2017, een jaar vol verrassingen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

2017, een jaar vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 11:33

Wauw, wat een jaar is dit geweest!
en wat heb ik veel mooie maar ook zeker verdrietige dingen mee mogen maken samen met mijn 2 fantastische paarden! :j

Voor wie ons niet kent, Ik heb een shire merrie van nu 4 jaar oud, haar naam is Pluis:
[PP] [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?
Zij is in mijn bezit vanaf dat ze 10 maanden oud is, en jeejtje wat bouw je dan een band op! <3

en sinds 2 jaar heb ik daar een ontzettend lief paard bij, Akkie! een draver ruin van 10 Jaar:
[PP] [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!
Ik ken geen enkel paard, wat altijd zo blij is zo hard werkt voor zijn ruiter en zo een goed hart heeft! :o

oftewel, ik voel mij vereerd, dat ik als eigenaar van deze 2 toppers weer een super jaar gehad mag hebben! :D

Januari:
Januari, een maand die ik het liefste heel snel wil vergeten.. -O-
Ik stond al jaren op dezelfde stal, ik ben daar half opgegroeid en heb alles wat ik weet daar eigenlijk geleerd, vond het er heerlijk! maar wegens prive omstandigheden liep het niet meer zoals vroeger en had ik het er niet meer naar mijn zin. ik ging zelfs met tegenzin erheen en heb dus besloten mijn stalling op te zeggen.. -O- 1 Feb. zou ik gaan verhuizen samen met een stalgenootje naar een nieuwe stal!
Met alleen Akkie overigens, Want pluis die liep al ruim een half jaar uit te groeien in Vaassen op een wei, wat had ze het daar fijn en wat groeide ze goed uit!
Half Januari had ik afgesproken met de bijrijder die in vaassen hun merrie reed om pluis weer eens te zadelen na een halfjaar en een rondje bos samen te doen. ik erheen, zadel en alles mee.. wat had ik er zin! **\O/**
eenmaal aangekomen trof ik duffe pluis.. ik vertrouwde het niet, dus ben eerst gaan longeren en ben me toen heel erg geschrokken! ze kon niet meer normaal lopen! ze leek wel dronken, zwabberde overal heen :n Dierenarts erbij, medicatie erin.. maar ik vertrouwde het niet. dus binnen een paar dagen stond ze in Wapenveld. Ataxie! en flink ook tussen 3 en 4e graads in.. mijn wereld storte in.. 2017 zou ons jaar worden en nu kon ik haar misschien wel laten gaan :n ze moest blijven en de dag erna belde de dierenarts dat hij hoop had en graag wou behandelen, het zou een lang revalidatie traject worden en misschien nooit meer een rijpaard, maar wellicht kon ze nog wel lekker de wei op.

Zo gezegd zo gedaan. die zelfde week Akkie nog verhuisd naar de andere stalling waar hij vol pension stond zodat ik me op haar kon focussen.. :n

Afbeelding
Dit was opweg naar de kliniek bij de 1e keer de auto uit laten rijden (zonder remmen!) is ze al om gevallen en de rest van de rit heeft ze klem gelegen onder het schot.. Ik heb de hele weg bij haar gezeten met haar hoofd op mijn schoot en mijn vader (die reed) aan de telefoon aan mijn oor.
(levensgevaarlijk achteraf, maar op dat moment kon het mij allemaal niks meer schelen)

Februari:
Pluis mocht na 1 week kliniek weer terug naar huis!
IK moest de keuze maken stalling dicht bij huis maar weinig buiten of de wei verderweg.
In goed overleg met iedereen is ze naar de wei gegaan, veel bewegen was super belangrijk en de weide eigenaar wou haar met liefde al haar medicatie geven, ik vloog(reed:P) minimaal 3x per week die kant op samen alle oefeningen met haar te doen en te kijken hoe het met haar ging.
in 1 week was ze onwijs afgevallen en kon al haar botten voelen, maar gelukkig deed de medicatie haar goed en leek ze weer wat op te knappen, maar wat was ze nog slecht op de benen.. :n
Mijn leaser van Akkie kon op de nieuwe stal helaas haar draai niet vinden en is gestopt, ik ben Akkie dus zelf gaan doen, maar had hem op een laag pitje staan, gelukkig veel lieve vriendinnen die hem er lekker extra uit haalde en los gooide!

