Laat jij je vaccineren?
Ja, zo snel mogelijk 45%  45%  [ 592 ]
Ja, maar pas over een tijdje 11%  11%  [ 152 ]
Nee 27%  27%  [ 353 ]
Ik twijfel nog 15%  15%  [ 194 ]
Totaal aantal stemmen : 1291

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 370 van de 473 [ 11801 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373 ... 473  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het corona vaccin

 
Profiel   

purny schreef
Hij zit erin.....

*\o/* *\o/* *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:07 



 
Profiel   

nynke55 schreef
purny schreef
Hij zit erin.....

*\o/* *\o/* *\o/*

Heel gek en raar idee....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:10 



 
Profiel   

sureido schreef
Sizzle schreef
Als bij 5% de prik zijn werk niet gedaan heeft dan zijn dat uiteraard toch nog zo‘n half miljoen mensen in NL die nog „gewoon“ op de IC kunnen landen.
Dat kan gewoon nog steeds voor massale overbelasting zorgen als nu iedereen weer op vakantie vertrekt en wild gaat leven. Dat lijkt men een beetje te vergeten.

Tja, het leven zal een keer door moeten.


Dat spreek ik ook niet tegen.
Maar men realiseert zich blijkbaar slecht hoeveel 5% eigenlijk is want ieder geval komt zo ongeveer in de media. En dan spreken we enkel nog van de memsen die ook symptomen krijgen.
Een nog heel veel grotere groep zal dadelijk ook gewoon ingeent positief testen als ze door blijven gaan met de test maatschappij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:15 



 
Profiel   

Ik denk (en hoop) dat testen dadelijk klaar is. Ik las ergens dat experts ook dachten dat de teststraten straks verdwijnen, alleen commerciële testen nog voor een vakantie of misschien een groot evenement.

Volgens mij had ik die link hier ook ergens gedeeld een keertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:18 



 
Profiel   

Maar er zijn ook gevallen met een vaccinatie en alsnog positieve test die gewoon lichte klachten hebben.

Ik ken ook iemand die helaas toch corona heeft gekregen. Lichte verkoudheidsklachten. Had zonder vaccinatie ook wel gekund , maar in de 50 hoor je toch wel veel mensen die er behoorlijk ziek van kunnen worden.

En ik moet zeggen dat ondanks dat er misschien corona was nu heel dicht in mijn omgeving iedereen een stuk relaxter was door het vaccin.

Ik denk altijd maar zonder vaccinatie was iemand misschien wel overleden.... Dus het zal altijd wat helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:19 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb hem ook *\%/* Vooralsnog voel ik me prima!


Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 18-05-21 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:21 



 
Profiel   

Hier in BE kunnen de huisartsen de aanvragen voor testen voor vakantie nu al bijna niet meer bolwerken.
Belooft nog wat voor binnen enkele weken :')

Ik vermoed dus dat die testlocaties hier al lang gesloten zijn ondertussen want ze spreken om voor de zomermaanden de vaccinatiecentra te gebruiken voor vakantie-testjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:22 



 
Profiel   

Ik hoop absoluut niet op een testmaatschappij. Ik zie testen sowieso niet meer zitten op de manier waarop het nu gaat. Ik vind ook dat het leven weer een keer door zal moeten als straks iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren. De kans dat een jong iemand of iemand van middelbare leeftijd gevaccineerd en wel nog op de IC beland of overlijd is gewoon erg laag.

We kunnen niet verplicht meer rekening blijven houden met mensen die zich niet laten vaccineren in de zin van ons aan maatregelen moeten blijven houden. Al is éénieder natuurlijk vrij om dat zelfstandig wel te doen.

Er zijn meerdere jaren geweest waarin een flinke griepgolf zorgde voor overvolle ziekenhuizen en het uitstellen van reguliere zorg. Misschien is dan het wat uitbreiden van de IC´s geen slecht idee. Je hoort al jaren dat de druk in de zorg groot is, maar bij het uitbreiden van de IC´s en opleiden van meer IC personeel wordt al snel geroepen dat zij zich in rustige tijden gaan vervelen. Dat strookt in mijn hoofd niet helemaal met elkaar. IC personeel kan op rustige tijden toch ook multidisciplinair ingezet worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:26 



 
Profiel   

Ik denk dat je meer flexibiliteit nodig hebt binnen de verpleegkunde, dat er een soort laag tussen gewone vpk en IC-vpk komt en dat je die flexibel kan inzetten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:36 



 
Profiel   

Er moet natuurlijk personeel zijn, maar ook de bedden.
Als ik hier op de ic kijk is niet iedereen ic verpleegkundige op het moment.
Er staan hier bij 1 patiënt 2 personen, soms beide ic verpleegkundige, maar soms ook maar 1.
Dan zal de niet ic verpleegkundige zelfstandig wat minder kunnen doen, maar heel veel dingen goed genoeg. En dus in kunnen springen waar alleen het ook niet kan, zoals het omdraaien van een patiënt.

Maar waar ze hier ook tegenaan lopen naast het personeelstekort was ook het bedden te kort.
In de eerste golf werden corona patiënten in de uitslaapkamers van de OK aan de beademing gelegd omdat er op de IC geen plek meer was.

En ook deze bedden hoeven in minder drukke tijden niet altijd als ic gebruikt te worden.
Mijn moeder heeft eens een dag op de ic gelegen, terwijl ze daar niet hoorde.
Wederom, beddentekort, maar nu bij kort verblijf.

En dat bedden te kort is erg elk jaar.
Waar ik voorheen werkte had elk jaar dat er dagen waren waarop er niemand opgenomen werd, simpelweg omdat het huis vol lag.
Er waren ook dagen dat patiënten van andere ziekenhuizen bij ons kwamen, daar beddentekort.
En dan heb ik het niet over 2018 met een grote griepgolf, nee daarvoor al.

Ook uitstroom kan vaak niet.
Geen verpleegplek voor als mensen ontslagen kunnen worden uit het ziekenhuis, maar te slecht voor thuis.
Wegbezuinigd.

Dus er gaat al lange tijd wat mis.
Heel veel mis.
Maar niemand in de regering lijkt zich dat aan te trekken.


Relaxed schreef
Ik denk dat je meer flexibiliteit nodig hebt binnen de verpleegkunde, dat er een soort laag tussen gewone vpk en IC-vpk komt en dat je die flexibel kan inzetten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:48 



 
Profiel   

Had ik toch net zomaar mijn eerste BN-er aan mijn hokje, wel lastiger herkennen met zo'n mondkapje haha.
En een stel wat al bijna 50 jaar getrouwd is. Echt heerlijk om met mensen te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 12:59 



 
Profiel   

Instant benieuwd wie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:04 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Er moet natuurlijk personeel zijn, maar ook de bedden.
Als ik hier op de ic kijk is niet iedereen ic verpleegkundige op het moment.
Er staan hier bij 1 patiënt 2 personen, soms beide ic verpleegkundige, maar soms ook maar 1.
Dan zal de niet ic verpleegkundige zelfstandig wat minder kunnen doen, maar heel veel dingen goed genoeg. En dus in kunnen springen waar alleen het ook niet kan, zoals het omdraaien van een patiënt.

Maar waar ze hier ook tegenaan lopen naast het personeelstekort was ook het bedden te kort.
In de eerste golf werden corona patiënten in de uitslaapkamers van de OK aan de beademing gelegd omdat er op de IC geen plek meer was.

En ook deze bedden hoeven in minder drukke tijden niet altijd als ic gebruikt te worden.
Mijn moeder heeft eens een dag op de ic gelegen, terwijl ze daar niet hoorde.
Wederom, beddentekort, maar nu bij kort verblijf.

En dat bedden te kort is erg elk jaar.
Waar ik voorheen werkte had elk jaar dat er dagen waren waarop er niemand opgenomen werd, simpelweg omdat het huis vol lag.
Er waren ook dagen dat patiënten van andere ziekenhuizen bij ons kwamen, daar beddentekort.
En dan heb ik het niet over 2018 met een grote griepgolf, nee daarvoor al.

Ook uitstroom kan vaak niet.
Geen verpleegplek voor als mensen ontslagen kunnen worden uit het ziekenhuis, maar te slecht voor thuis.
Wegbezuinigd.

Dus er gaat al lange tijd wat mis.
Heel veel mis.
Maar niemand in de regering lijkt zich dat aan te trekken.


Relaxed schreef
Ik denk dat je meer flexibiliteit nodig hebt binnen de verpleegkunde, dat er een soort laag tussen gewone vpk en IC-vpk komt en dat je die flexibel kan inzetten..



Ik begrijp juist steeds dat bedden het probleem niet zijn, maar de mensen aan het bed..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:05 



 
Profiel   

Haha ja misschien moet ik dit helemaal niet zo noemen, want dan wordt iedereen natuurlijk benieuwd, maar ivm privacy ga ik maar geen namen noemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:06 



 
Profiel   

Haha nee dat lijkt me ook niet de bedoeling als GGD prikker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:07 



 
Profiel   

'Ik wil geen namen noemen maar de naam begint met een K en eindigt met Oning Willem Alexander' _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:13 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Ik begrijp juist steeds dat bedden het probleem niet zijn, maar de mensen aan het bed..

Beide.
Je kan natuurlijk niet een vleugel aanbouwen, daar 50 bedden inzetten en probleem opgelost :D
Bij die bedden hoort ook personeel.
Maar als het ziekenhuis gewoon vol ligt, kun je 100 man extra op die loonlijst hebben staan, maar je kunt de patiënten ook niet op de gang gaan zetten.

Nu na zo'n zware slag ga je uiteraard ook extra mensen missen door ziekte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:15 



 
Profiel   

Sheran schreef
'Ik wil geen namen noemen maar de naam begint met een K en eindigt met Oning Willem Alexander' _O-


Die is van 67 dus tenzij hij topsporter :+ is of een medische reden is hij nog niet aan de beurt :P
Net als de heer M. Rutte van hetzelfde geboortejaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:16 



 
Profiel   

Haha nee die was het idd niet, wel een topsporter.
Ben overigens geen prikker hoor, ik ben de admin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 13:42 



 
Profiel   

Sizzle, jij schrijft dat 5% op de ic kan komen toch?

Ik denk dat het anders is. 95% wordt niet ziek, en 5% kan wel corona krijgen. Maar dan is het juist een zeer onwaarschijnlijk dat ze in het ziekenhuis komen. Die 5% die wel ziek wordt, zal veel minder ziek worden dan als ze geen prik hadden gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:54 



 
Profiel   

Dank je Sheran, ik wacht het af. Mijn huisarts heeft wel het idee dat ik misschien toch op de risico lijst hoor, maar of hij me nog gaat toevoegen op tijd, geen idee. Anders wordt het wachten tot mijn geboortejaar aan de beurt is. Ergens eind juni zou het dan toch gelukt moeten zijn (mits er niet ineens weer van alles tussendoor komt)

Weet iemand wat bedoelt wordt met een booster voor de risicogroep? Een derde inenting?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:58 



 
Profiel   

Nikass schreef
Dank je Sheran, ik wacht het af. Mijn huisarts heeft wel het idee dat ik misschien toch op de risico lijst hoor, maar of hij me nog gaat toevoegen op tijd, geen idee. Anders wordt het wachten tot mijn geboortejaar aan de beurt is. Ergens eind juni zou het dan toch gelukt moeten zijn (mits er niet ineens weer van alles tussendoor komt)

Weet iemand wat bedoelt wordt met een booster voor de risicogroep? Een derde inenting?

Volgens mij wel. Maar ik verwacht dat deze vaccinatie terug blijft komen voor onze groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:01 



 
Profiel   

Storm schreef
Sizzle, jij schrijft dat 5% op de ic kan komen toch?

Ik denk dat het anders is. 95% wordt niet ziek, en 5% kan wel corona krijgen. Maar dan is het juist een zeer onwaarschijnlijk dat ze in het ziekenhuis komen. Die 5% die wel ziek wordt, zal veel minder ziek worden dan als ze geen prik hadden gehad.


Dit inderdaad. Ik heb Pfizer gehad. Van normaal 100 mensen die Corona zouden krijgen, zijn het er na 2 vaccins Pfizer nog maar 5! En idd worden die vaak minder ziek door het vaccin. En sowieso is het percentage dat in het ziekenhuis belandt al laag, laat staan met vaccinatie.
Uitzonderingen zijn er altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:01 



 
Profiel   

Een booster is inderdaad een 3e vaccinatie.
Hier in BE zou er sprake van zijn tegen eind dit jaar voor de oudere mensen en risicogroepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:02 



 
Profiel   

Booster is idd een 3e vaccinatie na 6 tot 12 maanden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 370 van de 473 [ 11801 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373 ... 473  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen