Het jaar 2017 van Stanley

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Het jaar 2017 van Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 10:32

Dit jaar is een bewogen jaar voor mij en Stanley. Downs maar ook Ups en het beseffen dat het herstel toch sneller ging dan gedacht.

We beginnen in okt 2016. Stanley verhuisde na een andere stal. Omdat ik niet na me zin had op de vorige stal. In nov 2016 moest stanley zijn 2 tanden laten verwijdern op de kliniek. En duurde wel even voordat hij daarvan hesteld was. 5 weken niet rijden. En na 5 weken er weer op, oei wat was stanley stijf. Iets wat ik niet van hem gewend bent.. Tja merk je toch hij wordt een dagje ouder.

Na het opbouwen bleeft stanley licht onregelmatig lopen. Hij liep niet kreupel maar ook niet goed. verschillende behandelingen gedaan. Van Masseuge tot chiro. En zo belande we in 2017

januarie liep hij nog steeds licht onregelmatig. Dus gingen we maar aan de wandel met de hond.

Afbeelding

in januarie alles nog laten controleren zadel enz. nog een chiropractor bij laten halen. En hij liep weer regelmatig

in feb lag er nog sneeuw.

Afbeelding

In maart nog een leuke fotoshoot gedaan op stal. Was erg leuk ondanks dat er een paraplu omviel bleef hij heel braaf staan haha
Afbeelding

Helaas begon hij in maart weer onregelmatig te lopen en besloot ik na de kliniek te gaan. Daar bleek hij op beide benen niet helemaal lekker te lopen. Maar linksvoor was erger.

Hij werdt eerst uitverdoofd en al vrij snel liep hij beter. conclusie het zat in de hoefgewrichten. Dus hup op de foto. Op de foto's was eigenlijk niks te zien. Dus dierenarts vermoede beginnend atrose in beide voorbenen. Aangezien hij 19 is. Dus op speciaal beslag en beide gewrichten ingespoten. Zo kon het herstel procses beginenn.

Na weken stappen gingen we langzaam vooruit.
Eind april mochten de paarden weer het land op. Stanley moest helaas op een puzzelstukje.

april

Afbeelding

In de maanden mei,juni,juli hebben we opgebouwd en stanley liep al snel een stuk beter. En ben ik me voornamelijk bezig geweest met rechtrichten.

In augustus hebben we nog een heerlijke vakantie gehad in wateren. Met een leuke groep meiden.

Afbeelding

In september eigenlijk ook niet veel spannends gebeurd. gewoon heerlijk door gereden en getraind.

in oktober kreeg ik voor me verjaardag een barebackpad
Afbeelding

Helaas merkte ik dat stanley weer wat minder ging lopen in oktober. Dit is ook de maand dat de paarden van het land af gingen en over gingen op de paddock.

Dus de chiropractor bijgehaald. Hij zat gelukkig niet heel erg vast. En liep hij snel weer beter.

in november heb ik nog meegedaan aan een Proefgerichte clinic. Wat heel leerzaam was. Alles ging goed totdat we de buitenbak in gingen en daar het proefje wouden gaan rijden. Meneer vond achterin wel ineens heel eng. hahah Echt niet dat hij achterin de bak kwam... Terwijl het een bak is waar hij wel vaker in gereden heeft.

Ik moest best lachen want normaal als hij wat eng vind, krijg ik hem er wel doorheen. Maar dit keer echt niet... De jury vroeg zich nog af of hij jong en onervaren was.. Maar nee menneer is 19 en ervaren haha. Uiteindelijk ging de knop toch bij hem om. En heb ik toch me M1 proefje kunnen rijden zonder strubelingen. haha

Afbeelding
IK heb er veel van geleerd.

Ik heb in november ook besloten om toch weer te verhuizen met stanley. Dit keer weer terug na de hitactiefstal waar hij eerder heeft gestaan. Hier kan hij 24/7 buiten staan en ik kan daar na het bos. constante beweging en rechte lijnen zijn beter voor zijn atrose. dus 23 dec gaan we weer die kant op

Soms twijfel ik of het wel atrose is. In feb 2018 ga ik weer foto's maken, om te zien of er nu wel wat te zien is en in welke stadia.

Hij loopt op moment nog steeds goed. Maar wil gewoon zeker weten.


Stanley you are my soulmate,


Afbeelding


Hopelijk komen er nog vele leuke jaren bij. En ben jij straks de grote voorbeeld voor mij nieuwe paardje. Volgend jaar ga ik een haflingerveulen kopen. Uiteraard gaat deze eerste 3 jaar de opfok in. Daarna komen ze samen te staan. En hopelijk is stanley nog steeds fit genoeg om mijn jonky te helpen.

Het is zowizo niet een haflinger die ik stil moet zetten. Lekker met hem bezig houden, houdt hem soepel
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 19-12-17 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor TS

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: nou voorruit. Het jaar 2017 van Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:41

Leuk overzicht. En ik zie van jullie samen toch leuk dingen voorbij komen, zoals bij de water! Super leuk.
Jammer dat hij steeds onregelmatig loopt. Hopelijk is daar nog iets aan te doen.
Veel plezier in 2018!

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: nou voorruit. Het jaar 2017 van Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 10:49

chasey: dat hoop ik ook. Het is ook echt heeel minimaal. Meeste stalgenoten zien niks. Dat ik soms aan mezelf twijfel.

Gelukkig heb ik een goede chiropractor gevonden. Ik stuur haar regelmatig filmpjes. En ze kent de arts die atrose bij stanley constanteerde. Straks staat stanley zowat bij haar om de hoek. En wilt dan best een keer langs komen om even te kijken in real life hoe hij dan loopt.

Tot nu toe loopt hij nog steeds goed.