Afbeelding
Ons hoogte punt was toch wel dat mijn lieve vriendinnetjes mee gingen op zieke bezoek, we hebben met zijn alle haar oefeningen met de balkjes gedaan, haar heerlijk getut en het aller belangrijkste pluis heeft echt genoten van al deze aandacht! <3

Maart
Door omstandigheden in vaassen was besloten dat pluis eind zomer moest verhuizen en ik merkte dat in Vaassen Pluis heel veel weggleed in de gladde wei met haar beentjes. Dus haalde ik haar direct op.
Mijn huidige stal wou haar de winter periode wel extra buiten laten lopen zodat ze verder kon revalideren en ze kreeg een mooie ruime stal , mijn meisje weer dicht bij huis! *\%/*
De verhuizing verliep goed, we hebben haar met 4 man := op een vrachtwagen geladen en ze is zonder te vallen thuis aangekomen! *\%/* toch zeker een teken dat het beter met haar ging!
eenmaal thuis vlogen de dagen voorbij en zag haar beter worden, andere zagen haar beter worden, het vallen werd minder het dragen werd beter, haar coordinatië werd beter en ze was in gedrag weer helemaal de oude! <3
Ik kon Akkie ook weer lekker oppakken nu ze samen op 1 stal stonden en hij was ondertussen al lekker gewend al de accomodatie en de binnenbaan, dus Akkie ging als een speer! +:)+
Daarnaast merkte we dat Akkie een stuk socialer werd, hij had expres een stal in een afgelegen hoekje zonder buren gekregen, klinkt heel naar! maar Akkie heeft ontzettende voerneid hij trapt de gaten in de wanden en heeft een rond gat in zijn voortanden van het tralie rijgen :oo
Mijn stalbaas gaf aan dat ze hem nog nooit zo heeft zien doen sinds hij daar staat en dat was ook zeker te merken, hij stond rustig te eten en wou buiten zijn stal ook kroelen met pluis, daar waar hij vroeger altijd alleen maar pitbull was.. :+:

Afbeelding
Ook moesten ze naar de smid, de smid komt in het bos (lang verhaal) en pluis die kent het om mee te gaan als handpaard, dus ze ging mee in de hoop dat ze op de voetjes bleef staan, ik zeg geslaagd kort ritje +:)+

en Akkie was ondertussen zo sociaal geworden dat we de gok maakte hem eens samen in de paddock te zetten met zijn dravers bosrij mattie Zandu (van het stalgenootje welke meeverhuisde)
Akkie stond Altijd alleen omdat hij ook buiten andere paarden aanviel, zelfs door draden heen..

Afbeelding
Akkie stond niet meer alleen, want het was een succes en nog vele speelpartijtjes volgde <3

en na alle ellende ben ik samen met mijn beste vriendin en haar paardje en met Akkie lekker wezen uitwaaien op het strand, ik heb Akkie nog nooit zo bang voor iets gezien!
mijn bomproef paard kreeg bijna een hartstil stand toen hij de zee zag! dichtbij zijn we dus ook niet geweest helaas, maar uiteindelijk durfde hij het strand op en hebben we daar lekker kunnen draven!
Afbeelding
Maar wat hebben wij deze dag genoten van onze toppers en het mooie duingebied <3

April:
Met Akkie bleef het beter gaan en we hadden weer een leaser gevonden, wat een leuke meid!
en ze hebben samen ook echt een klik :D
Afbeelding
We hadden een onderlinge stalwedstrijd en deden gezellig mee, veel verbeterpunten, maar na een slechte wintertraining was ik dik tevreden +:)+

Ook pluis bleef mij verbazen en ik liet mijn vaste paarden fysio komen, in overleg met Wapenveld, zij gaven ook Akkoord, zij kende mijn fysio en hebben de gegeven van pluis doorgespeeld en persoonlijk contact gehad over haar hals waar niet aan gemanipuleerd mocht worden.

