Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27482
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:28

Marcella schreef:
Mijn ader gaat er iedere keer vandoor. Beginners krijgen dan ook 9 van de 10 keer niet te pakken. _O-

Hier ook.. moest een keer 6 buisjes laten tappen en na de derde dacht mijn ader doe het zelf maar...

Over 40 minuten de eerste vaccinatie!

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:39

maar als hij eenmaal aangeprikt is schiet hij toch niet meer weg?

Succes purny

Mijn moeder heeft dat ook, lijkt me echt vervelend.
Bij kan de eerste beste stagiaire nog wel raak prikken. Ben er daardoor ook niet bang voor.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:49

Ik ben ook lastig te prikken, anders schieten weg als je al een geschikte kan vinden. Sommige lukt het vrij snel, maar heb ik het ziekenhuis al eens gehad dat beide armen door verschillende al geprobeerd waren en ze uiteindelijk andere arts moesten halen die het ook pas na een paar keer lukte. Nadeel is dat veel mensen zeggen lastig te prikken te zijn waardoor je niet altijd serieus genomen wordt, haha.

Ik ben dus ook een mietje met naalden geworden daardoor. Ook al is vaccinatie iets anders, mijn hoofd schaart het onder hetzelfde. Ik ga bijna van stokkie. Kan bij mijn eigen dieren ook niet kijken. Bij vreemde mensen en dieren juist wel :') dat vind ik boeiend.

Angst is gewoon een vervelend iets en mijn hoofd zegt elke keer zie je wel, ik zei het toch :+

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:52

MyWishMax schreef:
Nu zie ik dus echt een menselijke patiënt er vandoor gaan :+

Hematofobie in combi met prikangst hier :Y)

Ja, ik ben er een keer vandoor gegaan _O- (flauwvallen is ook regelmatig voorgekomen)

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:56

Winged schreef:
MyWishMax schreef:
Nu zie ik dus echt een menselijke patiënt er vandoor gaan :+

Hematofobie in combi met prikangst hier :Y)

Ja, ik ben er een keer vandoor gegaan _O- (flauwvallen is ook regelmatig voorgekomen)


Flauwvallen doe ik wel, uitstellen ook vooral heel erg. En echt misselijk van angst, ik bevries :+

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:08

Mijn partner is van 63

Vandaag de brief gekregen
28 mei aan de beurt
2 juli de 2e
Moderna

Fijn dat de afspraak staat.

purny

Berichten: 27482
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:09

Hij zit erin... wat een gek idee

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:09

Kan beter tegen naalden dan mijn moeder, maar ook ooit dierenarts geholpen met het dichtnaaien van een wond. Iemand moest de wondranden bij elkaar houden en niemand anders durfde. Netjes handen gewassen met desinfectie. Wond is mooi genezen dat er niks meer van te zien was.

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:10

MyWishMax schreef:
Flauwvallen doe ik wel, uitstellen ook vooral heel erg. En echt misselijk van angst, ik bevries :+

Deze assistent reageerde niet heel tof destijds. Ik gaf aan dat ik mij niet oke voelde, duizelig was. Assistent 'gewoon gaan zitten, is zo voorbij' en duwde mij op de stoel. Dat werkte dus niet _O-

(inmiddels kan ik wel bloedprikken etc. lang leve therapie. Ook de coronaprik wil ik wel, maar ik zie er wel tegenop)

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:14

Bloedprikken heb 9 van de 10 keer een blauwe elleboog. :=

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:03

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe het deze zomer gaat hoor, mijn collega zag het vanmorgen weer uitermate zonnig in (not..) :n Maar het zette me wel aan het denken..

Stel, het land is geel of groen, je bent gevaccineerd, moet je dan nog steeds ook testen? Zal per land verschillen gok ik.. Dan test je positief, want dat kan ook na vaccineren.. Dan mag je dus het land niet in en kan je ook fluiten naar je centen?

Ik vind dat toch wel een dingetje, mijn reisverzekering vergoed dit sowieso niet..

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:05

Geen idee, Thailand staat op geel terwijl ze daar nog nooit zoveel besmettingen als nu hebben gehad. Naar Phuket waarschijnlijk zonder quarantaine maar wel volledig gevaccineerd, rest van land 10 dagen quarantaine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:06

bigone schreef:
Geen idee, Thailand staat op geel terwijl ze daar nog nooit zoveel besmettingen als nu hebben gehad. Naar Phuket waarschijnlijk zonder quarantaine maar wel volledig gevaccineerd, rest van land 10 dagen quarantaine.


10 dagen quarantaine in dat land of weer in NL na terugkomst?

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:08

Relaxed schreef:
bigone schreef:
Geen idee, Thailand staat op geel terwijl ze daar nog nooit zoveel besmettingen als nu hebben gehad. Naar Phuket waarschijnlijk zonder quarantaine maar wel volledig gevaccineerd, rest van land 10 dagen quarantaine.


10 dagen quarantaine in dat land of weer in NL na terugkomst?

Bij aankomst in Thailand.

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:09

Hmm dat ga je dus ook niet doen, ik heb voor eind juli Kroatie staan, nu nog oranje..

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:09

In Griekenland wordt ook een pcr-test gevraagd. Er zijn ook verzekeringen die dit wel dekken. Ik heb dus de gok genomen en ga over een paar weken die kant op *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:21

Ah ik zie nu het volgende bij mijn reisverzekering staan:

Citaat:
Ben ik verzekerd voor het annuleren van mijn reis als ik corona heb?

Dit is afhankelijk van de voorwaarden waaronder je verzekerd bent. Onder welke voorwaarden je verzekerd bent staat op jouw polisblad.

Aegon Doorlopende Reisverzekering – voorwaarden 3025
Met de allriskdekking ben je verzekerd voor het annuleren van jouw reis als je kan aantonen dat je corona hebt. Bij de basisdekking ben je hiervoor alleen verzekerd als je vanwege corona bent opgenomen in het ziekenhuis.


Dus bij een positieve test zou ik dan wel mijn geld terugkrijgen..

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:27

Maar wat is je dekking wanneer je er al zit? Wanneer een land op groen of geel staat en terwijl je daar zit het veranderd naar rood ( oranje weet ik niet) ben je vaak wel verzekerd maar boeken terwijl het niet op een veilige kleur staat , dat is nog wel een punt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:29

Mijn verzekering wel, zolang het maar geel/groen is bij vertrek, maar is dus wel belangrijk om dat goed na te kijken.

Citaat:
Ben ik verzekerd als code groen/geel tijdens mijn reis verandert in code oranje/rood en ik mijn reis wil voortzetten?

Je bent verzekerd als je jouw reis wilt voortzetten
Ook als je deze eventueel (later) af wil breken, en als hiervoor geen andere regeling vanuit jouw reisaanbieder is. Neem in dit geval altijd eerst contact op met Aegon Schade Service. Je kunt ons bereiken op het telefoonnummer +31 88 344 00 00. Wij zijn dag en nacht bereikbaar.

Ben je allrisk verzekerd of heb je de aanvullende dekking Geneeskundige kosten meeverzekerd?
Dan ben je ook verzekerd voor noodzakelijke medische kosten die je in het buitenland maakt door besmetting met het coronavirus, tenzij jouw zorgverzekeraar deze kosten dekt. Op jouw polisblad lees je welke dekking(en) je meeverzekerd hebt. Belangrijk voor deze dekking is wel dat je éérst contact opneemt met Aegon Schade Service. Je kan ons bereiken op telefoonnummer +31 88 344 00 00. Wij zijn dag en nacht bereikbaar.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:53

esje01 schreef:
Mijn partner is van 63

Vandaag de brief gekregen
28 mei aan de beurt
2 juli de 2e
Moderna

Fijn dat de afspraak staat.



Hier ook bouwjaar 63,brief lag vandaag in de bus.
28 mei en 2 juli ook.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:01

Relaxed, dekt de verzekering ook als je daar langer moet blijven na een positieve test?
Ook niet onbelangrijk: wat doet een werkgever als je nog niet terug mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:03

Sizzle schreef:
Relaxed, dekt de verzekering ook als je daar langer moet blijven na een positieve test?
Ook niet onbelangrijk: wat doet een werkgever als je nog niet terug mag.


Ja dit staat ook vermeld als dekking :j Ook qua terugreis die wordt vergoed.

Werkgever geen idee, in mijn geval niet relevant want ik ga in de eerste week van de bouwvak.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:10

Wij hebben een vakantie geboekt en ervoor gezorgd dat we gedekt zijn. We hebben los geboekt (vlucht, hotel, auto etc).
Mocht het negatief reisadvies worden, wordt onze vlucht automatisch geannuleerd. Hotel en auto kan tot kort van tevoren (dus ook bij positieve test).

Bij positieve test wordt in ieder geval de vlucht ook nog gedekt door de annuleringsverzekering. Wij denken dus vrij safe te zitten :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:19

Ik blijf gewoon in Nederland. Met het oog op mutaties vind ik het eigenlijk helemaal niet zo fijn dat reizen/vakanties in buitenland mag. Toevallig een vlog gekeken van iemand die voor een reismaatschappij op testvakantie mocht. Allemaal negatief heen. En bij het testen daar voor de terugreis bleken er 6 positief. Die zijn daar in isolatie gegaan. Maar het overige gezelschap mocht wel terug naar Nederland met hun negatieve test. Daar dan in quarantaine en op dag 5 testen. Ik vind dat dan schijnveiligheid om zo het vliegtuig in te mogen.
Over hoe en wat met de verzekering ivm kosten en vergoedingen werd overigens niks gezegd.

Eerst maar eens zorgen dat in heel Nl weer alles mag en kan zonder beperkingen vind ik.

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:24

wij gaan naar Slovenie, met de auto. Accomodatie kunnen we tot twee weken van te voren annuleren.
We zitten op een camping in een boomhut met eigen hottub.
Weinig anderen om ons heen en we gaan vooral fietsen en wandelen en vast wel eens een terrasje.

Willen zo graag even weg uit Nederland. We zijn dan beiden gevaccineerd en zoon laten we wel testen.