Van nachtmerrie paard naar droompaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Van nachtmerrie paard naar droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 14:14

Vorig jaar in augustus kocht ik een paard genaamd Poco Loco. Achteraf gezien een ware nachtmerrie, niets kon ik met hem aanvangen. In januari hadden we dan ook beslist om hem te verkopen, de handelaar kwam en wou hem graag van me overnemen. Toch weerhield iets me om hem weg te doen, iets in hem sprak me enorm hard aan en ik besloot om terug voor mijn paard te vechten. In maart kon hij bij een trainer terecht en dat zouden we doen. Alhoewel het voor mij een moeilijke stap was en het aanvoelde alsof ik had gefaald. Ik maak jaarlijks meer dan 20 paarden zadelmak maar mijn eigen paard kreeg ik niet zadelmak. Hem in maart wegbrengen bleek een super idee want in april kon hij al terug naar huis. Eenmaal thuis begon ik hem onder begeleiding te rijden. Dit ging niet altijd even vlekkeloos maar ik had de moed gevonden om hem te blijven trainen, ik had namelijk het doel om hem in de zomer mee op wedstrijd te nemen.

Afbeelding

Als snel hadden we genoeg vertrouwen in elkaar en in mei reden we onze eerste wedstrijd. Gedurende heel de zomer sprong hij foutloos rond.

Afbeelding

Het zomerseizoen liep op zijn eind en ik besloot om half augustus een derby met hem te rijden, we gingen 2 proeven rijden. Hier bereikten we echt een mijlpaal. Hij liep vol vertrouwen en ontspannen zijn parcours over vaste hindernissen en door het water rond. Ik was zo ontzettend fier op hem. Daar bleef het echter niet bij want de eerste proef wist hij een 3de plaats te behalen. In de 2de proef, die hoger en moeilijker was, veraste hij iedereen door met de winst te gaan lopen

Afbeelding

Ik besloot dat hij wel een maandje rust had verdient.
Na zijn rust begon het eventingseizoen.

Afbeelding

Al snel had hij door wat de bedoeling was en hij vond het geweldig. Hij liep iedere wedstrijd in de A foutloos en dus besloot ik om de laatste wedstrijd in de B te rijden. Ook hier wist hij foutloos te blijven.

Afbeelding

Afbeelding

Nu wordt hij klaar gestoomd voor het bk 5 jarigen in 2020. Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt voor mij en Poco Loco maar nu geniet ik nog na van het prachtige jaar met wat eerst mijn nachtmerrie was

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:37

Goede keuze gemaakt. Erg leuk om te lezen dat het zo goed is gegaan na een niet zo soepele start van het jaar!

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Van nachtmerrie paard naar droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:56

Wat geweldig !
Soms moet je door een diep dal om daarna hoge bergen te kunnen beklimmen :j
Wat is dat jullie goed gelukt +:)+
Heel veel succes in 2020 *\o/*

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Van nachtmerrie paard naar droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:01

Een hele knappe evolutie. Veel succes nog !

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Van nachtmerrie paard naar droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:39

Ach mooie Poco! *\o/* <3 Hebben jullie goed gedaan hoor!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Van nachtmerrie paard naar droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:13

Ik kan mij het topic nog herinneren met die eerste foto, kijk hoe jullie nu gaan! Erg gaaf die cross foto's!

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Van nachtmerrie paard naar droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:46

Hoe mooi kan een jaar dan verlopen