Ik had zelf ook al door dat het goed met haar ging, we wandelde veel, pakte dagelijks onze grondwerk oefeningen mee en ik zag haar sterker worden, maar dat ik die dag te horen kreeg dat pluis geen blokkades had en de fysio eigenlijk niet geloofde dat ze in Januari nog met 3/4 graad ataxie op de kliniek stond, dat was het beste nieuws wat ik in maanden gehoord had! **\O/**
Ik mocht pluis weer oppakken onder het zadel!! heel langzaamaan, alles op zijn tijd, veel afwisselen met grondwerk en longeren en wederom weer oefeningen meegekregen.
Maar ik mocht er weer op!! ik mocht weer op mijn lieve meissie gaan rijden!! *\%/*
diezelfde maand zat ik er natuurlijk al op :=

Afbeelding
Ik ben samen met mijn vriend naar de Camping van mijn ouders gestapt, wat was ik trots <3

Mei:

Afbeelding
We hebben Akkie op de foto gezet onder het zadel, hij ging steeds beter lopen :):)
Maar eigenlijk reed ik vooral veel in het bos, en nu ik weer een goede leaser had kon pluis ook weer mee!
De fysio had het advies gegeven zo snel mogelijk rechtuit te gaan met veel verschillende ondergronden zodat Pluis weer zou leren haar coördinatie onder het zadel terug te vinden.
Veel stalgenootjes hebben we flink laten schrikken, want pluis en ik zijn ontzettend veel gevallen de 1e 2 maanden.. we begonnen in stap in de bak, maar zodra ik een bocht in zetten was ze al afgeleid en struikelde over haar voorbenen. Pluis voelde vertrouwd, ik voelde elke val aankomen en haar achterhand bleef altijd overeind, ik reed met een losse teugel en heb het haar zelf uit laten zoeken.
ik had vertrouwen in mijn fysio, en dit had ze immers eerst ook aan de hand gedaan toch?
dus zodra we een volte konden sturen kwamen er balken in de bak, en zodra ze enigsinds op de benen bleef zijn we met Akkie mee het bos in gegaan, lekker rechtuit!
Elke graspol zorgde voor een struikel partij.. maar ze herstelde, ze corrigeerde en werd steeds oplettender!
Afbeelding

April:
het werd mooier weer en we reden steeds meer buiten, Akkie geniet daar onwijs van, die gaat het liefste elke dag naar het bos en het deed pluis zo ontzettend goed, dus we bleven gaan!
Pluis kon ondertussen ook met andere paarden mee, want ze was braaf zat :j
1x zijn we nog bijna in een sloot gevallen omdat ze een misstap maakte en lieten we andere even flink schrikken! :oo maar op de valreep wist ik haar eruit te trekken en herpakte ze zichzelf. sindsdien vermijden wij slootjes :=

In April was er ook weer een onderlinge wedstrijd op stal en wij zouden samen meedoen met Akkie.
Op de dag zelf vielen er 2 a 3 mensen uit waardoor er een gat ontstond terwijl de jury er al was.
Ik had pluis net opgezadeld om vrij te gaan rijden en had toevallig haar netje setje opgedaan en een hengstenvlecht gedraaid, (tja lange manen rijd niet echt prettig..) en ik had natuurlijk al mijn wedstrijd kleding aan. dus heb aangegeven dat ik anders wel voor spek en bonen mee wou doen, zonder galop uiteraard om het gat op te vullen!

het was geen gezicht _O- waar we in draf moesten, zaten we in stap en andersom, ik kende de hele proef niet en was meer op haar gefocust als op waar we heen moesten := maar iedereen wist waar we vandaan kwamen, en pluis was NIET gestruikeld en dat terwijl ze best moe was. *\o/*
we kregen applaus met groeten en pluis besloot dat ze klaar was en geen stap meer te zetten n :=

Afbeelding
Met losrijden werd deze foto geschoten en mijn dag kon niet meer stuk, wie had dit nou gedacht begin dit jaar? :+:

ik kon overigens nog niet lichtrijden, dan viel ze.. maar het begin was zeker gemaakt!

