics zo leuk.

Veel plezier met het grote paard. Mag je daar ook topics over openen?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:23

Ondanks dat ik erg fan ben van kyano, vind ik de opvolger ook leuk :+
Ben benieuwd hoe die is straks.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 11:22

Rocamor schreef:
Ik keek naar de foto met de vier paarden en dacht dat het om de kleine ging. Bij de volgende foto dacht ik: "huh, er klopt iets niet. Het Is niet die tweede van rechts :oo ".

:') :') _/-\o_

haha ja, op die eerste foto kan je zijn aparte kol ook helemaal niet zien :D Het is inderdaad de meest rechtse! haha!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 11:24

Speirs schreef:
Och wat verdrietig dat je Kyano hebt moeten verkopen :(:) echt een topper.

Kan me voorstellen dat je lekker Breezer opgehaald hebt! Wat een prachtig dier <3

Het is ook wel even goed moeilijk geweest hoor, zonder Kyano. Maar het feit dat hij het nu HEEL erg goed heeft; en ook zeker de rest van zijn leven daar heel goed blijft hebben, geeft mij echt wel rust.
Daarnaast zie ik hem nog regelmatig op wedstrijden ;-) Ik ben gewoon nog steeds trots op hem!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 11:40

Rocamor schreef:
Veel plezier met het grote paard. Mag je daar ook topics over openen?

Ik zal hem even voorstellen ;-)

Afbeelding
Afbeelding
Zijn uiteraard foto's uit de sport

Anoniem

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:58

Wat een bijzonder jaar heb je gehad zeg. Nooit gedacht dat Kyano naar een ander huisje zou gaan maar uit je reacties zou hij een mooi nieuw plekje hebben! Hij is echt onwijs gegroeid bij jou, wat een mooie sportpony is dat geworden <3 Breezer, pfoeh wat een showbink, ik hou van zijn uitstraling, heel veel plezier met hem en heel veel plezier en succes met je nieuwe uitdaging! Ik wacht met smart op nieuwe topics :D :D

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 11:55

xSK, dank je wel! Breezer is echt een macho bink ja haha.

Gister wedstrijd gehad met Cres, tweede keer (L dressuur) 200,5 en 195 en twee keer eerste <3


En dan loopt ie echt nog lang niet met mij op vreemd terrein zoals ie thuis loopt ;-)

Rocamor

Berichten: 10852
Geregistreerd: 21-11-02

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:53

Proficiat! Gaaf peerd!

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:32

Mooie score met Cres lees ik.
Ga zo door !

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:19

Jammer dat je Kyano weg moest doen maar zo te horen heeft hij wel een super thuis. Leuke foto op het strand!

Breezer is mooi uitgezwaard, knap klein ding!

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: 2017; de puzzel compleet! en meteen weer uit elkaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:15

Je weet wat ik van breezer vind hihi

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 16:04

Dank je wel weer!!

Haha ja Breezer met zijn saaie kleur krijgt toch iedereen wel aan zijn kant met zijn uitstraling haha!!

Ik ben begonnen met het longeren met tuig + menhoofdstel (dus met kleppen) aan de dubbele longe met Breezer. En gister moest dit door omstandigheden in een grote ruimte ipv longeerbak.

Oke het is een torpedo, loopt zich enorm uit te sloven :') Maar hij luistert wel naar me, loopt redelijk netjes het rondje om mij heen, en is maar 1x met vier benen de lucht ingegaan. Best knap voor het stuiterende bommetje dat is de laatste tijd, hahaha. Dus ik ben weer trots. Ik heb mijn handen wel echt te vol om er een foto van te kunnen maken ofzo.

Maar Breezer is duidelijk Kyano niet :+ Kyano was slim, binnenvetter en eerder niet vooruit te branden. Breezer is stuk dommer (ja echt, sorry, hahahha) super extravert en constant half aan het ontploffen. Ik ben benieuwd hoe dat voor de wagen werkt.