2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 14:40

WAT een jaar! Vorig jaar zomer reed ik nog in de hoogste klasse op het Haflinger-EK in Oostenrijk met Calysa. Ik denk dat de meesten dat verhaal nog kennen (zie ook mijn Blog hierover:
https://astridalida.com/europa-championat-2018/). Niet lang erna had ik besloten op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging.
Calysa was TOP afgericht, en juist dat vond ik zo leuk. Het steeds meer verfijnen, het steeds verder groeien. Ik had al eens gekscherend gevraagd aan de eigenaresse van Haflinger Pearl (regerend kampioen in de midden klasse) of ze niet toevallig een broertje van Pearl te koop had. En dat had ze! Ik geloof heilig in de self fulfilling prophecy. En zo stond WhatsApp, al was het wel via een omweg, bij mij op stal. Een 3-jarige ruin v.Wethu.

Afbeelding

Goed, zo begonnen we niet.

30 December 2018, toen het al min-of-meer besloten was dat ik WhatsApp zou kopen, reed ik op zijn oude stal een clinic mee van Jill Huijbregts:

Afbeelding

Dit was wel even HEEL anders dan wat ik normaal gewend ben qua lesgeven (ik ben verwend met het feit dat ik de mogelijkheid heb bij Els Schotman te lessen). Maar was toch wel leuk.

Ik mocht zelfs nog even op Pearl (dus de zus van WhatsApp (zelfde moeder) rijden! Een droom die uitkwam. Het is net een Ferrari:

Afbeelding

In de tussentijd reed ik nog af en toe op Haflinger Storm van denise_storm:
http://boktimg.nl/img/m/iOKro2.jpg

In Februari stond hij dan eindelijk bij mij op stal! Maar hoe doodbraaf hij op zijn oude stal was, hoe explosief was hij bij mij. Dat was even schakelen! Calysa was 1m40 en absoluut bom-proef. Terwijl WhatsApp als de dood was alleen te zijn en hij was wel bang voor nog meer dingen (of kwam het toch door mijn angst). Ik had deze ervaring niet. Drie jaar is toch wel jong haha.
http://boktimg.nl/img/m/c9tOUF.jpg

Gelukkig kwam dat door de goede begeleiding van mijn instructie al snel goed. Haar nuchtere blik was precies wat ik nodig had.

WhatsApp roepen klonk niet echt lekker, Eppie vond ik al helemaal vreselijk, maar Happy vond ik dan wel weer leuk. Dus werd zijn roepnaam Happy. Maar WhatsApp werd wel op zijn startkaart genoteerd en zo begon ons KNHS-avontuur op 10 maart (6 weken in het bezit - mijn juf zei dat het kon hahaha). We begonnen HC in de B (ik mag geen B meer starten, maar omdat Happy nog maar 3 jaar was, mochten we ook nog niet hoger (en dat was ook prima). We behaalden mooie punten.

Afbeelding

Afbeelding

Het ging allemaal steeds beter en zo kwam mijn moeder foto's maken in de buitenbak (en vond ze dat spannender dan dat wij dat vonden):

Afbeelding

Afbeelding

En vanaf 1-apr mochten we L1 starten dus deden we dat ook maar:

Afbeelding

Afbeelding

En dat ging ook goed.

WhatsApp ging in April lekker de wei op en we maakten ritjes op het strand (dankjewel Willem <3 ). Hij bleek een volleerd "voorop"-paard.

http://boktimg.nl/img/m/6ZOfhd.jpg

Mijn verzorgster Kelly is onmisbaar en ze is ook al zo nuchter (of ben ik dat zelf gewoon niet hahaha)! Ze springt met WhatsApp en maakt hem Bom(mer) proof:

Afbeelding
Dankjewel Kel <3 voor je hulp! En Denise ook natuurlijk!

Tweede paasdag toog ik nog even naar Belgie om bij Calysa te kijken en mocht ik er nog even op.

Afbeelding

Ze kende al haar hulpen nog precies! Al was het wel heel anders weer. Dus toch nog even een throwback naar het EK - Calsa blijft een plaatje.

Afbeelding

Maar wat is het toch een bijzonder paard die zeker een plekje verdient in dit topic. Ze heeft het suuuuupergoed!

Inmiddels was het buitenseizoen aangebroken en startte we door in het L1. Ik besloot de L1 uit te rijden zodat hij ondertussen rustig aan steeds sterker kon worden.

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/yfswGP.jpg

Afbeelding

En ach, het is en blijft een puber, dus waar hij eerst bang was om alleen te lopen, werd hij opeens bang van andere paarden in de bak. Dat was niet handig. Zeker niet met wedstrijden. Maar ook dit gaat weer steeds beter. Wedstrijden zijn sowieso een feestje door de hulp van mijn groom/ nichtje Kim, die er ook altijd even op gaat. Je ziet hier ook mooi hoe los/ soepel hij is.

Afbeelding

Ik maakte in die tijd persoonlijk even een gigantische dip door en kan nog steeds moeilijk kijken naar de foto's van die desbetreffende wedstrijd. Elk huisje heeft zo zijn kruisje.

Er waren selectiewedstrijden bij ons op stal dus ik dacht "waarom niet?". Ik had inmiddels mijn punten in de L1 en de L2 viel gunstiger (in de ochtend) dus zonder te oefenen reden we de proeven en werden we ook nog geselecteerd. Superleuk!

2019 was voor mij ook een jaar van afscheid nemen. Van veel dingen, maar vooral ook van mijn Chihuahua Pip en de Haflinger van mijn zus; Stallion Beau van de Edelweiss:

http://boktimg.nl/img/m/U8Fa76.png

Gelukkig heb ik alleen maar leuke mensen om me heen en richt ik me altijd op het positieve. Ik vind het geweldig dat de Haflinger het zo goed doet in de sport momenteel en geniet van ieder's succes. Wedstrijd rijden is echt leerzaam, maar vooral superleuk!

Ik ben nu hard bezig om me weer proberen te selecteren voor de Haflingerkampioenschappen / EK in 2021 in Italie. Dat lijkt me een fantastisch doel, het was echt ZO tof! Met mijn "team" en mijn enthousiasme heb ik er alle vertrouwen in! En in de tussentijd heel bewust trainen en vooral veel plezier beleven met en voor WhatsApp (al heb ik soms even geen bereik/ verbinging volgens mij hahaha).

Als jullie het leuk vinden, kunnen jullie ons volgen op Instagram:
https://www.instagram.com/happyhaflingers/

En ik plaats ook geregeld dingen over paarden op mijn Blog [url]Astridalida.com[/url] (maar dat gaat voornamelijk over Fashion en dating life hahaha).

Op naar een sportief 2020 - voor iedereen! Ik doe mijn uiterste best en heb er vooral heel veel plezier in.
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 11-12-19 14:53, in het totaal 6 keer bewerkt

Ropa

Berichten: 648
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: 2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:46

Wat leuk! Mooi paard :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:50

Wat een leukerd is Whatsapp! Heel ander type dan mijn haf, maar wel echt een leukerd. Benieuwd hoe ver jullie het gaan schoppen :)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 17:17

Skippy01 schreef:
Wat een leukerd is Whatsapp! Heel ander type dan mijn haf, maar wel echt een leukerd. Benieuwd hoe ver jullie het gaan schoppen :)

Wat leuk, dankje!

Ja, jouw Haflinger was denk meer zoals mijn oude? Wat meer "My little pony" haha. Super leuk beestje ook!

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:25

Wauw *\o/* wauw _/-\o_ en wauw **\O/**

Wat een gaaf dier en wat rijdt jij netjes!

ik ga jullie volgen op instagram :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:15

Hij is leuk! Fijn dat jullie steeds meer een combi worden. Komt vast goed met jullie doelen!

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:17

Wat een knappe Haflinger Astrid. Leuk, een halfbroer van mijn Wuppie, ook van Whetu. Veel succes en plezier in 2020

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: 2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:01

Ik had wel al eens topics gevolgd van je vorige haf en was al benieuwd wat voor een paard je nu zou kiezen.
Leuk dat je bij de hafjes blijft :D En wat gaan jullie snel!

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:10

Wat een super leuk dier!

Ik ben jullie gaan volgen op instagram :D

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:29

Hij is zo leuk Astrid <3 *\o/* Vind je manier van rijden ook zo fijn rustig, echt leuk!
Op naar het volgende EK? :D

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 22:44

mignonne2403 schreef:
Hij is zo leuk Astrid <3 *\o/* Vind je manier van rijden ook zo fijn rustig, echt leuk!
Op naar het volgende EK? :D

Jaaa jij ook toch?

Ja, veel geleerd van Calys. Mijn doel is wel 2021 jonge paarden met WA. Ik vroeg al aan Mirran; is er nog plek voor een enfant terrible hahah.

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: 2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:50

Wat een super leuk dier heb je daar.. en ben eigenlijk wel een beetje jaloers dat je bij Els mag lessen.
Veel succes en plezier in het nieuwe jaar

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: 2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:51

Ik vind Happy zo leuk! <3 Zijn bles is zo apart. Hij doet het ook echt super zeg! Hopelijk halen jullie je EK-doel. *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:18

astridastrid schreef:
Skippy01 schreef:
Wat een leukerd is Whatsapp! Heel ander type dan mijn haf, maar wel echt een leukerd. Benieuwd hoe ver jullie het gaan schoppen :)

Wat leuk, dankje!

Ja, jouw Haflinger was denk meer zoals mijn oude? Wat meer "My little pony" haha. Super leuk beestje ook!