Mei:
Pff... lezen jullie nog mee? wat een verhalen :O 8)7

In mei, geen bijzonderheden, we reden lekker verder, veel bos en tussendoor lekker dressuur en balkjes in de bak, even een leesbreak voor jullie .. :Y)

Juni:
ik liet de training van Akkie eigenlijk beetje aan mijn leaser over, die 2 gingen als een speer en zo kon ik mij mooi focussen op Pluis. Ik reed Akkie nog wel hoor! 2x per week en vooral in het bos of een keer lekker longeren, we genoten samen van de bossies <3

Pluis bleef mij verbazen, ze ging beter en beter lopen, mensen om mij heen kwamen met complimenten en ondertussen had ze aan de hand alleen nog maar haar oude hanetred die her en der wat heenzwaaide :j maar zelfs met rijden begon die hanetred ook te verdwijnen.
In overleg met de fysio waren we gestopt met longeren, de cirkel was te klein en ze ging er heel raar door lopen, dan konden we beter gaan rijden en dan proberen veel af te wisselen in het bos.

Mijn vriend kwam weer foto's schieten en dit was mijn favoriet:
Afbeelding

Juli:
De warmte begon toe te slaan, rijden was bijna niet mee te doen! onze stal is 's morgens gesloten en om 12u was het vaak al te heet om nog te rijden. we vluchten dus vaak naar het meertje verderop, lekker afkoelen, de paarden vinden het heerlijk!

Afbeelding
Zonder zadel met Pluis, de drukke 80 weg over is allemaal geen probleem, zo braaf!

Afbeelding
En met Akkie natuurlijk ook lekker de verkoeling opgezocht!

Ik slaagde voor mijn BE rijbewijs! Nu was het wachten op een trekhaak achter de auto! *\o/*

Augustus:
Augustus gingen we op Vakantie en Pluis die begon net alles wat beter te begrijpen, ik wou haar dus eigenlijk geen vrij geven! ik heb dus mijn beste vriendinnetje lief aangekeken, die is een keer komen rijden en dat ging prima, zij heeft haar dus 2 weken voor mij doorgereden tijden mijn vakantie, daar ben ik heel dankbaar voor! Mijn leaser ging ook op vakantie, maar zij ging net weg toen ik terug kwam, dus ook Akkie had geen vakantie dit jaar :j

na mijn vakantie kwam mijn vriendinnetje nog even gezellig mee en schoot weer foto's van mij en Pluis!
Afbeelding

September:
Akkie mocht lekker mee! We gingen naar Ermelo en deden mee aan de Ride en Run.
Eindelijk weer goede zandpaden en even lekker de benen streken, mijn beste vriendin was mee op de fiets en wat hadden we een schik samen! *\%/*

https://boktimg.nl/img/m/ixUe9r.jpg
Hier kun je Akkie geen groter plezier mee doen. Mee op de trailer een dagje weg! **\O/**

Oktober:
Mijn leaser ging samen met Akkie op oefen dressuur, en aangezien ik zelf nog geen trailer had en mijn vader lief moest aankijken, besloot ik Pluis ook op te geven! de stap en draf ging ondertussen best goed en zo hadden we een leuk doel om voor te trainen in de bak. We gingen voor een F2 Proefje, zonder Galop en we reden 1 proef.
Mijn lieve vriendinnen gingen weer mee, en zo kregen we pluis weer redelijk snel de trailer op *D
De proef zelf was echt drama ik had de verkeerde proef geoefend en daardoor wist ik niet waar ik heen moest, ik kon mij niet meer focussen en was bang dat pluis zou vallen en verkeerde ervaring zou krijgen. ik groeten af en stopte. de stal was echt super begripvol en hebben geregeld dat ik mijn eigen proef mocht rijden, ze was ondertussen al een beetje moe, maar ik denk dat het een hele fijne 1e ervaring voor ons samen was!
https://boktimg.nl/img/m/2AiUra.jpg

Akkie en mijn leaser deden het super goed! wederom had Akkie er weer helemaal zin in, als een kind zo blij met zijn uitstapje en samen rijden ze ruim 190 punten en een 2e plaats in het B! (Trots <3 )

