Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:21

Janinevv schreef:
Vraagje, het is toch aan de andere kant positief dat als de besmettingen hoger liggen en de ic in tegen stelling tot nu toe positief “rustiger” blijft.

Of loopt die nu ook fors op?

Je kunt toch zelf ook even op de NOS kijken?

Citaat:
Er zijn 238 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn er 6 meer dan gisteren.

Op de intensive care werden 56 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn er 4 meer dan gisteren.

In totaal liggen er nu 2003 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1943), van wie 463 op de IC (gisteren: 450). Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:27


purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:29

Ik vind het wel een klein positief puntje dat er minder ziekenhuis opnames zijn dan gister

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:30

Ik kom ook binnenhoppen en meekletsen als het mag :)

Hier toch wat klapperende oren inmiddels. Mijn sportclub heeft gisteren met 35 man getraind, zegt ook dat dit buiten prima mogelijk is. -O-
Had verder ook dit weekend een bier-borrel staan met 5 man, maar het blijft toch allemaal wat ongemakkelijk en vreemd. Dus ook dat toch maar afgezegd.

Merk wel dat mijn bubbel erg klein aan het worden is op deze manier, maar met die oplopende aantallen en al een antibioticakuur vanwege een ontsteking vind ik het even allemaal niet prettig om 'veel' onder de mensen te zijn. Voel mij eigenlijk heel suf dat ik het liefst wegkruip onder een deken en ga slapen tot halverwege maart ofzo :+

(halverwege november ben ik ook jarig, ben in mijn uppie dus gok dat ik het gewoon maar aan mij voorbij laat gaan. Anders vrees ik dat ik nog ga janken als een malle ook :+ )

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:31


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:31

Ik denk dat we binnen een week de grens van 10.000 nieuwe besmettingen per dag voorbij gaan en ik denk dat dinsdag geen gezellige persconferentie wordt....

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:33

Winged :(:)

Vind het ook wel raar van je sportclub hoor. Geen idee of het mag, maar het is sowieso 'grenzen opzoeken'.
Ik heb eigenlijk helemaal geen handige bubbel meer nu. En ja, ik woon in NL maar had toch iemand die ik binnen 1,5 meter zag. Daarnaast zag ik nog 2 vrienden, maar wel met afstand. Helaas zijn zij nu ook weer erg terughoudend geworden om af te spreken, zodat ik eigenlijk weer aldoor in mijn eentje zit. Moet wel naar werk, maar daar geen contact met collega's.
Ben ook jarig begin november en sta vlak voor een verhuizing. Ik denk er maar niet teveel over na.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:35

Sheran schreef:
Winged :(:)

Vind het ook wel raar van je sportclub hoor. Geen idee of het mag, maar het is sowieso 'grenzen opzoeken'.
Ik heb eigenlijk helemaal geen handige bubbel meer nu. En ja, ik woon in NL maar had toch iemand die ik binnen 1,5 meter zag. Daarnaast zag ik nog 2 vrienden, maar wel met afstand. Helaas zijn zij nu ook weer erg terughoudend geworden om af te spreken, zodat ik eigenlijk weer aldoor in mijn eentje zit. Moet wel naar werk, maar daar geen contact met collega's.
Ben ook jarig begin november en sta vlak voor een verhuizing. Ik denk er maar niet teveel over na.


ja, dat.. loslaten en doorgaan. (lang leve netflix).

Grap is dat ik ook nog eens in Drenthe woon. Daar valt het momenteel wel weer aardig mee met de besmettingen. ('maar' 151 in de hele provincie vandaag)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:36

Yep, hier Sherlock maar weer eens aangezet _O- Vind ik altijd wel relativerend :))

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:43

Huertecilla schreef:
Ja, maskerplicht aan tafels zal zéker effect hebben. Nu zit iedereen zonder masker aan de tafel binnen, het overgrote deel van de tijd te praten. Alle tijd dat de maskers wél op zijn, gaan er minder deeltjes het restaurant in.
Al zoú het marginaal zijn; marginaal net wel of marginaal net niet over de grens voor de gezondheidszorg is een groot verschil.


Ik twijfel niet aan het nut van maskers, maar bij ons is de horeca gesloten, je kunt dus niet aan tafel zitten. Lijkt me nog veiliger :D
Nu nog zorgen dat mensen dat masker elders binnen ook opzetten en geen domme en onnodige acties doen, maar ja, mensen.....

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:10

Sheran schreef:
Ja als mensen zichzélf nou even af zouden sluiten... maar nee



Precies dat!

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:11

Momenteel is iedereen veel meer bezig om alle regels toe te passen en kijken waar ze zich aan moeten houden en wat er dan nog maximaal wel mag, dan om te proberen de verspreiding van een virus te voorkomen. Iedereen roept maar "je moet je aan de regels houden", "dit mag niet, dit mag wel". Maar het gaat er om dat een virus zich niet verspreidt.

Zebrastreep

Berichten: 9754
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:11

Winged schreef:
Sheran schreef:
Winged :(:)

Vind het ook wel raar van je sportclub hoor. Geen idee of het mag, maar het is sowieso 'grenzen opzoeken'.
Ik heb eigenlijk helemaal geen handige bubbel meer nu. En ja, ik woon in NL maar had toch iemand die ik binnen 1,5 meter zag. Daarnaast zag ik nog 2 vrienden, maar wel met afstand. Helaas zijn zij nu ook weer erg terughoudend geworden om af te spreken, zodat ik eigenlijk weer aldoor in mijn eentje zit. Moet wel naar werk, maar daar geen contact met collega's.
Ben ook jarig begin november en sta vlak voor een verhuizing. Ik denk er maar niet teveel over na.


ja, dat.. loslaten en doorgaan. (lang leve netflix).

Grap is dat ik ook nog eens in Drenthe woon. Daar valt het momenteel wel weer aardig mee met de besmettingen. ('maar' 151 in de hele provincie vandaag)


Ene dag valt het mee in Drenthe en dan is het weer heel hoog toch wel bijzonder.. Ik dacht gisteren hehe een afname. Ook al lijkt het in Emmen nu ook werkelijk af te gaan nemen.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:13

Abiola schreef:
Ik twijfel niet aan het nut van maskers, maar bij ons is de horeca gesloten, je kunt dus niet aan tafel zitten. Lijkt me nog veiliger :D


Is een kwestie van economische, sociale en medische balans. Horeca dicht/open is hier regionaal afhankelijk van de regionale besmetting.
De maskerplicht aan tafelo is een poging om ze toch open te kunnen houden.

Het is hoe dan ook voor de overzienbare tijd een complex balanceren.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:14

Cer schreef:
Ik lees net op nu.nl dat er zeven grote snelteststraten ingericht gaan worden, de komende weken. Op zo'n locatie kunnen dan 5.000 mensen per dag getest worden.. (das veul zeg). Eind november op 80.000 test per dag.. dat is op 17mljn mensen eigenlijk ook weer niet heel veel.. (stel dat je een keer iedereen zou willen testen..).. maar sneltesten, das wel top.

Overigens ben ik eigenlijk sinds het begin verbaast dat er op 17mljn mensen maar relatief weinig IC bedden zijn, en dat altijd uit kon.. Dan zijn er op zich niet heel veel mensen tegelijk ernstig ziek..?


Niet iedereen die ernstig ziek is heeft een IC bed nodig natuurlijk. Maar in NL proberen we wel alleen mensen op te nemen op de IC als we denken dat ze daar ook weer levend vandaan komen. De IC kan je leven redden, maar een aantal dagen op de IC kost ook heel veel spierkracht en energie aan je lijf. Je moet dus redelijk in een goede conditie zijn om de IC te kunnen doorstaan.
Na een IC opname volgt vaak een revalidatietraject van 6-12 maanden om weer te herstellen. Ook daar moet je nog maar zin en puf voor hebben.

In NL praten we heel open over de dood en je kansen bij IC opname. Dat is vrij uniek in de wereld. Daardoor kunnen mensen veel vaker de keuze maken om bijvoorbeeld bij benauwdheid de symptomen te behandelen en thuis in comfort te sterven met familie, ipv aan de beademing in een IC bed. We leggen de nadruk op dat leven kwaliteit moet bieden, niet dat leven per se zo lang mogelijk moet duren.
In bijna alle andere landen heerst meer een cultuur dat we alles er aan moeten doen om iemand in leven te houden, daar hoort dus ook een IC opname bij.

https://nos.nl/artikel/2328874-waarom-n ... heeft.html
Mooi artikel over cultuurverschillen en ic bedden

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:20

Denk dat er meer covid patiënten op de afdeling of thuis overlijden dan op ic.

Vraag ic/beademing/ic opname kwam bij ons ook vlot aan bod.
Gelukkig wisten wij precies wat we wilden.

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:13

Wat ik wel vreemd vind is dat veel besmettingen niet te herleiden zijn. Waar komt het dan vandaan??
Evenals 68 nerst fokkerijen..hoe dan?? Of dat er gewoon een voetbal elftal uit NL in Napels welkom is terwijl het gros van dat team besmet thuis zit. Ja want commersie..ja dus?? Napels...volgens mij was Italie toch een van de slechtst getroffen landen een golf eerder!?
Ik begrijp dat veel mensen hun vraagtekens hebben bij ,,corona,,
Ik heb ze zelf soms ook. niet dat ik ga complot denken want daar ben ik te nuchter voor maar vind sommige dingen toch je aan het denken zetten.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:14

Vind je het echt vreemd dat besmettingen niet te herleiden zijn? Waarom dan? Als je ziet hoe we in NL nu bezig zijn met elkaar?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:16

Ik denk dat we veel te weinig weten of zeker weten over de manieren waarop je besmet kunt raken. Wellicht zien we nu wel geen risico waar dit wel degelijk een risico is. Dat weten we pas over een paar maanden of misschien jaren.

Daarnaast wordt het ook heel moeilijk omdat je niet perse klachten hoeft te hebben om een ander te kunnen besmetten. Dusja ik vind het juist knap als het ze wel lukt.

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:19

Sheran schreef:
Vind je het echt vreemd dat besmettingen niet te herleiden zijn? Waarom dan? Als je ziet hoe we in NL nu bezig zijn met elkaar?

En dan nog, zal het als men in maart/april ook deze test capiciteiten had ook zulke hoeveelheden besmettingen zijn geweest!? Toen ging men toch ook niet anders met elkaar om!?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:20

Ik denk dat het aantal besmettingen in maart/april nog veel hoger lag dan nu.

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:21

Niet te herleiden komt puur door de hoeveelheid besmettingen en open scholen( denk ik) en de minimale capaciteit van de ggd. De tweede golf is niet alleen door de regering maar ook door mensen zelf zwaar onderschat . Ja maar het zijn toch alleen de jonkies tot veertig jaar die het krijgen, je hoorde niet anders en ondanks waarschuwingen dat dat doorzet naar de ouderen, nee dan was je niet goed wijs.
In maart april zat bijna alles dicht en werkte bijna iedereen thuis , nu is het zo druk op de weg dat dat dus niet zo is.

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:26

Dat klopt, ik vind het ook ondanks de herfst vakantie dat het hier druk is op de weg. Dat was idd minder. Maar ik denk dat zoals Sheran zegt de besmettingen eerder dit jaar veel hoger waren.

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:30


veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:32

Als er (veel) mensen zonder symptomen zijn, dan gaat het snel hard qua besmettingen natuurlijk. Langer bij elkaar in één ruimte lijdt toch tot besmettingen, kijk ook maar naar de wethouders en ambtenaren hier in de gemeente. En aangezien die besmettingen 90% van de besmettingen in onze gemeente waren, is de bron wel duidelijk.