Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:24

Hier 1e keer Moderna gehad: stijve arm 2 dagen en 1e avond heel erg moe

Broer 1e Pfizer: nergens last van (hij ondergaat nu zware kuren chemotherapie en immuuntherapie )

Moeders Pfizer: 1e nergens last van, 2e stijve arm 2 dagen.


De 14e mag ik de 2e

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 00:09

loesjeislief schreef:
Zaterdag mijn eerste pfizer gehad. In de avond begon pijnlijke arm en duizelig. Dag erna weg moe en iets misselijk. Daarna ging het veel beter. Vanmiddag weer ineens misselijk en duizelig en aan de dunne. Nog niet over. Zou dit nog van de vaccinatie kunnen zijn?

Ik was de dag daarna ook een beetje aan de dunne. Samen met het moe zijn.[/quote]

Klopt had ik ook. Daarna heb last meer gehad maar sinds vanmiddag kwam het weer opzetten maar dan ook echt goed misselijk en duizelig. Door al die negatieve dingen die je leest maakt het mij dan weer angstig[/quote]

Angstig waarvoor en welke negatieve dingen heb je gelezen? Zover ik weet en ervaar verlopen bij iedereen de bijwerkingen mild.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 07:43

Hallo iedereen,

Ik hou wel lang last van bijwerkingen.. 2 weken geleden pfizer gehad.. eerste dag en dag erna nergens last van...daarna in wisselende mate misseliji en erg moe..ene dag meer dan de andere...
ook slaap ik sinds de inenting slechter...
Verder ben ik helemaal gezond.. geen onderligtende ziekte of zo.
Volgens de huisarts kon dit niet meer aan de vaccinatie liggen...maar volgens mij wel..

Iemand die dit ook herkend.. zo lang last van bijwerkingen hebben?

De rest van de mensen die ii ken hebben er of geen last van of even een paar dagen

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 07:44

Ik herken bovenstaande wel dat het even goed gaat... en dan terug weer misselijk en moe

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:53

Vergeet niet dat er nu 2 types buikgriep heersen... een heftige met dunne ontlasting en braken en ook een lichtere meer sluimerende, maar die wel lang aan houdt qua misselijkheid e.d.

Kan natuurlijk best dat je afweer het even "druk" had na de enting en dat je wat anders opgelopen hebt.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:21

Ik heb verder niet de indruk dat het een virus is

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:56

Swanzie schreef:
Ik heb verder niet de indruk dat het een virus is


Wat zou jouw de indruk geven dat het wel een virus zou zijn?

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:08

Een buikgriep voelt toch anders.. .en wisselt niet zo per dag.... slechter slapen hoort daar ook niet bij..

Maar wellicht dat er nog meer mensen zijn die er langer last van hebben en ook slechter slapen?

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:17

Ik ben geen 2x op dezelfde manier ziek geloof ik :D. 2 jaar terug ben ik 2 maanden ziek geweest, begon met een week griep, toen een week keelontsteking, toen een allergische reactie op de medicatie, daarna kreeg ik weer griep en veel hoesten en… ellendig. Dat was het vooral :)

Ik hoop dat je je snel beter voelt.

In mijn omgeving behalve wat zere armen en wat hoofdpijn gelukkig weinig reactie. 1 met Astra zenica die echt dikke week gevloerd is geweest met Corona-light. Tweede prik gelukkig flink minder last.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:23

Dank je... ik hoop het ook

Ik ben verder eigenlijk nooit ziek.. ik kan me niet eens meer herinneren wanneer de laatste keer geweest is

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:23

Echwel schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat zou ik met de reumatoloog overleggen :j

Die zijn nu in overleg...

Maar wilde het effe weten
Was nl.voor afspraak maken toen bleek dat ze pas 2de plek had

Reumatoloog had haast moet dus vanmiddag al :D
Dank jullie voor de antwoorden

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:43

Ik heb net bij de RAI Pfizer gehad. Moest vanwege allergie 30 min wachten maar weer lekker thuis :D

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:03

loesjeislief schreef:
Zaterdag mijn eerste pfizer gehad. In de avond begon pijnlijke arm en duizelig. Dag erna weg moe en iets misselijk. Daarna ging het veel beter. Vanmiddag weer ineens misselijk en duizelig en aan de dunne. Nog niet over. Zou dit nog van de vaccinatie kunnen zijn?


Herkenbaar....bij mij eerst wat slechter voelen, dan paar dagen weer goed en dan toch weer slechter... vooral bij mij erg moe en misselijkheid.. dat laatste echter ook in wisselende mate

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:18

Nummer 2 zit er in en ik heb veel minder last dan bij nummer 1!

Prik voelde ik dit keer wel en ook deed die dame er veel langer over om het vaccin in te spuiten. Maar alsnog was het peanuts.

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:22

Welks vaccinatie heb je gehad tiggs?

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:25

Pfizer

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:31

Oke... vaak hoor je juist dat je van de tweede meer last hebt dan van de eerste.. fijn voor je!
Waar had je bij de eerste prik last van?

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:08

Moe, hoofdpijn, keelpijn en opgezette lymfeklieren in hals en oksel.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:03

Zo lees een poosje mee, maar kan nu meepraten! 1,5u geleden geprikt met Pfizer. Was spillage, en aangezien ik als EHBO'er voor het Rode Kruis aan de slag ben, stond ik op de lijst. Mijn man is ook geprikt. Die voelt een soort doof/slap gevoel in zijn arm. Zei ook erna een ijzersmaak en droge mond te hebben. Heeft nu ook een beetje gevoelloze duim.

Ik daarentegen heb helemaal niks. Voel niet eens waar de prik is gezet :+

We hebben beiden corona gehad, dus zijn in principe "klaar". Maar we zouden toch wel graag een 2e prik willen... Je weet maar nooit wat het buitenland voor eisen gaat stellen!

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:26

iirrssjjee schreef:
Zo lees een poosje mee, maar kan nu meepraten! 1,5u geleden geprikt met Pfizer. Was spillage, en aangezien ik als EHBO'er voor het Rode Kruis aan de slag ben, stond ik op de lijst. Mijn man is ook geprikt. Die voelt een soort doof/slap gevoel in zijn arm. Zei ook erna een ijzersmaak en droge mond te hebben. Heeft nu ook een beetje gevoelloze duim.

Ik daarentegen heb helemaal niks. Voel niet eens waar de prik is gezet :+

We hebben beiden corona gehad, dus zijn in principe "klaar". Maar we zouden toch wel graag een 2e prik willen... Je weet maar nooit wat het buitenland voor eisen gaat stellen!


Als je de corona check app installeerd dan krijg je gewoon je qrcode. Er staat namelijk niet waarmee, wanneer, hoeveel enz bij, alleen maar dat je volledig geënt bent. 2e prik hoef je daar dus niet voor te doen.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:30

Storm schreef:
iirrssjjee schreef:
Zo lees een poosje mee, maar kan nu meepraten! 1,5u geleden geprikt met Pfizer. Was spillage, en aangezien ik als EHBO'er voor het Rode Kruis aan de slag ben, stond ik op de lijst. Mijn man is ook geprikt. Die voelt een soort doof/slap gevoel in zijn arm. Zei ook erna een ijzersmaak en droge mond te hebben. Heeft nu ook een beetje gevoelloze duim.

Ik daarentegen heb helemaal niks. Voel niet eens waar de prik is gezet :+

We hebben beiden corona gehad, dus zijn in principe "klaar". Maar we zouden toch wel graag een 2e prik willen... Je weet maar nooit wat het buitenland voor eisen gaat stellen!


Als je de corona check app installeerd dan krijg je gewoon je qrcode. Er staat namelijk niet waarmee, wanneer, hoeveel enz bij, alleen maar dat je volledig geënt bent. 2e prik hoef je daar dus niet voor te doen.


Snap ik, maar dat is alleen voor binnen Europa. Echter zijn veel van onze reizen een tikkeltje verder dan dat...

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 23:09

iirrssjjee schreef:
Zo lees een poosje mee, maar kan nu meepraten! 1,5u geleden geprikt met Pfizer. Was spillage, en aangezien ik als EHBO'er voor het Rode Kruis aan de slag ben, stond ik op de lijst. Mijn man is ook geprikt. Die voelt een soort doof/slap gevoel in zijn arm. Zei ook erna een ijzersmaak en droge mond te hebben. Heeft nu ook een beetje gevoelloze duim.

Ik daarentegen heb helemaal niks. Voel niet eens waar de prik is gezet :+

We hebben beiden corona gehad, dus zijn in principe "klaar". Maar we zouden toch wel graag een 2e prik willen... Je weet maar nooit wat het buitenland voor eisen gaat stellen!

Ik kreeg eigenlijk pas later last van mijn arm. Ik was rond 12h geprikt en de spierpijn kwam pas in de avond :-). Dat is ook het enige wat ik heb gehad. Maar meer van dat het nog zou kunnen komen.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 23:27

Ik heb vandaag Pfizer gehad.

Vanwege dat ik nog wel eens flauwval mocht ik ook kiezen voor liggend prikken. Dat vond ik in mijn geval wat overdreven _O-
Het is meer dat ik mij erna gek praat. Van oeh voel ik wat? En dan ga ik ongemerkt hyperventileren waardoor ik ook echt wat voel :oo

Gelukkig geen last van gehad. 2 uur na de prik een stijf armpje. Maar verder nog geen bijwerkingen.

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 01:16

Hier ook vandaag mn eerste gehaald. Ook pfizer.
Nu wel een stijve pijnljjke bovenarm. Verder geen last

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 01:30

Maandag heb ik mijn eerste Pfizer prik gekregen.
Met wachten had ik ook een metaal smaak in mijn hoofd.
Savonds een zere arm en dat duurde een dag.
Overdag had ik met vlagen wat hoofdpijn verder geen klachten gehad.