Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:33

55 miljoen inwoners boven de 18 en 60 % volledig gevaccineerd. 80 % 1 prik.
Dat is dus 22 miljoen die alsnog besmet kunnen raken en elke dag stijgen de besmettingen, gelukkig in bepaalde regio’s dus is dat beter te controleren. Maar elke dag 1000 besmettingen meer dan de dag ervoor dan kan het hard gaan.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:41

Sclimpre schreef:
ingedebruijn schreef:
Tja die aantallen vind ik bij het VK nou niet bepaald schokkend. Als je ziet wat de aantallen waren toen hun zorg extreem onder druk stond. Blijft voor mij een storm in een glas water en op voorhand al paniek zaaien.

Beter optijd panikeren en actie ondernemen. Achteraf panikeren heeft geen zin -O-


Ben ik het niet mee eens. We hebben inmiddels aardig wat varianten gehad waar echt enorm hysterisch over gedaan werd. Volgens mij is daar ook 0 van uit gekomen. En hierna zullen er nog wel meer komen. Gewoon waakzaam blijven met gezond verstand is in mijn ogen heel wat anders dan het paniek zaaien dat nu gebeurt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:04

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:
En de finale van het EK voetbal gaat dan toch in Londen door. Met 60.000 supporters. En de oprukkende delta-variant :+


Het zóveelste NIET uit te leggen in dit kafkaesque drama.



Het is een beetje een soap inderdaad :')
Eerst maar 40.000 toegelaten. Toen gingen ze misschien naar Budapest voor de finale want daar is corona foetsie en dus mag het stadion tot de nok gevuld worden.
Dan weer naar Engeland, maar wel 20.000 supporters meer.
Ik geraak in de war :+

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:50

ingedebruijn schreef:
Sclimpre schreef:
Beter optijd panikeren en actie ondernemen. Achteraf panikeren heeft geen zin -O-


Ben ik het niet mee eens. We hebben inmiddels aardig wat varianten gehad waar echt enorm hysterisch over gedaan werd. Volgens mij is daar ook 0 van uit gekomen. En hierna zullen er nog wel meer komen. Gewoon waakzaam blijven met gezond verstand is in mijn ogen heel wat anders dan het paniek zaaien dat nu gebeurt.


Met vaccinatie en zonder varianten zou het probleem al zo goed als achter de rug zijn.
Dus 0 van uitgekomen klopt echt niet.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:56

Volgens mij liep de derde golf toch echt op door de Britse variant.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:15

Zelfde periode ging toen ook het onderwijs door voor de jongste weer open.
Zelf 3x ziek geweest doordat die kinderen van alles mee nemen van school.
Mocht mij vragen dan denk ik dat eerder daarmee te maken heeft dan de Britse variant.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:25

bigone schreef:
Bericht op Twitter :

Rond 10:00 uur kan wie nog geen prik heeft gehad de keuze maken voor Janssen via:

0800-1295

Er is beperkte voorraad beschikbaar. Voordeel: 1 prik is genoeg. Een veilig en effectief vaccin. Laat je informeren.

Ik vind erg bijzonder, eerst zegt politiek dat voordelen van Jansen vaccin niet opwegen tegen de nadelen. In nieuws dat Jansen vaccin maar 67% bescherming geeft, van de week in nieuws de vraag of Jansen vaccin wel bescherming geeft tegen nieuwe variant en of tweede prik mischien toch nodig is.

Nu krijgen voor Jansen vaccin gigantisch aanloop zodat straks hele grote groep krijgen die op papier gevaccineerd is maar in praktijk nauwelijks bijdraagt tegen Corona.
En wat zou rede zijn dat men massaal voor deze vaccin kiest. Niet vanwege de goede bescherming graad maar waarschijnlijk doordat men op p papier aan het vaccin beleid wilt voldoen en de bescherming er van niet belangrijk vindt.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:35

Blussem schreef:
Ik vind erg bijzonder, eerst zegt politiek dat voordelen van Jansen vaccin niet opwegen tegen de nadelen. In nieuws dat Jansen vaccin maar 67% bescherming geeft, van de week in nieuws de vraag of Jansen vaccin wel bescherming geeft tegen nieuwe variant en of tweede prik mischien toch nodig is.



Het hoéveelste voorbeeld van jojo-berichtgeving?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:37

Janssen vaccin mag dan 66 % bescherming bieden, het beschermd net als de andere vaccins wel voor een zeer groot gedeelte opname en sterfte en dat is ook een goede zaak. Enigste nadeel is dat diegene die niet wil vaccineren niet kan schuilen onder de paraplu van groepsimmuniteit.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:44

Het is maar de vraag of Jansen minder beschermt. Pfizer en Moderna is op de klassieke variant getest en Janssen op de Zuid Afrikaanse.

Daarnaast beschermt Jansen het meest tegen ernstige covid en ziekenhuis opnames

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:46

bigone schreef:
Janssen vaccin mag dan 66 % bescherming bieden, het beschermd net als de andere vaccins wel voor een zeer groot gedeelte opname en sterfte en dat is ook een goede zaak.


Alle vaccins beschermen op een vaag haartje na even goed tegen de ernstigste consequenties van besmetting.
Het verschil zit inderdaad in de beschermingsgraad tegen besmeting. Het is een open vraag of hoog/laag een nadeel/voordeel is.

Citaat:
Enigste nadeel is dat diegene die niet wil vaccineren niet kan schuilen onder de paraplu van groepsimmuniteit.


Met lagere bescherming tegen besmetting is er ook meer besmettelijkheid en dus meer risico voor niet gevaccineerden ja. Maar, dat is wel marginaal. Op het totaal aan gevaccineerden is de besmettelijkheid marginaal meer/minder met/zonder Janssen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:07

Dit is zo triest voor de mensen in dat rusthuis.
En toch wel een beetje zorgwekkend ook...

Citaat:
MONSTREUX / NIVELLES / BAULERS / THINES / BORNIVAL - Bij een corona-uitbraak in een woonzorgcentrum in Nijvel zijn twaalf mensen overleden. Opvallend, want zij waren voor de uitbraak wel degelijk gevaccineerd. Hoe het virus is binnengeraakt en hoe het komt dat er nog zoveel overlijdens te betreuren zijn, wordt verder onderzocht.
De uitbraak in het rusthuis Nos Tayons dateert van vorige maand, maar nu wordt stilaan duidelijk hoe erg ze was. 59 van de 119 bewoners raakten besmet, 12 bewoners overleden aan het coronavirus

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:24

Pandora2 schreef:
Dit is zo triest voor de mensen in dat rusthuis.
En toch wel een beetje zorgwekkend ook...

Citaat:
MONSTREUX / NIVELLES / BAULERS / THINES / BORNIVAL - Bij een corona-uitbraak in een woonzorgcentrum in Nijvel zijn twaalf mensen overleden. Opvallend, want zij waren voor de uitbraak wel degelijk gevaccineerd. Hoe het virus is binnengeraakt en hoe het komt dat er nog zoveel overlijdens te betreuren zijn, wordt verder onderzocht.
De uitbraak in het rusthuis Nos Tayons dateert van vorige maand, maar nu wordt stilaan duidelijk hoe erg ze was. 59 van de 119 bewoners raakten besmet, 12 bewoners overleden aan het coronavirus

Het grootste gedeelte van de overleden mensen was al ernstig ziek en zwak. Niet dat het minder erg maakt maar zelfs een beetje koorts kan dan al genoeg zijn. Hoe lang waren ze al gevaccineerd en ook volledig en met welk vaccin? Dat zijn ook belangrijke vragen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:27

Gezien het een woonzorgcentrum is, zijn ze bij de eersten die gevaccineerd werden. Januari denk ik ?
Normaal heeft iedereen van die groep Pfizer gekregen ook.

Maar echt zo sneu voor die oudjes vind ik het. Was er eindelijk weer wat meer vertier mogelijk, krijgen ze dit.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:30

bigone schreef:
Het grootste gedeelte van de overleden mensen was al ernstig ziek en zwak.


Een verkoudheid of licht griepje is dan ook al voldoende.

Wat we nu niet uit het ogen moeten verliezen is dat door maskers, afstand, hygiëne e.d. zo´n beetje álles op afstand is/wordt gehouden en bij de geringste ontspanning van die maatregels alles binnenstroomt waar voorheen mensen aan dood gingen.
Dat gaan we wellicht na de zomer krijgen en is dan eigenlijk normaal.

Híer in het dorp zijn er mínder oude mensen dan normaal overleden. Er is geen kristallen bol voor nodig om te bedenken dat er bij weer normaal gaan leven daar een soort inhaalslag in komt.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:02

Klopt HC, net zoals je nu een opleving onder baby’s met Rota? Virus ziet.
Dus wanneer alles weer naar normaal gaat krijgen we allerlei virussen er weer gratis en voor niets bij.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:24

Pandora2 schreef:
Dit is zo triest voor de mensen in dat rusthuis.
En toch wel een beetje zorgwekkend ook...

Citaat:
MONSTREUX / NIVELLES / BAULERS / THINES / BORNIVAL - Bij een corona-uitbraak in een woonzorgcentrum in Nijvel zijn twaalf mensen overleden. Opvallend, want zij waren voor de uitbraak wel degelijk gevaccineerd. Hoe het virus is binnengeraakt en hoe het komt dat er nog zoveel overlijdens te betreuren zijn, wordt verder onderzocht.
De uitbraak in het rusthuis Nos Tayons dateert van vorige maand, maar nu wordt stilaan duidelijk hoe erg ze was. 59 van de 119 bewoners raakten besmet, 12 bewoners overleden aan het coronavirus

Sorry dat zeg 12 of wel maar 10% van hoog bejaarde kan niet al schokkende uitbraak beshouwen. Een griep uitbraak telt net zo veel slachtoffers in een bejaardehuis.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:32

Blussem 12 van 59 is bijna 20 %. En je mist het totale punt. Mensen waren volledig gevaccineerd en toch besmet.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:05

bigone schreef:
Blussem 12 van 59 is bijna 20 %. En je mist het totale punt. Mensen waren volledig gevaccineerd en toch besmet.


Maar ook als je gevaccineerd bent , heb je helaas nog kans dat je ziek wordt. Collega van mij hetzelfde verhaal volledig gevaccineerd en toch corona gekregen. Bleef bij hele lichte klachten ( alleen snotneus maar totaal niet ziek voelen). Misschien is er nog een kans dat een aantal helaas de pech hadden dat het vaccin niks heeft gedaan. Oudere mensen met al amper weerstand zullen neem ik aan met vaccin ook nog niet mega veel weerstand hebben opgebouwd aangezien het immuunsysteem minder snel werkt. En voor oudere mensen kunnen lichte klachten dan helaas ook al een boosdoener zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:05

bigone schreef:
Klopt HC, net zoals je nu een opleving onder baby’s met Rota? Virus ziet.
Dus wanneer alles weer naar normaal gaat krijgen we allerlei virussen er weer gratis en voor niets bij.


RS virus :j

Ik las al ergens dat we dit najaar best een griepgolf kunnen krijgen die de zorg weer lamlegt. Geen fijn vooruitzicht.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:25

bigone schreef:
Blussem 12 van 59 is bijna 20 %. En je mist het totale punt. Mensen waren volledig gevaccineerd en toch besmet.

Dat is toch bekend dat dit kan gebeuren? Hoeveel denk je dat er met een flinke griep gaan. (En dat zeg ik niet omdat ik corona als een griepje zie maar omdat het de realiteit is.
En ik word er eigenlijk wel moe van om iedere keer van die berichten van uitbraken te lezen

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:32

In het Verenigd Koninkrijk zijn nu ook weer zoveel besmettingen. Maar ik vraag me af hoe erg dat eigenlijk is. Stijgen de ziekenhuisopnames nu ook weer flink of valt dat mee?

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:11

In VK is vooral Astra zeneca geprikt. Lang niet iedereen is daar volledig geprikt omdat de tijd er tussen veel langer is dan bij moderna of Pfizer.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 23:42

Ze hebben een paar weken geleden zoveel mogelijk op geschaald om maar zo snel mogelijk die tweede prik te zetten. Inmiddels 60 % volledig geprikt. Maar wel 15000 besmettingen vandaag. Lijkt dat ziekenhuisopnames niet in dezelfde snelheid meestijgen, logisch met zoveel gevaccineerden.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 08:23

Als er amper ziekenhuis opnames door zouden komen, omdat het bijvoorbeeld een veel mildere variant zou zijn, zou het in theorie zelfs voordelig kunnen zijn.
Dan krijgen mensen die niet gevaccineerd zijn anti stoffen tegen corona.