November:
Akkie had wederom mazzel en mocht mee naar de veluwe samen met een stalgenootje en haar paard!
Hij was afgelopen 3 weken nogal vervelend, opstandig, dwars en had eigenlijk weinig behoefte om zijn best te doen voor ons. Dan is het voor Akkie tijd om zijn benen te strekken! Dus op naar de veluwe, naar een mooie zand verstuiving en Gasssssss! {:}
https://boktimg.nl/img/m/82yT6T.jpg
Helaas geen scheur foto's maar volgens de app ging meneer 54Km/pu :+

Hierna was alles weer koek en ei en deed hij weer zijn beste beentje voor zetten in de trainingen :j

Pluis gaat een beetje met ups en downs. het bos is er nat waardoor echt buiten rijden niet gaat en omdat ze moeilijk te laden is neem je haar niet zo makkelijk "even" mee naar de veluwe.. Daarnaast houd zij ook een rit van 3u met redelijk tempo nog niet vol.
Het weide seizoen is afgelopen en aangezien ze niet meer in revalidatie staat, staat ze dus helaas veel op stal, want dat is bij ons stalbeleid. ik merk aan haar dat ze hierdoor stijf word en minder soepel mee komt in de trainingen. Ik spreek af haar samen met andere extra buiten te zetten en dat lijkt te helpen. :j
Ondertussen is ze wel zodanig opgeknapt dat ik haar af en toe weer kan longeren zonder dat ze er gek van gaat lopen en ze kan ondertussen ook redelijk goed galoperen in de bak. :j Dus we blijven zeker wel sprongen vooruit maken *D

https://boktimg.nl/img/m/2us1Op.jpg


December:
https://boktimg.nl/img/m/SgpHEQ.jpg
Sneeuw!!!! *\%/*

En ik heb eindelijk een trekhaak achter de auto! deze moest natuurlijk meteen uitgetest worden, dus Akkie de trailer op, vriendin met de fiets mee en op naar de veluwe! **\O/**
https://boktimg.nl/img/m/OBI04N.jpg

We zijn terug van weggeweest, Pluis is zeker weer helemaal de oude en gaat steeds beter lopen! <3
Akkie heeft ontzettende schik samen met zijn leaser, zo rijden ze nu ook op neckrobe, spelen paarden voetbal, rijden bosritjes maar zitten ook aan de sirieuze arbeid!
Akkie is blijer als ooit, speelt met andere paarden, zijn voerneid is verdwenen zolang er geen paarden voor zijn box staan en hij krijgt bespiering en praatjes <3

Nu met de trekhaak achter de auto zijn wij klaar voor 2018 en dit gaat echt ons jaar worden!! *\%/*
Ik Januari staat de eerste oefen dressuur voor Pluis gepland een echte B proef, Dus laat 2018 maar komen! :)F

Bij deze wil ik iedereen een hele fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2018 wensen! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 31-12-17 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel foto's, rest in link gezet

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: 2017, een jaar vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:04

Pfoe wat een jaar hebben jullie eigenlijk achter de rug hè. Het blijft fantastisch dat Pluis het zo goed doet, en ik vind Akkie steeds mooier worden.

Hopelijk wordt 2018 écht jullie jaar!

Monique1963

Berichten: 8692
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: 2017, een jaar vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:20

Wat een heftig verhaal van die ataxie. Tjee. Heel erg fijn dat Pluis"je" het nu zo goed doet. Akkie ziet er ook goed uit, en het is zó belangrijk om een goede bijrijder/leaser te hebben. Fijn dat dat jou goed gelukt is.

Overigens heb je april en mei 2x besproken :-) maar dat geeft niet hoor, 2x zoveel plezier om te lezen

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 12:25

Monique1963 schreef:
Overigens heb je april en mei 2x besproken :-) maar dat geeft niet hoor, 2x zoveel plezier om te lezen


:')

Ik moest heel. Erg nadenken wat ik welke maand hoorde dat ik volgens mij ook dingen verkeerd heb staan :+
Voor nu laat ik het maar even zo hahaha! :')

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 17:32

freetorun schreef:
Pfoe wat een jaar hebben jullie eigenlijk achter de rug hè. Het blijft fantastisch dat Pluis het zo goed doet, en ik vind Akkie steeds mooier worden.

Hopelijk wordt 2018 écht jullie jaar!


Ja best wel eigenlijk, gelukkig kunnen we dit in 2018 achter ons laten :)

En inderdaad, haha volgens mij voelt Akkie zich ook steeds beter! *D


Monique1963 schreef:
Wat een heftig verhaal van die ataxie. Tjee. Heel erg fijn dat Pluis"je" het nu zo goed doet. Akkie ziet er ook goed uit, en het is zó belangrijk om een goede bijrijder/leaser te hebben. Fijn dat dat jou goed gelukt is.


Dankjewel :)
En ja absoluut! Heb het echt wel met haar getroffen! *D

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: 2017, een jaar vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:36

Oh dat weet ik nog, wat lijkt het allemaal snel gegaan als je het zo achter elkaar zet hé.
Soms zie ik foto's van Pluis en denk ik 'ohh jeetje wie had dat gedacht toen ze 3 jaar geleden die ataxie kreeg' maar dat is gewoon dit jaar geweest. Ze was echt nog zo schraal en mini pluisje als je dan die nieuwe foto's ziet hé, nu is ze écht Shire.

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 19:20

Granoek schreef:
Oh dat weet ik nog, wat lijkt het allemaal snel gegaan als je het zo achter elkaar zet hé.
Soms zie ik foto's van Pluis en denk ik 'ohh jeetje wie had dat gedacht toen ze 3 jaar geleden die ataxie kreeg' maar dat is gewoon dit jaar geweest. Ze was echt nog zo schraal en mini pluisje als je dan die nieuwe foto's ziet hé, nu is ze écht Shire.


Hahaha :') maar is wel echt zo!
Het is echt bizar snel gegaan inderdaad! Gelukkig maar! <3
Hopelijk komt het nooit meer terug...

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 11:27

Uitgelicht := :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:38

Ik wilde het ook net komen typen maar je had het al gezien haha
Jammer dat dat hele uitgelicht nog maar weinig meer voorstelt :(

Dagele

Berichten: 342
Geregistreerd: 04-07-09

Re: 2017, een jaar vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:11

Jullie zijn een top team met zn allen!
Van ver gekomen en nog zo veel in de planning voor een geweldige toekomst.
GO TEAM AKKIE EN PLUIS!!! *\o/*

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 19:24

Dagele schreef:
Jullie zijn een top team met zn allen!
Van ver gekomen en nog zo veel in de planning voor een geweldige toekomst.
GO TEAM AKKIE EN PLUIS!!! *\o/*


Awh super lief!! <3


Granoek schreef:
Ik wilde het ook net komen typen maar je had het al gezien haha
Jammer dat dat hele uitgelicht nog maar weinig meer voorstelt :(

Nou echt, had net zo goed niks kunnen typen want heb alleen reacties van een paar Volgers.. :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: 2017, een jaar vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:27

Haha ja Duke stond er laatst ook maar kreeg er helemaal geen reacties van

Jigger00
Berichten: 25
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:02

Zie ik jouw mooie paarden, zeker de shire, kijk ik verder in je topic, zie ik je vriend die mijn collega is :D Had verhalen gehoord heb nu beeld. Leuk :j

Nadiine__x

Berichten: 2804
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 11:44

Jigger00 schreef:
Zie ik jouw mooie paarden, zeker de shire, kijk ik verder in je topic, zie ik je vriend die mijn collega is :D Had verhalen gehoord heb nu beeld. Leuk :j


Haha wat toevallig! :D
Zal het hem zo even laten lezen :P

Muisjolein

Berichten: 8
Geregistreerd: 15-06-17

Re: 2017, een jaar vol verrassingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:56

O heerlijk he Nadine dat ze zo is opgeknapt en dat Akkie zo lekker gaat! Wat een jaar! 2018 wordt het jaar van jou en Pluis! Het wordt al een heus paard en ze ontwikkeld zo mooi. Op naar de zomer weer lekker het bos in en zo nu en dan een dressuur wedstrijdje, ik zeg, gaan met die banaan!