Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:42

Stond net ook iemand hier, haar man heeft Moderna gehad en die zou volgende keer met haar bij ons in Waalwijk ingepland staan, maar wij prikken geen Moderna. Dus ze gaan even bellen.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:10

Net wakker na meer dan 12 uur onrustig slapen incl koorts.
Nu heel moe en nog wat koortsig.
Verder geen last.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:14

Woensdag mijn eerste gehad, Pfizer. Na een uur of 2 opeens behoorlijke last van mijn arm die de rest van de dag aanhield, was de volgende dag over. Verder geen klachten en geef nog steeds geen licht. Nu denk ik om de volgende prik in mijn andere arm te laten zetten, voor de balans fzo 8-) 8-)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:44

Hier zit de tweede prik erin. Ik had het druk verwacht maar was juist direct aan de beurt. Ben nu eerder weer weg dan ik aan de beurt ben. :+

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:56

lenaa_tje schreef:
Hier zit de tweede prik erin. Ik had het druk verwacht maar was juist direct aan de beurt. Ben nu eerder weer weg dan ik aan de beurt ben. :+

Tussen 12 en 1 is er pauze en worden er bijna geen afspraken ingepland, uurtje later is het een stuk drukker.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:06

Storm schreef:
lenaa_tje schreef:
Hier zit de tweede prik erin. Ik had het druk verwacht maar was juist direct aan de beurt. Ben nu eerder weer weg dan ik aan de beurt ben. :+

Tussen 12 en 1 is er pauze en worden er bijna geen afspraken ingepland, uurtje later is het een stuk drukker.

Oh! Maar ze prikken wel tussen die tijd dus.
Dan waren alle mensen dus te vroeg of te laat :Y)

Alle hokjes werd namelijk wel geprikt

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:09

De groep wordt in 2 gedeelt, ene helft heeft eerst pauze en daarna de andere helft. Optrekkers (die de vaccins in de spuit trekken) kunnen vaak ook prikken, het is dus mogelijk dat een deel van de optrekkers nu aan het vaccineren waren.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:40

Muze schreef:
Net wakker na meer dan 12 uur onrustig slapen incl koorts.
Nu heel moe en nog wat koortsig.
Verder geen last.

Beterschap. Meestal is het snel weer over , hopelijk bij jou ook

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:10

Ik heb vorige week zondag mijn eerste vaccinatie gehad Moderna. Op een stijve arm na nergens last van gehad. Nu had ik eigenlijk nog niemand gesproken die ook Moderna gehad had dus maakte me niet al te veel zorgen. Nu heb ik een zware braakfobie en lees nu dat de bijwerkingen overgeven kunnen zijn. Dat maakt mij zenuwachtig nu ik over 3 weken de tweede moet gaan halen. Zijn er mensen die na de tweede zo misselijk geworden zijn dat ze daadwerkelijk hebben moeten overgeven?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:15

Monte_Cristo schreef:
Ik heb vorige week zondag mijn eerste vaccinatie gehad Moderna. Op een stijve arm na nergens last van gehad. Nu had ik eigenlijk nog niemand gesproken die ook Moderna gehad had dus maakte me niet al te veel zorgen. Nu heb ik een zware braakfobie en lees nu dat de bijwerkingen overgeven kunnen zijn. Dat maakt mij zenuwachtig nu ik over 3 weken de tweede moet gaan halen. Zijn er mensen die na de tweede zo misselijk geworden zijn dat ze daadwerkelijk hebben moeten overgeven?


Sorry ik hoop niet dat dit door mij kwam :(:) . Heb dezelfde figuur. Maar heb echt nog niemand live gehoord die heeft moeten braken van Moderna. Ik hield zelf maar in mijn hoofd dat het vast al mensen waren die toch al wat ziekjes waren.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:24

Gisteren mijn tweede prik (Pfizer) gehad en ik ben er best beroerd van. Ik weet dat het warm is in huis, maar zo voelt het niet. :=
Vannacht begon het en ik heb bijna niet kunnen slapen. Heel warm en dan weer ijskoud, pijn in mijn spieren en gewrichten, geen trek in eten. Gaat vanzelf weer over :D

Mijn beide ouders hebben 2/3 weken geleden hun tweede prik gehad en mijn vader had nergens last van en mijn moeder was ook niet helemaal lekker.

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:57

Ik heb net mijn eerste gehad, Pfizer. Licht spierpijn maar tot nu toe verder nergens last van.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:25

Hier 1 dag na de prik alleen een zere prikplek, verder nergens last van

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:56

Rienn schreef:
Gisteren mijn tweede prik (Pfizer) gehad en ik ben er best beroerd van. Ik weet dat het warm is in huis, maar zo voelt het niet. :=
Vannacht begon het en ik heb bijna niet kunnen slapen. Heel warm en dan weer ijskoud, pijn in mijn spieren en gewrichten, geen trek in eten. Gaat vanzelf weer over :D

Mijn beide ouders hebben 2/3 weken geleden hun tweede prik gehad en mijn vader had nergens last van en mijn moeder was ook niet helemaal lekker.

Exact dat.
Heb weer de hele ochtend en middag geslapen.
Nog niks gegeten.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:17

Heerlijk, ik zou ook wel de hele dag willen slapen zodat dit gevoel snel voorbij is, maar helaas.
Paracetamol haalt wel het scherpe gevoel eraf.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:55

Hier gisteren tweede Pfizer gehad en inmiddels in bed met koortsachtige symptomen (heb alleen lichte verhoging), hoofdpijn, moe.. Na de eerste weinig last dus dit is wel even zuur!

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:00

Ik heb gisteren bijna de hele dag geslapen en nu weer de oude. Iets moe nog.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:40

Hier vanmorgen eerste vaccin van Moderna gehad, maar dat ging niet helemaal goed.

Na 5 minuten begon m'n gehemelte te jeuken en voelden m'n mond en lippen wat 'hooikoortsig'. Na nog 5 minuten werd ik plotseling heel misselijk en enorm licht in m'n hoofd, voelde mezelf heel snel wegglijden. Het was bizar hoe snel dit opgemerkt werd, voordat ik er zelf een reactie op gaf stond er al iemand naast me die zei "kom jij maar even mee". Echt heel knap.

Plat op bed gelegd en bloeddruk van 90/60 gemeten. :oo
Kreeg antihistamine toegediend en half uur later was ik goed om weg te gaan, maar was echt niet leuk. -O-

Huisarts adviseerde om vlak voor het tweede vaccin preventief antihistamine in te nemen, maar vind het wel spannend nu..

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:45

Schrikken Rytm, dan ben jij dus een van die mensen die allergisch is voor het vaccin.

Hoe goed het ook is dat ze dat snel zagen, dat maakt voor je stress voor de volgende weinig uit denk ik. Al zul je dan wel apart genomen worden.
Ik kan me in jouw geval voorstellen dat je nog wel twee keer nadenkt of je de tweede ook neemt.
Lijkt me iets om even uitgebreid te overleggen met een arts , of twee.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:48

Rytm schreef:
Hier vanmorgen eerste vaccin van Moderna gehad, maar dat ging niet helemaal goed.

Na 5 minuten begon m'n gehemelte te jeuken en voelden m'n mond en lippen wat 'hooikoortsig'. Na nog 5 minuten werd ik plotseling heel misselijk en enorm licht in m'n hoofd, voelde mezelf heel snel wegglijden. Het was bizar hoe snel dit opgemerkt werd, voordat ik er zelf een reactie op gaf stond er al iemand naast me die zei "kom jij maar even mee". Echt heel knap.

Plat op bed gelegd en bloeddruk van 90/60 gemeten. :oo
Kreeg antihistamine toegediend en half uur later was ik goed om weg te gaan, maar was echt niet leuk. -O-

Huisarts adviseerde om vlak voor het tweede vaccin preventief antihistamine in te nemen, maar vind het wel spannend nu..


Geef dit aan de volgende keer dat je komt! Dan kun je ter plekke met een arts spreken en zal je de volgende keer ook liggend geprikt kunnen gaan worden!

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:49

Oh Rytm, wat schrikken zeg! Ben je vaker allergisch geweest voor iets?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:51

Ach bah wat naar, ik las het op het papiertje, dat je ivm allergische reactie dus een kwartier moest blijven zitten.
Duidelijk dus dat dit bij jou is gebeurd.

Dat de antihistamine zijn werk heeft gedaan is natuurlijk wel iets wat vertrouwen geeft. Maar zo'n ervaring wil je niet nog een keer meemaken.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:53

@rytm: dat was schrikken. Zou het ook even melden op de site voor bijwerkingen!
En misschien vragen of de 2e prik van iets anders kan/mag zijn.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:56

Ja, heb het besproken met de huisarts en die zei dus preventief antihistamine innemen voor het tweede vaccin.

Nou, echt hoor, er waren mensen die na 8 min al wegliepen, maar bij mij gebeurde het dus na 10 min.. dus die 15 min zijn echt niet overdreven.

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:01

Je moet sowieso voor de tweede weer zo’n gezondheidsverklaring invullen en dan kan je bij de vraag of je een reactie hebt gehad op de eerste prik aangeven wat jij had, dan moet je sowieso langs de arts op de locatie.