Nou, 'little' is ze niet met haar ruim 1,50m, maar wij noemen haar wel barbie-pony op stal ja ;)

Chantal_xH
Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:51

wauw mooi paard ook!

Birmaantje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Onder de Kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:03

Wat een leuk overzichtje van je nieuwe topper <3 Het is ook wel een knapperd hoor! Jullie zijn lekker bezig en het EK zal vast wel goedkomen. +:)+ Succes met de voorbereidingen en blijf vooral foto's plaatsen van je leukerd :j

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 14:56

Jaaa, een overzicht van jouw jaar! Want wat was het een jaar. Het hoofdstuk met Calys afsluiten en beginnen met een nieuw hoofdstuk, dat was toch even spannend! En daar horen ook de nodige hobbels bij, want het is toch even zoeken zo'n jong, nieuw paardenkind onder je kont. Jullie hebben al grote en mooie stappen gezet. Koester de waardevolle herinneringen en lessen van Calys en gebruik ze in je toekomst met Happy. Dan weet ik zeker dat je uiteindelijk Happy net zo fijn en goed afgericht krijgt als Calys.

Bedankt voor jouw hulp met Storm dit jaar, het waren waardevolle lessen met mooie inzichten. Jij liet mij zien dat Storm ook kwaliteit heeft én liet mij, na veel teleurstelling en beledigende opmerkingen, weer trots zijn op mijn gouden Maflinger.

Op naar een mooi, sportief en gezond 2020! <3

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 15:22

Denise_Storm schreef:
Jaaa, een overzicht van jouw jaar! Want wat was het een jaar. Het hoofdstuk met Calys afsluiten en beginnen met een nieuw hoofdstuk, dat was toch even spannend! En daar horen ook de nodige hobbels bij, want het is toch even zoeken zo'n jong, nieuw paardenkind onder je kont. Jullie hebben al grote en mooie stappen gezet. Koester de waardevolle herinneringen en lessen van Calys en gebruik ze in je toekomst met Happy. Dan weet ik zeker dat je uiteindelijk Happy net zo fijn en goed afgericht krijgt als Calys.

Bedankt voor jouw hulp met Storm dit jaar, het waren waardevolle lessen met mooie inzichten. Jij liet mij zien dat Storm ook kwaliteit heeft én liet mij, na veel teleurstelling en beledigende opmerkingen, weer trots zijn op mijn gouden Maflinger.

Op naar een mooi, sportief en gezond 2020! <3

Wat een mooie woorden <3 . En natuurlijk bedankt voor alle super foto's, ook hier weer. Hopeljk snel weer eens op tournee met Happy & de trailer. Was altjd super gezellig met je moeder.

Ben superblij dat je inziet wat voor topper jullie daar aan hebben! Knappe Storm! Kijk nog vaak naar de foto's. Komt er ook nog een Storm-overview?

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 16:57

mala26 schreef:
Wat een super leuk dier heb je daar.. en ben eigenlijk wel een beetje jaloers dat je bij Els mag lessen.
Veel succes en plezier in het nieuwe jaar

Dankjewel! 99,9% heb ik aan Els te danken, hoor! Ze is echt een TOPcoach! Ik ben zelf niet zo getalenteerd hoor, maar ze weet wel het beste uit me te halen <3 . En lessen zijn gewoon ZO leuk! En zeker met een jong dier qua belasting etc. Maar ook met mijn oude pony en haar kennis van de Subtop. Echt leuk!

Dankjewel voor je leuke reactie!

Xritt
Berichten: 604
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: 2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 01:18

Hele mooie haf!!! Heerlijk stoer ding

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: 2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 05:44

Jemig, wat rijd jij fijn! Je hebt talent. :)

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: 2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:06

Wat een leuk dier!

Temeraire

Berichten: 3524
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:44

Wat een mooi overzicht! Happy is prachtig en je hebt hem al erg mooi aan het lopen :)

Ik heb destijds je topic ook gezien waarin je je vorige paardje had verkocht en weer met een 3jarige zou beginnen.
Toen dacht ik toch even van 'weet je het zeker'?
Maar als ik zie hoe snel je al met Happy vooruit gaat en hoe goed hij loopt dan snap ik het helemaal!
Wat gaaf dat hij op je pad is gekomen :)

Sterkte nog met het verlies van Pip en Beau.

Succes met de voorbereidingen op het EK! Zou leuk zijn als je geselecteerd wordt.
En ik zal je insta account eens opzoeken :)

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:13

Haha, ik ga over je EK deelname eens wat nachtjes slapen hoor ;) :Y)

Leuk overzicht Astrid en WA gaat zich vast goed ontwikkelen <3

Anoniem

Re: 2019: WhatsApp - van Subtop naar een nieuwe uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:11

Mens, wat een tof dier heb je aangeschaft, heel knap! Ik kijk altijd graag naar jouw foto's als er eens een topic van je voorbij komt, het rijden ziet er zo fijn uit. +:)+