Laat jij je vaccineren?
Ja, zo snel mogelijk 45%  45%  [ 592 ]
Ja, maar pas over een tijdje 11%  11%  [ 152 ]
Nee 27%  27%  [ 353 ]
Ik twijfel nog 15%  15%  [ 194 ]
Totaal aantal stemmen : 1291

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 368 van de 473 [ 11801 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 473  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het corona vaccin

 
Profiel   

Edit: 1965 kan al een afspraak gaan maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:23 



 
Profiel   

madeliefw schreef
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Heb zelf janssen gehad 2 weken geleden en voel me echt een soort proefkonijn. Hoor alleen nog maar uitnodigingen voor pfizer. Terwijl andere landen janssen alleen boven bepaalde leeftijden gaan toedienen. Ben heel benieuwd. Overigens na het prikken nergens last van maar nu al 1,5 week hoofdpijn wat volgens de huisarts ws een voorhoofdholte ontsteking is maar waarvan ik toch enge dingen ga denken.

Hier ook janssen.
Maar idd buiten de zorg ken niemand. Dus is wel een soort van raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:33 



 
Profiel   

Kennissen hier in de zorg ook Janssen. Zij zijn er wel blij mee hoor, zij zijn er nu mooi vanaf :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:33 



 
Profiel   

Ja dat vind ik ook fijn. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:34 



 
Profiel   

Klopt dat heb ik ook wel, ben nu gewoon volledig gevaccineerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:35 



 
Profiel   

Hoor ook veel minder bijwerkingen in mijn omgeving van Janssen dan van AZ. Dus dat klinkt ook wel weer hoopvol (bijwerkingen zoals hele hoge koorts, dagen uit de running etc).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:36 



 
Profiel   

Wat betreft uitnodigingen voor risico groepen, heb een interview met een huisarts gelezen waarbij hij aangaf dat hij vooraf mensen wel aan kon vinken voor die groep wanneer hij vond dat ze een risico liepen echter, achteraf was niet meer mogelijk. En dat huisartsen geen ict er zijn en er ook wel wat niet goed was gegaan. Huisartsen zouden gewoon de mogelijkheid moeten hebben om reservelijsten aan te leveren bij de ggd .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:36 



 
Profiel   

Maar is toch ook logisch dat er minder geprikt wordt met Jansen? Pzifer is nu toch het vaccin wat heel veel geleverd wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 21:43 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik heb niet alles bij gelezen, maar nav eerdere berichten hier:

Volgens de GGD en het RIVM bepaalt de huisarts wie op de lijst komt voor medisch risico.
Volgens de huisarts is dit niet zo. De huisarts geeft aan dat het systeem filtert via codes op hart, COPD, astma en griepprik. Hij zegt hier verder geen invloed op te hebben.

De lijst wordt (is) ingestuurd naar het RIVM en die stuurt de uitnodigingsbrieven. Echter, zodra de lijst is ingestuurd kun je online zonder brief een afspraak maken. Ter plekke bij de GGD kunnen ze in het systeem zien of je op de lijst staat. Ze vragen daar daarom niet naar de brief. Het bewijs staat in het systeem. Sta je niet in het systeem, dan wordt er niet geprikt

Volgens de huisarts zijn er patiënten onterecht niet geselecteerd. Hij zegt daar echter niet zelfstandig iets aan te kunnen veranderen. Hij heeft toestemming nodig van het RIVM om mensen toe te voegen. Of dit zal lukken is nog onduidelijk.

Bovenstaande info is afkomstig van een coördinator GGD, en de afspraken lijn van de GGD, een huisarts, het corona info nummer van het RIVM, en gevaccineerde bekenden zowel uit de risico groep als op leeftijd.

Wat nu precies de waarheid is, met name over wie wat beslist blijft onduidelijk aangezien men elkaar onjuiste informatie verwijt. De GGD verwijt dat de HA en andersom.

Wat wel zeker waar is, is dat je een afspraak kunt maken zonder brief, mits je zeker weet dat je op de lijst staat.


Rockwitch, weet jij hier iets vanaf? Ik niks. Nooit zo'n lijst gezien in ons systeem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:01 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik heb niet alles bij gelezen, maar nav eerdere berichten hier:

Volgens de GGD en het RIVM bepaalt de huisarts wie op de lijst komt voor medisch risico.
Volgens de huisarts is dit niet zo. De huisarts geeft aan dat het systeem filtert via codes op hart, COPD, astma en griepprik. Hij zegt hier verder geen invloed op te hebben.

De lijst wordt (is) ingestuurd naar het RIVM en die stuurt de uitnodigingsbrieven. Echter, zodra de lijst is ingestuurd kun je online zonder brief een afspraak maken. Ter plekke bij de GGD kunnen ze in het systeem zien of je op de lijst staat. Ze vragen daar daarom niet naar de brief. Het bewijs staat in het systeem. Sta je niet in het systeem, dan wordt er niet geprikt

Volgens de huisarts zijn er patiënten onterecht niet geselecteerd. Hij zegt daar echter niet zelfstandig iets aan te kunnen veranderen. Hij heeft toestemming nodig van het RIVM om mensen toe te voegen. Of dit zal lukken is nog onduidelijk.

Bovenstaande info is afkomstig van een coördinator GGD, en de afspraken lijn van de GGD, een huisarts, het corona info nummer van het RIVM, en gevaccineerde bekenden zowel uit de risico groep als op leeftijd.

Wat nu precies de waarheid is, met name over wie wat beslist blijft onduidelijk aangezien men elkaar onjuiste informatie verwijt. De GGD verwijt dat de HA en andersom.

Wat wel zeker waar is, is dat je een afspraak kunt maken zonder brief, mits je zeker weet dat je op de lijst staat.



Wat je huisarts vertelt klopt niet.

Hier vind je de werkinstructie voor huisartsen.

Over wie ze op welke manier kunnen aanmelden.
In het document wordt gesproken over de mensen die de griepprik krijgen.
Er is ergens in het document ook een link naar de volledige toelichting voor huisartsen wíe dat dan precies zijn.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

De assistentes op mijn praktijk wisten dit ook niet.
Heb ze er maar op gewezen...


https://www.rivm.nl/documenten/werkinst ... isicogroep

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:28 



 
Profiel   

Dank je wel Femke! Zeer verhelderend!
Wat ik alleen niet begrijp, waarom wordt er bij de GGD dan niet naar de brief gevraagd?
Hoe controleren ze dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:57 



 
Profiel   

Voor mij is het duidelijk inmiddels: ik krijg Moderna morgen. https://www.ed.nl/helmond/voorlopig-enk ... ~ab2c8ff6/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 23:11 



 
Profiel   

Ik sprak net een stalgenootje.
Zij werkt in ziekenhuis in Brabant.
Daar zijn veel collega's ziek geworden van het 2e vaccin van Moderna.
Bij ons op het werk zijn de collega's met AZ gevaccineerd (1e vaccin) en bijna allemaal 1 dag ziek geweest. Deze week wordt daarom verspreid begonnen bij ons met het 2e vaccin, om te voorkomen dat er weer veel mensen tegelijkertijd ziek uit vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 23:18 



 
Profiel   

Ik heb het even moeilijk met de vaccins, ik typ het even hier van me af zodat ik gewoon blij kan zijn voor mijn vrienden :'). Maar ik hoor net dat een hele goede vriend van mij vrijdag gevaccineerd wordt (hij is 40, geen risicogroep). Omdat hij officieel bij een ziekenhuis werkt. Maar hij doet onderzoek en hoeft dus al een jaar niet naar zijn werk. En ik merk dat ik het nu heel moeilijk vond om blij voor hem te zijn en dat ik vooral een sterk gevoel van jaloezie heb. Natuurlijk gun ik het hem wel, maar ik vind het idee dat ik nog zo lang moet wachten en nog zo lang elke dag bang moet zijn zonder iemand om dat nog een beetje mee te delen ineens heel erg. Ik ben zo jaloers dat hij eindelijk uit deze hel van angst mag. Hij doet er ook tegenover mij nogal ongevoelig over. Alleen maar heel blij, zeg maar, terwijl hij nooit echt zo bang is geweest als ik. Heeft ook nog zo'n familie kunnen zien en alles. Zo, dat is eruit :').

En ja, ik ben blij met elke prik. Ik vind het gewoon echt zwaar worden nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 23:21 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ik sprak net een stalgenootje.
Zij werkt in ziekenhuis in Brabant.
Daar zijn veel collega's ziek geworden van het 2e vaccin van Moderna.
Bij ons op het werk zijn de collega's met AZ gevaccineerd (1e vaccin) en bijna allemaal 1 dag ziek geweest. Deze week wordt daarom verspreid begonnen bij ons met het 2e vaccin, om te voorkomen dat er weer veel mensen tegelijkertijd ziek uit vallen.

Goed om te weten. Gelukkig krijg ik de tweede op zaterdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 23:30 



 
Profiel   

@sheran dit is toch al sinds ze begonnen zijn met vaccineren? Is jou werkgever een instelling of ziekenhuis biedt dat voordelen. Ik vind dat hij nog vrij laat aan de beurt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 03:39 



 
Profiel   

Nikass schreef
Dank je wel Femke! Zeer verhelderend!
Wat ik alleen niet begrijp, waarom wordt er bij de GGD dan niet naar de brief gevraagd?
Hoe controleren ze dan?


Nogmaals, er wordt wél naar een brief gevraagd. Zonder brief, geen vaccinatie. Lees mijn posts even terug:

Storm schreef
Klopt Rockwitch, en er wordt bij ons ook echt flink gecontroleerd of mensen wel hun uitnodiging mee hebben gebracht. Vorige week was er een vrouw die via de huisarts was doorgestuurd naar ze had geen brief bij zich. Ze werd niet geprikt maar moest haar huisarts bellen. Uiteindelijk kreeg ze een mail van haar huisarts, die heeft ze getoont en toen pas mocht ze geprikt worden.

Op mensen uit de reeds uitgenodigde jaartallen wordt minder streng gecontroleerd, als zo iemand de brief is vergeten, is dat niet zo erg.

Er worden gemiddeld zo'n 5 tot 7 mensen per dag weggestuurd die 'illegaal' een afspraak hebben gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 06:44 



 
Profiel   

lenaa_tje schreef
@sheran dit is toch al sinds ze begonnen zijn met vaccineren? Is jou werkgever een instelling of ziekenhuis biedt dat voordelen. Ik vind dat hij nog vrij laat aan de beurt is.


Ja, is ook zo, had alleen begrepen dat alleen de mensen met patiëntencontact uitgenodigd werden? Maar bedankt voor je verhelderende blik.
Het is ook meer de manier waarop hij het in mijn gezicht gooide, volledig zonder empathie. Ik ben wat overgevoelig op het moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 07:28 



 
Profiel   

Idd hier moet je als je niet in het specifieke jaartal valt die nu uitgenodigd wordt echt wel je brief laten zien.
Wij zien alleen maar of iemand erin staat ivm leeftijd, chronische ziekte of werk.
Verder geen lijst van mensen die een brief gehad zouden hebben.

Stond van de week iemand uit de zorg met haar moeder en zij had zelf inderdaad Moderna gehad en haar werk hield er ook rekening mee dat iedereen die Moderna kreeg er 1 of 2 dagen uit zou liggen ivm bijwerkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 07:53 



 
Profiel   

Sheran schreef
lenaa_tje schreef
@sheran dit is toch al sinds ze begonnen zijn met vaccineren? Is jou werkgever een instelling of ziekenhuis biedt dat voordelen. Ik vind dat hij nog vrij laat aan de beurt is.


Ja, is ook zo, had alleen begrepen dat alleen de mensen met patiëntencontact uitgenodigd werden? Maar bedankt voor je verhelderende blik.
Het is ook meer de manier waarop hij het in mijn gezicht gooide, volledig zonder empathie. Ik ben wat overgevoelig op het moment.

Dat is ook steeds zo geweest. En dan waren er in mijn ogen best wat mensen die hem naar mijn idee al hadden moeten krijgen.
Maar waar ik vrijwilligers werk doe op de ic, mag sinds vorige week iedereen die wil zich inschrijven voor een Janssen vaccin.
Of je nu aan bed staat, op kantoor zit, in het magazijn werkt, iedereen.
En ja die schieten dan betreft leeftijd voor.
Anderzijds hoe meer mensen in een ziekenhuis veilig voor zichzelf en andere zijn hoe beter zou ik zeggen. ER kan maar weer een groep gedaan zijn.

Voor jou :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:01 



 
Profiel   

Dank je wel :+;

Ja dat vond ik echt bizar, dat zelfs sommige mensen op de IC zo laat waren met een prik. Als iémand ze verdient...
Elke prik is er een en hoe meer mensen beschermd zijn hoe beter. Ik hoop dat ze ook daadwerkelijk minder verspreiden op die manier. Het voelt gewoon erg frustrerend dat mensen die thuis werken gevaccineerd worden, en mensen zelfs ik met erg veel contact op onze leeftijdsbewust moeten wachten. Ik hoop echt dat het snel gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:21 



 
Profiel   

Dat mensen thuiswerken wil niet zeggen dat ze verder niemand zien ;)

Maar ik herken je gevoel zeker, als je leest dat er mensen uitgenodigd zijn die ooit in een ver verleden een puffertje hebben gehad en verder niets mankeren. Dan ben ik ook wel een beetje jaloers. Gelukkig komen ook wij aan de beurt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:42 



 
Profiel   

Ja ik kreeg vroeger meerdere poffertjes. Had astma en de griepprik. Maar ik heb niks gekregen hoor. Maar ik denk maar, ook al krijg je hem “te vroeg”, neem hem gewoon zsm en dan zijn we hier het snelst vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:44 



 
Profiel   

Pfizer in Puurs heeft 46 openstaande vacatures op dit moment :P
Misschien zoekt iemand wat in die sector. Het betaalt in elk geval niet slecht :D

Sorry, beetje offtopic. Of toch weer niet helemaal. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:44 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Dat mensen thuiswerken wil niet zeggen dat ze verder niemand zien ;)

Maar ik herken je gevoel zeker, als je leest dat er mensen uitgenodigd zijn die ooit in een ver verleden een puffertje hebben gehad en verder niets mankeren. Dan ben ik ook wel een beetje jaloers. Gelukkig komen ook wij aan de beurt!


Nee, maar mensen zien is dan luxe/vrije keus zeg maar. Vind het wezenlijk anders dan elke dag ongewilde en risicovolle confrontatie.

Maar no way dat hij hem zou moeten afwijzen van mij hoor, daar schiet niemand wat mee op. Ik hoop gewoon dat het snel gaat, elke dag langer is er een te veel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 08:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 368 van de 473 [ 11801 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371 ... 473  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen