Laat jij je vaccineren?
Ja, zo snel mogelijk 45%  45%  [ 592 ]
Ja, maar pas over een tijdje 11%  11%  [ 152 ]
Nee 27%  27%  [ 353 ]
Ik twijfel nog 15%  15%  [ 194 ]
Totaal aantal stemmen : 1291

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 342 van de 473 [ 11801 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 473  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het corona vaccin

 
Profiel   

Femke_Tweety, ik geloof dat ik er wel eens een review over geplaatst heb, daar wordt tevens het ADE probleem met het Dengue vaccin en RS vaccins beschreven. Ik kan het misschien terug vinden in mijn berichten.

Hoe dan ook, Tokedori, met Covid hebben we gelukkig het ADE probleem niet dus heeft het weinig nut om te blijven hangen bij SARS.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:17 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
nynke55 schreef
Na miljoenen pfizer en moderna injecties kan ik wel met grote stelligheid zeggen dat dat nu niet het geval is



Technisch gezien gaat uiteindelijk iedereen dood natuurlijk. Vooralsnog wel in ieder geval.
Maar dat is dan weer geen gevolg van het vaccin...


Maar mijn eerste reactie was niet sarcastisch bedoeld. Ik ben oprecht benieuwd naar een artikel of een bron waar dat vandaan komt, dat alle dieren dood gingen.


Niet direct na een vaccin dood maar heel snel en onverwacht in de maanden erna
Ik zoek het op

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:18 



 
Profiel   

tokedri, er stond geen bron bij de tekst. Ik neem niet zo gauw dingen aan als ze niet onderbouwd worden door de persoon zelf.
Sizzle, duidelijke uitleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:20 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Femke_Tweety, ik geloof dat ik er wel eens een review over geplaatst heb, daar wordt tevens het ADE probleem met het Dengue vaccin en RS vaccins beschreven. Ik kan het misschien terug vinden in mijn berichten.

Hoe dan ook, Tokedori, met Covid hebben we gelukkig het ADE probleem niet dus heeft het weinig nut om te blijven hangen bij SARS.


Oke gelukkig
Ik moet nog en vind het best spannend

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:21 



 
Profiel   

nynke55 schreef
Sizzle, wat is ADE?


Antibody dependent Enhancement.
Dit is wel bekend van FIP bij katten (ook een coronavirus) maar bijv ook bij Dengue. Dat houdt in dat als je de ziekte 2x krijgt of 1x het vaccin en daarna de ziekte dat je kans maakt dat je lichaam zichzelf als het ware kapot maakt (even heel kort door de bocht).

Daar waren ze bij Covid eerst heel bang voor omdat vaccins dan geen optie zijn, maar gelukkig is dat niet zo.

Edit: FIP bedoel ik, SIV is bij apen :+


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 08-05-21 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:22 



 
Profiel   

Moet dat echt hier? Artikelen over dieren die dood gingen maanden daarna?

Zou fijn vinden als dat soort dingen via pb gedeeld zouden worden..

En anders maar ontstippen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:23 



 

En al helemaal niet als de bron "university of facebook school of medicines" gehalte heeft: "ik heb ergens op een forum/facebook gelezen dat.. dus.."

Ga niet onnodig onzin lopen rondstrooien of verbanden leggen die er helemaal niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:24 



 
Profiel   

Ik vind dat ook nogal apart om hier te delen, helemaal zonder bron en als je het dus niet snapt of zeker weet. Onnodig mensen bang maken...

Je kan het lotus, het is hier dus niet van toepassing zoals sizzle zegt. Je hebt de afspraak al staan, super goed van je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:25 



 
Profiel   

Er word toch netjes op in gegaan waarom dit bij de vaccins nu niet speelt, doe er je voordeel mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:27 



 
Profiel   

Omdat we hier gelukkig een stel knappe koppen hebben rondzwerven die er en veel van af weten en het nog kunnen uitleggen ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:28 



 
Profiel   

Sizzle schreef
nynke55 schreef
Sizzle, wat is ADE?


