Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:18

tienus63 schreef:
Rekenen ze niet op aantal mensen wat op een dag op een locatie is aangemeld voor vaccinatie?
Er zullen altijd mensen enkele no shows zijn, maar als er extra mensen meekomen die dan ook geprikt willen worden omdat het hen handig uitkomt kan toch niet de bedoeling zijn.
Oeps, we zijn door onze voorraad van vandaag heen, er kwamen wat onverwachte meeprikkers.


Nee hoor, er is genoeg. Partnerprik is ook gewoon toegestaan.

boemel

Berichten: 8475
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:32

Ik heb afgelopen vrijdag mn 2e Pfizer vaccinatie gehad en t valt echt tegen.
Gewrichtspijn, spierpijn, koortsig misselijk en vannacht flink last van mn nieren gehad. Dat is gelukkig weggetrokken, maar lig verder in bed beroerd te wezen.

De 1e vaccinatie viel mee. Wat kou, zweten en pijnlijke arm

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:47

Jeetje Boemel, dat duurt lang, afgelopen vrijdag al je enting gehad en nog zo beroerd. Je zou je vandaag echt beter moeten gaan voelen en anders moet je de huisarts even bellen.

boemel

Berichten: 8475
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:50

Storm schreef:
Jeetje Boemel, dat duurt lang, afgelopen vrijdag al je enting gehad en nog zo beroerd. Je zou je vandaag echt beter moeten gaan voelen en anders moet je de huisarts even bellen.


Ja, dat is ook mijn idee. Duurt te lang.

BigOne
Berichten: 38380
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:08

Je kunt van een vaccinatie echt wel een week belabberd zijn, paracetamol en kalm aan doen. En de tweede Pfizer kan inderdaad een heftigere reactie oproepen.

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:39

Zeg dat nou niet! Ik had mezelf er net van overtuigd dat ik die 2e prik voor vertrek na vakantiehuisje gewoon ga nemen. :7 Nu twijfel ik weer.
Beterschap!

BigOne
Berichten: 38380
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:42

_Lorette_ schreef:
Zeg dat nou niet! Ik had mezelf er net van overtuigd dat ik die 2e prik voor vertrek na vakantiehuisje gewoon ga nemen. :7 Nu twijfel ik weer.
Beterschap!

Met nadruk op het woordje “ kunt” mijn zwager was van de eerste Pfizer een week slecht, tweede niet eens gemerkt.

Caresse07

Berichten: 9427
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:07

Mijn vriend heeft van beide entingen geen last gehad, alleen een wat beurse arm 'n de eerste enting, tweede zelfs dat niet.

Ik heb er nog maar 1 gehad en eigenlijk ook alleen een wat beurs gevoel in mijn arm rond de prikplek maar niet ziek geweest.

Hopelijk fiets ik net zo makkelijk door de tweede enting over een paar weken :o

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:50

Lorette, ik was van de 2e alleen heel moe maar ben de dag daarna gewoon gaan werken. 2e nacht had ik iets verhoging maar ook dat stelde niet veel voor.

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:57

Ik mag volgende week de eerste. Hopelijk weinig reactie, want ben nu ziek thuis van werk (buikgriepachtige symptomen). Zou wel fijn wezen als ik niet volgende week weer paar dagen eruit lig :')

Maar tot nu toe ken ik niemand die op de 1e of 2e prik reageerde. Naast de standaard beurse plek.

Zebrastreep

Berichten: 9821
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:58

boemel schreef:
Ik heb afgelopen vrijdag mn 2e Pfizer vaccinatie gehad en t valt echt tegen.
Gewrichtspijn, spierpijn, koortsig misselijk en vannacht flink last van mn nieren gehad. Dat is gelukkig weggetrokken, maar lig verder in bed beroerd te wezen.

De 1e vaccinatie viel mee. Wat kou, zweten en pijnlijke arm


Ik had precies hetzelfde na de tweede vaccinatie wat je beschrijft! Bij mij was het ergste moment 1 halve nacht maar doordat ik lag te slapen trok de pijn in mijn spieren snel weg. Dag erna een ziek gevoel als in gevoel koorts te hebben maar geen echte koorts hebben (lekkere omschrijving haha) dus lekker rustig aan gedaan en in bed gelegen en gezeten. Dag daarna weer helemaal fit en gewerkt en niks weer gehad verder.

BigOne
Berichten: 38380
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:00

idinn schreef:
Ik mag volgende week de eerste. Hopelijk weinig reactie, want ben nu ziek thuis van werk (buikgriepachtige symptomen). Zou wel fijn wezen als ik niet volgende week weer paar dagen eruit lig :')

Maar tot nu toe ken ik niemand die op de 1e of 2e prik reageerde. Naast de standaard beurse plek.

Geen Corona ?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:16

bigone schreef:
idinn schreef:
Ik mag volgende week de eerste. Hopelijk weinig reactie, want ben nu ziek thuis van werk (buikgriepachtige symptomen). Zou wel fijn wezen als ik niet volgende week weer paar dagen eruit lig :')

Maar tot nu toe ken ik niemand die op de 1e of 2e prik reageerde. Naast de standaard beurse plek.

Geen Corona ?

Niet alles is Corona, mijn lieve God. :')

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:33

Ik snap wel dat Bigone daaraan denkt hoor.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:37

Idinn zal na 1.5 jaar Corona vast zelf ook wel weten of het Corona is of niet. Je kan nog niet eens zeggen dat je een pijntje hebt of je hebt al Corona :')

BigOne
Berichten: 38380
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:41

sureido schreef:
Idinn zal na 1.5 jaar Corona vast zelf ook wel weten of het Corona is of niet. Je kan nog niet eens zeggen dat je een pijntje hebt of je hebt al Corona :')

Misschien heb jij de grote kennis in huis maar er zijn mensen genoeg met buik klachten waarbij het Corona bleek te zijn.
Dus wil je niets meer over Corona horen dan ontstip je toch?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:44

En dit is voor mij ook het moment om dit topic als laatste covid topic te ontstippen, want ik merk dat ik echt covid beu ben. In mijn dagelijks leven ken ik niemand meer die covid heeft/in quarantaine zit en ik ga ook weer lekker mijn onbezorgd leven oppakken zover de maatregelen het toelaten en weer een zomer vol feest hebben. :D

Bedankt in ieder geval voor alle informatie die ik hier heb gekregen en ik heb veel van de meeste geleerd. Succes nog even tot iedereen volledig gevaccineerd is en ik hoop onder de mensen die het afgelopen jaar extra geleden hebben, dat zij ook fijn het leven door kunnen straks.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:45

bigone schreef:
sureido schreef:
Idinn zal na 1.5 jaar Corona vast zelf ook wel weten of het Corona is of niet. Je kan nog niet eens zeggen dat je een pijntje hebt of je hebt al Corona :')

Misschien heb jij de grote kennis in huis maar er zijn mensen genoeg met buik klachten waarbij het Corona bleek te zijn.
Dus wil je niets meer over Corona horen dan ontstip je toch?

Ja, dat was ik nu net aan het typen! :D

I

BigOne
Berichten: 38380
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:46

Haha, succes in Portugal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:47

Nee, corona heb ik hele grote kans vorig jaar maart al gehad. Toen ze alle Nederlanders uit elk Aziatisch land in 1 vliegtuig naar huis propte. Tot niet kunnen bewegen van de pijn in mijn longen aan toe.

Dit lijkt meer op een zonnesteek (misselijk, hoofdpijn en iets verhoging). Buikgriep schijnt in deze regio ook rond te gaan. Maar daar sloeg het gelukkig niet naar door :')

Al zat ik vanmorgen wel te twijfelen, testen kan tenslotte nooit kwaad. En het is alweer tijdje geleden (ik was er eerst elke maand wel :') )

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:48

Ik had afgelopen week ook weer buikgriepachtige verschijnselen. Maar dat heb ik elk jaar als het weer zo warm word. :')
Dus daar kan ik inmiddels de klok op gelijk zetten.

BigOne
Berichten: 38380
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:52

Vooral omdat je volgende week gaat vaccineren Idinn kan het handig zijn om het zeker te weten .

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:39

Ik heb zondag m'n prik gehad, corona gehad in april, dus ik hoef er maar één. Gelukkig helemaal geen last van gehad, een klein beetje stijve bovenarm en iets beurs, maar mag echt geen naam hebben. Ik weet niet of dat met m'n besmetting te maken heeft, maar ben er wel blij mee.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook dacht het wel te weten of ik corona had of niet want je kent tenslotte je lichaam en hoe je reageert. Boy was I wrong. Op aanraden van mijn vriend ben ik gaan testen omdat m'n stem weg was, maar ik voelde mij prima en had verder nergens last van (op dat moment). Dus nog steeds, bij de minste twijfel testen.

Zebrastreep

Berichten: 9821
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:44

Ik heb afgelopen week ook nog een fikse keelontsteking gehad wat geen corona was. Was al lang niet ziek geweest maar je denkt wel direct zal ik het nu dan toch hebben?

Maar verschrikkelijk als je het hebt met hoge koorts en die ware temperaturen van afgelopen week! Ik had ook wat verhoging vond het wel 10x zo warm als wat het werkelijk was.

Er blijkt bij ons op school wat rond te gaan waren veel leerlingen die last hadden van hooikoorts achtig / verkoudheid klachten. Ik dacht eerst ook een flinke reactie op hooikoorts maar toen ik slijm begon op te hoesten dacht ik wel van oh dat is dus geen hooikoorts :')

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:57

Hier ook! Juist doordat veel mensen weer bij elkaar komen, gaan juist die andere dingen ook weer rond. Ik ben ook flink ziek geweest en hoest nu na 2 week nog.