Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:40

Sizzle schreef:
Duitsland staat weer winkeltoerisme toe mits ingeent en niet uit een land met een komische mutatie en mits langer dan 2 weken na de 2e en mits niet uit specifieke Bundesländer en en en Oja, als je al ziek bent geweest zijn er ook minder regels, maar dan juist of juist niet met test.
Of wel, voor niemand te begrijpen wat nou precies de bedoeling is _O-


:list: :wow:

Wat is een komische mutatie trouwens ? :P Toch niet die indiase variant hoop ik :')

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:43

sureido schreef:
snuffie123 schreef:
Ik neem sowieso het vaccin als het kan, maar dat zal voor mij nog wel even duren.

Vriendin werkt in de zorg en heeft vorig jaar al pfizer gekregen. Daar is ze één dag (bij de 2e prik) behoorlijk ziek van geweest. Helaas heeft het bij haar niet geholpen. Ze heeft recent toch corona opgelopen is is ook best ziek geweest.

Huh, waar woont ze dan?


Wat heeft dat ermee te maken? Lijkt me niet nodig haar woonplaats te vertellen ivm privacy.

Over de bijwerkingen: alles heeft bijwerkingen. Zie al een aantal dagen de bijsluiter van de paracetamol voorbij komen. Die slikt ook iedereen en heeft ook bijwerkingen.

Iedereen staat in de rij voor de proefvakanties naar rhodos en de Canarische eilanden, maar de kans op trombose tijdens die vliegreis wordt 3 x zo groot.

Mensen moeten weer even durven relativeren dat niets zonder risico is.

BigOne
Berichten: 38210
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:45

Snuffie, ze woont niet in Nederland want toen werd er niet gevaccineerd hier.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:47

Pandora, goede vraag :D

Snuffie, vorig jaar werd er nog niet ingeent behalve als je deel was van een onderzoek dus dan is de aanname dat je vriendin wellicht in de US woont of zo.

Edit: spuitelf

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:57

Ohh wat stom haha. blijkbaar goed in overdrijven. Ik dacht dat ze hem in december al had gehad, maar blijkbaar niet. Oeps. Voelde voor mij al als lang geleden. Ik heb het teruggezocht. Eind januari is ze gevacinneerd (1e prik).

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:01

Aha, dacht al, hoe kan iemand vorig jaar twee keer zijn geprikt :+

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:19

snuffie123 schreef:
Ik neem sowieso het vaccin als het kan, maar dat zal voor mij nog wel even duren.

Vriendin werkt in de zorg en heeft vorig jaar al pfizer gekregen. Daar is ze één dag (bij de 2e prik) behoorlijk ziek van geweest. Helaas heeft het bij haar niet geholpen. Ze heeft recent toch corona opgelopen is is ook best ziek geweest.



Het kan best dat ze nog veel zieker was geworden zonder vaccin. Het sluit ook niet uit dat je het niet meer krijgt, maar misschien zonder was ze wel op de ic beland

pien_2010

Berichten: 43214
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:10

Zebrastreep schreef:
snuffie123 schreef:
Ik neem sowieso het vaccin als het kan, maar dat zal voor mij nog wel even duren.

Vriendin werkt in de zorg en heeft vorig jaar al pfizer gekregen. Daar is ze één dag (bij de 2e prik) behoorlijk ziek van geweest. Helaas heeft het bij haar niet geholpen. Ze heeft recent toch corona opgelopen is is ook best ziek geweest.



Het kan best dat ze nog veel zieker was geworden zonder vaccin. Het sluit ook niet uit dat je het niet meer krijgt, maar misschien zonder was ze wel op de ic beland


Ik dacht precies hetzelfde, of misschien zelfs overleden.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:40

Je weet het nooit, maar in principe was daar geen 'reden toe'. Gaat om een gezonde, fitte vrouw van in de 30. Maargoed. Kans van 5% dat je het toch krijgt, die 5% was mijn vriendin. Met winacties en loterijen hebben we nooit zo'n geluk haha

pien_2010

Berichten: 43214
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:59

:knuffel: maar wel heel verdrietig!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:24


pien_2010

Berichten: 43214
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:13


Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:53

Top nieuws mijn vriendin 49 jaar en risicogroep is uitgenodigd voor enting


Dus ze zijn die groep aan het enten

Ben er heel.blij mee

Femke_Tweety

Berichten: 11978
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:54

Oh wauw!

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:55

Top!

Femke_Tweety

Berichten: 11978
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:58

Komende paar weken worden voor risicomensen nog even heel naar.

Cijfers lopen op, mensen houden zich steeds minder aan de maatregelen.
Voor de ziekenhuizen (met name ic's) zitten we ongeveer op het kantelpunt, omdat inmiddels echt heel veel ouderen geënt zijn en de aanvoer van nieuwe patiënten dus minder wordt.

Maar de hoeveelheid mensen die nú besmet is, is wel heel erg hoog. Vrijwel het hoogste punt sinds de start van de pandemie.

Dus voor die mensen die wél risico lopen en nog níet geënt zijn, zijn de komende weken in feite even de riskantste sinds vrijwel het begin van de pandemie.

Dat zal snel verminderen, ofwel doordat ze zelf geënt worden (zoals vriendin Echwel) ofwel doordat de pandemie echt wel minder voeten aan aarde krijgt en zál gaan afnemen in de nabije toekomst.

Maar nu nog ff k#t dus.

Popstra
Berichten: 13726
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:05

Voor zover ik weet krijg ik (met mijn chronisch geïnfecteerde longen) mijn uitnodiging eindelijk eens in mei.
Nog ff wachten dus...

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:01

Mijn vader mag maandag zijn eerste prik halen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:02

Ik heb inmiddels ook nieuwe afspraken kunnen maken.
Was eerst 12 april aan de beurt met AZ maar dat ging niet door.
Nu 4 mei de eerste met pfizer.
Had nog eerder gekund maar zit voor werk in het buitenland en na terugkomst ga ik eerst 5 dagen in quarantaine en daarna laten testen.
Allemaal netjes in overleg met de ggd.

Mijn vader krijgt 6 mei zijn 2e pfizer.

Ben op dit moment in Kenia en hier wordt ook volop geënt. Eigenlijk bijna iedereen die ik spreek heeft al minimaal 1 enting gehad.
De bevolking was eerst erg wantrouwend maar sinds de president zich op tv heeft laten enten, gaan ze heel hard.

BigOne
Berichten: 38210
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:15

Lijkt me een fijn gevoel dat er daar zo goed en veel word gevaccineerd, vooral wanneer je er zelf tussen zit. Succes daar!! Vooral met je werk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:12

Ik mag joepie een afspraak gaan maken met spoed van de huisarts. Die heeft opdracht gekregen de extra risicogroepen die buiten boord vielen met de 18 maanden eis met spoed te gaan enten via de ggd.

Maar dat lukt dus echt niet. Drie telefoonnummers van de ggd al gehad maar het is kastje en muur en weer een ander kastje. De een stuurt me door de andere weer terug dan vandaar uit naar weer een ander nummer die ook niks kan/mag/wil zonder een speciale code die de huisarts weer nooit heeft ontvangen. Kortom na een ochtend tevergeefs bellen gaat de huisarts vanmiddag overleggen omdat niemand het lukt uit hun praktijk om maar een afspraak te maken. Alleen obees en down. Of ouder dan maar de overige risicogroepen lukt het van hun uit dus niet. Best slordig. Geef je huisartsen de opdracht maar voor ziet ze niet van de juiste extra info

Vanmiddag hoor ik meer hopelijk. Maar er zit in ieder geval nu toch schot in.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:17

Dat verwacht je dan weer niet he, van een land als Kenia. Of heel eerlijk: ik had geen idee wat ik er van zou moeten verwachten (als in: ik weet nagenoeg niks van Kenia). Hoe gaan ze daar terplekke om met de maatregelen, Marije? Komt dat een beetje overeen met hier?

Mooi dat de mensen die het het hardst nodig hebben in elk geval op korte(re) termijn aan de beurt lijken te komen. Ik ben een beetje kwijt hoe het allemaal precies zit dus dat hoor ik dan vast nog wel via huisarts of GGD (of wat het ook zijn mag).

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:22

karuna schreef:
Ik mag joepie een afspraak gaan maken met spoed van de huisarts. Die heeft opdracht gekregen de extra risicogroepen die buiten boord vielen met de 18 maanden eis met spoed te gaan enten via de ggd.

Maar dat lukt dus echt niet. Drie telefoonnummers van de ggd al gehad maar het is kastje en muur en weer een ander kastje. De een stuurt me door de andere weer terug dan vandaar uit naar weer een ander nummer die ook niks kan/mag/wil zonder een speciale code die de huisarts weer nooit heeft ontvangen. Kortom na een ochtend tevergeefs bellen gaat de huisarts vanmiddag overleggen omdat niemand het lukt uit hun praktijk om maar een afspraak te maken. Alleen obees en down. Of ouder dan maar de overige risicogroepen lukt het van hun uit dus niet. Best slordig. Geef je huisartsen de opdracht maar voor ziet ze niet van de juiste extra info

Vanmiddag hoor ik meer hopelijk. Maar er zit in ieder geval nu toch schot in.

Kun je proberen of je de afspraak via internet kan maken?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:25

Oscar ik ook, was verrast vanmorgen ook. Belde om iets anders en na noemen van geboortedatum floepte de melding omhoog. Brief schijnt onderweg te zijn maar ook daar zonder code. Maar ja die code schijnt voor nu belangrijk te zijn. Zonder geen afspraak. En zonder brief geen prik. Maar ja vanmiddag hoor ik hopelijk meer.

Helaas mantelzorger moet mogelijk wel wachten ook al gaat hij mee als begeleider. Maar via zijn werk blijft het drama. Nu weer een in zkh met embolie door covid. Het blijft daar gewoon een ramp. Meeste besmette collega's via hun kinderen en pubers of door eigen stomme gedrag

Purny lukt niet met mijn geboortejaar. Is ook een speciaal telefoonnummer

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:31

Balen karuna