Antibody dependent Enhancement.
Dit is wel bekend van SIV bij katten (ook een coronavirus) maar bijv ook bij Dengue. Dat houdt in dat als je de ziekte 2x krijgt of 1x het vaccin en daarna de ziekte dat je kans maakt dat je lichaam zichzelf als het ware kapot maakt (even heel kort door de bocht).

Daar waren ze bij Covid eerst heel bang voor omdat vaccins dan geen optie zijn, maar gelukkig is dat niet zo.


Nee, gelukkig niet, ook dat hadden we we ondertussen wel opgemerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:29 



 

Zeker en dat is fijn. Maar beter als men eerst fact checkt voor zulke zaken erin geslingerd worden. Zeker als er mensen nog twijfels hebben zijn van die oneliners niet bepaald bevorderlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:30 



 
Profiel   

Ach @lotus ik viel onder de eerste groep die werd gevaccineerd in Nederland met Pfizer ik heb toen ook de gekste dingen gehoord hoor! Van je gaat er dood aan tot je gaat rare dingen ervan krijgen op lange termijn.

Ik denk dan van niemand kan in de toekomst kijken, ik kan morgen ook van mijn paard vallen en het niet meer na vertellen (denk dat de kans zelfs groter is) ik kan over 1 jaar ook een andere erge ziekte krijgen. Mijn leven bestaat tevens wel uit angst voor ziektes dus ik ben al standaard gevoelig ervoor dat ik wat krijg. Maar als ik altijd naar dat onderbuik gevoel zou luisteren had ik al heel vaak niet meer in leven moeten zijn.

Een vaccinatie was voor mij ook een schop tegen mij angst ik ben best trots op mijzelf ondanks de omstandigheden waar ik toen in zat dat ik ben gegaan en het goed volbracht heb. Ik heb het al sinds januari in mijn lijf en ik heb echt nog niks geks gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:32 



 
Profiel   

Eigenlijk vind ik met covid de vaccinatie keuze gemakkelijk. Teveel mensen die covid hebben gehad zijn echt goed ziek geweest, zijn vaak nog lang vermoeid en houden restschadecer aan over.

Mijn vriendin die positief is, heeft 1x AZ gehad en nergens last van. Ze zit in quaranteine maar AZ heeft haar echt geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:55 



 
Profiel   

Mijn dochter en haar partner hebben beide COVID gehad. Hij partner was 2 dagen goed ziek. Dochter had nergens last van. Alleen geen reuk en smaak. Heeft 5 maanden geduurd voor ze zonder te moeten stoppen de trap op kon. En nog steeds heeft ze soms met sporten klachten.
Dus ja. Ons gezin laat zich allemaal enten.
Alleen voor onze jongste zoon moeten we overleggen met de huisarts Ivm uitzonderlijke allergieën

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 23:06 



 
Profiel   

Natuurlijk kunnen we morgen ook onder een auto terecht komen maar dat is geen eigen keuze geweest, jezelf laten vaccineren is wel een keuze. Overigens sturen jullie berichten me langzaamaan toch wel de kant op van WEL vaccineren. Ik ben een sportief persoon met inspanningsastma en een auto immuunziekte, die laatste maakt me het leven op zich al wat lastiger en complexer. Ik ben van mezelf nogal een bang persoon in alle opzichten, maar hoe meer ik me inlees hoe meer ik ook wel besef dat vaccineren misschien toch wel verstandig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:10 



 
Profiel   

anne_bento schreef
Natuurlijk kunnen we morgen ook onder een auto terecht komen maar dat is geen eigen keuze geweest, jezelf laten vaccineren is wel een keuze. Overigens sturen jullie berichten me langzaamaan toch wel de kant op van WEL vaccineren. Ik ben een sportief persoon met inspanningsastma en een auto immuunziekte, die laatste maakt me het leven op zich al wat lastiger en complexer. Ik ben van mezelf nogal een bang persoon in alle opzichten, maar hoe meer ik me inlees hoe meer ik ook wel besef dat vaccineren misschien toch wel verstandig is.


Het is goed om je goed te verdiepen. Dat doe ik ook altijd. Er zijn vaccinaties die ik voorbij heb laten gaan. Alleen wat jij schrijft, als je sportief bent wil je dat blijven.
Ik ben heel dankbaar dat mijn man vanaf het begin zei, dat ongeacht mijn keuze hij achter me zou staan. Dat gaf een enorme vrijheid. Ik heb na verdiepen voor vaccinatie gekozen, maar wij kennen mensen van nabij die zijn overleden aan covid of bijna. Dat maakt het anders.
Mijn vriendin, ook kritische vaccer heeft de 1ste gehad (ook pfizer), en voor haar was het nog een grotere stap als voor mij. Zij leeft heel natuurlijk en doet veel aan versterken imuunsysteem. Net als ik. Alleen daar red je het niet mee met covid, daar de corona spike nieuw is en ons lichaam, ons immuunsysteem die niet herkent. Dat zorgt er voor dat ook gezonde mensen zo enorm ziek kunnen zijn.
Wat ik zelf erg eng vind is de beschadiging die covid aan kan richten in het lichaam. Dat draag je dan je hele leven mee en kun je last van houden.
Wel blijf ik dit onderwerp goed volgen want ik ben er nog niet aan uit of ik tot in lengte van dagen blijf herhalen en vaccineren. Maar voor nu haal ik mijn basis enting en zeker ook de follow up.
Ik vind je post een goede en ook dapper, omdat in het vaccinatie veld een enorme polarisatie aan de hand is en dat maakt heel onvrij.
Dus wat je ook kiest, ik sta achter je. Je hebt er goed over nagedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 07:57 



 
Profiel   

Anne-Bento wanneer je huisarts heeft doorgegeven dat je voor vaccinatie aanmerking komt betekend dat je risico loopt bij een besmetting. Dus goed om er serieus over na te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 09:04 



 
Profiel   

Idd. Als je er maar goed over nadenkt.
Ik had in het begin ook heel veel vragen en had de keuze gemaakt dat ik me voorlopig niet zou laten inenten.
Maar toen mijn dochter ondanks amper ziek te zijn geweest zulke enge klachten hield ben ik toch anders gaan denken.

En ook ik vind dat iedereen zelf de keuze moet maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 09:47 



 
Profiel   

Anne-Bento, als ik kan helpen, ik wil je gerust aan je oren naar de vaccinatie locatie slepen... :+ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 09:57 



 
Profiel   

Als je je er prettiger bij voelt kan je misschien via de portal van je huisarts even de vraag stellen of hij/zij het ziet zitten icm jouw ziektebeeld. Dan heb je een onafhankelijk advies wat je twijfel misschien verder weg neemt, en kan de huisarts het rustig beantwoorden wanneer hij/zij daar tijd voor heeft :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:28 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Het is goed om je goed te verdiepen. Dat doe ik ook altijd. Er zijn vaccinaties die ik voorbij heb laten gaan. Alleen wat jij schrijft, als je sportief bent wil je dat blijven.
Ik ben heel dankbaar dat mijn man vanaf het begin zei, dat ongeacht mijn keuze hij achter me zou staan. Dat gaf een enorme vrijheid. Ik heb na verdiepen voor vaccinatie gekozen, maar wij kennen mensen van nabij die zijn overleden aan covid of bijna. Dat maakt het anders.
Mijn vriendin, ook kritische vaccer heeft de 1ste gehad (ook pfizer), en voor haar was het nog een grotere stap als voor mij. Zij leeft heel natuurlijk en doet veel aan versterken imuunsysteem. Net als ik. Alleen daar red je het niet mee met covid, daar de corona spike nieuw is en ons lichaam, ons immuunsysteem die niet herkent. Dat zorgt er voor dat ook gezonde mensen zo enorm ziek kunnen zijn.
Wat ik zelf erg eng vind is de beschadiging die covid aan kan richten in het lichaam. Dat draag je dan je hele leven mee en kun je last van houden.
Wel blijf ik dit onderwerp goed volgen want ik ben er nog niet aan uit of ik tot in lengte van dagen blijf herhalen en vaccineren. Maar voor nu haal ik mijn basis enting en zeker ook de follow up.
Ik vind je post een goede en ook dapper, omdat in het vaccinatie veld een enorme polarisatie aan de hand is en dat maakt heel onvrij.
Dus wat je ook kiest, ik sta achter je. Je hebt er goed over nagedacht.


Ik vind het mooi dat jij en je vriendin hier zo open en eerlijk in staan! Mijn complimenten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:56 



 
Profiel   

Pien_2010, mooi verwoord, fijn bericht!

Ik wil vooral er zelf heel erg achter staan, en niet achteraf denken, had ik maar..... maar een goed overwogen keuze maken. Het idee om nog even met mijn huisarts te overleggen lijkt me een goed idee, dat ga ik morgen even doen, is ook een fijne man om dit soort dingen mee te overleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 11:48 



 
Profiel   

Olympia schreef
En met het vaccin kan je ook nog steeds corona krijgen. Ik ben het levende bewijs :+

Ik ben alleen niet ziek geworden :)


Ja maar dat is toch bekend dat het geen 100% veiligheid biedt!? Pfizer geeft een bescherming van 95% dus van de normaal 100 mensen die besmet raken, raken na deze vaccinatie nog maar 5 mensen besmet.

Voor AstraZenica ligt het percentage dat beschermd is iets lager, maar het is wel bekend dat gevaccineerden die het nog krijgen zo goed als nooit meer in het ziekenhuis belanden en dat de klachten veel milder zijn.

Welk vaccin heb jij gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:48 



 
Profiel   

Vayo schreef
Olympia schreef
En met het vaccin kan je ook nog steeds corona krijgen. Ik ben het levende bewijs :+

Ik ben alleen niet ziek geworden :)


Ja maar dat is toch bekend dat het geen 100% veiligheid biedt!? Pfizer geeft een bescherming van 95% dus van de normaal 100 mensen die besmet raken, raken na deze vaccinatie nog maar 5 mensen besmet.

Voor AstraZenica ligt het percentage dat beschermd is iets lager, maar het is wel bekend dat gevaccineerden die het nog krijgen zo goed als nooit meer in het ziekenhuis belanden en dat de klachten veel milder zijn.

Welk vaccin heb jij gehad?

Het voorkomt niet dat je Covid krijgt. Het zorg ervoor dat je minder klachten krijgt als je besmet bent.

Effectiviteit van de COVID-19-vaccins
Vaccins van Pfizer/BioNTech (Comirnaty) en Moderna

Deze vaccins van zijn meer dan 90% effectief in het voorkomen van ziekte door het coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 90% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Uit de onderzoeken blijkt dat mensen die na een vaccinatie toch corona kregen, minder ernstig ziek werden.

Vaccin van AstraZeneca

Het vaccin is 60-80% effectief in het voorkomen van ziekte door coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 60-80% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Het vaccin beschermt vooral goed tegen ernstige ziekte. Onder gevaccineerde mensen zijn er 90% minder ziekenhuisopnames dan onder niet gevaccineerde mensen.

Na een advies van de Gezondheidsraad is besloten dat mensen vanaf 60 jaar, geboren in 1960 of eerder, veilig een prik met AstraZeneca kunnen krijgen. Mensen onder de 60 jaar ontvangen een ander vaccin.

Vaccin van Janssen

Het vaccin is 66% effectief in het voorkomen van ziekte door het coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 66% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Ook beschermt het vaccin 85% van de gevaccineerde mensen tegen ernstige ziekte door het coronavirus.

Het vaccin is goedgekeurd voor mensen vanaf 18 jaar.

bron: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid19-vaccins
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 14:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 342 van de 473 [ 11801 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 473  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen